156 raidetankojen vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

156 raidetankojen vaihto

Viesti Kirjoittaja Camber »

Onkos kellään kokemusta raidetankojen vaihdosta 156.een ? onko homma sellanen minkä voi tehdä itse parkkiksella ? kaikki vinkit ja ohjeet tervetulleita :wink:

Tarkoitus olisi vaihtaa raidetangot + päät + suojakumit.

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Pitis olla suht helppo homma autossa kuin autossa.
Aika vähän tarvii välineitäkin kiila on tietysti kova sana tuota vanhaa tankoa irroittaessa.

Mutta tarkkana pitää olla että uudet tangot tulee millilleen saman pituisiksi mitä entiset, muuten on kulmat persseellään ja menee etukumit pilalle/vetelee.

Avatar
Bstoned
Viestit: 224
Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
Car(s): Jaguar XF 3.0D V6

ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Bstoned »

Sen verran voin sanoo että itse vaihdoin noi raidetangot. Muuten suht helppo mutta jos raidetangon sisäpäät vaihdat niin ne voi olla suht tiukassa kiinni. Itse lainasin tutun korjaamolta tarkoitusta varten tehdyn työkalun ja sain työpaikalla auton nosturille. Helpotti tuskaa vietävästi.
Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)

EtelänRisti
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Kesä 2010, 18:59

Viesti Kirjoittaja EtelänRisti »

Nuo raidetangon sisemmät päät on aika kovalla lukkoliimalla kasattu, vain hammastangon toinen pää on lovettu kiinnipitoa varten, lämpöä hieman liimaan tai tukeva kiinnipito hammastangosta jottei se vaurioidu kun putkitongilla kääntää niveltä pyöreästä ulkokuoresta.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Itse vaihdoin viimekesänä.
Vaikeaa taitaa "tunkinvarassa" olla,
sen verran lujaa pitää vääntää,
itse löysäsin pukeilla ja ajoin auton alas ja vaihdoin "tunkinvarassa".
Muistelisin kyllä, et sielä olisi avainvälit (ainakin raidetangossa on),
Helppo homma, jos kierteet ei jumissa.
Niin ulompi nivel, itsellä on purkurauta(kiilahaarukka),
voihan sekin olla aika jumissa.
Suojakumin laitoin nippusiteellä kiinni, koska en ole gynegoloki :-D :o:

tästä osasta kai kyse
http://www.aijaa.com/v.php?i=6032946.jpg
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

EtelänRisti
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Kesä 2010, 18:59

Viesti Kirjoittaja EtelänRisti »

Näitä tankoja näyttää olevan montaa sorttia päällisin puolin, omassa ei ollut avainvälejä vaan pyöreä kuulapesä joka on myöskin irroitettavissa. Ilmeisesti alkuperäinen tämä jotta "Ranen" olisi helpompi irroittaa ja vaihtaa tilalle tarvikeosa. :roll:

Tässä tämä versio http://www.aijaa.com/v.php?i=6313366.jpg

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Kiitos vastauksista, saas nähdä tuleeko hommasta mitään kunhan osat aikanaan saapuu :roll:
Luulisin ainoan ongelman olevan juurikin noiden sisäpäiden irroituksen.

Vastaa Viestiin