Nyt kevät pesun (lue:jynssäyksen) jälkeen tuli selväksi että helmat hankitaan. Oli meinaan maalit hyvin lähteneet pellistä. En vaan tiedä mitkä olisi passelit.
Vaihto-ehdot ovat: Camaduro 390€, Lester 220€ , Novitec n. 300€
Hintoihin lisäksi maalaus plus mahdollinen asennus, ellen itse saa kiinni.
Hinnan puolesta noi Lesterin muovit kiinnostaa eniten, onko kellään sellaisia Alfassa kiinni? Sopivuus?
lesterissä taisi olla se hyvä puoli että se suojaa myös etulokarin kulman pyörän takana.Novitec taitaa olla hiukan vajaa molemmista päistä mutta sopinee parhaiten paikalleen?
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Joo kuulin saman jutun Novitecista. Eilen tosin katselin Alfa 156 V6:sen autoa ja siinä Novitec oli ihan tasan oikean mittainen. Eli olisiko Novitec laadunvaihtelua???
Ja taas toi camaduro on ehkä hieman liikaa "pipopää" tuning oloinen
puuha kirjoitti:Ja taas toi camaduro on ehkä hieman liikaa "pipopää" tuning oloinen
Jos Cadamuron helmat asentaisi, niin samalla saisi laittaa kaikki muutkin mahdolliset härpäkkeet. Olisi varmaan aika törkeän näköiset muuten ihan vakiokuosissa olevassa 156:ssa.
Omaan silmään Novitecit näyttävät ehdottomasti parhailta. Mutta niinkuin V6 sanoi, Lesterit ulottuvat etulokarin kulmaan saakka.
Itse en kyllä mitään härpäkkeitä Alfaan laita. Teipit vaan paikoilleen, suojaavat hyvin, ja ovat aika näkymättömät.
on siinä ruuvipussikin mukana mut helmat on tosi kevyet ja nykypäivänä on kyllä semmoset liimat keksitty joilla pysyy tuon painoset muovit kiinni. ite ajattelin hakea wurthiltä jtn mönjää vaikka helmojen mukanakin tuli pari epäilyttävän näköstä tuubia, voi olla huono pakkaskestävyys noissa mukanatulleissa.
Täällä näkyy Carcept-helmat olevan tuntemattomat???? Omaani laitoin (itse) ko. vermeet, suojaa edessä arkaa helman alareunaa. Kiinnitetään edestä ja takaa ruuveilla ja sivuista liimalla.
Kuva albumissani.
ari kirjoitti:Täällä näkyy Carcept-helmat olevan tuntemattomat???? Omaani laitoin (itse) ko. vermeet, suojaa edessä arkaa helman alareunaa. Kiinnitetään edestä ja takaa ruuveilla ja sivuista liimalla.
Kuva albumissani.
Samat helmat löytyy meikäläiseltä, tosin ei ole saanut kuvaa räpättyä autosta. Suojaa todella hyvin tuon etukulmat ja vielä pitkältä matkalta!
Katoitteko auton persuusta 1,8 TS "huoh" Pikkasenko on teinikorolla asennetta. Jokohan lähtee noilla kevennyksillä alle 10 sekkaa 0-100. Elekää nyt väärin ymmärtäkö. En ole mitenkää tuunaamista vastaan , mutta... All show, no go.
Katoitteko auton persuusta 1,8 TS "huoh" Pikkasenko on teinikorolla asennetta. Jokohan lähtee noilla kevennyksillä alle 10 sekkaa 0-100. Elekää nyt väärin ymmärtäkö. En ole mitenkää tuunaamista vastaan , mutta... All show, no go.
Tiedä tuosta tuunaamisesta sitten. Itse hommasin noi helmat, koska vuoden sisällä sain maalauttaa auton omat helmat kahteen kertaan. Ei oikeen napannut se tyyli enää, joten noi oli ainoat helmat mitkä suojaa kunnolla tuon etukulman kivisuihkulta.
No elekee pillastuko. Helmat on toki OK, mutta kuten varmaan huomasitte oli ihan puhtaasti "mainosmielessä" laitettu muutama muukin ylimääräinen ilmanohjain autoon. Esmerkiks kätevä piknik taso taakse jne...
OT: Itse olen herkutellut ajatuksella että kun vihdoin saan hommattua V6:n 2-litrasen tilalle liimaan perään V6-merkintojen tilalle 1.6:n merkit. Voisi hyvin kouluttaa takapuskurissa roikkuvia Volvokuskeja kun lähtisivät ylemmyydentunnossaan ohittamaan ja jäisivät aina toiseksi
JAM kirjoitti:Tuli hommattua vihdoin noi Carceptin helmamuovit ja rupesin sitten miettimään sopivaa kiinnitys liimaa. Eli mitähän mömmöä olette käyttäneet?
Mustaa korisikaa... istuu niinku tauti, myös käsissä....
Tuota korisikaa ajattelinkin... entä liimataanko muovit ylä- ja alareunastaan kiinni vaiko vain esim. yläreunasta (lisää tyhmiä kysymyksiä)? Ilmeisesti molemmista, mutta kysympä nyt viisaammilta kuitenkin.