156 ongelmia ruisku/valot
Valvoja: Moderators
156 ongelmia ruisku/valot
Hei
Kyseessä oleva peli on siis vuosimallin 2000 alfa 156 1.8TC
Ongelma 1. Ruiskun vikavalo palaa
Olen etsiskellyt tuosta juttuja foorumilta ja siltä tuntuu että mikään ei oikein vastaa tilannetta.
Mielestäni tehoja ei ole hävöksissä ja käynnistymisen kanssa ei ole ongelmia, tyhjäkäynti ei seilaa, ainoa mikä vähän epäilytttää on että vieköhän vähän enemmän bensaa?
Viime katsastuksessa vaadittut päästöt saatiin kikkailemalla, eli tuloslappu saatiin kun nappia painettiin heti kun kun kierrokset nostettiin.
Vikavalo ei välttämättä aina pala ja sammuu usein ajaessa itsekseen, silloinkaan en huomaa mitään eroa käytöksessä.
Jos olen oikein käsittänyt mikä on ilmanmassa anturi? niin olen putsannut sitä elektroniikan puhdistus sprayllä ja se ainakin hetkellisesti vähäntää valon palamista??
Muista ketjuista poimittuna, tulee mieleen muutama kysymys?
Miten ilmiselvää olisi tuo tehojen häviäminen mistä on puhuttu muissa "rukuiskun vikavalo" ketjuissa?
obd-piuha joka vaadittaisiin, millaisesta pihasta on kyse? Saako softat jostain?
Ongelma 2.
Ajovalo oikealla näyttää puiden latvoihin, ruuvilla säätämällä säätövaraloppuu kesken. Vika näyttäisi olevan umpion sisällä? Onko siellä vielä jokin keino säätää valoa alaspäin?
YT
IU
Kyseessä oleva peli on siis vuosimallin 2000 alfa 156 1.8TC
Ongelma 1. Ruiskun vikavalo palaa
Olen etsiskellyt tuosta juttuja foorumilta ja siltä tuntuu että mikään ei oikein vastaa tilannetta.
Mielestäni tehoja ei ole hävöksissä ja käynnistymisen kanssa ei ole ongelmia, tyhjäkäynti ei seilaa, ainoa mikä vähän epäilytttää on että vieköhän vähän enemmän bensaa?
Viime katsastuksessa vaadittut päästöt saatiin kikkailemalla, eli tuloslappu saatiin kun nappia painettiin heti kun kun kierrokset nostettiin.
Vikavalo ei välttämättä aina pala ja sammuu usein ajaessa itsekseen, silloinkaan en huomaa mitään eroa käytöksessä.
Jos olen oikein käsittänyt mikä on ilmanmassa anturi? niin olen putsannut sitä elektroniikan puhdistus sprayllä ja se ainakin hetkellisesti vähäntää valon palamista??
Muista ketjuista poimittuna, tulee mieleen muutama kysymys?
Miten ilmiselvää olisi tuo tehojen häviäminen mistä on puhuttu muissa "rukuiskun vikavalo" ketjuissa?
obd-piuha joka vaadittaisiin, millaisesta pihasta on kyse? Saako softat jostain?
Ongelma 2.
Ajovalo oikealla näyttää puiden latvoihin, ruuvilla säätämällä säätövaraloppuu kesken. Vika näyttäisi olevan umpion sisällä? Onko siellä vielä jokin keino säätää valoa alaspäin?
YT
IU
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 21 Huhti 2009, 21:57
- Paikkakunta: kajaani
Valoista; katso onko ajovalopoltin oikeassa asennossa, sitä voi näköjään pyöritellä umpiossa ympäriinsä ja aina tuntuu olevan "hahlossa". Itse taistelin saman ongelman tiimoilta pitkään, kunnes huomasin, että parasta katsoa ulkopuolelta umpionlasin läpi oikea asento. Joissakin "halppis" polttimoissa on mahdollisuus, että polttimen kanta on aavistuksen kierossa.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
lampun korkeudensäätömoottori on saattannut irrota paikaltaan, se on vähän niin kuin lonkka: umpiossa on pyöreä reikä ja moottorissa on kepin päässä pallo joka tarraa umpion reikään. En ole itse ikinään kaivellut 156 lamppuja, mutta jos korkeuden säätö moottorin saa irti niin kokeile näin:
Pyöritä sisältä moottorin 'keppi' niin pitkälle kuin voit, eli nosta valot ylös (asentoon 0), sitten (jos alfassa pystyy) pyöritä moottorin kyljestä moottori niin ulos kuin voit, rasvaa kepin päässä oleva pallo ja laita moottori takasin paikalleen, yleensä tällöin se pallo menee kunnolla reikäänsä, koska umpion sisusta ei pääse karkuun, sitten säädät valot oikealle korkeudelle (kannataa viedä korjaamolle - ihan mikä tahansa kelpaa). Näin minä olen tehnyt autoissa, joissa moottorin voi irrottaa ja säättää "manuaalisesti"
Varmista tietysti, että moottorit toimii (surinasta selviää), muuten tulee turha reissu
Pyöritä sisältä moottorin 'keppi' niin pitkälle kuin voit, eli nosta valot ylös (asentoon 0), sitten (jos alfassa pystyy) pyöritä moottorin kyljestä moottori niin ulos kuin voit, rasvaa kepin päässä oleva pallo ja laita moottori takasin paikalleen, yleensä tällöin se pallo menee kunnolla reikäänsä, koska umpion sisusta ei pääse karkuun, sitten säädät valot oikealle korkeudelle (kannataa viedä korjaamolle - ihan mikä tahansa kelpaa). Näin minä olen tehnyt autoissa, joissa moottorin voi irrottaa ja säättää "manuaalisesti"
Varmista tietysti, että moottorit toimii (surinasta selviää), muuten tulee turha reissu

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
lampuista / piuha
Hei
Korkeus säätö toimii moottorilla, eli valot nousevat ja laskevat, mutta vasemmalla puolella valo alimmillaankin näyttää aivan liian ylös. Käsisäätö ruuvista loppuu säätövara. "sisäumpio" on varmastikkin jotenkin väärin tai irronnut jostain kiinnikkeestä.
Huomenna iltapäivästä ajattelin katsella tuon lampun hengen elämää ja samalla tarkistaa lambda anturin liittimet, kun ovat mainittu syyllisiksi usein tuohon ruiskun vika valoon.
Voisko joku kertoa mistä löydän ne / suunnilleen minkä näköinen on?
Voisiko joku laittaa linkin minkä päässä olisi oikea piuha tuohon obd liittimeen?
Korkeus säätö toimii moottorilla, eli valot nousevat ja laskevat, mutta vasemmalla puolella valo alimmillaankin näyttää aivan liian ylös. Käsisäätö ruuvista loppuu säätövara. "sisäumpio" on varmastikkin jotenkin väärin tai irronnut jostain kiinnikkeestä.
Huomenna iltapäivästä ajattelin katsella tuon lampun hengen elämää ja samalla tarkistaa lambda anturin liittimet, kun ovat mainittu syyllisiksi usein tuohon ruiskun vika valoon.
Voisko joku kertoa mistä löydän ne / suunnilleen minkä näköinen on?
Voisiko joku laittaa linkin minkä päässä olisi oikea piuha tuohon obd liittimeen?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Siinä moottorin kyljessä tai päällä ei sitten varmaan ole...
JTS:ssä on 1 lambda heti katalysaattorin kyljessä, noin 15-20cm moottorista pakoputkea eteenpäin mentäessä, seuraava on heti kattien jälkeen, pikkusen piilossa moottorin ja pakosarjan välissä... en muista onko siellä vielä kolmaskin, ei kait... en sitten tiedä miten 1.8:ssa... Lambdan liittimiä löyty moottorin edestä, lambdalta johtoa seuraten
JTS:ssä on 1 lambda heti katalysaattorin kyljessä, noin 15-20cm moottorista pakoputkea eteenpäin mentäessä, seuraava on heti kattien jälkeen, pikkusen piilossa moottorin ja pakosarjan välissä... en muista onko siellä vielä kolmaskin, ei kait... en sitten tiedä miten 1.8:ssa... Lambdan liittimiä löyty moottorin edestä, lambdalta johtoa seuraten
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Ei jeesus tota. Alkaa käämit palamaan. Löin oikean puoleisen valon säätömoottorin liittimen kiinni ja valot päälle. Alkoi järjetön vinkuna. Sitä kesti niin kauan kun valot olivat päällä. Valon säätökytkimen rullaus ei vaikuttanut vinkunaan mitenkään. Ei jeesus. Mitä tollekin nyt sitten tekee. En saanut tuota säätömoottoria edes paikalleen. Tiedä sitten onko edes oikeanlainen. Mikä tuossa edes liikkuu/liikuttaa valoja? Sitä tutkiskellessa ihmettelin että miten sen edes saa paikoilleen, kun se näyttäisi jäävän "paikalla ollessaan" 2cm ulos. Tuo valkoinen kierrekeppi jonka päässä on pallo on ainakin aivan jumissa, eli ei pyöri käsissä mihinkään suuntaan. Voimaa en uskalla käyttää.
Loppuun laittaisin vielä sadattelua ja helvetillisen listan voimasanoja, mutta kun ei jaksa.
Loppuun laittaisin vielä sadattelua ja helvetillisen listan voimasanoja, mutta kun ei jaksa.