alfa 159
Valvoja: Moderators
Niin, tuohan on aika huomaavaista. Peruuttaessa on usein kiva nähdä taaksensa. Sama ominaisuus löytyy mm. Citikasta, Pösöstä ja Rellusta ja varmaan monesta muustakin autosta.rim kirjoitti:Sama täällä. ei ongelmia pyyhkimen kanssa, Hauska piirre on se että jos on vaikka tihku päällä etusulille niin takalasin pyyhin pyykäiseen kerran kun laittaa pakin päälle.
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Ei ole löytynyt 159:n valikosta, haluaisin myös tuon typeryyden pois, ollut vastaava toiminto käytössä vuodesta 2004 mutta en totu eikä mitään hyötyä. VW:ssä kytki myös sisäkierron päälle peruutettaessa sekä lasia pestessä. 159:n sisäkierto elää niin omaa elämäänsä full auto asennossa, ettei sen logiikka ole vielä auennut.Alfissimo kirjoitti:Pösössä, varmaan myös Citikoissa, saa valikoista tuon takalasipyyhinnän pois, jos ei sitä halua. Outoa, jos ei Alfassa moinen onnistuisi.
vesku
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Re: EGR vai ilmi?
Voisko polttoainesuuttimet olla löysällä? Saatais aiheuttaa vastaanvanlaista nykimistä..haluanalhvan kirjoitti:Uusi ongelma 159 2.4 JTDm:ssäni: Jos ajelee motarilla vaikka satasta kutosella ja lyö lämän tiskiin esim. ohitusta varten, alkaa hervoton nykiminen. Se voi olla niin voimakasta, että pudottaa esim. vakkarin pois päältä. Mootori siis nykii tai yskii pahanpäiväisesti.
Ja joskus tais olla jokin tehdaskampanjakin meneillään koskien juurikin noita suuttimia. Voi olla, että muistan väärinkin..
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Re: EGR vai ilmi?
Parisen vuotta sitten niitä suuttimia vaihdettiin takuuseen. Tuli oikein kutsukin.HopeinenQ kirjoitti: Ja joskus tais olla jokin tehdaskampanjakin meneillään koskien juurikin noita suuttimia. Voi olla, että muistan väärinkin..
- sataviisysi
- Viestit: 211
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Vähän on väärä palsta rengasmyynnille, mutta pakko kommentoida kun ko. oikeesti uudet kumit saa asennettuna 730 eurolla Rengasturusta ihan netti-ilmoituksen pohjalta(en ole työssä siellä, mutta kumit otan aina ko. lafkasta). Eli mikä vitsi 2000 euroa on. Ei viitsis älyttömästi vedättää herrasmiesten palstalla.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Mulla on talvella tuossa pienemmässä kiisselissä (4 aikuista päällä ja kontti täynnä kamaa) kulutus sellasta 5,8-5,9l. Nyt kesällä sama sakki ja kevyempää kamaa kontti täynnä 5,9-6,2 riippuen lämpötilasta.Billie kirjoitti:Reissut on tehty melko samanlaisissa olosuhteissa. Olen kuitenkin usein saanut nuo 7.3-7.5 lukemat ja alle on ollu vaikea päästä.Matti_S kirjoitti:Riippuu paljon kuinka tunteella ilmastointi toimii. Itellä tuppaa nouseen tuo kulutus kuumilla keleillä muutaman desin.
Oisko uusi egr ja öljyt?
Toki osa pätkistä menee myös nopeammilla nopeusrajoituksilla.
-Matti-
Uudet "kumit" saa varmaan vieläkin halvemmalla jostain.sataviisysi kirjoitti:Vähän on väärä palsta rengasmyynnille, mutta pakko kommentoida kun ko. oikeesti uudet kumit saa asennettuna 730 eurolla Rengasturusta ihan netti-ilmoituksen pohjalta(en ole työssä siellä, mutta kumit otan aina ko. lafkasta). Eli mikä vitsi 2000 euroa on. Ei viitsis älyttömästi vedättää herrasmiesten palstalla.
Mukava kun väität minua heti valehtelijaksi ja vedättäjäksi vaikka et edes tiedä mitkä renkaat on kyseessä.
Listahinta on katsottu suomen maahantuojan hinnastosta . Mutta toki niistä sielläkin alennusta saa.
PS. Et viitsis täällä herrasmiesten palstalla puuttua asioihin joista et mitään tiedä!
- sataviisysi
- Viestit: 211
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa katsoin Conti sport contact 3 hinnan luulin sen olevan parasta mitä Conti tossa koossa tarjoaa. Ilmosta saa vielä sen käsityksen, että tarjoat ko. renkaita 159:iin - mahtuuko ne siihen.
Viimeksi muokannut sataviisysi, 06 Heinä 2010, 09:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
159 sw:n renkaista: (Minulla on talvirenkaina tuo normi 225/50x17) Kesärenkaina on toinen satsi menossa kokoa 235/45x17. Ekat olivat GY F1. Ne olivat kuluneina äänekkäät -mikäpä ei olisi - ja nyt Pzero Rossot. Molemmat olivat uusina hiljaiset. Ominaisuudet myös riittävät hyvin meikäläisen "isä ajaa, perhe kyydissä" -tyylin kaarrenopeuksiin .
Noissa 235/45 -kokoisissa kannattaa katsoa, että renkaan kantavuusluku (load index) on riittävä.
Hiljaisuuden kannalta kuitenkin ehdottomasti 225/50 -kokoiset.
Noissa 235/45 -kokoisissa kannattaa katsoa, että renkaan kantavuusluku (load index) on riittävä.
Hiljaisuuden kannalta kuitenkin ehdottomasti 225/50 -kokoiset.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
- Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16 - Paikkakunta: Turku
Itsellä on Nokian Hakka Z 225/50*17 renkaat. Ne ovat paljon hiljaisemmat kuin alkuperäiset samankokoiset Bridgestonet. Eivätkä juurikaan vetele.
Ehkäpä ne kuluvat nopeasti, mutta niin ne taitavat kaikki tuon nopeusluokan renkaat kulua. Ei ainakaan ole tullut vesiliirtoa, vaikka pääasiassa moottoritiellä ajankin.
Ja täysin tasaisesti ovat kuluneet ja 2,6 baria on painetta.
Uusista sain juuri tarjoukset 940 euro neljä kappaletta ja alle laitettuna.
Enkä minkään ole rengasliikkeessä työssä.
Ehkäpä ne kuluvat nopeasti, mutta niin ne taitavat kaikki tuon nopeusluokan renkaat kulua. Ei ainakaan ole tullut vesiliirtoa, vaikka pääasiassa moottoritiellä ajankin.
Ja täysin tasaisesti ovat kuluneet ja 2,6 baria on painetta.
Uusista sain juuri tarjoukset 940 euro neljä kappaletta ja alle laitettuna.
Enkä minkään ole rengasliikkeessä työssä.
Onko muita, joilla on kohta kolmas jakoketju sisässä?
Vuosi sitten Deltalla vaihtoivat venyneen jakoketjun n. 60tkm ollessa mittarissa. Maanantaina Autokeskuksessa sanoivat ketjun taas venähtäneen ja pitäisi vaihtaa. Alle 30tkm tullut vuodessa.
Toinen asia mikä askarruttaa on se, että tuo on ostettu 5000km ajettuna Deltalta aikoinaan. Toiselta forumilta luin, että Deltalla olis 5 vuotta jokatapauksessa takuuta tekniikalle ja voimansiirrolle. Ja että se jatkuisi omistajanvaihdon jälkeenkin. Tuo jakoremppakin vuosi sitten maksettiin omasta pussista, kun ei ollut tietoa tästä mahdollisesta 5v takuusta. Miten on?
Vuosi sitten Deltalla vaihtoivat venyneen jakoketjun n. 60tkm ollessa mittarissa. Maanantaina Autokeskuksessa sanoivat ketjun taas venähtäneen ja pitäisi vaihtaa. Alle 30tkm tullut vuodessa.
Toinen asia mikä askarruttaa on se, että tuo on ostettu 5000km ajettuna Deltalta aikoinaan. Toiselta forumilta luin, että Deltalla olis 5 vuotta jokatapauksessa takuuta tekniikalle ja voimansiirrolle. Ja että se jatkuisi omistajanvaihdon jälkeenkin. Tuo jakoremppakin vuosi sitten maksettiin omasta pussista, kun ei ollut tietoa tästä mahdollisesta 5v takuusta. Miten on?
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Deltan takuu on voimassa jos auton olet sieltä suoraan ostanut, eikä autoa ole ollut välillä jonkun muun autokauppiaan omistuksessa. Omanikin ostin käytettynä Deltalta ja varmistin, että jatkettu takuu on siirretty varmasti mun nimiin.jessev kirjoitti: Toinen asia mikä askarruttaa on se, että tuo on ostettu 5000km ajettuna Deltalta aikoinaan. Toiselta forumilta luin, että Deltalla olis 5 vuotta jokatapauksessa takuuta tekniikalle ja voimansiirrolle. Ja että se jatkuisi omistajanvaihdon jälkeenkin. Tuo jakoremppakin vuosi sitten maksettiin omasta pussista, kun ei ollut tietoa tästä mahdollisesta 5v takuusta. Miten on?
Takuuehdoissa lienee määritetty auton huoltoon liittyviä pykäliä, joten huollot pitää olla tehtynä huolto-ohjelman mukaisesti. Käsitykseni mukaan huoltoja ei kuitenkaa ole tarvinnut teettää Deltassa vaan tärkeintä on, että huollot on teetetty asiantuntevassa liikkeessä huolto-ohjelman mukaisesti ja siitä on dokumentit. Itsetehdyt huollot katkaisevat takuun varmasti.
Jos olet lukenut enemmän palstaa, niin Deltan kanssa saa tapella, aina. Tuon jatketun takuun takia olen siellä omaakin 159:ä huollattunut, enemmän ja vähemmän hyvällä menestyksellä.
Sama juttu! Pian loppuu pinna ja siirryn muualle vaikka omalla kustannuksella. Vikaisella autolla ei ole mukava ajella.Farina kirjoitti:Jos olet lukenut enemmän palstaa, niin Deltan kanssa saa tapella, aina. Tuon jatketun takuun takia olen siellä omaakin 159:ä huollattunut, enemmän ja vähemmän hyvällä menestyksellä.
Ahaa, tässä oli sama vika, mutta Deltalla tietääkseni vain putsailtiin. Suuttimia oli löysällä.HopeinenQ kirjoitti:Voisko polttoainesuuttimet olla löysällä? Saatais aiheuttaa vastaanvanlaista nykimistä..haluanalhvan kirjoitti:Uusi ongelma 159 2.4 JTDm:ssäni: Jos ajelee motarilla vaikka satasta kutosella ja lyö lämän tiskiin esim. ohitusta varten, alkaa hervoton nykiminen. Se voi olla niin voimakasta, että pudottaa esim. vakkarin pois päältä. Mootori siis nykii tai yskii pahanpäiväisesti.
Ja joskus tais olla jokin tehdaskampanjakin meneillään koskien juurikin noita suuttimia. Voi olla, että muistan väärinkin..
Reilut 80tkm ajettu, eikä ole ollut ongelmia jakoketjun kanssa eli ei ole vielä vaihdettu kertaakaan.jessev kirjoitti:Onko muita, joilla on kohta kolmas jakoketju sisässä?
Vuosi sitten Deltalla vaihtoivat venyneen jakoketjun n. 60tkm ollessa mittarissa. Maanantaina Autokeskuksessa sanoivat ketjun taas venähtäneen ja pitäisi vaihtaa. Alle 30tkm tullut vuodessa.
Toinen asia mikä askarruttaa on se, että tuo on ostettu 5000km ajettuna Deltalta aikoinaan. Toiselta forumilta luin, että Deltalla olis 5 vuotta jokatapauksessa takuuta tekniikalle ja voimansiirrolle. Ja että se jatkuisi omistajanvaihdon jälkeenkin. Tuo jakoremppakin vuosi sitten maksettiin omasta pussista, kun ei ollut tietoa tästä mahdollisesta 5v takuusta. Miten on?
Sinun autoosi jakorempan olisi pitänyt mennä takuuseen.
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Juuri eilen tarkistin saman jutun ja sellaista ei siellä näkynyt.ärrä kirjoitti:Eikö kaikissa 159 farkuissa olekaan virtaliitintä takakontissa? Onko tuokin lisävaruste? Multa meinaan sellainen taitaa puuttua ja reissua varten se olisi hyvä kylmälaukulle.
Sille olisi vaan ollut tarvetta ja sen keskikonsolin sytkän liittimestä on vähän hankala vetää mitään johtoa sinne takatilaan.
Johto valmiina!? Oliskohan sedanissakin?veskuk kirjoitti:Siellä on johto valmiina, Beessi töpseli maksoi autokeskuksessa 16 eur, musta olisi maksanut 33 eur ?!?!?!rim kirjoitti:Joo, eipä ole munkaa sw q4:ssa. Tarvetta olisi myös vaikka kylmälaukkua varten.
Oman sisustukseen sopi beessi ihan hyvin, onhan se sisustus samaa väriä...
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
No voi prkl, mistä se johto löytyykään? Ajattelin laittaa samaisen vempeleen sinne takakonttiin pörisemaan - loman kunniaksi.veskuk kirjoitti:Siellä on johto valmiina, Beessi töpseli maksoi autokeskuksessa 16 eur, musta olisi maksanut 33 eur ?!?!?!rim kirjoitti:Joo, eipä ole munkaa sw q4:ssa. Tarvetta olisi myös vaikka kylmälaukkua varten.
Itse en ole oikein saanut mistään esille minkään maan ylimääräistä johtoa mutta kai se sieltä jostain löytyy kun vaan tietää mistä etsiä.
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
Sama juttu. Ei ajettavuudessa huomannut, mutta ekat renkaat kulu laidasta enemmän ja säädön jälkeen oli taas kunnossa.Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:Näin kävi mullekin, auraus takana oli rumasti pielessä, tuntui kyllä jo ajettavuudessakin.Maclane kirjoitti:Nelkku on muuten jännästi kulututtanut takarenkaita laidasta enemmän. Muilla vastaavia kokemuksia?
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Onkohan se tämä?Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:Määkin yritin kattella siitä supparin luukusta mutta ei sieltä mitään piuhaa näkyny.
Jos joku on sen sieltä onnnistunut onkimaan niin kertokkas ny miten-
http://docs.google.com/leaf?id=0BxEOK9j ... MDIw&hl=en
Ja sitten itse pistokkeen paikka lienee tässä?
http://docs.google.com/leaf?id=0BxEOK9j ... ist&num=50
Sori kuvien hieman kehno laatu - ne on otettu iPhone 3G:llä. Omassa kotterossa tuollainen "ylimääräinen" johto siis löytyy. Voin vaan kuvitella sitä rahan säästöä joka on saatu aikaiseksi jättämällä pistoke pois?!
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
Mahtavaa! Kiitos kuvista! Jos Autokeskuksen varaosa sopii suoraan tuohon liittimeen, niin olette pojat pelastaneet monta maisema/skuppahetkeä! Nyt saadaan porejuomat paremmin kylmään, kun saan tuon asennettua, NAM!HopeinenQ kirjoitti:Onkohan se tämä?Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:Määkin yritin kattella siitä supparin luukusta mutta ei sieltä mitään piuhaa näkyny.
Jos joku on sen sieltä onnnistunut onkimaan niin kertokkas ny miten-
http://docs.google.com/leaf?id=0BxEOK9j ... MDIw&hl=en
Ja sitten itse pistokkeen paikka lienee tässä?
http://docs.google.com/leaf?id=0BxEOK9j ... ist&num=50
Sori kuvien hieman kehno laatu - ne on otettu iPhone 3G:llä. Omassa kotterossa tuollainen "ylimääräinen" johto siis löytyy. Voin vaan kuvitella sitä rahan säästöä joka on saatu aikaiseksi jättämällä pistoke pois?!
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Se on todennäköisesti joissain sokeassa pistokkeessa kiinni, ettei siellä vapaana heilu ja aiheuta hälyääntä. Mulla se oli irti niin, että putosi suoraan näkyville kun tuon verhoilupaneelin avasin.Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:
Sinne Bosen taakse työnsin räpylää niin pitkälle ku mahtu eikä sattunu tonnäköstä irrallista räpylään. Samannäkönen töpseli on siinä johdossa mikä menee sinne takalampulle, mutta sehän on tietty sen lampun persiessä kiinni.
Joskus tuntuu, että mun autossa on kaikki irti/tai löysällä. Nytkin vi...taa takakontista kuuluva pärinä (ei, se ei ole tuo irrallinen johto). Ääni tulee siitä takaluukun sisäverhousmuovista jostain.. Jaksais vaan näillä helteillä alkaa sitä purkamaan. Ja kuitenkin tulee naapurin Mazda 6 kuski kyselemään, että onko se taas rikki, kun pitää purkaa. Ite sille on uusittu takaluukku KAKSI kertaa kokonaan kun alkoi ruostumaan niin pahasti...
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
Ookkos kattonu että kattokaiteiden urassa olevat kumislirbat ei oo irti. Mulla oli toinen irki takapäästä ja aiheutti tietyllä nopeudella pärinää.HopeinenQ kirjoitti: takakontista kuuluva pärinä
Tohon liittimeen joka on siis siellä takalampussa kiinni tulee 5 johtoa, montako siinä sun irrallaan olevassa on?
Scuderia AlfaRomeo Finlandese
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Täytyy tsekata noi, mutta ääni on sellaista "kovanmuovin" kitinää / pärinää. Siinä mun irtonaisessa piuhassa on ainoastaan kaksi johtoa.Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:Ookkos kattonu että kattokaiteiden urassa olevat kumislirbat ei oo irti. Mulla oli toinen irki takapäästä ja aiheutti tietyllä nopeudella pärinää.HopeinenQ kirjoitti: takakontista kuuluva pärinä
Tohon liittimeen joka on siis siellä takalampussa kiinni tulee 5 johtoa, montako siinä sun irrallaan olevassa on?
Noniin tuli Misukat laitettua sitten alle. Hiljaiset ovat ja ihan mukavat, mutta ehkä se terävin sporttisuus puuttuu tai sitten sitä vain luulee.
Vasemmalta edestä tuleva pyörimisnopeuden mukana kasvava ujellus ei näemmä johtunutkaan loppuun kuluneesta renkaasta vaan jostain muusta. Olisiko pyöränlaakeri tms? Menee ilmeisesti takuuseen tuollaiset.
Tähän astisen 11 tkm (93 tkm ostettaessa) perusteella q4:n on mukava auto tehdä matkaa ja erityisen hauska peli talvella. Tiukoista asfalttimutkistakin saa omat kiksinsä painosta huolimatta. Miinusta täytyy antaa vaihdelaatikosta. Vaihteet menevät oikeastaan nätisti silmään vain talla pohjassa ajettaessa. Kylmänä loota on jopa ikävän jähmeä. Olen jopa miettinyt, että olisiko tuossa jotain vikaa, mutta ilmeisesti se on tällainen kaikilla.
Toinen miinus tulee yleisesti tuosta EGR:stä ja onnistuneesta suunnittelusta, jonka seurauksena tuo tuntuu keräävän aika ajoin tuota töhnää. EGR:ää ei ole koskaan vaihdettu/avattu, oma fiilis 80-120 aikojen perusteella on, että nuhanen tuo on alavääntö mukaan lukien. Pitää ilmeisesti sanoa seuraavassa öljynvaihdossa, että tekevät muutakin kuin ajavat sen poltto-ohjelman ja laskuttavat siitä 80 euroa. Pitäähän autossa tehot olla tallella.
Kolmas tällä hetkellä ärsyttävä ominaisuus on apulaitehihna, joka ujeltaa päivän ensimmäisellä startilla, nyt myös kesäisin. Viimeisellä kerralla suhauttivat deltassa jotain kitkanpoistoainetta, mutta ei auttanut edes ensihätään. Ilmeisesti tuo täytyy noin parin kuukauden välein vaihtaa vai onkohan tuohon joku järkeväkin ratkaisu?
Oiva peli kuitenkin kaiken kaikkiaan, mutta voi olla että varsinkin jos jatkossa kilometrit tippuvat niin tuleva pirssi on takuun päätytyttyä herkällä bensakoneella varustettu neliveto Giulietta (toivottavasti tällainen vain olisi tulossa).
Vasemmalta edestä tuleva pyörimisnopeuden mukana kasvava ujellus ei näemmä johtunutkaan loppuun kuluneesta renkaasta vaan jostain muusta. Olisiko pyöränlaakeri tms? Menee ilmeisesti takuuseen tuollaiset.
Tähän astisen 11 tkm (93 tkm ostettaessa) perusteella q4:n on mukava auto tehdä matkaa ja erityisen hauska peli talvella. Tiukoista asfalttimutkistakin saa omat kiksinsä painosta huolimatta. Miinusta täytyy antaa vaihdelaatikosta. Vaihteet menevät oikeastaan nätisti silmään vain talla pohjassa ajettaessa. Kylmänä loota on jopa ikävän jähmeä. Olen jopa miettinyt, että olisiko tuossa jotain vikaa, mutta ilmeisesti se on tällainen kaikilla.
Toinen miinus tulee yleisesti tuosta EGR:stä ja onnistuneesta suunnittelusta, jonka seurauksena tuo tuntuu keräävän aika ajoin tuota töhnää. EGR:ää ei ole koskaan vaihdettu/avattu, oma fiilis 80-120 aikojen perusteella on, että nuhanen tuo on alavääntö mukaan lukien. Pitää ilmeisesti sanoa seuraavassa öljynvaihdossa, että tekevät muutakin kuin ajavat sen poltto-ohjelman ja laskuttavat siitä 80 euroa. Pitäähän autossa tehot olla tallella.
Kolmas tällä hetkellä ärsyttävä ominaisuus on apulaitehihna, joka ujeltaa päivän ensimmäisellä startilla, nyt myös kesäisin. Viimeisellä kerralla suhauttivat deltassa jotain kitkanpoistoainetta, mutta ei auttanut edes ensihätään. Ilmeisesti tuo täytyy noin parin kuukauden välein vaihtaa vai onkohan tuohon joku järkeväkin ratkaisu?
Oiva peli kuitenkin kaiken kaikkiaan, mutta voi olla että varsinkin jos jatkossa kilometrit tippuvat niin tuleva pirssi on takuun päätytyttyä herkällä bensakoneella varustettu neliveto Giulietta (toivottavasti tällainen vain olisi tulossa).
Noniin tuli Misukat laitettua sitten alle. Hiljaiset ovat ja ihan mukavat, mutta ehkä se terävin sporttisuus puuttuu tai sitten sitä vain luulee.
Vasemmalta edestä tuleva pyörimisnopeuden mukana kasvava ujellus ei näemmä johtunutkaan loppuun kuluneesta renkaasta vaan jostain muusta. Olisiko pyöränlaakeri tms? Menee ilmeisesti takuuseen tuollaiset.
Tähän astisen 11 tkm (93 tkm ostettaessa) perusteella q4:n on mukava auto tehdä matkaa ja erityisen hauska peli talvella. Tiukoista asfalttimutkistakin saa omat kiksinsä painosta huolimatta. Miinusta täytyy antaa vaihdelaatikosta. Vaihteet menevät oikeastaan nätisti silmään vain talla pohjassa ajettaessa. Kylmänä loota on jopa ikävän jähmeä. Olen jopa miettinyt, että olisiko tuossa jotain vikaa, mutta ilmeisesti se on tällainen kaikilla.
Toinen miinus tulee yleisesti tuosta EGR:stä ja onnistuneesta suunnittelusta, jonka seurauksena tuo tuntuu keräävän aika ajoin tuota töhnää. EGR:ää ei ole koskaan vaihdettu/avattu, oma fiilis 80-120 aikojen perusteella on, että nuhanen tuo on alavääntö mukaan lukien. Pitää ilmeisesti sanoa seuraavassa öljynvaihdossa, että tekevät muutakin kuin ajavat sen poltto-ohjelman ja laskuttavat siitä 80 euroa. Pitäähän autossa tehot olla tallella.
Kolmas tällä hetkellä ärsyttävä ominaisuus on apulaitehihna, joka ujeltaa päivän ensimmäisellä startilla, nyt myös kesäisin. Viimeisellä kerralla suhauttivat deltassa jotain kitkanpoistoainetta, mutta ei auttanut edes ensihätään. Ilmeisesti tuo täytyy noin parin kuukauden välein vaihtaa vai onkohan tuohon joku järkeväkin ratkaisu?
Oiva peli kuitenkin kaiken kaikkiaan, mutta voi olla että varsinkin jos jatkossa kilometrit tippuvat niin tuleva pirssi on takuun päätytyttyä herkällä bensakoneella varustettu neliveto Giulietta (toivottavasti tällainen vain olisi tulossa).
Vasemmalta edestä tuleva pyörimisnopeuden mukana kasvava ujellus ei näemmä johtunutkaan loppuun kuluneesta renkaasta vaan jostain muusta. Olisiko pyöränlaakeri tms? Menee ilmeisesti takuuseen tuollaiset.
Tähän astisen 11 tkm (93 tkm ostettaessa) perusteella q4:n on mukava auto tehdä matkaa ja erityisen hauska peli talvella. Tiukoista asfalttimutkistakin saa omat kiksinsä painosta huolimatta. Miinusta täytyy antaa vaihdelaatikosta. Vaihteet menevät oikeastaan nätisti silmään vain talla pohjassa ajettaessa. Kylmänä loota on jopa ikävän jähmeä. Olen jopa miettinyt, että olisiko tuossa jotain vikaa, mutta ilmeisesti se on tällainen kaikilla.
Toinen miinus tulee yleisesti tuosta EGR:stä ja onnistuneesta suunnittelusta, jonka seurauksena tuo tuntuu keräävän aika ajoin tuota töhnää. EGR:ää ei ole koskaan vaihdettu/avattu, oma fiilis 80-120 aikojen perusteella on, että nuhanen tuo on alavääntö mukaan lukien. Pitää ilmeisesti sanoa seuraavassa öljynvaihdossa, että tekevät muutakin kuin ajavat sen poltto-ohjelman ja laskuttavat siitä 80 euroa. Pitäähän autossa tehot olla tallella.
Kolmas tällä hetkellä ärsyttävä ominaisuus on apulaitehihna, joka ujeltaa päivän ensimmäisellä startilla, nyt myös kesäisin. Viimeisellä kerralla suhauttivat deltassa jotain kitkanpoistoainetta, mutta ei auttanut edes ensihätään. Ilmeisesti tuo täytyy noin parin kuukauden välein vaihtaa vai onkohan tuohon joku järkeväkin ratkaisu?
Oiva peli kuitenkin kaiken kaikkiaan, mutta voi olla että varsinkin jos jatkossa kilometrit tippuvat niin tuleva pirssi on takuun päätytyttyä herkällä bensakoneella varustettu neliveto Giulietta (toivottavasti tällainen vain olisi tulossa).
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Mulla johto löytyi heti kun irrotti töpselin tilalla olevan sokean tulpaneinari kirjoitti: No voi prkl, mistä se johto löytyykään? Ajattelin laittaa samaisen vempeleen sinne takakonttiin pörisemaan - loman kunniaksi.
Itse en ole oikein saanut mistään esille minkään maan ylimääräistä johtoa mutta kai se sieltä jostain löytyy kun vaan tietää mistä etsiä.
vesku
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Itselläni näyttäisi olevan 225X50XR17 -merkintöjen jälkeen vielä jokin 94Y siellä perässä. (Mikäli muistan oikein, mutta saattoi myös olla 91Y)KJS kirjoitti:94 riittää kyllä kantavuuden puolesta, mutta ainakin etuvetodieselissä pitää olla renkaissa vielä XL merkintä, joka siis tarkoittanee jotain lisävahvistusta.
Muuten olen huomannut noiden misukoiden olevan hieman erikoiset ajaa niiden "vetelyyden" vuoksi. Auto tuntuu olevan menossa jokaiseen uraan ja jotenkin tuntuu kuin takapää olisi koko ajan pienessä liikkeessä jommalle kummalle sivulle. Jokseenkin epämiellyttävä ilmiö ja mietinkin, mahtaako johtua löystyneistä pulteista tms. mutta ainakin auto meni katsastuksesta läpi kerrasta. Kyllä kai siellä sen verran rynkytetään, että sellainen ilmiö olisi havaittu.