Lisäbonuksena vielä pastillivärin saaminen ilman lisämaksua ja CO2-päästöjen pienentyminen ennakoidusta 7 grammaa, joten hintakin tipahti parisataa.

Valvoja: Moderators
Tähän on yleisen kansanvalistuksen nimissä syytä tarttua. Miten perustelet, että golfkentän tai pallon lyöjän pitäisi maksaa?Tommi kirjoitti:Melko omituista.Fonzie kirjoitti:Lasi meni tuulilasivakuutuksen piikkiin ja Golfkenttä maksaa omavastuun.
Kyllä mielestäni golfkentän pitäisi maksaa koko homma. Tai sitten sen, joka pallon siihen löi. Toki auton omistajan kannalta ihan sama, mutta kyllähän tuo vähän kikkailulta tuntuu.
Nää on taas tietenkin näitä lakipykäliä, mutta jos olettaa, että auto on asiallisesti merkatulla parkkipaikalla pysäköity, eikä ole merkintää, että pysäköinti omalla vastuulla, niin miksi ei pelaajan pitäisi korvata? Miten eroaa tilanteesta, jossa tempasen samassa paikassagolf kentällä haitolla olevan kiven auton ikkunaan? Tai jos otan pallon ja mailan kaupunkiin ja tempasen pallon siellä parkissa olevan auton ikkunaan? Siis mitään oikeaa tietoa minulla asiasta ei ole ja siksipä kyselenkin, koska samantyylistä asiaa olen joskus potkupallokentän laidalla miettinyt (jätän kyllä auton suosiolla mahd kaus kentästä)Jönsson kirjoitti:Tähän on yleisen kansanvalistuksen nimissä syytä tarttua. Miten perustelet, että golfkentän tai pallon lyöjän pitäisi korvata?Tommi kirjoitti:Melko omituista.Fonzie kirjoitti:Lasi meni tuulilasivakuutuksen piikkiin ja Golfkenttä maksaa omavastuun.
Kyllä mielestäni golfkentän pitäisi maksaa koko homma. Tai sitten sen, joka pallon siihen löi. Toki auton omistajan kannalta ihan sama, mutta kyllähän tuo vähän kikkailulta tuntuu.
Ensiksikin pysäköinnistä: sehän tapahtuu lähes aina omalla vastuulla. Olet sitten kadun varressa, kaupan parkkipaikalla, huoltoaseman pihalla, naapurin pihalla... Jos pihan omistajalla ei ole tuottamusta syntyneeseen vahinkoon, vastuu on auton omistajalla itsellään.routasydän kirjoitti: Nää on taas tietenkin näitä lakipykäliä, mutta jos olettaa, että auto on asiallisesti merkatulla parkkipaikalla pysäköity, eikä ole merkintää, että pysäköinti omalla vastuulla, niin miksi ei pelaajan pitäisi korvata? Miten eroaa tilanteesta, jossa tempasen samassa paikassagolf kentällä haitolla olevan kiven auton ikkunaan? Tai jos otan pallon ja mailan kaupunkiin ja tempasen pallon siellä parkissa olevan auton ikkunaan? Siis mitään oikeaa tietoa minulla asiasta ei ole ja siksipä kyselenkin, koska samantyylistä asiaa olen joskus potkupallokentän laidalla miettinyt (jätän kyllä auton suosiolla mahd kaus kentästä)
Jokaisella yllä mainitulla pelaajalla on oman jäsenseuran kautta vakutuus, joka korvaa tällaiset epäonniset tapahtumat.Jönsson kirjoitti:Koska autosi on kuuro, ei ainakaan varoitushuudon puute ole aiheuttanut osumaa. Jos pelaaja on ollut oikeassa paikassa, greencardit kunnossa, lyönyt ehjällä mailalla ehjää palloa oikeaan aikaan, tavoitellen oikeaa paikkaa, mutta paska tsägä vie pallon autosi tuulilasiin, ei hän ole syyllistynyt moitittavaan menettelyyn eikä ole korvausvelvollinen. Golfin pelaaminen ei (lain edessä) tee kenestäkään syyllistä mihinkään, ei liioin lyönnin epäonnistuminen.
No niin, tällaista tietoa asiasta ei itsellä ole, joten mukavahan se aina on itseä sivistää uudella tiedolla. Kiitoksia tästä. Ja sitten takaisin mitoonJönsson kirjoitti:Ensiksikin pysäköinnistä: sehän tapahtuu lähes aina omalla vastuulla. Olet sitten kadun varressa, kaupan parkkipaikalla, huoltoaseman pihalla, naapurin pihalla... Jos pihan omistajalla ei ole tuottamusta syntyneeseen vahinkoon, vastuu on auton omistajalla itsellään.routasydän kirjoitti: Nää on taas tietenkin näitä lakipykäliä, mutta jos olettaa, että auto on asiallisesti merkatulla parkkipaikalla pysäköity, eikä ole merkintää, että pysäköinti omalla vastuulla, niin miksi ei pelaajan pitäisi korvata? Miten eroaa tilanteesta, jossa tempasen samassa paikassagolf kentällä haitolla olevan kiven auton ikkunaan? Tai jos otan pallon ja mailan kaupunkiin ja tempasen pallon siellä parkissa olevan auton ikkunaan? Siis mitään oikeaa tietoa minulla asiasta ei ole ja siksipä kyselenkin, koska samantyylistä asiaa olen joskus potkupallokentän laidalla miettinyt (jätän kyllä auton suosiolla mahd kaus kentästä)
Sitten Golfin pariin: jos pelikentältä lähtee vahinkopallo ja osuu ihmiseen tai omaisuuteen korvausvastuu perustuu jälleen tuottamukseen. Tuottamus on moitittava teko tai laiminlyönti.
Tahallisuus on tietysti moitittava teko, joka laukaisee korvausvelvollisuuden. Sen ymmärtää jokainen. Tahallaan harvemmin kukaan palloa toisen autoon tai toisiin ihmisiin suuntaa - ainakaan pelikentällä.
Kentällä on myös ohjeet olla lyömättä palloa, jos on olemassa vaara, että se osuu esim. ihmisiin. Pelaaja, joka ei malta odottaa, että väylä on vapaa - ja osuu ihmiseen - ei ole syyllistynyt tahallisuuteen, mutta kylläkin törkeään laiminlyöntiin. Seurauksena on luultavasti korvausvelvollisuus.
Jos pelisuunnassa on väylä vapaa, mutta pelaaja horjahtaa kesken swingin ja pallo lähtee väärään suuntaan, kuuluu ohjeiden mukaan huutaa kurkkusuorana varoitus: FOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORR!! Jos näin ei tehdä - ja joku saa osuman, pelaaja on syyllistynyt laiminlyöntiin. Korvausvastuu riippuu mm. laiminlyönnin ja vahingon syy-seuraus-suhteesta. Jos pallo osuu kuuroon pelaajaan, ei laiminlyönti ole myötavaikuttanut vahinkoon, vaas kyseessä on puhdas onnettomuus, shit happens eli paska tsägä. Ei korvausvelvollisuutta.
Koska autosi on kuuro, ei ainakaan varoitushuudon puute ole aiheuttanut osumaa. Jos pelaaja on ollut oikeassa paikassa, greencardit kunnossa, lyönyt ehjällä mailalla ehjää palloa oikeaan aikaan, tavoitellen oikeaa paikkaa, mutta paska tsägä vie pallon autosi tuulilasiin, ei hän ole syyllistynyt moitittavaan menettelyyn eikä ole korvausvelvollinen. Golfin pelaaminen ei (lain edessä) tee kenestäkään syyllistä mihinkään, ei liioin lyönnin epäonnistuminen.
Entäpä kenttä sitten. Jos kenttä ja parkkipaikka on lähtökohtaisesti rakennettu vaarallisesti, voi kentällä olla tuottamus ja sitä kautta langeta korvausvelvollisuus. Jos vahinkoja on sattunut ennenkin, mutta väylää tai parkkipaikka ei ole siirretty eikä alueen suojaksi pystytetty aitaa, on laiminlyönti ilmeinen.
Jos taas tällaista ei ole koskaan ennen sattunut eikä paikka näytä vaaralliselta, tuskin on tuottamusta. Varsinkaan sitä ei ole, jos tuntemattomaksi jäänyt pelaaja on lyönyt väärästä paikasta väärään suuntaan.
Kentän toimesta voidaan tietysti korvata esim. omavastuuosuus tai vaikka koko lasikin,jotta asiakkaalle ei jää tapahtuneesta paha mieli. Velvollisuutta ei kuitenkaan ole. Kyse on tällöin markkinoinnista tai puhtaasta ystävällisyydestä.
Sitten, kun sinä otat pallon ja mailan kaupunkiin ja tempasen pallon siellä parkissa olevan auton ikkunaan, tuottamus lienee päivän selvä.
Ehkä pilkunviilausta, mutta varsinaista vaihdettavaa "lastua" noissa ei enää ole? Eli moottorinohjaus ohjelmoidaan suoraan tietokoneella.Jay-Man kirjoitti:[OT] Uusi käyttäjä täältä tervehtii ekan viestin merkeissä! [/OT]
Eli tuli ostettua Raision Autokeskuksen koeajo-MiTo, 155-heppainen malli siis kyseessä....
Lastutusta nyt ei varmaan ainakaan tule takuuaikana tehtyä.
On, nyt se on mulla 3 päivää sijaisena kun 156 on takaoven parkkikolhun suoristuksessa.Mitoon liittyen; eilen bongasin Autosalvan Olehyvä-Miton
Paljon tyylikkäänpi kuin joku Clio
QV ja tämä sisäänroutasydän kirjoitti:Jep, kaunis on, sitä ei käy kieltäminen. Tuo qv onkin itellä vielä testaamatta, jotta kuinka paljon pirteämpi on kuin se 155 kaakkinen.
Et kuvittele. Kyseisestä ominaisuudesta, sekä joskus kylmäkäynnistyksen (kesällä) yhteydestä esiintyvästä käynnin epätasaisuudesta mainitsin myös ensimmäisessä huollossa. Mitään "vikaa" tai vikakoodeja ei kuitenkaan löytynyt.Farina kirjoitti:Kävin testaamassa Autokeskuksen Mito QV:ta ja oli todella (liiankin) mukava kokemusAinoa asia mikä häiritsi oli vedon heittely tasakaasulla ajattaessa n. 100 km/h vauhdissa. Normaalissa matkavauhdissa, kutonen pesässä, vedossa oli pientä epätasaisuutta havaittavissa. Onko Miton omistajilla huomioita tälläisesta "ominaisuudesta", vai kuvittelinko vaan?
Minulle on tullut jostain sellainen mielikuva, että Keski-Euroopassa tämä ominaisuus kuuluu useimpien autojen "varustukseen". Ei ole mitenkään outoa nähdä autobahnilla hätävilkkuja ruuhkan ilmetessä.MiToQv kirjoitti: Ainoa ärsyttävä asia on hätävilkkujen aktivoituminen liian aikaisin kun jarruttaa reippaasti.
TommiS kirjoitti:En oikein jaksa uskoa tuon olevan ominaisuus. Omassa Fiiussa 170 kaakkiseksi piristetty T-Jet vetää puhtaasti koko kierrosalueella. Multiairista ei ole kokemusta.Fonzie kirjoitti: Liekkö Fiatin moottorin ominaisuus. Taannoin kokeilin uutta 500:sta. Se tuntui käyvän välillä kolmella pytyllä.
Hyvä niin =) Pitää mainita asiasta kun auto menee keskiviikko aamuna huoltoon. Tuota vedon tasaisuutta pitää vielä kokeilla. Aamukäynnistymisen vaikeus on hieman noloa uudella autolla taloyhtiön parkkiksella. Jospa löytävät vian.TommiS kirjoitti:En oikein jaksa uskoa tuon olevan ominaisuus. Omassa Fiiussa 170 kaakkiseksi piristetty T-Jet vetää puhtaasti koko kierrosalueella. Multiairista ei ole kokemusta.
Kyllähän paikallisessa lehdessä taidettiin mainita asiasta että Alfa tulisi myöskin myyntiin lappeenrantaan, mutta pienellä viiveellä vain. Täytyy käydä katsomassa joku päivä josko MiTon ponkaisijuuuso kirjoitti:Paikallisen Autotalo Ripatin hallissa bongattu valkoinen MiTo. Ovatkohan aloittamassa myös Alfan myyntiä? Pitääpä käydä renkaita potkimassa.
Saman huomasin uuden spiderin ja breran ratissa. Luulen/luulin kyllä että johtuu/johtui kitkarenkaista. Eikä tuo nyt NIIN herkästi aktivoitunut mielestäni. Aika rajusti sai painaa kuitenkin. Eli ei noissa kulkineissa aktivoitunut kuin sen kerran kun kokeilin miten pysäyttimet pärjää rajummassa jarrutuksessa. Kivoja pelejä muutenkin. Persaukinen vain ei viitsi kuumetta nostatella turhaan.MiToQv kirjoitti:Hätävilkkujen aktivoituminen on hyvä asia sinänsä, mutta MiTon suhteen ne tulevat liian aikaisin päälle. Parempi olisi jos toleranssi olisi edes "D" moodissa hiukan toinen ja tulisivat vasta yhtä aikaa absien kanssa.
Ihmetys oli suuri kun pikaisen mutkaan jarrutuksen aikana silmäkulmissa ensimmäisen kerran näkyi jokin valo kojetaulussa vilkkuvan. Hetki siinä meni ennen kuin tajusin kyseisen ominaisuuden ja ei voinut kuin ihmetellä miten aikaisin se aktivoituikaan....vai tekikö edellinen auto Nissan 350z tehtävänsä ?
Käsikirjan englanninkielisessa versiossa näyttäisi olevan maininta siitä, että jakohihna on vaihdettava vähintään viiden vuoden välein. Tietyissä olosuhteissa neljän vuoden.Ipi76 kirjoitti:Mitenkäs tuo jakohihnan vaihtoväli Mitossa kun tarkistus olisi vasta 60tkm ja vaihto 120tkm omistajan käsikirjan mukaan?
Asiaa yritin tutkia maailman foorumeilta, mutta en ainakaan tähän hätään löytänyt siihen ratkaisua. Paras olisi jos "D" asennossa se olisi pois ja muilla asennoilla normaali.Kinli kirjoitti:Jarruttaessa edes vähän kovempaa, alkaa hätävilkut välkkymään.
Saako tuon ominaisuuden jotenkin poistettua?
Novitec madaltaa nettisivujen mukaan 40mm. Se taitaa jo ylittääMiToQv kirjoitti:Kyselit alustaan liittyen toisaalla...
QV:ssä on sähkötolpat ja siihen ei ole saatavissa samanlaista korvaavaa alustasarjaa, mutta Novitecin pelkät madallusjouset toimivat. Asia on valmistajalta varmistettu. Jos laittaa manuaalisesti säädettävät tolpat niin menee QV:n hieno alusta hukkaan...mutta silloin saa sen aivan tonttiin kiinni.
Itse ajattelin keväällä laittaa Novitecin jouset.
Stilo kirjoitti:Asiaa joskus tutkineena myös Eibachilta löytyy Mitoon -30mm jouset prokit nimellä. Jos en ole ihan väärin käsittäny niin monen merkin alkuperäset sporttialustat on todellisuudessa eibachin jouset. Varsin positiivisia kommentteja on myöskin ollut kyseisestä setistä eri autoissa.
Tämä taasen johtuu siitä, mistä Stilo jo ylempänä mainitsi.MiToQv kirjoitti:Stilo kirjoitti:Jos en ole ihan väärin käsittäny niin monen merkin alkuperäset sporttialustat on todellisuudessa eibachin jouset.
Eibachin jouset eivät käy QV:seen. Muihin kyllä.
"Note
Not suitable for cars with electronic levelling control. "
Ihmeellistä etä Novitecin jouset käy kun asiaa kysyin. Ota tästä sitten selvää
Olipa äänestäjillä hyvä maku sittenFormula-Masa kirjoitti:Tuollainen uutinen löytyi. MiTo kolmas What car sivuston äänestyksessä parhaasta autosta... BMW 1 Series Coupe paras ja Focus huonoin
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0101146599
MiTo voitti lehden Superminiluokan:
http://www.whatcar.com/car-news/what-ca ... nis/254220
aika hyvät arviotRaimo Miettinen kirjoitti:Mitoon uusi diesel-moottori ja TCT-vaihteisto. Onkos tuosta TCT-vaihteistosta jo koeajoja jossain? Kuinka kilpailukykyinen DSG:hen sun muihin?
http://www.autotoday.fi/page.php?page_i ... 68&rss=all