Nokian Hakka

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Nokian Hakka

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Erehdyinpä keväällä ostamaan Nokian Hakat alle. Nyt kymppitonnin kokeneempana tuli tsekattua gummit, ja toden totta siellä on vielä 3 - 4 milliä jäljellä. Eikä ajotyyilin pitäisi olla normaalia kuluttavampaa, ja kuluneet tasaisesti. kulmat pitäisi olla kohdallaan. Silkkaa saissea taitavat kotimaisena myydyt kiekot olla! :evil:
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Noissa kumeissa on ollut kulutusprobleemaa, niinkuin moniss auissakin merkeissä. Michelinin energy saverit on yhdet parhaista kulutuskestävyydeltään. Noita Hakkoja kuulemma parannettiin kulutuskestävyydeltään, mutta totuus voi olla muuta. Milloin sinun kumit on tehty? DOT merkin numerot.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mitkä hakat ne on, i3, H, V, Z ?

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Hakka Z YLDX ja tehty 0210. Tuntuisi, että pinnan pehmeyden lisäksi runko on aika elävä.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Sanoisin että melkein minkä tahansa valmistajan Z-nopeusluokan rengas on pehmeä ja nopeesti kuluva. Eli ei välttämättä vain nokian ongelma.

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Epezi kirjoitti:Sanoisin että melkein minkä tahansa valmistajan Z-nopeusluokan rengas on pehmeä ja nopeesti kuluva.
Totta. Tosin Z-renkaiden shoreissa on jonkin verran eroa. Samoin seoksissa, rungoissa... Kulutuskestävyydessä onkin sitten paljon eroa > Nokialaiset tulevat kestämään täpärästi tämän suven. Muilla zetoilla on mennyt yleensä parisen vuotta.

Myöskään esim. kisarenkaissa kulutuskestävyys ja pito ei mene likikään samaan käpälään, vaikka usein pito ja sen tasaisuus kuluneillakin renkailla on monasti määräävä. Ja vaikka aika lailla samaa lämpöä tunnutaan haettavan miltei kaikissa asfaltilla ajettavissa rakkineissa, niin eroja on huomattavastikin.

Olisikohan tässä Nokian tapauksessa kyse kehityeresursseista tai paremminkin niiden puutteesta? Nokian on kuitenkin lilliputtivalmistaja, taitaa pyöriä n. 20. sijalla lv-mittarilla. Eikä Nokian ole koskaan ollut kovin vahva kesärenkaissaan (paitsi TM-vertailuissa).
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Vastaa Viestiin