alfa 159

Alfoista

Valvoja: Moderators

Lukittu
Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

mml:n kanssa samaa mieltä tosta takapyyhkijästä. En muista saiko sen toiminnan muutettua asetuksista.
Ride on!

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Tämä takalasitoiminto on monessa autossa, myös nykyisessä Hondassa. Mielestäni hyvä keksintö. Minulla kyllä takalasikin on sateella märkä ja pyyhin pyyhkii juuri sen hiekkapölypaskaisen lasin puhtaaksi.

Eikä noissa takalaseissa ole juuri jälkiä näkynyt eikä niissä pienet haittaisikaan.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

rim kirjoitti:Sama täällä. ei ongelmia pyyhkimen kanssa, Hauska piirre on se että jos on vaikka tihku päällä etusulille niin takalasin pyyhin pyykäiseen kerran kun laittaa pakin päälle.
Niin, tuohan on aika huomaavaista. Peruuttaessa on usein kiva nähdä taaksensa. Sama ominaisuus löytyy mm. Citikasta, Pösöstä ja Rellusta ja varmaan monesta muustakin autosta.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Pösössä, varmaan myös Citikoissa, saa valikoista tuon takalasipyyhinnän pois, jos ei sitä halua. Outoa, jos ei Alfassa moinen onnistuisi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Alfissimo kirjoitti:Pösössä, varmaan myös Citikoissa, saa valikoista tuon takalasipyyhinnän pois, jos ei sitä halua. Outoa, jos ei Alfassa moinen onnistuisi.
Ei ole löytynyt 159:n valikosta, haluaisin myös tuon typeryyden pois, ollut vastaava toiminto käytössä vuodesta 2004 mutta en totu eikä mitään hyötyä. VW:ssä kytki myös sisäkierron päälle peruutettaessa sekä lasia pestessä. 159:n sisäkierto elää niin omaa elämäänsä full auto asennossa, ettei sen logiikka ole vielä auennut.
vesku

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: EGR vai ilmi?

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

haluanalhvan kirjoitti:Uusi ongelma 159 2.4 JTDm:ssäni: Jos ajelee motarilla vaikka satasta kutosella ja lyö lämän tiskiin esim. ohitusta varten, alkaa hervoton nykiminen. Se voi olla niin voimakasta, että pudottaa esim. vakkarin pois päältä. Mootori siis nykii tai yskii pahanpäiväisesti.
Voisko polttoainesuuttimet olla löysällä? Saatais aiheuttaa vastaanvanlaista nykimistä..

Ja joskus tais olla jokin tehdaskampanjakin meneillään koskien juurikin noita suuttimia. Voi olla, että muistan väärinkin..

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Re: EGR vai ilmi?

Viesti Kirjoittaja einari »

HopeinenQ kirjoitti: Ja joskus tais olla jokin tehdaskampanjakin meneillään koskien juurikin noita suuttimia. Voi olla, että muistan väärinkin..
Parisen vuotta sitten niitä suuttimia vaihdettiin takuuseen. Tuli oikein kutsukin.

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja BillJean »

Ajelin muutaman tonnin reissun Alfa 2.4 JTDm:llä. Kulutus oli jotain 6.8 l.
Outoa tässä on se että aiemmin vastaavainlaisilla reissuilla kulutus
on ollu jotain 7.4 l. Eikä matkalla ajeltu nytkään säästö 80km/h.

No mukava se näin tietysti on.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Riippuu paljon kuinka tunteella ilmastointi toimii. Itellä tuppaa nouseen tuo kulutus kuumilla keleillä muutaman desin.
-Matti-

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mitä renkaita suosittelette 159 SW:hen? Se kun ei rengasmelun suhteen ole sieltä hiljaisimmasta päästä, niin täytyisi kiinnittää huomiota tuohon rengasvalintaan. Vanteet on 17".

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

^Löytyis uudet laaturenkaat.
Continental 235/45/17 listahinta kierokselle yli 2k€
Nyt saat 700€ jos koko on oikea.

Voin tarkistaa merkinnät huomenna jos kiinnostaa?

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja BillJean »

Matti_S kirjoitti:Riippuu paljon kuinka tunteella ilmastointi toimii. Itellä tuppaa nouseen tuo kulutus kuumilla keleillä muutaman desin.
Reissut on tehty melko samanlaisissa olosuhteissa. Olen kuitenkin usein saanut nuo 7.3-7.5 lukemat ja alle on ollu vaikea päästä.
Oisko uusi egr ja öljyt?

Avatar
sataviisysi
Viestit: 211
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Vähän on väärä palsta rengasmyynnille, mutta pakko kommentoida kun ko. oikeesti uudet kumit saa asennettuna 730 eurolla Rengasturusta ihan netti-ilmoituksen pohjalta(en ole työssä siellä, mutta kumit otan aina ko. lafkasta). Eli mikä vitsi 2000 euroa on. Ei viitsis älyttömästi vedättää herrasmiesten palstalla. :(

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Billie kirjoitti:
Matti_S kirjoitti:Riippuu paljon kuinka tunteella ilmastointi toimii. Itellä tuppaa nouseen tuo kulutus kuumilla keleillä muutaman desin.
Reissut on tehty melko samanlaisissa olosuhteissa. Olen kuitenkin usein saanut nuo 7.3-7.5 lukemat ja alle on ollu vaikea päästä.
Oisko uusi egr ja öljyt?
Mulla on talvella tuossa pienemmässä kiisselissä (4 aikuista päällä ja kontti täynnä kamaa) kulutus sellasta 5,8-5,9l. Nyt kesällä sama sakki ja kevyempää kamaa kontti täynnä 5,9-6,2 riippuen lämpötilasta.

Toki osa pätkistä menee myös nopeammilla nopeusrajoituksilla.
-Matti-

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

sataviisysi kirjoitti:Vähän on väärä palsta rengasmyynnille, mutta pakko kommentoida kun ko. oikeesti uudet kumit saa asennettuna 730 eurolla Rengasturusta ihan netti-ilmoituksen pohjalta(en ole työssä siellä, mutta kumit otan aina ko. lafkasta). Eli mikä vitsi 2000 euroa on. Ei viitsis älyttömästi vedättää herrasmiesten palstalla. :(
Uudet "kumit" saa varmaan vieläkin halvemmalla jostain.

Mukava kun väität minua heti valehtelijaksi ja vedättäjäksi vaikka et edes tiedä mitkä renkaat on kyseessä.

Listahinta on katsottu suomen maahantuojan hinnastosta . Mutta toki niistä sielläkin alennusta saa.

PS. Et viitsis täällä herrasmiesten palstalla puuttua asioihin joista et mitään tiedä!

Avatar
sataviisysi
Viestit: 211
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa katsoin Conti sport contact 3 hinnan luulin sen olevan parasta mitä Conti tossa koossa tarjoaa. Ilmosta saa vielä sen käsityksen, että tarjoat ko. renkaita 159:iin - mahtuuko ne siihen.
Viimeksi muokannut sataviisysi, 06 Heinä 2010, 09:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Itselläni ainakin on renkaat kokoa 225x50x17' ja ainakin Vianorin sivuilla ehdotettiin tähän kokoon sopivaa Bridgestonen Turanzaa (RE 050A) kappalehinnaksi 269,33 €. Nokialaisen Hakka Z:n vastaava kappalehinta olisi 229,42 €. Tonnin mälli kokolailla ja kallimmaksi käy mikäli hankkii myös vanteet.

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Viesti Kirjoittaja JustXL »

159 sw:n renkaista: (Minulla on talvirenkaina tuo normi 225/50x17) Kesärenkaina on toinen satsi menossa kokoa 235/45x17. Ekat olivat GY F1. Ne olivat kuluneina äänekkäät -mikäpä ei olisi - ja nyt Pzero Rossot. Molemmat olivat uusina hiljaiset. Ominaisuudet myös riittävät hyvin meikäläisen "isä ajaa, perhe kyydissä" -tyylin kaarrenopeuksiin :-D .
Noissa 235/45 -kokoisissa kannattaa katsoa, että renkaan kantavuusluku (load index) on riittävä.
Hiljaisuuden kannalta kuitenkin ehdottomasti 225/50 -kokoiset.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...

Julli
Viestit: 134
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Julli »

Itsellä on Nokian Hakka Z 225/50*17 renkaat. Ne ovat paljon hiljaisemmat kuin alkuperäiset samankokoiset Bridgestonet. Eivätkä juurikaan vetele.
Ehkäpä ne kuluvat nopeasti, mutta niin ne taitavat kaikki tuon nopeusluokan renkaat kulua. Ei ainakaan ole tullut vesiliirtoa, vaikka pääasiassa moottoritiellä ajankin.
Ja täysin tasaisesti ovat kuluneet ja 2,6 baria on painetta.
Uusista sain juuri tarjoukset 940 euro neljä kappaletta ja alle laitettuna.

Enkä minkään ole rengasliikkeessä työssä.

jessev
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Heinä 2010, 15:36

Viesti Kirjoittaja jessev »

Onko muita, joilla on kohta kolmas jakoketju sisässä?

Vuosi sitten Deltalla vaihtoivat venyneen jakoketjun n. 60tkm ollessa mittarissa. Maanantaina Autokeskuksessa sanoivat ketjun taas venähtäneen ja pitäisi vaihtaa. Alle 30tkm tullut vuodessa.

Toinen asia mikä askarruttaa on se, että tuo on ostettu 5000km ajettuna Deltalta aikoinaan. Toiselta forumilta luin, että Deltalla olis 5 vuotta jokatapauksessa takuuta tekniikalle ja voimansiirrolle. Ja että se jatkuisi omistajanvaihdon jälkeenkin. Tuo jakoremppakin vuosi sitten maksettiin omasta pussista, kun ei ollut tietoa tästä mahdollisesta 5v takuusta. Miten on?

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

jessev kirjoitti: Toinen asia mikä askarruttaa on se, että tuo on ostettu 5000km ajettuna Deltalta aikoinaan. Toiselta forumilta luin, että Deltalla olis 5 vuotta jokatapauksessa takuuta tekniikalle ja voimansiirrolle. Ja että se jatkuisi omistajanvaihdon jälkeenkin. Tuo jakoremppakin vuosi sitten maksettiin omasta pussista, kun ei ollut tietoa tästä mahdollisesta 5v takuusta. Miten on?
Deltan takuu on voimassa jos auton olet sieltä suoraan ostanut, eikä autoa ole ollut välillä jonkun muun autokauppiaan omistuksessa. Omanikin ostin käytettynä Deltalta ja varmistin, että jatkettu takuu on siirretty varmasti mun nimiin.

Takuuehdoissa lienee määritetty auton huoltoon liittyviä pykäliä, joten huollot pitää olla tehtynä huolto-ohjelman mukaisesti. Käsitykseni mukaan huoltoja ei kuitenkaa ole tarvinnut teettää Deltassa vaan tärkeintä on, että huollot on teetetty asiantuntevassa liikkeessä huolto-ohjelman mukaisesti ja siitä on dokumentit. Itsetehdyt huollot katkaisevat takuun varmasti.

Jos olet lukenut enemmän palstaa, niin Deltan kanssa saa tapella, aina. Tuon jatketun takuun takia olen siellä omaakin 159:ä huollattunut, enemmän ja vähemmän hyvällä menestyksellä.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Farina kirjoitti:Jos olet lukenut enemmän palstaa, niin Deltan kanssa saa tapella, aina. Tuon jatketun takuun takia olen siellä omaakin 159:ä huollattunut, enemmän ja vähemmän hyvällä menestyksellä.
Sama juttu! Pian loppuu pinna ja siirryn muualle vaikka omalla kustannuksella. Vikaisella autolla ei ole mukava ajella.
HopeinenQ kirjoitti:
haluanalhvan kirjoitti:Uusi ongelma 159 2.4 JTDm:ssäni: Jos ajelee motarilla vaikka satasta kutosella ja lyö lämän tiskiin esim. ohitusta varten, alkaa hervoton nykiminen. Se voi olla niin voimakasta, että pudottaa esim. vakkarin pois päältä. Mootori siis nykii tai yskii pahanpäiväisesti.
Voisko polttoainesuuttimet olla löysällä? Saatais aiheuttaa vastaanvanlaista nykimistä..

Ja joskus tais olla jokin tehdaskampanjakin meneillään koskien juurikin noita suuttimia. Voi olla, että muistan väärinkin..
Ahaa, tässä oli sama vika, mutta Deltalla tietääkseni vain putsailtiin. Suuttimia oli löysällä.

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

jessev kirjoitti:Onko muita, joilla on kohta kolmas jakoketju sisässä?

Vuosi sitten Deltalla vaihtoivat venyneen jakoketjun n. 60tkm ollessa mittarissa. Maanantaina Autokeskuksessa sanoivat ketjun taas venähtäneen ja pitäisi vaihtaa. Alle 30tkm tullut vuodessa.

Toinen asia mikä askarruttaa on se, että tuo on ostettu 5000km ajettuna Deltalta aikoinaan. Toiselta forumilta luin, että Deltalla olis 5 vuotta jokatapauksessa takuuta tekniikalle ja voimansiirrolle. Ja että se jatkuisi omistajanvaihdon jälkeenkin. Tuo jakoremppakin vuosi sitten maksettiin omasta pussista, kun ei ollut tietoa tästä mahdollisesta 5v takuusta. Miten on?
Reilut 80tkm ajettu, eikä ole ollut ongelmia jakoketjun kanssa eli ei ole vielä vaihdettu kertaakaan.
Sinun autoosi jakorempan olisi pitänyt mennä takuuseen.
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Tuosta ketjusta kun puhuvat, niin eikös se ketju ole vain siinä bensaversiossa? Dieselissä on se hihnahomma edellen, näin ainakin 159 malleissa...

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^sinun dieselissäsi on hihna, jonka vaihtoväli on 120tkm.

jessev: Ei ole normaalia että ketju venyy noin, joko sen vaihdossa on mokattu jotain, tai osat on ollut rikkinäisiä. Kumpi vaan niin kyllä tuohon pitäisi jokin takuu löytyä.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Eikö kaikissa 159 farkuissa olekaan virtaliitintä takakontissa? Onko tuokin lisävaruste? Multa meinaan sellainen taitaa puuttua ja reissua varten se olisi hyvä kylmälaukulle.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

ärrä kirjoitti:Eikö kaikissa 159 farkuissa olekaan virtaliitintä takakontissa? Onko tuokin lisävaruste? Multa meinaan sellainen taitaa puuttua ja reissua varten se olisi hyvä kylmälaukulle.
Juuri eilen tarkistin saman jutun ja sellaista ei siellä näkynyt. :?
Sille olisi vaan ollut tarvetta ja sen keskikonsolin sytkän liittimestä on vähän hankala vetää mitään johtoa sinne takatilaan.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Joo, eipä ole munkaa sw q4:ssa. Tarvetta olisi myös vaikka kylmälaukkua varten.

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

rim kirjoitti:Joo, eipä ole munkaa sw q4:ssa. Tarvetta olisi myös vaikka kylmälaukkua varten.
Siellä on johto valmiina, Beessi töpseli maksoi autokeskuksessa 16 eur, musta olisi maksanut 33 eur ?!?!?!
Oman sisustukseen sopi beessi ihan hyvin, onhan se sisustus samaa väriä...
vesku

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

veskuk kirjoitti:
rim kirjoitti:Joo, eipä ole munkaa sw q4:ssa. Tarvetta olisi myös vaikka kylmälaukkua varten.
Siellä on johto valmiina, Beessi töpseli maksoi autokeskuksessa 16 eur, musta olisi maksanut 33 eur ?!?!?!
Oman sisustukseen sopi beessi ihan hyvin, onhan se sisustus samaa väriä...
Johto valmiina!? Oliskohan sedanissakin?

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

veskuk kirjoitti:
rim kirjoitti:Joo, eipä ole munkaa sw q4:ssa. Tarvetta olisi myös vaikka kylmälaukkua varten.
Siellä on johto valmiina, Beessi töpseli maksoi autokeskuksessa 16 eur, musta olisi maksanut 33 eur ?!?!?!
No voi prkl, mistä se johto löytyykään? Ajattelin laittaa samaisen vempeleen sinne takakonttiin pörisemaan - loman kunniaksi.
Itse en ole oikein saanut mistään esille minkään maan ylimääräistä johtoa mutta kai se sieltä jostain löytyy kun vaan tietää mistä etsiä.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Enpä löytänyt minäkään johtoa, mutta keskisormi paloi tavaratilan kuumaan lamppuun :oops: Onneks on toinen keskari vielä ehjänä...

Vai olisko se johto käytetty siihen subbariin???

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Määkin yritin kattella siitä supparin luukusta mutta ei sieltä mitään piuhaa näkyny.

Jos joku on sen sieltä onnnistunut onkimaan niin kertokkas ny miten-
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Hm.. tuntuu olevan kesäaikaan renkaat kortilla. Paikallisessa rengasliikkeessä tarjottiin q4:n alle Michelin Primacy HP:tä (225/50/R17 94H) alle.

Mahtaakohan noilla pärjätä kovempaa ajellessa? Nelkku on muuten jännästi kulututtanut takarenkaita laidasta enemmän. Muilla vastaavia kokemuksia?

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

94 riittää kyllä kantavuuden puolesta, mutta ainakin etuvetodieselissä pitää olla renkaissa vielä XL merkintä, joka siis tarkoittanee jotain lisävahvistusta.

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Maclane kirjoitti:Nelkku on muuten jännästi kulututtanut takarenkaita laidasta enemmän. Muilla vastaavia kokemuksia?
Näin kävi mullekin, auraus takana oli rumasti pielessä, tuntui kyllä jo ajettavuudessakin.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:
Maclane kirjoitti:Nelkku on muuten jännästi kulututtanut takarenkaita laidasta enemmän. Muilla vastaavia kokemuksia?
Näin kävi mullekin, auraus takana oli rumasti pielessä, tuntui kyllä jo ajettavuudessakin.
Sama juttu. Ei ajettavuudessa huomannut, mutta ekat renkaat kulu laidasta enemmän ja säädön jälkeen oli taas kunnossa.
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:Määkin yritin kattella siitä supparin luukusta mutta ei sieltä mitään piuhaa näkyny.

Jos joku on sen sieltä onnnistunut onkimaan niin kertokkas ny miten-
Onkohan se tämä?
http://docs.google.com/leaf?id=0BxEOK9j ... MDIw&hl=en

Ja sitten itse pistokkeen paikka lienee tässä?
http://docs.google.com/leaf?id=0BxEOK9j ... ist&num=50

Sori kuvien hieman kehno laatu - ne on otettu iPhone 3G:llä. Omassa kotterossa tuollainen "ylimääräinen" johto siis löytyy. Voin vaan kuvitella sitä rahan säästöä joka on saatu aikaiseksi jättämällä pistoke pois?!

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Maclane kirjoitti:säädön jälkeen oli taas kunnossa.
Muista sitten että Q4:lle on omat säätöarvonsa, siis erilaset kuin etuvetoiselle ja viela erilaiset vakioalustalle ja TI-alustalle.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

HopeinenQ kirjoitti:
Onkohan se tämä?
Sinne Bosen taakse työnsin räpylää niin pitkälle ku mahtu eikä sattunu tonnäköstä irrallista räpylään. Samannäkönen töpseli on siinä johdossa mikä menee sinne takalampulle, mutta sehän on tietty sen lampun persiessä kiinni.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

HopeinenQ kirjoitti:
Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:Määkin yritin kattella siitä supparin luukusta mutta ei sieltä mitään piuhaa näkyny.

Jos joku on sen sieltä onnnistunut onkimaan niin kertokkas ny miten-
Onkohan se tämä?
http://docs.google.com/leaf?id=0BxEOK9j ... MDIw&hl=en

Ja sitten itse pistokkeen paikka lienee tässä?
http://docs.google.com/leaf?id=0BxEOK9j ... ist&num=50

Sori kuvien hieman kehno laatu - ne on otettu iPhone 3G:llä. Omassa kotterossa tuollainen "ylimääräinen" johto siis löytyy. Voin vaan kuvitella sitä rahan säästöä joka on saatu aikaiseksi jättämällä pistoke pois?!
Mahtavaa! Kiitos kuvista! Jos Autokeskuksen varaosa sopii suoraan tuohon liittimeen, niin olette pojat pelastaneet monta maisema/skuppahetkeä! Nyt saadaan porejuomat paremmin kylmään, kun saan tuon asennettua, NAM!

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:
Sinne Bosen taakse työnsin räpylää niin pitkälle ku mahtu eikä sattunu tonnäköstä irrallista räpylään. Samannäkönen töpseli on siinä johdossa mikä menee sinne takalampulle, mutta sehän on tietty sen lampun persiessä kiinni.
Se on todennäköisesti joissain sokeassa pistokkeessa kiinni, ettei siellä vapaana heilu ja aiheuta hälyääntä. Mulla se oli irti niin, että putosi suoraan näkyville kun tuon verhoilupaneelin avasin.

Joskus tuntuu, että mun autossa on kaikki irti/tai löysällä. :-D Nytkin vi...taa takakontista kuuluva pärinä (ei, se ei ole tuo irrallinen johto). Ääni tulee siitä takaluukun sisäverhousmuovista jostain.. Jaksais vaan näillä helteillä alkaa sitä purkamaan. Ja kuitenkin tulee naapurin Mazda 6 kuski kyselemään, että onko se taas rikki, kun pitää purkaa. Ite sille on uusittu takaluukku KAKSI kertaa kokonaan kun alkoi ruostumaan niin pahasti... :lol:

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

HopeinenQ kirjoitti: takakontista kuuluva pärinä
Ookkos kattonu että kattokaiteiden urassa olevat kumislirbat ei oo irti. Mulla oli toinen irki takapäästä ja aiheutti tietyllä nopeudella pärinää.

Tohon liittimeen joka on siis siellä takalampussa kiinni tulee 5 johtoa, montako siinä sun irrallaan olevassa on?
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:
HopeinenQ kirjoitti: takakontista kuuluva pärinä
Ookkos kattonu että kattokaiteiden urassa olevat kumislirbat ei oo irti. Mulla oli toinen irki takapäästä ja aiheutti tietyllä nopeudella pärinää.

Tohon liittimeen joka on siis siellä takalampussa kiinni tulee 5 johtoa, montako siinä sun irrallaan olevassa on?
Täytyy tsekata noi, mutta ääni on sellaista "kovanmuovin" kitinää / pärinää. Siinä mun irtonaisessa piuhassa on ainoastaan kaksi johtoa.

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Noniin tuli Misukat laitettua sitten alle. Hiljaiset ovat ja ihan mukavat, mutta ehkä se terävin sporttisuus puuttuu tai sitten sitä vain luulee.

Vasemmalta edestä tuleva pyörimisnopeuden mukana kasvava ujellus ei näemmä johtunutkaan loppuun kuluneesta renkaasta vaan jostain muusta. Olisiko pyöränlaakeri tms? Menee ilmeisesti takuuseen tuollaiset.

Tähän astisen 11 tkm (93 tkm ostettaessa) perusteella q4:n on mukava auto tehdä matkaa ja erityisen hauska peli talvella. Tiukoista asfalttimutkistakin saa omat kiksinsä painosta huolimatta. Miinusta täytyy antaa vaihdelaatikosta. Vaihteet menevät oikeastaan nätisti silmään vain talla pohjassa ajettaessa. Kylmänä loota on jopa ikävän jähmeä. Olen jopa miettinyt, että olisiko tuossa jotain vikaa, mutta ilmeisesti se on tällainen kaikilla.

Toinen miinus tulee yleisesti tuosta EGR:stä ja onnistuneesta suunnittelusta, jonka seurauksena tuo tuntuu keräävän aika ajoin tuota töhnää. EGR:ää ei ole koskaan vaihdettu/avattu, oma fiilis 80-120 aikojen perusteella on, että nuhanen tuo on alavääntö mukaan lukien. Pitää ilmeisesti sanoa seuraavassa öljynvaihdossa, että tekevät muutakin kuin ajavat sen poltto-ohjelman ja laskuttavat siitä 80 euroa. Pitäähän autossa tehot olla tallella.

Kolmas tällä hetkellä ärsyttävä ominaisuus on apulaitehihna, joka ujeltaa päivän ensimmäisellä startilla, nyt myös kesäisin. Viimeisellä kerralla suhauttivat deltassa jotain kitkanpoistoainetta, mutta ei auttanut edes ensihätään. Ilmeisesti tuo täytyy noin parin kuukauden välein vaihtaa vai onkohan tuohon joku järkeväkin ratkaisu?

Oiva peli kuitenkin kaiken kaikkiaan, mutta voi olla että varsinkin jos jatkossa kilometrit tippuvat niin tuleva pirssi on takuun päätytyttyä herkällä bensakoneella varustettu neliveto Giulietta (toivottavasti tällainen vain olisi tulossa).

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Noniin tuli Misukat laitettua sitten alle. Hiljaiset ovat ja ihan mukavat, mutta ehkä se terävin sporttisuus puuttuu tai sitten sitä vain luulee.

Vasemmalta edestä tuleva pyörimisnopeuden mukana kasvava ujellus ei näemmä johtunutkaan loppuun kuluneesta renkaasta vaan jostain muusta. Olisiko pyöränlaakeri tms? Menee ilmeisesti takuuseen tuollaiset.

Tähän astisen 11 tkm (93 tkm ostettaessa) perusteella q4:n on mukava auto tehdä matkaa ja erityisen hauska peli talvella. Tiukoista asfalttimutkistakin saa omat kiksinsä painosta huolimatta. Miinusta täytyy antaa vaihdelaatikosta. Vaihteet menevät oikeastaan nätisti silmään vain talla pohjassa ajettaessa. Kylmänä loota on jopa ikävän jähmeä. Olen jopa miettinyt, että olisiko tuossa jotain vikaa, mutta ilmeisesti se on tällainen kaikilla.

Toinen miinus tulee yleisesti tuosta EGR:stä ja onnistuneesta suunnittelusta, jonka seurauksena tuo tuntuu keräävän aika ajoin tuota töhnää. EGR:ää ei ole koskaan vaihdettu/avattu, oma fiilis 80-120 aikojen perusteella on, että nuhanen tuo on alavääntö mukaan lukien. Pitää ilmeisesti sanoa seuraavassa öljynvaihdossa, että tekevät muutakin kuin ajavat sen poltto-ohjelman ja laskuttavat siitä 80 euroa. Pitäähän autossa tehot olla tallella.

Kolmas tällä hetkellä ärsyttävä ominaisuus on apulaitehihna, joka ujeltaa päivän ensimmäisellä startilla, nyt myös kesäisin. Viimeisellä kerralla suhauttivat deltassa jotain kitkanpoistoainetta, mutta ei auttanut edes ensihätään. Ilmeisesti tuo täytyy noin parin kuukauden välein vaihtaa vai onkohan tuohon joku järkeväkin ratkaisu?

Oiva peli kuitenkin kaiken kaikkiaan, mutta voi olla että varsinkin jos jatkossa kilometrit tippuvat niin tuleva pirssi on takuun päätytyttyä herkällä bensakoneella varustettu neliveto Giulietta (toivottavasti tällainen vain olisi tulossa).

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

einari kirjoitti: No voi prkl, mistä se johto löytyykään? Ajattelin laittaa samaisen vempeleen sinne takakonttiin pörisemaan - loman kunniaksi.
Itse en ole oikein saanut mistään esille minkään maan ylimääräistä johtoa mutta kai se sieltä jostain löytyy kun vaan tietää mistä etsiä.
Mulla johto löytyi heti kun irrotti töpselin tilalla olevan sokean tulpan
vesku

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

veskuk kirjoitti: Mulla johto löytyi heti kun irrotti töpselin tilalla olevan sokean tulpan
Mulla oli vain tyhjä reikä enkä löytänyt oikein minkään maan ylimääräisiä johdonpäitä. Ei vaikka yritin tunnustella sieltä alakautta. :evil:

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

KJS kirjoitti:94 riittää kyllä kantavuuden puolesta, mutta ainakin etuvetodieselissä pitää olla renkaissa vielä XL merkintä, joka siis tarkoittanee jotain lisävahvistusta.
Itselläni näyttäisi olevan 225X50XR17 -merkintöjen jälkeen vielä jokin 94Y siellä perässä. (Mikäli muistan oikein, mutta saattoi myös olla 91Y)
Muuten olen huomannut noiden misukoiden olevan hieman erikoiset ajaa niiden "vetelyyden" vuoksi. Auto tuntuu olevan menossa jokaiseen uraan ja jotenkin tuntuu kuin takapää olisi koko ajan pienessä liikkeessä jommalle kummalle sivulle. Jokseenkin epämiellyttävä ilmiö ja mietinkin, mahtaako johtua löystyneistä pulteista tms. mutta ainakin auto meni katsastuksesta läpi kerrasta. Kyllä kai siellä sen verran rynkytetään, että sellainen ilmiö olisi havaittu.

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja BillJean »

Jos 159 D:n tankin ajaa tyhjäksi, niin onko ilmausoperaatio edessä?
Viime viikolla oli lähellä, että polttoaine loppuu ja justiinsa.

Lukittu