Oman aikansa legenda ja erittäin mielenkiintoinen harrastepeli, harmi ettei ole ylimääräistä sijoittaa
Kaikki ferrarin kustannukset (hankintahintaa vaille), olematta kuitenkaan Ferrari. BUHAHAHAHHA! On siis olemassa syynsä miksi tämä auto on todella harvinainen...
no harvinaisuushan yleensä meinaa pieniä valmistuseriä mutta ei tämän auton kohdalla todellakaan siitä syystä kuin sinä pistät ehdolle..
PS. ei se ferrarinkaan ylläpito nykypäivänä ole enää hirveän kallista..
Oman aikansa legenda ja erittäin mielenkiintoinen harrastepeli, harmi ettei ole ylimääräistä sijoittaa
Kaikki ferrarin kustannukset (hankintahintaa vaille), olematta kuitenkaan Ferrari. BUHAHAHAHHA! On siis olemassa syynsä miksi tämä auto on todella harvinainen...
no harvinaisuushan yleensä meinaa pieniä valmistuseriä mutta ei tämän auton kohdalla todellakaan siitä syystä kuin sinä pistät ehdolle..
PS. ei se ferrarinkaan ylläpito nykypäivänä ole enää hirveän kallista..
Eikä tämä ole ainoa lancia/fiat missä on koneena ferrarin valmistama kone.
Thema kyllä kunnossa ollessaan antaa tänäkin päivänä vielä kelpo kyydin.
A Bart kirjoitti:[Eikä tämä ole ainoa lancia/fiat missä on koneena ferrarin valmistama kone.
Niin, Dino V6 oli sekä Fiat Dino Coupen että Spiderin nokalla kuten Lancia Stratoksen voimanlähteenä. Oliko jotain muita ferrarivirityksiä lancialla ja fiatilla ?
A Bart kirjoitti:[Eikä tämä ole ainoa lancia/fiat missä on koneena ferrarin valmistama kone.
Niin, Dino V6 oli sekä Fiat Dino Coupen että Spiderin nokalla kuten Lancia Stratoksen voimanlähteenä. Oliko jotain muita ferrarivirityksiä lancialla ja fiatilla ?
Fiat 130. Ja sitten tietysti oli Ferrari Lancian koneella (ja korilla...), eli Ferrari D50.
^^ Olikos se nyt niin että Brasseissa oli joku tehdas joka puski 40-50 luvulla ulos Isotta-Fraschini kuormureita, ja jatkoi myöhemmin Alfa romeon raskaalla kalustolla......2000 berlina oli eka henkilö malli ja sai jatkoa 2300:lla seitkytluvulla( 73?).....Korissa huomattavia yhtäläisyyksiä Alfettaan....Oisko jotenkin "venytetty" k.o mallista....kone 1900- pohjainen mutta alhaisilla puristuksilla ilmeisesti Brassi-bensasta johtuen...Viinalla käyvä taisi kuulua myös ohjelmistoon. Saksaan ja Hollantiin noita ainakin vietiin joitakin satoja...oisko sieltäpäin löytynyt?? Ei taida ihan heti tulla Siwan pihalla toista vastaan Jos nyt tuli puhuttua paljon puppua niin joku oppineempi korjatkoon....
Samanlainen muistikuva kuin Pohjoosenalfistilla on itsellänikin, kaksi niitä pitäisi täällä olla.
Kori taisi olla mallia Alfa6 ja moottori tosiaan 1900:n peruinen 2300 "Rio"
^Mielestäni ei ole samalla runkorakenteella Alfettan tai Alfa 6 kanssa. Kori on kyllä fettan/sein näköinen mutta runkorakenne ja pyöräntuenta edelleen samanlainen kuin berlinassa. Alfa 6 ja Alfetta on taasen jo transakseli-rakenteella (paitsi 6 vaihdelaatikko on normaalisti edessä).
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Kyllä se Alfa6 kori ihan erilaiselta näytti. Tuo ei sitten välttämättä ole sama auto, joka oli Forssan tt-autossa myynnissä vuosia sitten ja kerran Bellassakin autoliikkeen rivistössä.
Onko kellään tietoa tästä? Ollut tietääkseni kohta jo vuoden päivän sillon tällön nettiautossa? Miksköhän ei oo mennyt kaupaks ku näyttää kuitenki suht orkkikselta poljinpintoja lukuunottamatta ja pienellä laitolla sais ihan näpäkän näkösen, onko ne sitten kilometrit jotka pelottaa?
Maalaus varmaan jakaa mielipiteitä (näin diplomaattisesti ilmaistuna ), mutta eihän tuo muuten paha ole. Tosin kymppitonnin tuosta voi saada korkeintaan päiväunissa.
A Bart kirjoitti:[Eikä tämä ole ainoa lancia/fiat missä on koneena ferrarin valmistama kone.
Niin, Dino V6 oli sekä Fiat Dino Coupen että Spiderin nokalla kuten Lancia Stratoksen voimanlähteenä. Oliko jotain muita ferrarivirityksiä lancialla ja fiatilla ?
Fiat 130. Ja sitten tietysti oli Ferrari Lancian koneella (ja korilla...), eli Ferrari D50.
130:sessä fiatissa on kyllä fiatin oma kone.
Mutta tässähän nämä melkein jo ovatkin.
^ 130:n V6 "peruskonstruktio" on ollut sama kuin fiat dinossa, mitä sillä sitten tarkoitetaankaan. Riittävästi ferrarisukulaisuutta lienee kuitenkin, vaikka vähän matalaviritteisempi mylly ollut. http://fi.wikipedia.org/wiki/Fiat_130
Giallo Pozzuoli kirjoitti:^ 130:n V6 "peruskonstruktio" on ollut sama kuin fiat dinossa, mitä sillä sitten tarkoitetaankaan. Riittävästi ferrarisukulaisuutta lienee kuitenkin, vaikka vähän matalaviritteisempi mylly ollut. http://fi.wikipedia.org/wiki/Fiat_130
Vieläköhän noita suomeen tuotuja löytyy kilvissä?
Kaverin faijalla oli tuollainen hopean värinen, luopui siitä joskus 80-luvun alussa. 130:n koneessa oli yhdet yläpuoliset nokka-akselit/kansi, Dinossa kai kahdet. Varmaan muitakin eroja löytyy.
Saiskoha halvalla tän, ku on kuulemma pikkasen vikaa. Auto käy tyhjäkäyntiä, mutta kaasutukseen ei vastaa. Italialaiset vehkeet on paskoja,sano remontti Reino.
Tuo hökötys ilmeisesti ainakin joskus ollut kangasalalaisen pizza-kebab ketjun omistajan auto. Joskus puolivuotta sitten ainakin se oli pizzerian pihalla aina kun siitä ohi kuljin. Hyi mikä hökötys, livenä vielä rumempi!
157hv liikuttaa jo aika hyvin tuota koria. Onkohan tuossa jarrujakin päivitetty, kun ne ei vakiona paljoa pysäytysvoimaa tarjoa. Vakionahan noissa on samat jarrukaliiperit kuin 1 sarjan montecarlossa 228mm levyineen.
Giallo Pozzuoli kirjoitti:^ 130:n V6 "peruskonstruktio" on ollut sama kuin fiat dinossa, mitä sillä sitten tarkoitetaankaan. Riittävästi ferrarisukulaisuutta lienee kuitenkin, vaikka vähän matalaviritteisempi mylly ollut. http://fi.wikipedia.org/wiki/Fiat_130
Vieläköhän noita suomeen tuotuja löytyy kilvissä?
Onhan noita kilvissä ja museorekisterissä. 130-kerhokin on voimissaan ja vuosittaisissa kokoontumisajoissa kymmenkunta autoa yleensä paikalla.
Mitä koneisiin tulee ovat täysin eri masinoita. Wiki valehtelee