156 kovassa harkinnassa.
Valvoja: Moderators
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
156 kovassa harkinnassa.
Hei
Talven jälkeen tulee käyttöauton hankinta aikaiseksi ja vähän eksoottisempi kiinnostaa vaihteeksi. Golffin laitan pelkkään harrastekäyttöön joten käyttöauton pitäisi olla jotenkin "järkevä".
156 miellyttäää silmää ja lukemani perusteella pelastanut Alfa Romeon vikaisen maineen? Kokemuksia, vinkkejä, ehdotuksia, haukkuja.. Kaikki lisätieto tervetullutta.
Kysymyksiä mikä mieltä painanut tähän mennessä:
Millä koneella kannattaa? Kilometrejä ei tarpeeksi dieselille tule eli bensakoneissa pysytään. Vaihtoehtoja luultavasti 2.0 TS, 2.0 JTS, 2.5 V6. Minkälaisia kulutuksia noissa on? Tyyppivikoja? 2.0 varmaan huoltoystävällisempi?
Salespeed vaihteistolla olen tuollaista 2 litraista kokeillut mutta manuaali miellyttää enemmän.
Kannattaako sijoittaa sen verran enemmän että ostaa uudemman JTS -koneella varustetun?
Ja lopuksi. Mikä on 156:ssa se väri joka vaaleasta harmaasta taittaa vähän vihertävään ja siniseen? Joku helmiäinen..? TÄMÄ?
Talven jälkeen tulee käyttöauton hankinta aikaiseksi ja vähän eksoottisempi kiinnostaa vaihteeksi. Golffin laitan pelkkään harrastekäyttöön joten käyttöauton pitäisi olla jotenkin "järkevä".
156 miellyttäää silmää ja lukemani perusteella pelastanut Alfa Romeon vikaisen maineen? Kokemuksia, vinkkejä, ehdotuksia, haukkuja.. Kaikki lisätieto tervetullutta.
Kysymyksiä mikä mieltä painanut tähän mennessä:
Millä koneella kannattaa? Kilometrejä ei tarpeeksi dieselille tule eli bensakoneissa pysytään. Vaihtoehtoja luultavasti 2.0 TS, 2.0 JTS, 2.5 V6. Minkälaisia kulutuksia noissa on? Tyyppivikoja? 2.0 varmaan huoltoystävällisempi?
Salespeed vaihteistolla olen tuollaista 2 litraista kokeillut mutta manuaali miellyttää enemmän.
Kannattaako sijoittaa sen verran enemmän että ostaa uudemman JTS -koneella varustetun?
Ja lopuksi. Mikä on 156:ssa se väri joka vaaleasta harmaasta taittaa vähän vihertävään ja siniseen? Joku helmiäinen..? TÄMÄ?
Re: 156 kovassa harkinnassa.
azzurro nuvola jos tarkoitit tota kameleonttiväriä mikä tavallaan vaihtaa väriä... lisäksi on tuollainen vaalean vihertävä minkä nimeä en tähän hätään nyt muista/löydä...Mandeprkl kirjoitti:
Ja lopuksi. Mikä on 156:ssa se väri joka vaaleasta harmaasta taittaa vähän vihertävään ja siniseen? Joku helmiäinen..? TÄMÄ?
edit:
joo toi flickr kuva on azzurro nuvola, vuonna 98 maksoi ko- väri 23400 mk....
http://www.flickr.com/photos/cuoresport ... 283301480/
Viimeksi muokannut V6, 21 Kesä 2010, 22:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Unohda ainakin selespeedit!
V6 on paitsi kivempi myös luotettavampi(pl. kytkin, joka saattaa olla jäykkä (=loppu) jo 100tkm). bensaa sitten palaa enemmän. Neloskoneista itse ostaisin 1.8TS:n, yksi rikkoutuva hihna vähemmän.
Tsekkaa hyvin pohja ja helmat, mitä vanhempi auto, sen todennäköisemmin joutuu kohta hitsaushommiin.
V6 on paitsi kivempi myös luotettavampi(pl. kytkin, joka saattaa olla jäykkä (=loppu) jo 100tkm). bensaa sitten palaa enemmän. Neloskoneista itse ostaisin 1.8TS:n, yksi rikkoutuva hihna vähemmän.
Tsekkaa hyvin pohja ja helmat, mitä vanhempi auto, sen todennäköisemmin joutuu kohta hitsaushommiin.
- _L_T_V_
- Viestit: 377
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
- Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS - Paikkakunta: Pirkkala
jos nyt olisi itsellä ajankohtainen 156:sen hankinta niin ottaisit 2 litrasen tessun askille ei niin väliä(itse pidän tosta selestä=) melko simppeliä tekniikkaa, ihan riittävä suorituskyky, melko taloudellinenkin, melko edullisesti saa kohtuu vähänajettuja yksilöitä, eikä osatkaan ole kalliita kun hieman katsoo mistä ostaa...täällä foorumilla piilee ratkaisu 95% ongelmista (ainakin omalla kohdalla)
yhteenvetona: 156 on mainio pirssi! osta pois!
yhteenvetona: 156 on mainio pirssi! osta pois!
- _L_T_V_
- Viestit: 377
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
- Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS - Paikkakunta: Pirkkala
eipä taida saada....vain V6:ssa 6v manuaali ja 6v sele muissa 5vMandeprkl kirjoitti:
Saako neloskoneita 6-vaihteisella manuaalilla?
ops....siis GTA:ssa 6v sele:D V6:seen ei ole kuin manuaali
Viimeksi muokannut _L_T_V_, 21 Kesä 2010, 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Automaatti ei tule kysymykseenkään. Omasta mielestäni vie ajonautinnon. ;D
Onkos näihin kuinka vaikea löytää nahkapenkkejä/-sisustaa jälkeenpäin(AVK ym.)? Tuntuu aika harvasta myynnissä olevasta löytyä. On Alfa Romeolla kyllä kaunen nahkasisusta tuohon rahaan. Nooh, tuo ei niin ajankohtainen vielä ole...
Kulutuslukemat eri moottoreilla kiinnostaa vielä.
Hyvinhän täältä apuaa saa tälläänen kälyynen Golffi-mieskin. ;D
Onkos näihin kuinka vaikea löytää nahkapenkkejä/-sisustaa jälkeenpäin(AVK ym.)? Tuntuu aika harvasta myynnissä olevasta löytyä. On Alfa Romeolla kyllä kaunen nahkasisusta tuohon rahaan. Nooh, tuo ei niin ajankohtainen vielä ole...
Kulutuslukemat eri moottoreilla kiinnostaa vielä.
Hyvinhän täältä apuaa saa tälläänen kälyynen Golffi-mieskin. ;D
- azorblade
- Viestit: 443
- Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
- Car(s): 156 V6 -00
ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw - Paikkakunta: Kontiolahti
kulutukset samoilla linjoilla kuin _L_T_V_:llä. 2.0 jts keskikulutus n. 8 l sataselle. En oo jaksanu tarkasti mittailla.
156 ollu 7 kk, ja ainut asia mitä olisin saattanut tehdä toisin, olisi ollut v6 hankinta..
156 ollu 7 kk, ja ainut asia mitä olisin saattanut tehdä toisin, olisi ollut v6 hankinta..

Viimeksi muokannut azorblade, 21 Kesä 2010, 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mandeprkl kirjoitti:Automaatti ei tule kysymykseenkään. Omasta mielestäni vie ajonautinnon. ;D
Onkos näihin kuinka vaikea löytää nahkapenkkejä/-sisustaa jälkeenpäin(AVK ym.)? Tuntuu aika harvasta myynnissä olevasta löytyä. On Alfa Romeolla kyllä kaunen nahkasisusta tuohon rahaan. Nooh, tuo ei niin ajankohtainen vielä ole...
Kulutuslukemat eri moottoreilla kiinnostaa vielä.
Hyvinhän täältä apuaa saa tälläänen kälyynen Golffi-mieskin.
Heips, mulla on nahkapenkit/tehdaskattoluukku, enkä joskus aikoinani älynnyt panostaa tuohon ilmastointiin. Kesällä takapuoli meinaa hautua ja talvella jäätyä. Hyvä puoli on, ettei lasten jäätelötahrat ole ongelma

- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Reilun viikon 156 V6:sen omistaneena voin suositella, jatkuvasti sellainen fiilis päällä että "pakko päästä ajelulle..."
Rahalle saa vastinetta niin paljon, ettei heti tule toista merkkiä vastaan jossa olisi samaan rahaan yhtä paljon fiilistä, tehoja, ajettavuutta, ulkonäköä..
Kulutuskaan ei ole matka ajossa paha - siinä 8-9 paikkeilla kait pyörii. ( henkilökohtaisesti kulutus ei niin jaksa kiinnostaa.. )
Mars kaupoille!

Kulutuskaan ei ole matka ajossa paha - siinä 8-9 paikkeilla kait pyörii. ( henkilökohtaisesti kulutus ei niin jaksa kiinnostaa.. )
Mars kaupoille!

- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Oikeaa miehen puhetta!Smacket kirjoitti:Reilun viikon 156 V6:sen omistaneena voin suositella, jatkuvasti sellainen fiilis päällä että "pakko päästä ajelulle..."Rahalle saa vastinetta niin paljon, ettei heti tule toista merkkiä vastaan jossa olisi samaan rahaan yhtä paljon fiilistä, tehoja, ajettavuutta, ulkonäköä..
Kulutuskaan ei ole matka ajossa paha - siinä 8-9 paikkeilla kait pyörii. ( henkilökohtaisesti kulutus ei niin jaksa kiinnostaa.. )
Mars kaupoille!

- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Mitä uudempi, sen parempi. Autosta päätellen, sulla pysyy työkalut kädessä, joten sen puolesta ei hätää, aina jotain pientä saataa löytyä, muttei mitään ylenpalttisen vaikeaa (ellei sitten ole jakohihnalla ajettu enemmän kuin pitäisi).
2.0JTS taajama ajossa viennyt 8.6l/100 (viime kesänä 7.9 alimmillaan) ajotietokoneen mukaan, imamassamittari oireilee tosin nostamalla kulutusta... Jos se ei ole niin vimpan päälle onko kulutus 8 vai 9, osta V6 ja maalaa kannet punaiseksi ja puunaa ilmuputket ehkä hienoinpia vakio myllyjä noin päälisin puolin
2.0JTS taajama ajossa viennyt 8.6l/100 (viime kesänä 7.9 alimmillaan) ajotietokoneen mukaan, imamassamittari oireilee tosin nostamalla kulutusta... Jos se ei ole niin vimpan päälle onko kulutus 8 vai 9, osta V6 ja maalaa kannet punaiseksi ja puunaa ilmuputket ehkä hienoinpia vakio myllyjä noin päälisin puolin

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Tuohon on vaikea oikeastaan mitään lisätä. Joku parin litran kulutusero ei tee montaa satasta vuodessa vaikka ajelisi vähän reilumminkin. Autoilun kokonaiskustannuksissa puhutaan varmaan max. 10 prosentin erosta.jiigee kirjoitti:Näillä nykyhinnoilla ei V6:lle ole vastusta. Tuskin missään muussa merkissä saa niin paljon autoa ja meininkiä niin pienellä rahalla. Bensan säästöön on sitten parempiakin vaihtoehtoja kuin Alfan neloskoneet.
Jos kulutuksella haluaisi kokonaiskustannuksiin enemmän vaikuttaa, pitäisi hankkia joku reilusti pieniruokaisempi kulkine (tyyliin VW Lupo tms.)
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Järkevä Italialainen käyttöauto? Ja tämä volkkarimiehen suusta
Kyllä vanha 156:kin harrastuksesta menee.
Mulla on tuossa 166:ssa tuo 2.0 twin sparkki ja ihan hyvä moottori se on, mutta nyt jos ostaisin, niin V6 se olisi. Kulutusero on kokonaiskustannuksissa melko pieni siivu kun vanhoista Alfoista on kyse.
Käyt kokeilemassa molempia (ehjiä) autoja niin eiköhän se valinta siittä helpotu
2.0 JTS:stä en ole juuri kuullut hyvää sanottavaa varsinkaan tehojen suhteen.

Kyllä vanha 156:kin harrastuksesta menee.
Mulla on tuossa 166:ssa tuo 2.0 twin sparkki ja ihan hyvä moottori se on, mutta nyt jos ostaisin, niin V6 se olisi. Kulutusero on kokonaiskustannuksissa melko pieni siivu kun vanhoista Alfoista on kyse.
Käyt kokeilemassa molempia (ehjiä) autoja niin eiköhän se valinta siittä helpotu

2.0 JTS:stä en ole juuri kuullut hyvää sanottavaa varsinkaan tehojen suhteen.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
^ Se "tölkki" on muuten nykyään violetti ja hilppasen entistä suurempi
Jollei Mandelle tule tarpeeksi kilsoja nakuun niin sitten se vinkkeli. Alkupään JTS:istä taitaa melko monella olla karvaita kokemuksia eikä se 16v Sparkkikaan ihan ongelmaton laite ole. Jälkimmäinen on kyllä toimiessaan ihan hieno... vaparinelonen.
Jos näitä yrittää järjellä perustella on ihan hakoteillä. Parhaimmillaan nämä ovat hauskojen lisäksi puolijärkeviä laitteita (itsellä taas 156 hakusessa) mutta koskaan niistä ei Corollia tule enkä sellaista äitimuorilleni suosittelisi. Sen sijaan automiehelle sopivana yleiskivana arkiajoneuvona on hyvin pidetyssä 156:ssa hyvin vastinetta rahalle.

Jollei Mandelle tule tarpeeksi kilsoja nakuun niin sitten se vinkkeli. Alkupään JTS:istä taitaa melko monella olla karvaita kokemuksia eikä se 16v Sparkkikaan ihan ongelmaton laite ole. Jälkimmäinen on kyllä toimiessaan ihan hieno... vaparinelonen.
Jos näitä yrittää järjellä perustella on ihan hakoteillä. Parhaimmillaan nämä ovat hauskojen lisäksi puolijärkeviä laitteita (itsellä taas 156 hakusessa) mutta koskaan niistä ei Corollia tule enkä sellaista äitimuorilleni suosittelisi. Sen sijaan automiehelle sopivana yleiskivana arkiajoneuvona on hyvin pidetyssä 156:ssa hyvin vastinetta rahalle.
- Epäkelpokeräilijä -
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
JTS on aika hemmetin äksy! Noniin!
Kakkonen pesään ja kierrokset 5000, siinä on kaasujalalla orgasmi...
Jos kilometrit alle 10tkm niin enpä hirveästi ajattelisi vielä polttoaine taloutta. loppujen lopuksi noilla ajomäärillä erot olisivat pienen puoleiset

Kakkonen pesään ja kierrokset 5000, siinä on kaasujalalla orgasmi...
Jos kilometrit alle 10tkm niin enpä hirveästi ajattelisi vielä polttoaine taloutta. loppujen lopuksi noilla ajomäärillä erot olisivat pienen puoleiset
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
No eiköhän se suraava auto olisi joku perus-japsi tai TDI- VAGgilainen jos pelkkä taloudellisuus ja huolettomuus(?) olisi mielessä. ..eli persoonattomuus...
Golffin kanssa vähän aikaa elettyäni päätin että seuraavaksi kokeillaan jotain tulista ranskalaista tai italialaista. Nyt kyllä 156 V6 kiehtoo kokoajan enemmän..
Ihmisethän näilläkin ajelee että luulisi 156:n kanssa pärjäävän.
Jos oikein täydellinen löytyisi niin 2.5 V6 azzurro nuvola -värillä, nahkasisustalla ja ilmastoinnilla olisi varmaan aika lähellä sitä.
Golffin kanssa vähän aikaa elettyäni päätin että seuraavaksi kokeillaan jotain tulista ranskalaista tai italialaista. Nyt kyllä 156 V6 kiehtoo kokoajan enemmän..

Jos oikein täydellinen löytyisi niin 2.5 V6 azzurro nuvola -värillä, nahkasisustalla ja ilmastoinnilla olisi varmaan aika lähellä sitä.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Lisää vain leederit.
Hyvin näiden kanssa pääsääntöisesti pärjää jos vahänkään on autojen kanssa pulannut, eli sulla ei varmaan ole sen puoleen ongelmaa.
Osia löytyy ja foorumilta saa apuja.
Edit:

Hyvin näiden kanssa pääsääntöisesti pärjää jos vahänkään on autojen kanssa pulannut, eli sulla ei varmaan ole sen puoleen ongelmaa.
Osia löytyy ja foorumilta saa apuja.
Edit:
Se (violetti) tölkki on ainoa, jossa mulla on leimaRolle kirjoitti:Uskottele vaan itselles, kun joudut itse päivisin harmaalla tölkillä liikkumaanAbarth kirjoitti:Kyllä vanha 156:kin harrastuksesta menee.

- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Autotalli.com ilmoittaa 2.0 tessulle seuraavat lukemat:mandeprkl kirjoitti:Kulutuslukemat eri moottoreilla kiinnostaa vielä.
6,6 (matka) 8,5 (keski) 11,7 (kaupunki)
ja V6:lle:
8,4 (matka) 11,4 (keski) 16,5 (kaupunki)
Eli keskikulutuksen mukaan laskiessa, mikäli vuodessa ajaa 10 tkm ja bensan hinta on 1,5 € on erotus reilut 400 € vuodessa.
No, todellakin. Omassa tessussa ei ole ollut oikein mitään korjattavaa moneen vuoteen ja elämä on niiltä osin jo aika tylsää. Nyt auto on pajalla jousien vaihdossa, niin saa edes jännittää pohjakosketuksia...mandeprkl kirjoitti:Ihmisethän näilläkin ajelee että luulisi 156:n kanssa pärjäävän.

Juurikin näin..Rasvis kirjoitti:Jos näitä yrittää järjellä perustella on ihan hakoteillä. Parhaimmillaan nämä ovat hauskojen lisäksi puolijärkeviä laitteita (itsellä taas 156 hakusessa) mutta koskaan niistä ei Corollia tule enkä sellaista äitimuorilleni suosittelisi. Sen sijaan automiehelle sopivana yleiskivana arkiajoneuvona on hyvin pidetyssä 156:ssa hyvin vastinetta rahalle.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Omassani ei ole kyllä mitään ongelmia ollut moottorin puolesta, eikä tehoissakaan ole valittamista. Kaikki ongelmat mitä on ollut, on noita muita 156:n tyyppivikoja. Onko noi ongelmat sitten kasautunut pre-facelift 2002-2003 malleihin? JTS on kevyempi kuin V6 ja ajo-omimaisuudet siten paremmin balanssissa. Ajettavuushan on ollut perinteisesti Alfan vahvuusaluetta siinä missä pirteät moottoritkin.Abarth kirjoitti:2.0 JTS:stä en ole juuri kuullut hyvää sanottavaa varsinkaan tehojen suhteen.
Jos laittaa moottorin murinat ja hevosvoimat ykkössijalle niin sitten V6, jos taas auton käsiteltävyys vie voiton niin kannattanee ottaa tuoreempi JTS (>2004). Liikkuu se rivinelosellakin ihan ripeästi.
Ai niin, JTS on litratehoiltaan tehokkain 156:n kone mukaanlukien GTA. Pakko taas mainita kun on moottoria mollattu

- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
mikä malli
Nää on arvostuskysymyksiä. Pojat puhuu moottorin äänistä ja tehoista yms, Itsellä valinta ja budjetti nousi vanhemmista 2003 JTS:ään, koska siinä oli jo automaatti-ilmastointi, ajonvakautus ja 6xairbag.
vesku
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Niin, itselle sattui sellainen vajaatehoinen (dynottu 140hp) ja jonninverran öljyllekin perso jts, ja olen siitä täälläkin vähän huudellut. Nyt on kuitenkin viimeaikoina alkanut tuosta pääsemään yli, eikä autonvaihto ole todellakaan mielessä edellämainitusta huolimatta vaikka yleensä 2v välein on mennyt auto vaihtoon. Jostain syystä auto alkaa vain koukuttamaan, vaikka ne syyt, miksi auton ostin, eivät ehkä enää ole samat, miksi haluan sen pitää. Olen jopa alkanut ajatella että olisiko tässä sellainen kottero jolla tulisi jopa ajeltua vielä monta monta vuotta, moottoriremontin uhallakin jos tuo öljynsyönti tuosta hyppää vielä kovemmaksi. Tosin sekin on tuntunut ehkä jopa pienenevän, liekö löytynyt oikeat öljyt...
Mutta vaikka se 25heppaa on hukassa, ei se juuri ajamisen iloa himmennä, ehtii noillakin varsinkin talvella, ja onhan tuossa dynonkin perusteella kuitenkin enemmän vääntöä käytössä kuin tessussa ja paljon pienemmillä kierroksilla. Mikä tietysti on se normaaliajossa tärkeämpi seikka. Ja nämä teho-ongelmat saattaa todellakin rajoittua näihin ensimmäisiin jts koneisiin, aika varhaisessa vaiheessa on ainakin nokka-akselien varaosanumerot muuttuneet, joten jotain kai siellä on säädetty.
Ainoa mihin olen vakavissani harkinnut tuota vaihtaa, olisi uusikeulainen 166:nen, musta 2.4 jtd saksantuontina. Toistaiseksi ei ole vain ylittynyt se raja että alkaisin vaihtamaan. Tämän kerron vaan varoittavana esimerkkinä Mandelle, saatat jäädä merkkiin koukkuun, kaikesta huolimatta tai ehkä juuri siksi
Mutta vaikka se 25heppaa on hukassa, ei se juuri ajamisen iloa himmennä, ehtii noillakin varsinkin talvella, ja onhan tuossa dynonkin perusteella kuitenkin enemmän vääntöä käytössä kuin tessussa ja paljon pienemmillä kierroksilla. Mikä tietysti on se normaaliajossa tärkeämpi seikka. Ja nämä teho-ongelmat saattaa todellakin rajoittua näihin ensimmäisiin jts koneisiin, aika varhaisessa vaiheessa on ainakin nokka-akselien varaosanumerot muuttuneet, joten jotain kai siellä on säädetty.
Ainoa mihin olen vakavissani harkinnut tuota vaihtaa, olisi uusikeulainen 166:nen, musta 2.4 jtd saksantuontina. Toistaiseksi ei ole vain ylittynyt se raja että alkaisin vaihtamaan. Tämän kerron vaan varoittavana esimerkkinä Mandelle, saatat jäädä merkkiin koukkuun, kaikesta huolimatta tai ehkä juuri siksi

"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Mä olin kanssa Golf-mies ja ainoa asia mikä ottaa pannuun Alfassa on se että miksen ostanut sellaista aikaisemmin.
Itse tykkään vanhemmasta klassisesta nokasta, siksi ostin 2002 kesäkuussa tehdyn V6:n Nimittäin juuri tuolloin samassa korissa onkin 6 turvatyynyä kahden sijaan, Bosen stereot, modernimpi elektroniikka (Dual Zone ilmastointi, radio/CD, sadetunnisitin yms.). Moottorin pitää olla Alfassa V6. Omaan makuun SW on paremman näköinen kuin sedan
Rahaa Alfan laittamiseen saa menemään mutta jotenkin se ei harmita koska suurin osa ei ole mennyt itse korjaamiseen. Ainoita vikoja on ollut ilmastoinnin kompressori, kuluneita tukivarsia ja palaneita lamppuja. Hihnan vaihtaminen on kolmen vuoden välein muutaman satasen paukku. Kuljettajan penkki piti myös vaihtaa, se levähti kun en ole mikään kevyt kaveri, mutta osa löytyi 2002/04 kolariautosta, värikin oli oikein (!). Nahkaa en ole sisätiloihin kaivannut, se kangas on täysin riittävän tyylikäs.
Alusta on uusittu KW korkeussäädettävään, viikon päästä uusin jarrut Car HPD reikälevyillä ja Ferodon FCP paloilla. Koko ajan tekee mieli vähän tuunata kun auto on sen arvoinen ja vaikka alkuperäinenkin on hyvä on tuunattu vielä mahtavampi. Ennen en ollut autoista kiinnostunut, nyt olen.
Yritän pitää tämän auton kunnossa potenssiin 10 jotta ei tarvitse miettiä seuraavaa, se on nimittäin sitten jo kallista koska mikään tavallinen ei enää Alfan jälkeen kelpaa.
Itse tykkään vanhemmasta klassisesta nokasta, siksi ostin 2002 kesäkuussa tehdyn V6:n Nimittäin juuri tuolloin samassa korissa onkin 6 turvatyynyä kahden sijaan, Bosen stereot, modernimpi elektroniikka (Dual Zone ilmastointi, radio/CD, sadetunnisitin yms.). Moottorin pitää olla Alfassa V6. Omaan makuun SW on paremman näköinen kuin sedan

Rahaa Alfan laittamiseen saa menemään mutta jotenkin se ei harmita koska suurin osa ei ole mennyt itse korjaamiseen. Ainoita vikoja on ollut ilmastoinnin kompressori, kuluneita tukivarsia ja palaneita lamppuja. Hihnan vaihtaminen on kolmen vuoden välein muutaman satasen paukku. Kuljettajan penkki piti myös vaihtaa, se levähti kun en ole mikään kevyt kaveri, mutta osa löytyi 2002/04 kolariautosta, värikin oli oikein (!). Nahkaa en ole sisätiloihin kaivannut, se kangas on täysin riittävän tyylikäs.
Alusta on uusittu KW korkeussäädettävään, viikon päästä uusin jarrut Car HPD reikälevyillä ja Ferodon FCP paloilla. Koko ajan tekee mieli vähän tuunata kun auto on sen arvoinen ja vaikka alkuperäinenkin on hyvä on tuunattu vielä mahtavampi. Ennen en ollut autoista kiinnostunut, nyt olen.
Yritän pitää tämän auton kunnossa potenssiin 10 jotta ei tarvitse miettiä seuraavaa, se on nimittäin sitten jo kallista koska mikään tavallinen ei enää Alfan jälkeen kelpaa.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Noniin, alkaa olla ajankohtaisempaa kysellä lisää tuosta ihanasta italiaanosta.
Nyt voi aloittaa tosissaan tuon etsimisen. Ei mieli ole muuttunut onneksi vieläkään Alfasta.
Kannattaako tuollaista saksasta etsiä? Minkälaiset verot noihin V6:siin pamahtaa?
Tässä muutama esimerkki minkälaista haen:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... rigin=PARK
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... rigin=PARK
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... rigin=PARK
Onhan tuo hinta aika korkea(?), mutta eipä tahdo Suomesta löytyä kuin mustalla sisustalla. Ja nahkaa ja V6 täytyy olla.
Farmari ei mikään pakko. Ja en tuosta saksan-kielestä ymmärrä sen enempää kuin latinastakaan...
Nyt voi aloittaa tosissaan tuon etsimisen. Ei mieli ole muuttunut onneksi vieläkään Alfasta.
Kannattaako tuollaista saksasta etsiä? Minkälaiset verot noihin V6:siin pamahtaa?
Tässä muutama esimerkki minkälaista haen:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... rigin=PARK
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... rigin=PARK
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... rigin=PARK
Onhan tuo hinta aika korkea(?), mutta eipä tahdo Suomesta löytyä kuin mustalla sisustalla. Ja nahkaa ja V6 täytyy olla.

- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Verot pitäisi olla pienin huoli, sillä auto löytyy Mahdista:
Päästöt ovat 286g/km joten veroprosentti on silloin -> (28,6+4)*1,22=39,7
Eli veroja menisi 0,397*6000e = aika liki 2400e.
En ole Suomen tarjontaa seurannut, mutta hakukulujen yms. jälkeen saattaa äkkiä teettää parit nahkasisustat Suomiautoon. Tai sitten metsästää käytetyn sisutan joka miellyttää silmää.
Koodi: Valitse kaikki
Käyttöönottopäivä 01.01.2002 Yleinen pyyntihinta(€) 7500
Ajokilometrit(km) 100000 Yleinen myyntihinta(€) 6000
Eli veroja menisi 0,397*6000e = aika liki 2400e.
En ole Suomen tarjontaa seurannut, mutta hakukulujen yms. jälkeen saattaa äkkiä teettää parit nahkasisustat Suomiautoon. Tai sitten metsästää käytetyn sisutan joka miellyttää silmää.
Vähän kalliilta äkkiseltään vaikuttavat. Varsinkin, kun päälle tulee vielä se autovero. Tuo vähiten rullattu taitaa noista kolmesta olla se paras diili. Omastani maksoin kotimaan markkinoilla viime kesä-heinäkuun vaihteessa 5950 euroa ja kilometrejä oli mittarissa hieman yli 160 000 km. Nahkat tosin puuttuu.
Ei ole tarvinnut ostosta vielä katua. Kannattaa se jakopäärempan tilanne muistaa tsekata ehdokkaita syynätessä. Kohtuullisen kallista puuhaa teettää pajalla.

Ei ole tarvinnut ostosta vielä katua. Kannattaa se jakopäärempan tilanne muistaa tsekata ehdokkaita syynätessä. Kohtuullisen kallista puuhaa teettää pajalla.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Italiasta hain oman Alfani, tosin sieltä ei oikein tunnu saavan V6:sta kuin GTA:na.
Tuossa kuitenkin vähän autoliikkeen hintatasoa pohjois-Italiassa.
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=184686599
Tuossa kuitenkin vähän autoliikkeen hintatasoa pohjois-Italiassa.
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=184686599
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.