Renkaiden kuluminen, 156
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 20 Heinä 2009, 21:07
- Paikkakunta: Lappeenranta
Renkaiden kuluminen, 156
Kävinpä tuossa vaihdattamassa uudet tassut Alfan alle vanhojen kuluttua sileiksi kuin Urhon kalju. Vanhoissa renkaissa oli havaittavissa selvästi suurempaa kulumista ulkoreunoilla varsinkin edessä. Rengasukko epäili, että kuluminen voi olla auton ominaisuus (näitähän A:ssa riittää ) ja koska olin vaihtanut keväällä paremmat taakse, kuluminen näkyi kaikissa renkaissa. Kulku sinällään on tasaista ja mobiili kulkee suoraan kuin juna.
Joten; ovatko muut havainneet tällaista kulumista omissa kulkuneuvoissaan vai pitäisikö kuitenkin käväistä ohjauskulmien säädössä?
Joten; ovatko muut havainneet tällaista kulumista omissa kulkuneuvoissaan vai pitäisikö kuitenkin käväistä ohjauskulmien säädössä?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
50€ ei taida saada kuin tarkastuksen, satasella saattaisi alkaa jo saada kuitenkin säädötkin kohdilleen. rengaspaineet kannataa itse laittaa ennen kuin menee säätämään: tämäkin pieni asia joka pitäisi tehdä ennen säätöä, jää liian useasti tekemättä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 22:09
- Car(s): 156 2.0 TS 1999
Re: Renkaiden kuluminen, 156
Joo, oli kummallista kulumista... joten käytin nelipyöräsäädössä (40 €, ei paha!) ja kaveri sano et nää kulmat sun muut on ihan OK?Mesikämmen kirjoitti: Joten; ovatko muut havainneet tällaista kulumista omissa kulkuneuvoissaan vai pitäisikö kuitenkin käväistä ohjauskulmien säädössä?
Siinä sitten hämmästeltiin et mikä h--vetti tässä nyt mättää? eipä selvinnyt siinä eikä merkkikorjaamollakaan jossa totesivat vain että leveä rengas (225/45 x 17") kuluu nopeammin...
Etsin sitten netistä juttuja rengaspaineista ja sieltähän se selvisi, pitää laittaa kunnolla painetta, laitoin 3 baria kaikkiin renkaisiin, eipä ole enää kulunut
tässä se netti juttu & lainaus:
pääsääntöisesti näin:
13" 2.5bar
14" 2.6bar
15" 2.7bar
16" 2.8bar
17" 3.0bar
18"-20" 3.0-3.5bar
Tuulilasi 07/2008
Lainaus:
Julkisuudessa näkee edelleen väärää tietoa rengaspaineiden vaikutuksesta renkaiden kulumiseen. Korkeat rengaspaineet eivät saa nykyaikaisia renkaita kulumaan keskeltä. Tämä piti paikkansa 60-luvulla ristikudosrenkaiden aikaan, mutta nykyaikaisen renkaan kulutuspinnan alla oleva jäykkä teräsvyö pitää kulutuspinnan suorana paineesta riippumatta. Korkeampi paine siis hieman heikentää ajomukavuutta, mutta pienentää renkaan kulumista ja vierintävastusta, eli polttonesteen kulutusta. Tästä syystä monissa autoissa onkin rengaspaineita nostettu.
Jopi
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Renkaiden kuluminen, 156
Ei taida mennä nuo paineet ihan noin yksioikoisesti...
Mitä leveämpi rengas ja mitä matalampi profiili - enemmän painetta...
Mitä leveämpi rengas ja mitä matalampi profiili - enemmän painetta...
Re: Renkaiden kuluminen, 156
Saa olla myös eri mieltä.pjotrthegreat kirjoitti:Ei taida mennä nuo paineet ihan noin yksioikoisesti...
Mitä leveämpi rengas ja mitä matalampi profiili - enemmän painetta...
Mutta jos on eri mieltä ois tietysti mukava jos väitteen tueksi laittas sit jotain itsekin...
Meikäläisellä tuo ainakin toimi huomattavasti paremmin kuin käyttöohjeen mukaiset paineet...
Jopi
- MiNkO^^
- Viestit: 869
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: Renkaiden kuluminen, 156
suurinpiirtein näinpjotrthegreat kirjoitti: Mitä leveämpi rengas ja mitä matalampi profiili - enemmän painetta...
itsellä 205/40 R17 ilmanpaineet joka pyörässä 2.5bar
täysin tasaisesti ovat kuluneet
tosin että kyseessä on seiskavitonen eikä suinkaan 156,mutta kumminkin
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
Enpä ala noista paineista kinaamaan, jokainen pitää sellaisia paineita kuin pitää oikeana.
Tuo taulukko jonka laitoin on yhden rengasammattilaisen antama ja siinä vastattiin kysymykseen: "mitkä pitää olla paineet jos renkaat kuluvat epätasaisesti?"
Tietenkin se on vain "suuntaa-antava" eri kokoluokille ja pitää myös ymmärtää niin eli niihin tapauksiin kokeiltavaksi joissa ongelmia on.
Noista suuruusluokista on sitten hyvä lähteä etsimään sitä "oikeaa".
Itselläni ongelma ratkesi samantien joten ei ole tarvinnut hakea muita vaihtoehtoja.
Siksi suosittelen, eikös
tämä foorumi olekin sitä varten että etsitään erilaisia vaihtoehtoja?
Tuo taulukko jonka laitoin on yhden rengasammattilaisen antama ja siinä vastattiin kysymykseen: "mitkä pitää olla paineet jos renkaat kuluvat epätasaisesti?"
Tietenkin se on vain "suuntaa-antava" eri kokoluokille ja pitää myös ymmärtää niin eli niihin tapauksiin kokeiltavaksi joissa ongelmia on.
Noista suuruusluokista on sitten hyvä lähteä etsimään sitä "oikeaa".
Itselläni ongelma ratkesi samantien joten ei ole tarvinnut hakea muita vaihtoehtoja.
Siksi suosittelen, eikös
tämä foorumi olekin sitä varten että etsitään erilaisia vaihtoehtoja?
Jopi
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Ei ole rengaspaine asiat ihan yksinkertaisia, muuttujia on niin paljon, ja kyseessä kuitenkin tärkeä asia.
-Rengaskoko
-Ajoneuvo
-Rengasmalli/valmistaja
-Auton kuormaus
-Omat ajomieltymykset
Sanoisin että autovalmistaja on näitä asiota miettinyt, joten kyllä kokeilisin ensin niitä autovalmistajan ilmoittamia. Itse käytän vähän valmistajan ilmoittamia suurempia paineita, sillä haluan autolta enemmän herkkyyttä ja jämäkkyyttä, kuin mukavuutta
-Rengaskoko
-Ajoneuvo
-Rengasmalli/valmistaja
-Auton kuormaus
-Omat ajomieltymykset
Sanoisin että autovalmistaja on näitä asiota miettinyt, joten kyllä kokeilisin ensin niitä autovalmistajan ilmoittamia. Itse käytän vähän valmistajan ilmoittamia suurempia paineita, sillä haluan autolta enemmän herkkyyttä ja jämäkkyyttä, kuin mukavuutta
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Tässä taidetaan nyt vähän kinata/keskustella kirveestä ja varresta. Muuttujia on toki muitakin kuin vanteen halkaisija eli asia ei varmaan ole ihan niin yksinkertainen kuin tuo taulukko. Mutta jos puhutaan henkilöautoista ja kadulla ajamisesta, ja oletetaan vielä että profiili aina madaltuu kun tuumat kasvaa niin varmaan tuossa on järkeä. Ja ehkä nyrkkisäännön poikastakin? Matalampi ilmatila kun vaatii kovemmat paineet.
Itse olen pitänyt 225/45/17 ja 2,8bar painetta ja tasaisesti tuntuu kuluvan. Sekä kesä-,että talvinakit. Alle laittaessa paineet oli 2,3-2,5 ja olin huomaavinani eron persiilläni rampeissa. Mieluummin vähän liikaa painetta kuin liian vähän. Ja jos tuntuu "kivireeltä" niin tiputtaa vähän. Tämä on kaikki ihan omaa mutua, korjatkoon viisaammat jos meni ihan metsään
Itse olen pitänyt 225/45/17 ja 2,8bar painetta ja tasaisesti tuntuu kuluvan. Sekä kesä-,että talvinakit. Alle laittaessa paineet oli 2,3-2,5 ja olin huomaavinani eron persiilläni rampeissa. Mieluummin vähän liikaa painetta kuin liian vähän. Ja jos tuntuu "kivireeltä" niin tiputtaa vähän. Tämä on kaikki ihan omaa mutua, korjatkoon viisaammat jos meni ihan metsään
Ayrton Senna da Silva forever
Re: Renkaiden kuluminen, 156
Otetaanpa uusiks kun meni vähän aiheesta sivuun nuo äskeiset...Mesikämmen kirjoitti:
Joten; ovatko muut havainneet tällaista kulumista omissa kulkuneuvoissaan vai pitäisikö kuitenkin käväistä ohjauskulmien säädössä?
Kummallista kulumaa oli etupyörissä, lähinnä niiden sisäreunassa.
Sellasen parin sentin leveydeltä/rengas.
Nelipyöräsäädössä ei ohjauskulmista jne. löytynyt mitään vikaa.
Sisäreunan kuluma hävisi kun nostin rengaspaineet 3.0 bariin joka renkaassa.(Renkaat ovat 225/45x ZR17).
Myös se lisähuomio että noilla paineilla ns."uravetely" hävisi.
Sitä hommaahan täällä rajan pinnassa on helppo kokeilla vaikka uutta moottoritietä tuleekin jatkuvasti lisää..
Jopi
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Minulla on samantapainen homma kuin pesojo-h:lla. Tosin renkaat on 205-60-15 orkkisvanteilla. Eturenkaat on kuluneet sisälaidasta ihan nolliin. Muuten pinnan kulutus on tasaista. Ällistelen että miten ne voi tuolla lailla mennä?
Renkaat on vanhat ja olen niitä vaihdellut vuosittain eestä taakse ja päin vastoin. Auto menee suoraan, ei vetele - oikeasti on hyvä ajaa. Auraukset on mitattu edestä raidetangonpäiden vaihdon yhteydessä, jonka vuoksi luulenkin että takakulmat ovat päin peetä. Nekin lienee säädettävissä...isommalla työllä tottakai?
Renkaat on vanhat ja olen niitä vaihdellut vuosittain eestä taakse ja päin vastoin. Auto menee suoraan, ei vetele - oikeasti on hyvä ajaa. Auraukset on mitattu edestä raidetangonpäiden vaihdon yhteydessä, jonka vuoksi luulenkin että takakulmat ovat päin peetä. Nekin lienee säädettävissä...isommalla työllä tottakai?
Alkuperäiseen kysymykseen, kannattanee tosiaan käydä ne kulmat tarkistuttamassa. Jos ne on pielessä niin eipä se paineita säätämällä korjaudu.
Lappeenrannassa kun näyt asustelevan, niin suosittelen paikkaa nimeltä Lappeenrannan ohjauskulma, Simolantiellä. Nelipyöräsuuntaus maksoi keväällä muistaakseni 60 euroa, tosin takapyöriä ei tarvinnut säätää niin en tiedä onko tuo täysi hinta vai sainko alennusta.
Lappeenrannassa kun näyt asustelevan, niin suosittelen paikkaa nimeltä Lappeenrannan ohjauskulma, Simolantiellä. Nelipyöräsuuntaus maksoi keväällä muistaakseni 60 euroa, tosin takapyöriä ei tarvinnut säätää niin en tiedä onko tuo täysi hinta vai sainko alennusta.
Joo, onhan takapyörät myös säädettävissä ja kun nykyään näillä on nelipyörämittaus&säätö, ei se kallista ole, hinnat riippuu tietenkin paikasta.Janne kirjoitti:Minulla on samantapainen homma kuin pesojo-h:lla. Tosin renkaat on 205-60-15 orkkisvanteilla. Eturenkaat on kuluneet sisälaidasta ihan nolliin. Muuten pinnan kulutus on tasaista. Ällistelen että miten ne voi tuolla lailla mennä?
Renkaat on vanhat ja olen niitä vaihdellut vuosittain eestä taakse ja päin vastoin. Auto menee suoraan, ei vetele - oikeasti on hyvä ajaa. Auraukset on mitattu edestä raidetangonpäiden vaihdon yhteydessä, jonka vuoksi luulenkin että takakulmat ovat päin peetä. Nekin lienee säädettävissä...isommalla työllä tottakai?
Meikäläisellä tämä oli oma moka kun laitoin vain 2,3 baria painetta käyttöohjeen mukaan...mut ei kumikorjaamo ollu sen veikeempi, samanverran laittovat nekin. Sit kun ekoista tuli reunoista silestonet herättiin et "jotain tarttis tehrä"...senjälkeen laitettiin tuo aiemmin mainittu 3 baria ja homma oli siinä.
Jopi
Minullekkin on pariltakin eri rengsliikkeen edustajalta tullut tieto että autonvalmistajilla ei aina suositustaulukoissaan ole renkaankannalta parhaat tiedot.pesojo-h kirjoitti:Joo, onhan takapyörät myös säädettävissä ja kun nykyään näillä on nelipyörämittaus&säätö, ei se kallista ole, hinnat riippuu tietenkin paikasta.
Meikäläisellä tämä oli oma moka kun laitoin vain 2,3 baria painetta käyttöohjeen mukaan...mut ei kumikorjaamo ollu sen veikeempi, samanverran laittovat nekin. Sit kun ekoista tuli reunoista silestonet herättiin et "jotain tarttis tehrä"...senjälkeen laitettiin tuo aiemmin mainittu 3 baria ja homma oli siinä.
Sanoivat näin, että 205/55R16 joka on nykyään monen auton vakio koko, painetta saisi olla väh 2,4bar mielellään 2,5. 17" 45 sarjalaisella siinä 2.8bar 18" 40 3.0barin hujakoilla.
Nyky renkaissa rungot ovat huomattavasti löysempiä kuin ennenvanhaan.
Omaan japsiin suosittelevat 205/55R16 renkaaseen 2.2 eteen ja 2.1 taakse. Noilla painoilla rengas on tosi "lättänä" ja vetelee niin maan pirusti. Ja kamala ajaa. Rengas on michelin Energy. Käytän 2.5 joka nurkassa ja huomattavasti mukavampi ajaa.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 20 Heinä 2009, 21:07
- Paikkakunta: Lappeenranta
Näköjään oireita on muillakin esiintynyt, mutta saatanpa vaivautua vaikka tuonne ohjauskulmaan, sinällään tuttu paikka jo aikaisemmilla ajopeleillä. Tarkemmin kun asiaa muistelin niin kuluminen olli minullakin renkaiden sisäreunoilla, ei ulko- kuten aikaisemmin taisin raapustaa.
Kokohan minulla on 205/55/16 ja tuo mainitsemani rengasukko totesi, että ainakin bemareissa tällainen kuluminen kuuluu luonnostaan asiaan(häpeä sinällään mainita samassa yhteydessä kuin Italian orhi).
Kokohan minulla on 205/55/16 ja tuo mainitsemani rengasukko totesi, että ainakin bemareissa tällainen kuluminen kuuluu luonnostaan asiaan(häpeä sinällään mainita samassa yhteydessä kuin Italian orhi).
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Kumit kuluu yleensä sisäreunasta mm. koska kaikki eivät viitsi käydä nelipyöräsuuntaamassa ritsaansa madalluksen jälkeen, ja toisinaan camberia ei saa säädettyä auton molemmista päistä. Myös ajan myötä auton oma madallus eli jousien kuoleentuminen tekee sitä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Laitetaas nyt ne 156 orgis arvot:
takana.
Camber -0.35....-0.40
auraus 0.09....0.19
edessä.
camber -0.19....-0.59
caster 3.25...3.85
auraus -0.02...-0.08
kulmat vianorilta.
säätö viimekesänä muistaaksen 70€?
takana.
Camber -0.35....-0.40
auraus 0.09....0.19
edessä.
camber -0.19....-0.59
caster 3.25...3.85
auraus -0.02...-0.08
kulmat vianorilta.
säätö viimekesänä muistaaksen 70€?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Tampereen Vianorilla nelipyöräsuuntaus 100e. Pelkkä etupää 75e.beetta julia kirjoitti: säätö viimekesänä muistaaksen 70€?
Paskan maku jäi tuosta toiminnasta tuolla kun tilasin toukokuussa ajan, kun auto vietti oikealle inhottavasti. Halusin nelipyöräsuuntauksen ja autoa hakiessa sanoivat että saivat vain etupään suunnattua kun takapään pultti ei auennut. Totesi vaan että ei siellä pahaa heittoa takana ollutkaan. No nyt on 5tkm takana ja taka gummit kulunut tuossa parissa kuukaudessa melkoisesti. Suuntautin lopulta muualla jossa homma toimi ja pultit ei ollut kuulemma tiukassa, maksoi 50e.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Kyllä sain ja ei se takapään heitto paljoa ollut, mutta harmitti kun halusi sen tehtävän perusteellisesti ja sitten kävi noin. Taisi olla niin että tuolle 25e lisälle, joka tulee takapään suuntauksesta, olisi jäänyt niin pieni kate että jättivät tekemättä. Ja oli rahakkaampia hommia jonossa. Ei se ajossa näkynyt, mutta nyt pari kk jälkeen renkaista kyllä.. Voihan se toki olla että japsikipon ominaisuus on että takarenkaat kuluu enempi, toista on vaan lukenut muiden kokemuksista. Kuluminen on ollut kylläkin tasaista.beetta julia kirjoitti:tarkistin hinnan 90€. kesä-09 vianor vaasa.
En kyllä ollut palveluun oikein tyyyväinen, mutta homma tuli hoidettua.
Etkö saanut vianorilta lappua missä kulmat, ennen, tavoite ja nyt.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Hemmetin pellet, aina säädetään ensiksi perä, sitten keula
'ammatilaiset' taas asialla, ja pitäisi vielä maksaa... Paljoa ei lämpöä tarvitse, että aukeaa tiukempikin pultti, taitavat vaan olla niin laiskoja etteivät viitsi, ei kait ne nyt niin kädettömiä ole ettei osaa?
'ammatilaiset' taas asialla, ja pitäisi vielä maksaa... Paljoa ei lämpöä tarvitse, että aukeaa tiukempikin pultti, taitavat vaan olla niin laiskoja etteivät viitsi, ei kait ne nyt niin kädettömiä ole ettei osaa?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Joo, onhan takapyörät myös säädettävissä ja kun nykyään näillä on nelipyörämittaus&säätö, ei se kallista ole, hinnat riippuu tietenkin paikasta.
Meikäläisellä tämä oli oma moka kun laitoin vain 2,3 baria painetta käyttöohjeen mukaan...mut ei kumikorjaamo ollu sen veikeempi, samanverran laittovat nekin. Sit kun ekoista tuli reunoista silestonet herättiin et "jotain tarttis tehrä"...senjälkeen laitettiin tuo aiemmin mainittu 3 baria ja homma oli siinä.[/quote]
Täällä Turun puolessa eräässä liikkeessä väitetään kiven kovaan, että 156:ssa ainoa säädettävä pyöränkulmiin liittyvä juttu on etupyörien aurauskulma. Piteleeköhän paikkojaan?
Meikäläisellä tämä oli oma moka kun laitoin vain 2,3 baria painetta käyttöohjeen mukaan...mut ei kumikorjaamo ollu sen veikeempi, samanverran laittovat nekin. Sit kun ekoista tuli reunoista silestonet herättiin et "jotain tarttis tehrä"...senjälkeen laitettiin tuo aiemmin mainittu 3 baria ja homma oli siinä.[/quote]
Täällä Turun puolessa eräässä liikkeessä väitetään kiven kovaan, että 156:ssa ainoa säädettävä pyöränkulmiin liittyvä juttu on etupyörien aurauskulma. Piteleeköhän paikkojaan?
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Ajelinpa kesällä Falken ZE-912 215/45 ZR17 -renkailla ja hieman yllätyin kun 10 tkm matkalla kulutuspinnasta on ilmeisesti lähtenyt puolet! Kuluminen on täysin tasaista ja eturenkaat on hieman kuluneemmat. Radalla en ole käynyt enkä muutenkaan urakalla revitellyt. Falkenin nettisivujen mukaan renkaan urasyvyys uutena on 7,9375 mm.
Jotkut muutkin täällä on ajanut samanlaisilla Falkeneilla, kommentteja?
Jotkut muutkin täällä on ajanut samanlaisilla Falkeneilla, kommentteja?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
^Tasan samat rillat taisi olla mulla alla. Pari kesää ehti olla alla, kahdet aika loppu johtuen vääristä kulmista/väljästä alapallosta, mutta tänä kesänä kun olivat kunnossa, ei juuri kuluneet.
Karkea arvio n. 15tkm ajettuna puolet lähtenyt. Mielestäni aika kohtuullinen reilusti madalletussa, painavakeulaisessa autossa, jolla ei ajettu pelkästään kirkkoon ja takaisin.
Karkea arvio n. 15tkm ajettuna puolet lähtenyt. Mielestäni aika kohtuullinen reilusti madalletussa, painavakeulaisessa autossa, jolla ei ajettu pelkästään kirkkoon ja takaisin.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Mulla on samanlaiset alla, reilun puolikkaan kesän jälkeen kumit on melkein kuin juuri laitetut, ei ole kullunnut juuri yhtään. vakio alustalla, loppukesäsät alko olla ylätukivarsi väljä, mutta en usko että tuosta on mitään vahinkoa ollut. Paineet siellä 2,5- 2,6
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean