Outo ravistus etupäästä 156 2.4jtd -98
Valvoja: Moderators
Outo ravistus etupäästä 156 2.4jtd -98
Ajellessa tänään Lahdesta Hesaan yhtäkkiä auto alkaa ravistaa edestä niin perskuleesti että meinas huonot tulla housuun.Luulin ensin että pyörä on irtoamassa mutta kun pysähdyin ja tarkastin niin ei mitään ihmeellistä löytynyt joten jatkoin matkaa ja matka sujui tasaisesti ,kunnes taas Keravan kohdalla sama juttu ravistaa niin perskeleesti hiljensin nopeuden 80km ja joten kuten pääsin kotiin.
Eli kysymys kuuluu mistäpäin ja mitä vikaa olisi syytä epäillä
nimimerkki :Kiitollinen vihjeistä
Eli kysymys kuuluu mistäpäin ja mitä vikaa olisi syytä epäillä
nimimerkki :Kiitollinen vihjeistä
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
paulit kirjoitti:kiitoksia kovasti vastauksesta,koska olen itse tosi tumpelo näissä tekniikka asioissa mutta innokas oppimaan kyllä.Huono puoli minun tilanteessa on se ettei minulla ole autotallia joten mahdolliset omatoimiset korjaukset tapahtuu kadunvarrella tai ti-halleissa.Mutta näillä eväillä mennään. Kiitosta vielä kerran sivustolle .se on todella avuksi.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Mullakin ravistaa pikkaisen, vaikka renkaat juuri tasapainotettu. Tärinä vaihtelee sen verran, että kyseessä lienee kenties tuo vetoakseli. Sisemmän nivelen suojakumi oli viime kesänä rikki, joten luultavasti saanut siipeensä. Menee vaihtoon ensi viikolla, sitten näkee.
Tuon airbagin valon kuittaat kätevästi esim. Automilanossa. 50 euroa maksoi ja tekivät heti kun ajoin paikalle alle 10 minutissa. Tuleehan siinä operaatiolle tuntihintaa, mutta kaveri kävi kaikki bägin "ongelmatkohdat" läpi eikä vika ole uusiutunut.
EDIT: Tosiaan ABS:stä oli Paulilla kyse eikä airbagista
Tuon airbagin valon kuittaat kätevästi esim. Automilanossa. 50 euroa maksoi ja tekivät heti kun ajoin paikalle alle 10 minutissa. Tuleehan siinä operaatiolle tuntihintaa, mutta kaveri kävi kaikki bägin "ongelmatkohdat" läpi eikä vika ole uusiutunut.
EDIT: Tosiaan ABS:stä oli Paulilla kyse eikä airbagista

Viimeksi muokannut Rolle, 24 Maalis 2010, 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Nyt on alkanut täristämään ratista 130km/h nopeudessa
Auto oli just pajalla ja linnunluut meni edestä vaihtoon kolinoiden takia, sitäennen ei minkäänlaisia tärinöitä ollut. Tuntuu siltä että tärinä tulis oikean eturenkaan suunnalta perstuntumalta. Mittarinopeuden laskiessa 120km/h tärinä häviää. Täytyy huomenna tsekata häviääkö tärinä kun ottaa vedon pois. Rengaspaineet tsekkasin kotiin tullessa ja oli aika alhaiset paineet kaikissa renkaissa. Luultavasti tuo ei sylttytehdas kuitenkaan ole, huomenna näkee senkin. Vetoakseli vai pyörän laakeri tällä kertaa? (vai joku muu)
Alustan lepsuus on alkanut ärsyttää kunnolla , kun ei motariliittymän mutkassa kiihdyttäessä takapään niiailun takia vanhalla golfillakaan ole mitään ongelmia pysyä perässä
Tosin niiailevan kulman rengaspaine oli vain 1.5, mutta silti.
Auto siis 156 sw 2.0 jts.

Alustan lepsuus on alkanut ärsyttää kunnolla , kun ei motariliittymän mutkassa kiihdyttäessä takapään niiailun takia vanhalla golfillakaan ole mitään ongelmia pysyä perässä

Auto siis 156 sw 2.0 jts.
Ravistukseen veikkaisin kyllä syyksi renkaita, käytäpä tasapainotuksessa, rengasliikkeissä ei näinä aikoina ole ruuhkaaGiallo Pozzuoli kirjoitti:Nyt on alkanut täristämään ratista 130km/h nopeudessaAuto oli just pajalla ja linnunluut meni edestä vaihtoon kolinoiden takia, sitäennen ei minkäänlaisia tärinöitä ollut. Tuntuu siltä että tärinä tulis oikean eturenkaan suunnalta perstuntumalta. Mittarinopeuden laskiessa 120km/h tärinä häviää. Täytyy huomenna tsekata häviääkö tärinä kun ottaa vedon pois. Rengaspaineet tsekkasin kotiin tullessa ja oli aika alhaiset paineet kaikissa renkaissa. Luultavasti tuo ei sylttytehdas kuitenkaan ole, huomenna näkee senkin. Vetoakseli vai pyörän laakeri tällä kertaa? (vai joku muu)
Alustan lepsuus on alkanut ärsyttää kunnolla , kun ei motariliittymän mutkassa kiihdyttäessä takapään niiailun takia vanhalla golfillakaan ole mitään ongelmia pysyä perässäTosin niiailevan kulman rengaspaine oli vain 1.5, mutta silti.
Auto siis 156 sw 2.0 jts.

Ja oisko takaiskarit tiensä päässä?
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
^Joo, onhan joku paino voinut renkaasta irrota joka aiheuttaisi ravistuksen. Kokeilin motarilla aamulla. Ravisti nyt vähemmän kuin eilen ja ravistus hävisi kun irrotti vedon mikä viittaisi vetoakseliin.
Iskarien pitäisi olla kunnossa , vajaa kk sitten katsastettu eikä ollut niissä mitään huomautettavaa silloin. Selkeästi ne on kyllä takana huonontuneet. Noi alkuperäisiskarit on ilmeisesti Magneti Marellin valmistamat, pakko ne on kohta päivittää oikeisiin iskareihin kunhan saa revittyä jostain budjetin päivitykselle. Pitää vielä mutkassa kokeilla paljonko vaikutti alhaiset rengaspaineet vai oliko sillä mitään vaikutusta.
Iskarien pitäisi olla kunnossa , vajaa kk sitten katsastettu eikä ollut niissä mitään huomautettavaa silloin. Selkeästi ne on kyllä takana huonontuneet. Noi alkuperäisiskarit on ilmeisesti Magneti Marellin valmistamat, pakko ne on kohta päivittää oikeisiin iskareihin kunhan saa revittyä jostain budjetin päivitykselle. Pitää vielä mutkassa kokeilla paljonko vaikutti alhaiset rengaspaineet vai oliko sillä mitään vaikutusta.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
^ Viime vuonna vaihdatin levyt ja palat kun oli jarrujen vinkumisen kanssa ongelmia, yksi levy oli vähän kiero ja palat jo melko kuluneet. Pyörän laakerin muistaakseni vaihdatin samoihin aikoihin. Täytyypä putsailla noita levyjä kun seuraavan kerran auton käsin pesen. Taustalevyjen väliin pääsee kyllä moskaa
Tänään ei kyllä ravistanut motarilla enää, tuskin havaiitsi. Olisko noi alhaiset rengaspaineet sitten vaikuttanut. Täytyy seurata tilannetta. Vois johtua kyllä tasapainotuksestakin tai renkaien kulumisesta kun noi kumit on jo aika vanhat , >= 4 vuotta alla olleet.
Tänään ei kyllä ravistanut motarilla enää, tuskin havaiitsi. Olisko noi alhaiset rengaspaineet sitten vaikuttanut. Täytyy seurata tilannetta. Vois johtua kyllä tasapainotuksestakin tai renkaien kulumisesta kun noi kumit on jo aika vanhat , >= 4 vuotta alla olleet.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Jos levyt vaihdettu vuosi sitten tuskin ongelma,
Paikka missä itselläni oli likaa ei näy ennen kuin ottaa levyn irti.
Vikaan tarvitaan luultavasti vuosia, mulla 9v.
Lika=ruostunut jarrupöly kai
Yritän selostaa:
Irrotettua levyä kun katsoo sisäpuolelta, navan syvennyksen ulkoreunoissa.
Siis syvenyksen halkaisia pienenee liasta.
Koitin ensin hakata vasara+puukolla likaa irti, mutta totesin
kovaksi työksi. Hiomakivi porakoneeseen ja kivi heti tukossa.
Joten hain uudet levyt.
Kunnon koneviilalla ei kai olisi ollut ongelmaa.
Niin, niistä laakerin ruuveista oli kulunut kannasta ehkä noin 0,5mm korkeimmastakohtaa.
(muistaakseni ylemät ruuvit)
Paikka missä itselläni oli likaa ei näy ennen kuin ottaa levyn irti.
Vikaan tarvitaan luultavasti vuosia, mulla 9v.
Lika=ruostunut jarrupöly kai
Yritän selostaa:
Irrotettua levyä kun katsoo sisäpuolelta, navan syvennyksen ulkoreunoissa.
Siis syvenyksen halkaisia pienenee liasta.
Koitin ensin hakata vasara+puukolla likaa irti, mutta totesin
kovaksi työksi. Hiomakivi porakoneeseen ja kivi heti tukossa.
Joten hain uudet levyt.
Kunnon koneviilalla ei kai olisi ollut ongelmaa.
Niin, niistä laakerin ruuveista oli kulunut kannasta ehkä noin 0,5mm korkeimmastakohtaa.
(muistaakseni ylemät ruuvit)
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.