Öljynvaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kertokaas millainen öljyproppu 156 2.0 TS on . Millä avaimella auki ja onko kartiomallinen proppu vai tuleeko o-tiiviste alle?!
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Noh ?!?!? Eikö kukaan tiedä vai eikö viitsitä kertoa :?

Pitääkö mennä yön hämyisinä tunteina vielä ryömimään Alfan alle...
Makaroonia jo vuodesta -98

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

eipä ole tuollaiseen öljyjä tullut vaihdettua joten pitää kai veikata
että kartio :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

mä luulen( paino sanalla luulen) :) että on samanlainen kuin alumiinikoneissakin, eli pultti jossa kuparirengas tiivisteenä. Ja vääntiön koko oli joko 27, 30 tai 32. Itsekin otan aina vääränkokoisen hylsyn ekana käteen :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos nyt pilkkua fiilataan niin eikös alumiiniseen öljypohjaan pitäisi laittaa tiivisterengas jostain muusta materiaalista kuin kuparista? Alumiini ja kuparihan on sähkökemiallinen pari, alumiinin pitäisi epäjalompana periaatteessa syöpyä. Siis periaatteessa, en minä ainakaan mitään syöpymää huomannut V6:n öljypohjassa.

Tuollahan ei ole mitään tekemistä 16v TS:n kanssa, siinä kun on rautalohko niin öljypohja on varmaan peltiä?
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos nyt pilkkua fiilataan niin eikös alumiiniseen öljypohjaan pitäisi laittaa tiivisterengas jostain muusta materiaalista kuin kuparista? Alumiini ja kuparihan on sähkökemiallinen pari, alumiinin pitäisi epäjalompana periaatteessa syöpyä. Siis periaatteessa, en minä ainakaan mitään syöpymää huomannut V6:n öljypohjassa.

Tuollahan ei ole mitään tekemistä 16v TS:n kanssa, siinä kun on rautalohko niin öljypohja on varmaan peltiä?
Näinhän se on :-D Ikinä en ole tiivisterengasta uusinut, TS:ssä se taiskin olla alumiinia, kutosessa kuparia, liekö jälkiasennettu :)

Avatar
julia
Viestit: 66
Liittynyt: 29 Huhti 2003, 04:04

Viesti Kirjoittaja julia »

Se on 8 mm:n kuusiokolo. Hanki kunnon hylsy räikkävääntimeen niin saat helpoiten auki.

Avatar
azzurro fantasia
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21

Viesti Kirjoittaja azzurro fantasia »

Kertokaas nyt , miten v6.een saa suodattimen vaihdettua purkamatta koko autoa.
Mulla ei ainakaan kädet mahdu mistään välistä sinne, saati sitten avaimen kanssa????????????????????????????????????????????????
Onko italiaanot niin pienikätisiä, ei kai se voi näin vaikeaa olla?
Yleensä vaihdan öljyt siten, että avaan propun ja suodattimen, annan valua tyhjäksi. Sitten proppu kiinni, uusi suodatin ja öljyt sisään ja menoksi.
Vaan nyt ei kyllä mahdu?!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

"pohjapanssari" irti, sitten löysäät siellä alla olevia ilmastoinnin putkia ja siirrät hiukan sivuun ja siitä välistä pitäisi mahtua
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Vastaa Viestiin