alfa 156 V6 jakopäähihnan vaihto
Valvoja: Moderators
alfa 156 V6 jakopäähihnan vaihto
Voisitteko kertoa missäpäin Etelä- ja Länsi Suomea saisi vaihdettua Alfa 156 V6:n jakopäähihnan "edullisesti" / kohtuuhinnalla ?
Re: alfa 156 V6 jakopäähihnan vaihto
AutoVikkula Porissa.neon1 kirjoitti:Voisitteko kertoa missäpäin Etelä- ja Länsi Suomea saisi vaihdettua Alfa 156 V6:n jakopäähihnan "edullisesti" / kohtuuhinnalla ?
Giulia Super -69
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Fiatmaster
- Viestit: 42
- Liittynyt: 14 Kesä 2010, 11:53
- Paikkakunta: Alavus
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Ajattelin kanssa itse vaihtaa hihnan. Onko nuo lukituspalat välttämättömät,Fiatmaster kirjoitti:Olisipa tullut ennemmin mieleen kun vaihdoin v6:sen hihnan kotopihalla. Olisi ottanut kunnolla kuvia ja ohjeet. Olis suht.koht. helppo homma. Ei mitään jakoa HGT bravon hihnan vaihtoon verrattuna
vai löytyykö koneesta merkit ajoitukselle? Voihan ne tietysti itsekin tehdä.
Silloinhan ei venakoppia tarvitsisi aukoa + paljon muuta purkaa.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
No samalla sitten saa sitten tulpat vaihdettua (mittarissa ~170tkm), vaatiko kopat uudet tiivisteet taisivat olla hintavat? Tahnaa kyllä löytyy.
edit:
löytyykö räjäytyskuvia?
edit 2:
vesipumpun suositeltu vaihtoväli?
edit:
löytyykö räjäytyskuvia?
edit 2:
vesipumpun suositeltu vaihtoväli?
Viimeksi muokannut Finest, 19 Heinä 2010, 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Eperistä löytyy räjäytyskuvat.
http://eper.fiatforum.com/
Jakopään vaihto-ohjeetkin löytyy varmaan jostain googlaamalla
Tulppien vaihtoväli on 100tkm, ehkä kannattaa samalla vaihtaa.
Vesipumpulle ei ole ilmoitettua vaihtoväliä, jos haluaa ottaa varmanpäälle niin vaihtaa joka kerta. Hyvä nyrkkisääntö on että jokatoinen hihnanvaihtokerta.
Apulaitehihna vaihtoon samalla.
http://eper.fiatforum.com/
Jakopään vaihto-ohjeetkin löytyy varmaan jostain googlaamalla
Tulppien vaihtoväli on 100tkm, ehkä kannattaa samalla vaihtaa.
Vesipumpulle ei ole ilmoitettua vaihtoväliä, jos haluaa ottaa varmanpäälle niin vaihtaa joka kerta. Hyvä nyrkkisääntö on että jokatoinen hihnanvaihtokerta.
Apulaitehihna vaihtoon samalla.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Ihmettelinkin mikä toi eper-juttu oli mitä monessa yhteydessä viljelty palstalla
Ei ole kyllä kovin pahan näköinen vaihtaa. Tilaakin on enemmän kuin edellisessä autossa.
Pumpulla huristeltu vajaa satku = vaihtoon, oli vaan Heikalta loppu + unohdin tilata samalla.
Taidan ihan omilla merkeillä ja apurikäsillä vaihtaa.
Mahtaako tuo 3v vai 60 tkm olla kriittisempi? Omassa aika menee umpeen, mutta kilometrejä alle 30 t.
Aion kyllä vaihtaa sen tässä kesäloman kuluessa. Eli viikko sinne tänne mentaliteetti?
Apparihina vaihtuu myös, varsinkin kun jo söi hieman peltiä.
Ei ole kyllä kovin pahan näköinen vaihtaa. Tilaakin on enemmän kuin edellisessä autossa.
Pumpulla huristeltu vajaa satku = vaihtoon, oli vaan Heikalta loppu + unohdin tilata samalla.
Taidan ihan omilla merkeillä ja apurikäsillä vaihtaa.
Mahtaako tuo 3v vai 60 tkm olla kriittisempi? Omassa aika menee umpeen, mutta kilometrejä alle 30 t.
Aion kyllä vaihtaa sen tässä kesäloman kuluessa. Eli viikko sinne tänne mentaliteetti?
Apparihina vaihtuu myös, varsinkin kun jo söi hieman peltiä.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
V6-moottoreiden kanssa ei palstalaisilla taida pahemmin olla esimerkkejä jakohihnan pettämisestä. Itse olen vaihdattanut jakohihnan (+ muut asiaan kuuluva) noin 3 - 3,5 vuoden välein vaikka 60 tkm ei ole vielä tullut täyteen. Joka kerralla vanha hihna on näyttänyt hyvältä.Finest kirjoitti:Mahtaako tuo 3v vai 60 tkm olla kriittisempi?
Kilkkeet EB Sparesilta kolmisen sataa (hihnan kiristin, hihna, vesipumppu ja termari) ja vaihtotyö paikallisella V. Myllymäen nyrkkipajalla pari sataa.
Lukituspalat muuten löytyy tohon veekutoseen jos joku tarvii lainaksi, eikä maksa paljon Minä totesin, että näillä näpeillä ei tuota hihnaa vaihdeta omatoimisesti. Kaikkea muuta pahaa onkin tullut tehtyä ;-P
Lukituspalat muuten löytyy tohon veekutoseen jos joku tarvii lainaksi, eikä maksa paljon Minä totesin, että näillä näpeillä ei tuota hihnaa vaihdeta omatoimisesti. Kaikkea muuta pahaa onkin tullut tehtyä ;-P
Kaikki kuluu mikä hemppuu.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
jos ei löysää hihnapyörien pultteja onnistuu ilman lukkopalojakin, valkealla tussilla merkit vaan hihnapyöriin ja uusi remmi tilalle.Epezi kirjoitti:Ei ole autossa ajoitusmerkkejä, kyllä noita moni tekee ilman lukkopaloja, mutta niin on myöskin moni ajoitettu pieleen.
Suosittelen lukkopaloja.
Mutta tavallaan varmempaa/helpompaa jos jos on lukkopalat käytössä.
(just eilen vaihdettiin twin sparkkiin ilman paloja, kyllä siinä vähän arvottiin kun samalla korjattiin ajoituksen säädin, mutta kaikki menii hvyin).
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Toissaviikolla kysyin Deltasta (Jyväskylä) mitä maksaa hihnanvaihto, silmää räpäyttämättä tuli vastaus noin 1500€!
Kysyin miten VOI olla noin kallista niin perusteli sillä että on työläs homma kun moottori ja apurunko pitää irroittaa
Hämmentyneenä en osannut sanoa mitään nasevaa vaan poistuin takavasemmalle itsekseni naureskellen
Ei juma, ne ei siis edes halua enään meitä Alfisteja asiakkaiksi...
Tiesin kyllä ennakkoon ettei Deltassa hihnaa vaihdata kuin lottovoittajat mutta kun käytin autoa naapurissa katsastuksessa niin ajattelin samalla kysyä Kannatti kysyä, nyt tiedän mistä ei enään tarvitse kysyä...
Kysyin miten VOI olla noin kallista niin perusteli sillä että on työläs homma kun moottori ja apurunko pitää irroittaa
Hämmentyneenä en osannut sanoa mitään nasevaa vaan poistuin takavasemmalle itsekseni naureskellen
Ei juma, ne ei siis edes halua enään meitä Alfisteja asiakkaiksi...
Tiesin kyllä ennakkoon ettei Deltassa hihnaa vaihdata kuin lottovoittajat mutta kun käytin autoa naapurissa katsastuksessa niin ajattelin samalla kysyä Kannatti kysyä, nyt tiedän mistä ei enään tarvitse kysyä...
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Ja sitten voi vielä tarkistaa varmuuden välttämiseksi että hihnan ja hihnapyörien merkit sattuu kohdalleen tämän välttämiseksi.Epezi kirjoitti:Näinhän se usein tehdään. TS:n kahdessa nokkapyörässä ei ole ongelmia, mutta niinkuin sanoin, V6:seen moni tekee tussimerkeillä, ja moni on laittanut jaon pieleenpjotrthegreat kirjoitti:valkealla tussilla merkit vaan hihnapyöriin ja uusi remmi tilalle.
Lieneekö V6:sessa tuota ajoituksenmuunninta imupuolella?
Omassa twin sparkissa asennettiin siihen se "korjaussarja" ja kulutus tippui yli puolilitraa....
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Tottahan se on, täysin kohdalleen ts:ää ei saa kuin paloilla.
V6 en tieda, mut tuskin.
Itse vaihdoin hihnan ts:ilman paloja, hyvin toimii.
Seuraavaan vaihtoon meinaan hommata palat.
Miksikö, no jos nokka/t menisi joka kerralla vähä pieleen,
kaksi kertaa voi olla paljon ja ajatuksena on vaihtaa vaan uudempaan/automaattiin, kun aika koittaa.
Tärkeämpää on kumminkin, vaihtaa kaikki osat.
Ja pyörittää konetta ensin käsin.
V6 en tieda, mut tuskin.
Itse vaihdoin hihnan ts:ilman paloja, hyvin toimii.
Seuraavaan vaihtoon meinaan hommata palat.
Miksikö, no jos nokka/t menisi joka kerralla vähä pieleen,
kaksi kertaa voi olla paljon ja ajatuksena on vaihtaa vaan uudempaan/automaattiin, kun aika koittaa.
Tärkeämpää on kumminkin, vaihtaa kaikki osat.
Ja pyörittää konetta ensin käsin.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Olisi hieno uskoa tämä, mutta enpäs uskopjotrthegreat kirjoitti:Omassa twin sparkissa asennettiin siihen se "korjaussarja" ja kulutus tippui yli puolilitraa....
Dieseliääntä pitävä muunnin toimii moitteetta, kiusana on vain ääni. Korjaussarja korjaa tuon äänen, mutta ei vaikuta itse muuntimen toimintaan.
V6:sessa ei ole vastaavia muuntimia.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Mullakin se käsitys että ei kutoskoneissa ole niin vaurio herkkä tuo jakopää kuin ts koneissa... (se käsitys on tullut tällä foorumilla pyöriessä, ei mulla ikinä ts koneista ole ollut ) itse ajoin omalla hihnalla reilut 4 vuotta mutta kilsoja oli se n. 30tkm. Virheettömän näköiset kamat silloinkin vaihtui uusiksi. Mutta mä kyllä aina öljynvaihdon yhteydessä otan sen yläpuolen kopan pois ja zekkaan hihnan kunnon ja kiristimen kireyden. Ja öljyt tulee vaihdeltua n. vuoden välein vaikka kilsoja tuleekin vähän.Finest kirjoitti:
Mahtaako tuo 3v vai 60 tkm olla kriittisempi?
V6-moottoreiden kanssa ei palstalaisilla taida pahemmin olla esimerkkejä jakohihnan pettämisestä. Itse olen vaihdattanut jakohihnan (+ muut asiaan kuuluva) noin 3 - 3,5 vuoden välein vaikka 60 tkm ei ole vielä tullut täyteen. Joka kerralla vanha hihna on näyttänyt hyvältä.
Itse olen miettinyt asian niin että ei tuo ikä voi olla kriittinen hihnalle koska monissa koneissa saman valmistajan hihnat voi pyöriä huoltohjeiden mukaaan huomattavasti pitempäänkin enkä ole keksinyt syytä miksi hihnan materiaali vanhenisi nopeampaan kun se asennetaan alfan koneeseen...?
Mut jokainenhan tietysti vaihtaa/ vaihdattaa omaansa niinkuin itsestä hyvältä tuntuu... ja yöunet säilyy
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Jospa olikin kyse öljynkulutuksesta? Mulla ainakin joskus TS vuoti aika isot lätäköt öljyä muuntimesta.Epezi kirjoitti:Olisi hieno uskoa tämä, mutta enpäs uskopjotrthegreat kirjoitti:Omassa twin sparkissa asennettiin siihen se "korjaussarja" ja kulutus tippui yli puolilitraa....
Dieseliääntä pitävä muunnin toimii moitteetta, kiusana on vain ääni. Korjaussarja korjaa tuon äänen, mutta ei vaikuta itse muuntimen toimintaan.
V6:sessa ei ole vastaavia muuntimia.
Terve, nyt olis tarvetta lukituspaloille... mitä maksaa lainaus?Terzius kirjoitti:Kilkkeet EB Sparesilta kolmisen sataa (hihnan kiristin, hihna, vesipumppu ja termari) ja vaihtotyö paikallisella V. Myllymäen nyrkkipajalla pari sataa.
Lukituspalat muuten löytyy tohon veekutoseen jos joku tarvii lainaksi, eikä maksa paljon Minä totesin, että näillä näpeillä ei tuota hihnaa vaihdeta omatoimisesti. Kaikkea muuta pahaa onkin tullut tehtyä ;-P
Jopi