156 raidetankojen vaihto
Valvoja: Moderators
156 raidetankojen vaihto
Onkos kellään kokemusta raidetankojen vaihdosta 156.een ? onko homma sellanen minkä voi tehdä itse parkkiksella ? kaikki vinkit ja ohjeet tervetulleita
Tarkoitus olisi vaihtaa raidetangot + päät + suojakumit.
Tarkoitus olisi vaihtaa raidetangot + päät + suojakumit.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Pitis olla suht helppo homma autossa kuin autossa.
Aika vähän tarvii välineitäkin kiila on tietysti kova sana tuota vanhaa tankoa irroittaessa.
Mutta tarkkana pitää olla että uudet tangot tulee millilleen saman pituisiksi mitä entiset, muuten on kulmat persseellään ja menee etukumit pilalle/vetelee.
Aika vähän tarvii välineitäkin kiila on tietysti kova sana tuota vanhaa tankoa irroittaessa.
Mutta tarkkana pitää olla että uudet tangot tulee millilleen saman pituisiksi mitä entiset, muuten on kulmat persseellään ja menee etukumit pilalle/vetelee.
- Bstoned
- Viestit: 224
- Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
- Car(s): Jaguar XF 3.0D V6
ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316 - Paikkakunta: Kuopio
Sen verran voin sanoo että itse vaihdoin noi raidetangot. Muuten suht helppo mutta jos raidetangon sisäpäät vaihdat niin ne voi olla suht tiukassa kiinni. Itse lainasin tutun korjaamolta tarkoitusta varten tehdyn työkalun ja sain työpaikalla auton nosturille. Helpotti tuskaa vietävästi.
Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 10 Kesä 2010, 18:59
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Itse vaihdoin viimekesänä.
Vaikeaa taitaa "tunkinvarassa" olla,
sen verran lujaa pitää vääntää,
itse löysäsin pukeilla ja ajoin auton alas ja vaihdoin "tunkinvarassa".
Muistelisin kyllä, et sielä olisi avainvälit (ainakin raidetangossa on),
Helppo homma, jos kierteet ei jumissa.
Niin ulompi nivel, itsellä on purkurauta(kiilahaarukka),
voihan sekin olla aika jumissa.
Suojakumin laitoin nippusiteellä kiinni, koska en ole gynegoloki
tästä osasta kai kyse
http://www.aijaa.com/v.php?i=6032946.jpg
Vaikeaa taitaa "tunkinvarassa" olla,
sen verran lujaa pitää vääntää,
itse löysäsin pukeilla ja ajoin auton alas ja vaihdoin "tunkinvarassa".
Muistelisin kyllä, et sielä olisi avainvälit (ainakin raidetangossa on),
Helppo homma, jos kierteet ei jumissa.
Niin ulompi nivel, itsellä on purkurauta(kiilahaarukka),
voihan sekin olla aika jumissa.
Suojakumin laitoin nippusiteellä kiinni, koska en ole gynegoloki
tästä osasta kai kyse
http://www.aijaa.com/v.php?i=6032946.jpg
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 10 Kesä 2010, 18:59
Näitä tankoja näyttää olevan montaa sorttia päällisin puolin, omassa ei ollut avainvälejä vaan pyöreä kuulapesä joka on myöskin irroitettavissa. Ilmeisesti alkuperäinen tämä jotta "Ranen" olisi helpompi irroittaa ja vaihtaa tilalle tarvikeosa.
Tässä tämä versio http://www.aijaa.com/v.php?i=6313366.jpg
Tässä tämä versio http://www.aijaa.com/v.php?i=6313366.jpg