GTA seisoo korjaamolla
Valvoja: Moderators
GTA seisoo korjaamolla
Morjens,
Tuttavan puolesta kirjoittelen josko löytyis (ja löytyyhän sitä) apua GTA:n käynnistymättömyyteen...
Eli auto seisoo korjaamolla ja ilmeisesti ajonesto päällä, ei starttaa...tuntuu että kaikki kepuli ja virallisetkin konstit kokeiltu ihan ajoneston ohitusta myöden, mutta ei käynnisty niin ei käynnisty
Löytyskö apuja moiseen pulmaan?
Kiitokset
Tuttavan puolesta kirjoittelen josko löytyis (ja löytyyhän sitä) apua GTA:n käynnistymättömyyteen...
Eli auto seisoo korjaamolla ja ilmeisesti ajonesto päällä, ei starttaa...tuntuu että kaikki kepuli ja virallisetkin konstit kokeiltu ihan ajoneston ohitusta myöden, mutta ei käynnisty niin ei käynnisty
Löytyskö apuja moiseen pulmaan?
Kiitokset
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Omassa ex-156 V6:ssa pajalla sama ongelma...syy oli yhden johdon liittimen irtoaminen, ilmeisesti joku startin johto. Liitin oli irronnut vaihteistoöljyn tarkistuksen ja lisäyksen yhteydessä epähuomiossa, koska tarttui asentajan haalarin hihaan kiinni. Vikaa haetiin myös ajonestosta, mutta vika olikin näin simppeli. Mutta jos vika on todella ajonestossa niin sitten eri juttu?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- pasinoffi
- Viestit: 149
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
- Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82 - Paikkakunta: Hamina
Omassa v6 oli mennyt talvella ruiskuboxin rele... mittariin syttyi kyllä kaikki valot ihan normaalisti, mutta ajoneston valo ei sammunut. Uudella releellä korjautui sitten. Taisi olla siinä akun vieressä. Kannattaa kokeilla^^
Edit: Vilkkuuko ruiskupumpun valo mittarissa? Jos ei niin olisin aika varma että se on se rele!
Edit: Vilkkuuko ruiskupumpun valo mittarissa? Jos ei niin olisin aika varma että se on se rele!
Viimeksi muokannut pasinoffi, 14 Heinä 2010, 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...
Pyörittää...korjaamon isäntä oli puhunut " auton kuvasta jossa on lukko " palaa, tiedä sitten mitä tuolla tarkoitti, omassa T.S ei ole muuta auton kuvaa kun ovet/luukku näyttö
Code valo ei pala...bensapumppu? rele?
Code valo ei pala...bensapumppu? rele?
Re: ...
Jos code -valo syttyy ja sammuu normaalisti ajonesto ei aiheuttane ongelmaa.JMV kirjoitti:ollut remmin vaihdossa...missäs tuo YKK-anturi sijaitsee ko.vehkeessä, oisivatko rikkoneet?
Onko vika alkanut tuossa remmin vaihdossa? => Jako sekaisin
Musta toi on ihan selvä ajonestolaitteen vika. Eikös siinä pala sellainen keltainen avaimen kuva joka on vähän "lukon" näköinen. Itsellä oli ainakin sama ongelma ja avaimen kuva jäi palamaan. Pyöritti starttia voimakkaasti, mutta ei saanut bensaa "ajonesto ei antanut".
Vika vissiin yleisimmin juuri siinä ajoneston liittimessä ( itellä oli näin ja pienen töyssyn jälkeen alkoi oirehtimaan) tai sitten vissiin monella ollut siinä "antennissa" mikä on virtalukon ympärillä.
Irroittivat autosähköliikkeessä liittimen, korvasit osan heikoista liitoksista ja ongelma loppui siihen paikkaan. Ja ihme kyllä ei ollut kallista kun ammattipaja löysi vian nopeasti.
Vika vissiin yleisimmin juuri siinä ajoneston liittimessä ( itellä oli näin ja pienen töyssyn jälkeen alkoi oirehtimaan) tai sitten vissiin monella ollut siinä "antennissa" mikä on virtalukon ympärillä.
Irroittivat autosähköliikkeessä liittimen, korvasit osan heikoista liitoksista ja ongelma loppui siihen paikkaan. Ja ihme kyllä ei ollut kallista kun ammattipaja löysi vian nopeasti.
...
Joo, ohitusta on koitettu oikein koodien ja ohjeiden kera...tuloksetta. Ollut jo tosiaan ihmeen kauan pajalla, meni remmin vaihtoon ajamalla ja nyt ei käynnisty...luulis että olisivat katsoneet tuleeko menovettä ruiskuille asti ym...mielenkiintoista kaikenkaikkiaan.
Kiinnostaa mistä kaikesta yrittävät laskuttaa, minun mielestäni asiakkaan ei tässä tapauksessa tarvitse maksaa kuin remminvaihtoon liittyvä työn osuus ja siihen kuuluvat hilut...mitäs muut mieltä?
Kiinnostaa mistä kaikesta yrittävät laskuttaa, minun mielestäni asiakkaan ei tässä tapauksessa tarvitse maksaa kuin remminvaihtoon liittyvä työn osuus ja siihen kuuluvat hilut...mitäs muut mieltä?
...
Juuri näin on käynyt, huomenna ehkä taas kuullaan lisää...ovat kuulemma katsoneet nokkien ajoituksen kellon kanssa, palojen puuttuessa, joten voipi hyvinkin olla että äkkiä hampaan verran pielessä...
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
Re: ...
Joo ei tarvi olla yhtäkään hammasta vähempikin riittää, kokemusta onJMV kirjoitti:Juuri näin on käynyt, huomenna ehkä taas kuullaan lisää...ovat kuulemma katsoneet nokkien ajoituksen kellon kanssa, palojen puuttuessa, joten voipi hyvinkin olla että äkkiä hampaan verran pielessä...

Re: ...
Mites tämä tapahtuu? En ymmärrä?JMV kirjoitti:Juuri näin on käynyt, huomenna ehkä taas kuullaan lisää...ovat kuulemma katsoneet nokkien ajoituksen kellon kanssa, palojen puuttuessa, joten voipi hyvinkin olla että äkkiä hampaan verran pielessä...

- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
se on hankalaa - pitää purkaaKJS kirjoitti:Edelleenkään en voi käsittää mikä niissä lukkopaloissa on niin vaikeaa että niitä ei voida hankkia / käyttää.


ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Niin, kai perus syy on siinä että palojen kanssa menee enemmän aikaa joten paja joka vaihtaa ilman paloja tekee ehkäpä myös halvemmalla... ja aikas moni kait valitsee sen kuka halvimmalla tekee, ainakin täällä moni kyselee missä homman sais edullisimmin teetettyä. Ja periaatteessa kait sama maksavalle asiakkaalle tehdäänkö paloilla vai ilman jos jakoa vaan ei sössitä...KJS kirjoitti:
Edelleenkään en voi käsittää mikä niissä lukkopaloissa on niin vaikeaa että niitä ei voida hankkia / käyttää.
Ja saattaa sen tehdä merkkikorjaamokin ilman paloja, ainakin mun autoon on vaihdettu aiemmin 2X hihna deltalla ja homman on tehnyt molemmilla kerroilla täälläkin kehuttu "konalan alakerta", tussimerkinnät tuolta kopan sisältä kuitenkin löytyi kun hihnan itse viimeksi vaihdoin... mutta ammattimiehet ei kuitenkaan olleet jakoa sössineet ja onhan mahdollista että tussimerkitkin oli vain vedetty varmuuden vuoksi ja paloja käytetty..

Aiheeseen liittyen JMV kyseli ylempänä YKK anturin sijaintia ja ainakin tuossa 2,5 koneessa ei mitään antureita tarvi kohmia hihnan vaihdon yhteydessä. Muistaakseni YKK anturi on vauhtipyörällä toisessa päässä konetta ja nokka akselin anturikin on toisessa päässä konetta kuin hihnapyörä.
...
NO NIIN, GTA KÄY JA KUKKUU...VIKA: AVAIMEN YMPÄRILLÄ OLEVAN " ANTENNIN " PIUHAN LIITOS...
Oli hiukan korjaamon pitäjä naurellu partaansa kun täältä foorumilta saatuja ohjeita tyrkytettiin...ei varmaan naureskele jatkossa...tunnettu vikahan tuokin oli...
Mahtaakohan nokan profiilista olla missään mitään faktatietoa, vois kokeilla noiden lukkopalojen tekoa, kun tuo NC-kone tuolla tallissa majailee
Kiitokset kaikille!
Oli hiukan korjaamon pitäjä naurellu partaansa kun täältä foorumilta saatuja ohjeita tyrkytettiin...ei varmaan naureskele jatkossa...tunnettu vikahan tuokin oli...
Mahtaakohan nokan profiilista olla missään mitään faktatietoa, vois kokeilla noiden lukkopalojen tekoa, kun tuo NC-kone tuolla tallissa majailee
Kiitokset kaikille!
Hieno juttu, että GTA tuli kuntoon.
Tuosta lukkopalojen tekemisestä sen verran, että mulla "työsuhde-etuna" 3D-mittalaite, jolla nuo palat voisi joskus koittaa mitata ja siitä sitten jatkaa nc-koneella, kun on mitat selvillä...Edellyttää tietysti, että on jo olemassa olevat tehdastekoiset palat mistä ottaa mitat/mallia...
Tuosta lukkopalojen tekemisestä sen verran, että mulla "työsuhde-etuna" 3D-mittalaite, jolla nuo palat voisi joskus koittaa mitata ja siitä sitten jatkaa nc-koneella, kun on mitat selvillä...Edellyttää tietysti, että on jo olemassa olevat tehdastekoiset palat mistä ottaa mitat/mallia...

- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Hehe.. mahto olla helpotus kun se kerran pärähti, itse juoksen tälläisien tilanteiden jälkeen vessaan
Monella varmaan tullut mieleen "tulikohan lössittyä kalliisti" kun ei käynnisty hihnan vaihdon jälkeen. Avaimen lähettimin hajoamiselle aika huvittava ajankohta näin jälkikäteen ajatellen

Monella varmaan tullut mieleen "tulikohan lössittyä kalliisti" kun ei käynnisty hihnan vaihdon jälkeen. Avaimen lähettimin hajoamiselle aika huvittava ajankohta näin jälkikäteen ajatellen

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean