Väri on hyvä mutta tuo lämpö vaikuttaa kyllä aika alhaiselta. Itsellä ainakin vaihtelee 70-90 välillä koko skaalalla. En tiedä sitten kuinka pajon parinkymmenen asteen pakkanen asiaan vaikuttaa.dr85 kirjoitti:Pysyykö teillä matka-ajossa lämmöt hyvin siellä 80-90 tietämillä?
Mulla vaihdettiin termari justiinsa , kun ei nostanut lämpöjään ku johki 70 tietämille, mutta nyt uus termari ja anturi ja silti lämmöt on 70-75 tietämissä koko aikas...
Voikos joku muu aiheuttaa tämän,ettei lämpene esim.lamda?
Auto on 156jts -06 ja ei oo ajettu ku 75tkm. Nesteet on vaihdettu -09.
Ja ne on punaset, mutta onkos värillä väliä?
JTS:n lämmöt
Valvoja: Moderators
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Mulla vetää kyllä mittarin mukaan 70-75C koko aikas vaikka ulkona on
-20C tai 0C.
Mutta nyt on katottu koneella Alfan Sielua ja siellä oli totuus ihan jotain muuta auton mittari näytti 70 ja kone näytti 80C-90C eli siis nuo mittarit kyllä valehtelee aikaslailla
Mut, nyt ajellaan sitten aikas turvin mielin ja tietää että kyllä se sitten lämpiää vaikka mittari ei lämpiä
-20C tai 0C.
Mutta nyt on katottu koneella Alfan Sielua ja siellä oli totuus ihan jotain muuta auton mittari näytti 70 ja kone näytti 80C-90C eli siis nuo mittarit kyllä valehtelee aikaslailla
Mut, nyt ajellaan sitten aikas turvin mielin ja tietää että kyllä se sitten lämpiää vaikka mittari ei lämpiä
Mitäs sanoo raati: Onko vika termarissa? Vai...
Oireet: Lämmöt pysyy maantieajossa noin 80 asteen hujakoilla. Kaupunkiajossa nousevat reippaasti ysinkympin paremmalle puolelle, jolloin tulee tuskainen hiki ja tarve päästä äkkiä maantieajoon, jotta lämmöt laskisivat...
Arvuutteluja diagnoosista odotellessa...
Oireet: Lämmöt pysyy maantieajossa noin 80 asteen hujakoilla. Kaupunkiajossa nousevat reippaasti ysinkympin paremmalle puolelle, jolloin tulee tuskainen hiki ja tarve päästä äkkiä maantieajoon, jotta lämmöt laskisivat...
Arvuutteluja diagnoosista odotellessa...
Toimiiko flekti? Termostaattihan tua vois kans olla, jos termari toimii oikein ei pitäisi lämpöjen paljo vaihtua..PRO kirjoitti:Mitäs sanoo raati: Onko vika termarissa? Vai...
Oireet: Lämmöt pysyy maantieajossa noin 80 asteen hujakoilla. Kaupunkiajossa nousevat reippaasti ysinkympin paremmalle puolelle, jolloin tulee tuskainen hiki ja tarve päästä äkkiä maantieajoon, jotta lämmöt laskisivat...
Arvuutteluja diagnoosista odotellessa...
Itse ekana katsoisin sen flektin pyörimisen ja jos toimii niin vaihtaisin nesteet, tämän jälkeen kävisin hakeen uuden termostaatin (35E?) Ja jos ei korjaannu niin syyläri vaihtoon.
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Ysinkympin parempi puolihan ei vielä ole paha, satasen pahempi puoli enemmänkin... Piruviellä oli kaikki oikeat vinkit, mutta sen verran vielä että ilmastointi päällä flektin tulisi hurista lähes koko ajan paikallaan ollessa. Ja tosiaan jos flekti pyörii niin sitten pitäisi kyllä lämpöjenkin pysyä kurissa tai se on termari-nesteet-syyläri. Tai vaan liian innokas mittari. Senkinhän voi tarkistaa obd-liittimeltä että millaisena elektroniikka itse näkee tuon lämpötilan kun noissa mittareiden lukemissa tuntuu olevan pientä vaihtelua.PRO kirjoitti:Mitäs sanoo raati: Onko vika termarissa? Vai...
Oireet: Lämmöt pysyy maantieajossa noin 80 asteen hujakoilla. Kaupunkiajossa nousevat reippaasti ysinkympin paremmalle puolelle, jolloin tulee tuskainen hiki ja tarve päästä äkkiä maantieajoon, jotta lämmöt laskisivat...
Arvuutteluja diagnoosista odotellessa...
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Alfan lämmöt on ruvennut nousemaan 90 ja 110 viivan välille.
Liikkeelle lähtiessä lämmöt kun nousee kaksi ensimmäistä kertaa n. 90 asteesen (uusi) termari selvästi aukeaa ja tiputtaa lämpöjä lähelle 70 viivaa, mikä on ymmärtääkseni normaalia JTS:lle. Mutta sen jälkeen lämmöt on kokoajan tuolla 90 ja 110 viivan puolivälissä.
Mistä toi lämpöjen nousu johtuu?
Liikkeelle lähtiessä lämmöt kun nousee kaksi ensimmäistä kertaa n. 90 asteesen (uusi) termari selvästi aukeaa ja tiputtaa lämpöjä lähelle 70 viivaa, mikä on ymmärtääkseni normaalia JTS:lle. Mutta sen jälkeen lämmöt on kokoajan tuolla 90 ja 110 viivan puolivälissä.
Mistä toi lämpöjen nousu johtuu?
Päivitystä tilanteeseen. En ole tehnyt asialle mitään. Alfa156.netin ja manuaalin mukaan kuumalla säällä ajaessa lämmöt voi nousta 90 paremmalle puolelle jolloin ei ole syytä huoleen. Huoli nouskoon, kun nousee kunnolla mittarin oikeaan reunaan... Omassa nousee max 3 mm viisari 90 asteen yli. Flekti pyörii, nestettä on... termarikin on ilmeisesti kondiksessaan sillä pääsääntöisesti lämmöt pysyy 90 hujakoilla, eli seurataan tilannetta.PRO kirjoitti:Mitäs sanoo raati: Onko vika termarissa? Vai...
Oireet: Lämmöt pysyy maantieajossa noin 80 asteen hujakoilla. Kaupunkiajossa nousevat reippaasti ysinkympin paremmalle puolelle, jolloin tulee tuskainen hiki ja tarve päästä äkkiä maantieajoon, jotta lämmöt laskisivat...
Arvuutteluja diagnoosista odotellessa...