Apuva!
Olen seisottanut autoa pidemmän huollon takia jo pitkälle toista vuotta ja nyt akku teki tenän. Akun vaihto suoritettu ja hyvin pelasi hetken, kunnes käynnistyksenesto meni päälle ja akku tyhjeni samalla. Käytin huollossa, jossa poistivat ajoneston ja latasivat akun, joka tyhjeni samana päivänä uudelleen. Hankin akkulaturin, latasin akun ja laitoin kengät paikoilleen. Käänsin toiveikkaana avainta ja virrat tulivat päälle, hälytin rupesi vinkumaan ja akku lopahti samointein. Ilmeisesti jokin purkaa akkua? Olisiko neuvoja? Auto on 155 2.5 V6 ilmastoinnilla (kenno irrotettu).
Pihtiampeerimittari voisi myös olla käytännöllinen, jos joltain löytyy tai tietää mistä saisi?
155 akku tyhjenee! HELP!
Valvoja: Moderators
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Tuohon ongelmaan nyt en heti osaa sanoa mitään. Mahdollisesti esim. hälyttimen jokin tunnistin voi olla viallinen ja aiheuttaa akun tyhjenemisen tai jotain vataavaa. Onko edes hälytintä vai pelkkä ajonesto, sellainen pienellä puikolla kuitattava ajonesto on tuossa minun autossa. Niitä käytettiin jälkiasennus ajonestona 90-luvun alussa.
Sähköpuolen viat on kyllä ikäviä paikantaa, vaikka monesti itse korjaus voi olla hyvinkin yksinkertainen.
Mikäli akku on kunnollinen, niin eihän täyteen ladattu akku heti lopahda.
Sähköpuolen viat on kyllä ikäviä paikantaa, vaikka monesti itse korjaus voi olla hyvinkin yksinkertainen.
Mikäli akku on kunnollinen, niin eihän täyteen ladattu akku heti lopahda.
Sulakkeet irti, pihti tai tavallinen virtamittari akun väliin, paljonko ottaa virtaa? Toivottavasti n. 0A jos on kaikki sulakkeet irti
Sitten sulake kerrallaan kiinni virtamittaria vahdaten. Useimpien laitteiden ei pitäisi ottaa mitään jos on virrat pois kytkettynä, toiset ottaa valmiustilassa jotain hituvirtaa... Eli tällä konstin löytää sulakkeen jonka takana virtasyöppö majailee. Sitten homma onkin joko helppo tai sitten vähemmän helppo riippuen kuinka laaja piiri sen syöppösulakkeen takana on
Sitten sulake kerrallaan kiinni virtamittaria vahdaten. Useimpien laitteiden ei pitäisi ottaa mitään jos on virrat pois kytkettynä, toiset ottaa valmiustilassa jotain hituvirtaa... Eli tällä konstin löytää sulakkeen jonka takana virtasyöppö majailee. Sitten homma onkin joko helppo tai sitten vähemmän helppo riippuen kuinka laaja piiri sen syöppösulakkeen takana on

Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
(voi perkule)
Löysin syyn akun tyhjenemiseen.. nääs sisävalo oli jääny päälle. Piti painua ihan maan alle pariksi päiväksi kun nolotti niin palijon. Akkukin tokeni kun ravistelin(!) sitä hetken kokeillakseni, että onko nesteet vielä sisällä. Ilmeisesti jonkinnäköinen staattinen latauksen estävä mikälie jääny tms. mutta nyt toimii ja kiitoksia ongelmassa (/ongelmissa) neuvoneille.
Ja se hälytin on muuten cobran jälkiasennettu ja pois käytöstä toistaiseksi.
Nyt vielä pohjan hitsaus ja pakoputki kuntoon ja ajovalojen polttimot vaihtoon ja kyljen reiän paikkaus ja katsastus ja muutoskatsastus, niin sit uskaltais jo ajella. Huh. Kolmen vuoden verran omistanut auton, josta kaksi vuotta odoteltu osia ja korjattu näitä "pikku"vikoja.
Löysin syyn akun tyhjenemiseen.. nääs sisävalo oli jääny päälle. Piti painua ihan maan alle pariksi päiväksi kun nolotti niin palijon. Akkukin tokeni kun ravistelin(!) sitä hetken kokeillakseni, että onko nesteet vielä sisällä. Ilmeisesti jonkinnäköinen staattinen latauksen estävä mikälie jääny tms. mutta nyt toimii ja kiitoksia ongelmassa (/ongelmissa) neuvoneille.
Ja se hälytin on muuten cobran jälkiasennettu ja pois käytöstä toistaiseksi.
Nyt vielä pohjan hitsaus ja pakoputki kuntoon ja ajovalojen polttimot vaihtoon ja kyljen reiän paikkaus ja katsastus ja muutoskatsastus, niin sit uskaltais jo ajella. Huh. Kolmen vuoden verran omistanut auton, josta kaksi vuotta odoteltu osia ja korjattu näitä "pikku"vikoja.