Fiat Scudo kysymys

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Fiat Scudo kysymys

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jos joku omistaa Scudon ja tietää vastauksen niin voisiko valaista minuakin...

Eli paisuntasäiliön jäähdytysnesteen täyttökorkissa on jonkunsortin kaavio jossa toisella puolella F ja toisella puolella C.

F merkinnästä lähtee nuoli myötäpäivään ylöspäin ja C merkinnästä nuoli vastapäivään ylöspäin.

Korkkissa komeilee vielä (ilmeisesti) käyttöohjekirjan kuva, joka viittaisi katsomaan korkin asettelua tms. ohjekirjasta. Useampaan kertaan olen nyt tuon ohjekirjan selannut läpi löytämättä mitään referenssiä korkissa olevien hieroglyfien tulkitsemiseen.

Osaisiko kukaan selventää tilannetta?

Kyseessä siis Fiat Scudo 1.9 TD vm 98


Kysyn koska lisäsin nestettä ja nyt se räkii sitä ulos korkin alla olevasta ylivuotoputkesta :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Freddo = kylmä

Caldo = kuuma

Chiuso = kiinni


Noista voisi lähteä spekuloimaan... ja sitten on vielä nuo lämpötilan yksiköt...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

onks toi PSA kone niin F ja c vois olla ranskaa eli kiinni/auki , eikö siinä ole mitää max min - väliä merkitty?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _Scudo.jpg

Liekö tuossa F ja O? Silloin tuo V6 teoria patonkimaasta voisi olla juuri kohdallaan? Kai tuolla ohjekirjan kuvalla viitataan lähinnä tarkistamaan jäähdytysnesteen tyyppi ohjekirjasta.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

No melkein tuon näköinen... nuolet vaan tekevät sellaiset pykälät väistäessään "palloja"...................

PRKL menen ottamaan siitä kuvan :D

Hetkinen....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kuva

Nuolen väistöliikkeet saivat epäilemään että onko korkin asennolla tai asettelulla jotain merkitystä....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Pitääkö korkkia jotenkin painaa kesken kaiken kiinni kierrettäessä ja nostaa aukastaessa?
Ja näiden symboloiden pitäisi muka auttaa autonhuollossa :)

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

En tiedä painelusta ja nostelusta... pitää kait koittaa...

Tällaisia hieroglyfejä saadaan aikaan ainoastaan yhdistämällä italialaisten ja ranskalaisten insinöörien taidot! :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

vielä kun saisi amerikkalisten älä juo tai varo kuumaa varoitukset...

Eihän noissa mitään erikoista ollut, vaikka hienot varoitukset ovatkin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jees, kävin tutkimassa asiaa lisää.... korkista on tiiviste rikki katki poikki. Saakohan noihin jotain tarvike tiivisteitä erikseen vai pitääkö metsästää korkki jostain?

On muuten tehty liian helpoksi ilmansuodattimen, öljynsuodattimen ja polttoainesuodattimen vaihto näissä vehkeissä... kaikki on siististi esillä.

Ja startinkin saa vihdettua näköjään yläkautta jos on tarvis! HIENOA :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Tee siitä tollai AR4 (huumoria AR6/AR8 sarjaan)

http://www.alfabb.com/bb/forums/attachm ... -ar4-1.jpg
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jos joku lahjoittaa keulaan kolmion niin lupaan ruuvata sen siihen kiinni ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vastaa Viestiin