155 akku tyhjenee! HELP!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
g-sus
Viestit: 33
Liittynyt: 01 Helmi 2008, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

155 akku tyhjenee! HELP!

Viesti Kirjoittaja g-sus »

Apuva!

Olen seisottanut autoa pidemmän huollon takia jo pitkälle toista vuotta ja nyt akku teki tenän. Akun vaihto suoritettu ja hyvin pelasi hetken, kunnes käynnistyksenesto meni päälle ja akku tyhjeni samalla. Käytin huollossa, jossa poistivat ajoneston ja latasivat akun, joka tyhjeni samana päivänä uudelleen. Hankin akkulaturin, latasin akun ja laitoin kengät paikoilleen. Käänsin toiveikkaana avainta ja virrat tulivat päälle, hälytin rupesi vinkumaan ja akku lopahti samointein. Ilmeisesti jokin purkaa akkua? Olisiko neuvoja? Auto on 155 2.5 V6 ilmastoinnilla (kenno irrotettu).

Pihtiampeerimittari voisi myös olla käytännöllinen, jos joltain löytyy tai tietää mistä saisi?

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tuohon ongelmaan nyt en heti osaa sanoa mitään. Mahdollisesti esim. hälyttimen jokin tunnistin voi olla viallinen ja aiheuttaa akun tyhjenemisen tai jotain vataavaa. Onko edes hälytintä vai pelkkä ajonesto, sellainen pienellä puikolla kuitattava ajonesto on tuossa minun autossa. Niitä käytettiin jälkiasennus ajonestona 90-luvun alussa.
Sähköpuolen viat on kyllä ikäviä paikantaa, vaikka monesti itse korjaus voi olla hyvinkin yksinkertainen.
Mikäli akku on kunnollinen, niin eihän täyteen ladattu akku heti lopahda.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Sulakkeet irti, pihti tai tavallinen virtamittari akun väliin, paljonko ottaa virtaa? Toivottavasti n. 0A jos on kaikki sulakkeet irti

Sitten sulake kerrallaan kiinni virtamittaria vahdaten. Useimpien laitteiden ei pitäisi ottaa mitään jos on virrat pois kytkettynä, toiset ottaa valmiustilassa jotain hituvirtaa... Eli tällä konstin löytää sulakkeen jonka takana virtasyöppö majailee. Sitten homma onkin joko helppo tai sitten vähemmän helppo riippuen kuinka laaja piiri sen syöppösulakkeen takana on :?
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

g-sus
Viestit: 33
Liittynyt: 01 Helmi 2008, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja g-sus »

Suurkiitokset näistä neuvoista! Kokeilen hetipaikalla. Akku "latautui" juuri parissa minuutissa, eli ei ollut vissiinkään ihan täysi, saatika kunnossa (tanan clas olsonin laturi..).

Mutta palailen asiaan.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Jos on alkuperäinen hälytin,niin kuluttaa vaikka olisi pois kytkettynä,näin sanoo ohjekirjakin,jossa neuvotaan lataamaan akkua jos autoa seisotetaan.
Getvosessa sama homma

g-sus
Viestit: 33
Liittynyt: 01 Helmi 2008, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja g-sus »

(voi perkule)

Löysin syyn akun tyhjenemiseen.. nääs sisävalo oli jääny päälle. Piti painua ihan maan alle pariksi päiväksi kun nolotti niin palijon. Akkukin tokeni kun ravistelin(!) sitä hetken kokeillakseni, että onko nesteet vielä sisällä. Ilmeisesti jonkinnäköinen staattinen latauksen estävä mikälie jääny tms. mutta nyt toimii ja kiitoksia ongelmassa (/ongelmissa) neuvoneille.

Ja se hälytin on muuten cobran jälkiasennettu ja pois käytöstä toistaiseksi.

Nyt vielä pohjan hitsaus ja pakoputki kuntoon ja ajovalojen polttimot vaihtoon ja kyljen reiän paikkaus ja katsastus ja muutoskatsastus, niin sit uskaltais jo ajella. Huh. Kolmen vuoden verran omistanut auton, josta kaksi vuotta odoteltu osia ja korjattu näitä "pikku"vikoja.

Vastaa Viestiin