Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla
Valvoja: Moderators
jude,
mun Kula ei kyllä kestänyt kuin pari vuotta ennenkuin runko katkesi. Oli kyllä jonkin verran uudempi, ilmeisesti näissä(kin) on vanhat kestävämpiä. WB jousisarja+öljypatruuna oli kyllä aikansa huippua. Gripparin 800:set taisi olla sellaiset läpinäkyvät?
Copyfighter,
Sitä ensimmäistä ei unohda
mun Kula ei kyllä kestänyt kuin pari vuotta ennenkuin runko katkesi. Oli kyllä jonkin verran uudempi, ilmeisesti näissä(kin) on vanhat kestävämpiä. WB jousisarja+öljypatruuna oli kyllä aikansa huippua. Gripparin 800:set taisi olla sellaiset läpinäkyvät?
Copyfighter,
Sitä ensimmäistä ei unohda
Giulia Super -69
Olikos tuossa Kulassa teräsrunko?
Muistelen kaiholla vanhaa 95-mallista Marin Pine Mountainia, joka pöllittiin sittemmin Maunulan ostarilta. Marinilla tuli Tahko-neitsyys menetettyä, joten se muisto ei haalistu. Jotenkin vaan tuo nykyinen alumiini-Cinelli ei saa kyyneltä kihoamaan silmänurkkaan. Kyllä teräs on todellista.
Nuo vanhemmat Marsun pommittajat olivat/ovat aika hyviä, joten ihan hyvä päivitys Judyn tilalle. Marinissa oli Marsun DH-3 varustettuna 1" kierteellisellä kaulaputkella, joten ainakin silloin joskus niitä oli saatavana.
Muistelen kaiholla vanhaa 95-mallista Marin Pine Mountainia, joka pöllittiin sittemmin Maunulan ostarilta. Marinilla tuli Tahko-neitsyys menetettyä, joten se muisto ei haalistu. Jotenkin vaan tuo nykyinen alumiini-Cinelli ei saa kyyneltä kihoamaan silmänurkkaan. Kyllä teräs on todellista.
Nuo vanhemmat Marsun pommittajat olivat/ovat aika hyviä, joten ihan hyvä päivitys Judyn tilalle. Marinissa oli Marsun DH-3 varustettuna 1" kierteellisellä kaulaputkella, joten ainakin silloin joskus niitä oli saatavana.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Minullakin Turner päivittyi about kuukausi sitten neon vihreeseen Commencalin Super 4:een. En tiedä tuliko parannusta mihinkään suuntaan, mutta ainakin tuo näille lakeuksille sopivampi, nopeampi ja kevyempi ajopeli. Paino on polkimineen n. 12kg ja joustoa ed. tak. 100mm.
Laatu ei ole Andorran ihmeessä aivan jenkkipelin tasolla. Commencalin pojat (vai taiwanin pojatko) oli ruuvannu perään mm. 2 liian pitkää akselia, mikä teki perästä sivuttaisuunnassa aika löysän. Dikitönärillä otin mitat ja vertasin tehtaan arvoihin. Toinen akseli oli 5mm ja toinen 3mm liian pitkä, jolloin perä ei kiristynyt tarpeeksi. Hirvittävät on toleranssit
Laatu ei ole Andorran ihmeessä aivan jenkkipelin tasolla. Commencalin pojat (vai taiwanin pojatko) oli ruuvannu perään mm. 2 liian pitkää akselia, mikä teki perästä sivuttaisuunnassa aika löysän. Dikitönärillä otin mitat ja vertasin tehtaan arvoihin. Toinen akseli oli 5mm ja toinen 3mm liian pitkä, jolloin perä ei kiristynyt tarpeeksi. Hirvittävät on toleranssit
Gasolina:
Kyllä, lisänimenä taitaa olla x-ray, vaikka nykykäsityksen mukaan aika vähän niistä läpi näkee. Vaijerin kyllä näkee kiertyvän.
Muille kysyjille:
Runko on Easton Elite-alumiinia. Kaverilla samaa putkea oleva Parkpre katkesi jo joitakin vuosia sitten. Tämän jälkeen Kula tehtiin Easton Ultralitesta. Nykyään malli on ihan kansanmalli verrattuna entiseen ja runkojakin taitaa olla erilaisista materiaaleista.
Ite olen tyytyväinen, että kaverilla oli just toi Bomber -98-02? (mustanharmaa sinisillä teksteillä, 80mm). Sain sen ilmaiseksi ja on tyyliltään sellanen keula, että sopii tähän pyörään. Joskus haaveilin uudesta ilmaiskarista, mutta nykyään aion jatkaa retrolinjalla. Ehkä kiekkosetti, kammet ja rataspakka, niin pyörä on kuin uusi
Kyllä, lisänimenä taitaa olla x-ray, vaikka nykykäsityksen mukaan aika vähän niistä läpi näkee. Vaijerin kyllä näkee kiertyvän.
Muille kysyjille:
Runko on Easton Elite-alumiinia. Kaverilla samaa putkea oleva Parkpre katkesi jo joitakin vuosia sitten. Tämän jälkeen Kula tehtiin Easton Ultralitesta. Nykyään malli on ihan kansanmalli verrattuna entiseen ja runkojakin taitaa olla erilaisista materiaaleista.
Ite olen tyytyväinen, että kaverilla oli just toi Bomber -98-02? (mustanharmaa sinisillä teksteillä, 80mm). Sain sen ilmaiseksi ja on tyyliltään sellanen keula, että sopii tähän pyörään. Joskus haaveilin uudesta ilmaiskarista, mutta nykyään aion jatkaa retrolinjalla. Ehkä kiekkosetti, kammet ja rataspakka, niin pyörä on kuin uusi
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Asiaa Copyfighter! Maaperään on hyvä tutustua välillä vähän lähemmin - se opettaa.
Janne: Onko nuo ylipitkät akselit jotain jousituksen linkkujen akseleita vai mistä akseleista on kysymys. Commencalit on asiallisen oloisia pelejä ja niitä alkaa näkyä Suomessakin ihan kohtuullisesti. Onko pyörästä kuvaa?
Itsellä on tavoitteena laihduttaa oma Ibis alle 11 kg:n talven aikana. DT EXC 150 -keula on jo tulossa Englannista ja seikkailee jossain Tanskan ja Suomen välillä. Tuon avulla pitäisi lähteä parisataa grammaa verrattuna nykyiseen Talakseen.
Kolmisensataa grammaa pitäisi lähteä kiekoista kun ne vaihtuu Crossmax ST:stä kustomsettiin, joissa on NoTubesin -kehät, DT 240 -navat ja Sapim CX-Ray -pinnat.
Janne: Onko nuo ylipitkät akselit jotain jousituksen linkkujen akseleita vai mistä akseleista on kysymys. Commencalit on asiallisen oloisia pelejä ja niitä alkaa näkyä Suomessakin ihan kohtuullisesti. Onko pyörästä kuvaa?
Itsellä on tavoitteena laihduttaa oma Ibis alle 11 kg:n talven aikana. DT EXC 150 -keula on jo tulossa Englannista ja seikkailee jossain Tanskan ja Suomen välillä. Tuon avulla pitäisi lähteä parisataa grammaa verrattuna nykyiseen Talakseen.
Kolmisensataa grammaa pitäisi lähteä kiekoista kun ne vaihtuu Crossmax ST:stä kustomsettiin, joissa on NoTubesin -kehät, DT 240 -navat ja Sapim CX-Ray -pinnat.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Asiallisen kurainen tuo Jannen peli. Värin ansiosta ei mene hukkaan metsässä.
Minun uusi keulanikin saapui tänään ja tavoiteltu 200 g painonsäästö toteutuu passelisti kun uusi keula painaa 1.664 g ja vanha Talas RLC samalla puntarilla painoi 1.866 g.
Minun uusi keulanikin saapui tänään ja tavoiteltu 200 g painonsäästö toteutuu passelisti kun uusi keula painaa 1.664 g ja vanha Talas RLC samalla puntarilla painoi 1.866 g.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Miten tehdä itselleen täysin sopivan jakkaran? Pyöräilin 10km ja jo silloin puutui sukukalleudet..
On ollut haaveena pyöräillä Kouvola-Jyväskylä väliä (190.3km)
ONko kukaan tehnyt koskaan pitkää reissua mtb pyörällä, mitään neuvoja/suosituksia?
Ajovälineenä mtb GT Avalanche, 14kg, rungon koko XL. Oma paino 83
On ollut haaveena pyöräillä Kouvola-Jyväskylä väliä (190.3km)
ONko kukaan tehnyt koskaan pitkää reissua mtb pyörällä, mitään neuvoja/suosituksia?
Ajovälineenä mtb GT Avalanche, 14kg, rungon koko XL. Oma paino 83
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Mulla on GT Avalanche 3.0, tosin enpä voi hirveästi vielä käyttökokemuksia jakaa, ostin sen viime kesänä, rullailin ~300km ennen talvisäilytystä. Sen verran kumminkin voin sanoa, ettei perse mulla puutunnut, pitää ostaa nousukahvat, ja on namu hiekkatiellä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Backstroker:
Ei siihen sopivaan satulaan ole oikein kaikille sopivaa reseptiä - perseen leveys (tai tarkemmin ottaen istumaluiden välinen etäisyys) ja ihrakerroksen määrä antaa jotain suuntaa. Se puutuminenhan on merkki siitä että paino lepää välilihan varassa jossa hermot ja suonet sukukalleuksille menevät.
Itsellä on molempia (ihraa ja ahterin leveyttä) kohtalaisesti, joten kova, mutta leveähkö satula on toiminut parhaiten.
Tommonen esim...
Se nyt kannattaa ihan ensimmäisenä tarkastaa että satulan kärki ei ainakaan vaakatasosta ylöspäin sojota. Tangon ja penkin korkeuserolla voi pelata painoa enemmän käsille ahterilta. Kompromissejä.
Ei siihen sopivaan satulaan ole oikein kaikille sopivaa reseptiä - perseen leveys (tai tarkemmin ottaen istumaluiden välinen etäisyys) ja ihrakerroksen määrä antaa jotain suuntaa. Se puutuminenhan on merkki siitä että paino lepää välilihan varassa jossa hermot ja suonet sukukalleuksille menevät.
Itsellä on molempia (ihraa ja ahterin leveyttä) kohtalaisesti, joten kova, mutta leveähkö satula on toiminut parhaiten.
Tommonen esim...
Se nyt kannattaa ihan ensimmäisenä tarkastaa että satulan kärki ei ainakaan vaakatasosta ylöspäin sojota. Tangon ja penkin korkeuserolla voi pelata painoa enemmän käsille ahterilta. Kompromissejä.
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Mikäs on foorumilaisten kauden OTB-saldo? Omani lisääntyi tänään taas yhdellä; naama edellä pajukkoon. Silmien välissä harrypottermainen haava, silmää lähin osuma 3 mm:n päässä silmäluomessa...
Ajolasikauppaan läks hän.
Ajolasikauppaan läks hän.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”
- Erkka
- Viestit: 146
- Liittynyt: 30 Syys 2007, 21:28
- Car(s): Alfetta GT -76
käyttis Pösöö
ex:159 SW 3.2 Q4 -07
ex:156 FL 2.0 JTS -04
ex: 147 2.0 TS -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
1 Joka lenkillä, parhailla 2 No ei nyt oikeesti ihan noin huonosti oo menny, mutta on niitä muutama tullu. Onneksi lähes kaikki on tapahtunu melko rauhallisilla nopeuksilla, on ollu jopa aikaa tahtäillä sopivaa laskeutumisalustaa Ja mikä tärkeintä, yleensä kukaan eioo nähny!! Paitsi kerran talvella, laskettelin kelkkareitillä ollutta alamäkeä kun hoksasin että tulee kelkka vastaan, vähän lisää vauhtia että ehdin laskea mäen loppuun ja väistää sitten uran sivuun. Hyvin meni siihen saakka kunnes totesin, että ura olikin aika pehmoinen siellä reunalla, fillari jäi siihen ja kuski jatko matkaa. Sillon ei ollut aikaa katsella laskeutumispaikkaa Kelkkailija näytti peukkuaCopyfighter kirjoitti:Mikäs on foorumilaisten kauden OTB-saldo?
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Hintsusti on tullut OTB:ta vedeltyä viime aikoina. Vanhana on tullut vissiin kovin varovaiseksi.
Jannen keikahdus kuulostaa jo astetta pahemmalta. Itse olen pahimmillaan saanut solisluun murrettua kaatumisen yhteydessä, mutta tuo Jannen tilanne kuulostaa jo kohtuullisen kivuliaalta.
Jannen keikahdus kuulostaa jo astetta pahemmalta. Itse olen pahimmillaan saanut solisluun murrettua kaatumisen yhteydessä, mutta tuo Jannen tilanne kuulostaa jo kohtuullisen kivuliaalta.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Lasit vääristivät korkeus suuntaan, nyt on otsassa pari mehevää pokittais naarmua... on ne kuusenoksat aika teräviä...Copyfighter kirjoitti:Mikäs on foorumilaisten kauden OTB-saldo? Omani lisääntyi tänään taas yhdellä; naama edellä pajukkoon. Silmien välissä harrypottermainen haava, silmää lähin osuma 3 mm:n päässä silmäluomessa...
Ajolasikauppaan läks hän.
Ei paha kun takana 100km sekalaista ajoa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Edellinen pyörä oli Ideal (taitaa kulkea myös nimellä Insera?) Raskas, loppuun ajettu - uutena tosin ostin, eli vähän aikaa nautittiinkin - ja liian jäykät jouset, joista taka 'iskari' antoi periksi. mutta sitten se herkkupala: Shimano Mega Range, pienimmällä takakiekolla ajaisi vaikka puuhun jos pitoa olisi!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Koska ei mielenkiinto juuri tällä hetkellä riitä Alfan kanssa askarteluun, niin aloin fixailla tuota työmatkafillaria. Kyseessä tuollainen 1998-vuoden Kuwahara Nagano, oikein juhlamalli.
Aikansa elänyt ja käytön ja huollon puutteesta kärsinyt fillari. Rungon sain maalattua ja aiheeseensopivat siirtokuvatkin sai käyttöä. Värinä tietysti AR501, sama kuin tuossa Giuliassa.
Aikansa elänyt ja käytön ja huollon puutteesta kärsinyt fillari. Rungon sain maalattua ja aiheeseensopivat siirtokuvatkin sai käyttöä. Värinä tietysti AR501, sama kuin tuossa Giuliassa.
- Liitteet
-
- STP63724.jpg
- (239.83 KiB) Tiedosto ladattu 9509 kertaa
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Janne: Paljonkos Commencalilla on painoa tuossa asussa?
Hepalla asiallista tuuninkia!
Itselle tulee pitkä tauko maastopyöräilyyn kun sunnuntain lenkillä katkesi akillesjänne aivan vaarattoman oloisessa kaatumisessa nollavauhdista. Lekurin mukaan ei maastopyöräilyä puoleen vuoteen. Arvatkaa vaan v****taako.
Hepalla asiallista tuuninkia!
Itselle tulee pitkä tauko maastopyöräilyyn kun sunnuntain lenkillä katkesi akillesjänne aivan vaarattoman oloisessa kaatumisessa nollavauhdista. Lekurin mukaan ei maastopyöräilyä puoleen vuoteen. Arvatkaa vaan v****taako.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Grendel
- Viestit: 537
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Vähän samaa vikaa. Ei jaksa talliin alfaa kränäämään ja fillari on helppo ja kevyt rassattava.
Juuri vaihdoin orkkishaarukan parempaan ja nyt uskaltaa jo vähän alamäkeäkin ajella.
Noi RaceKingit on aika painavat joskin halvat.
Fillari siis Coast FX2000 jotä myydään lähinnä Canyon nimellä.
Juuri vaihdoin orkkishaarukan parempaan ja nyt uskaltaa jo vähän alamäkeäkin ajella.
Noi RaceKingit on aika painavat joskin halvat.
Fillari siis Coast FX2000 jotä myydään lähinnä Canyon nimellä.
- Liitteet
-
- Coast.jpg
- (165.6 KiB) Tiedosto ladattu 9462 kertaa
- Grendel
- Viestit: 537
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
No niinpäs.
Mulla tavalliset ja noi supersooniset on 90 g kevyemmät.
http://www.conti-online.com/generator/w ... ng_de.html
Mulla tavalliset ja noi supersooniset on 90 g kevyemmät.
http://www.conti-online.com/generator/w ... ng_de.html
Tässä nykyinen maastokone.
- Liitteet
-
- Tsygä 004.JPG
- (289.03 KiB) Tiedosto ladattu 9324 kertaa
Giulia Super -69
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
^
Hieno Chumba
Tuo minun valkoinen Commencal olikin varsin lyhytaikainen peli. Lauantaina lenkille lähtiessä huomasin, että takahaarukka on murtunut vetopuolelta, ylempänä olevassa kuvassakin näkyvästä hitsaussaumasta...eturattaista takavaihtajalle päin.
Ei helvetti sentään! 3kg runko...umpijöötiä siis ja hajoilee sitten noista heikoimmista lenkeistä eli hitsisaumoista. Ei taida enää uutta vastaavaa tähän talouteen tulla.
Hieno Chumba
Tuo minun valkoinen Commencal olikin varsin lyhytaikainen peli. Lauantaina lenkille lähtiessä huomasin, että takahaarukka on murtunut vetopuolelta, ylempänä olevassa kuvassakin näkyvästä hitsaussaumasta...eturattaista takavaihtajalle päin.
Ei helvetti sentään! 3kg runko...umpijöötiä siis ja hajoilee sitten noista heikoimmista lenkeistä eli hitsisaumoista. Ei taida enää uutta vastaavaa tähän talouteen tulla.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
No jopa on lyhytikäisiä Commencalit!
Ilmeisesti takuuseen tulee kuitenkin taas uusi runko? Meinasitko ostaa kuitenkin jotain uutta tilalle lähiaikoina kun Commencaliin on luottoa vähänlaisesti?
Ilmeisesti takuuseen tulee kuitenkin taas uusi runko? Meinasitko ostaa kuitenkin jotain uutta tilalle lähiaikoina kun Commencaliin on luottoa vähänlaisesti?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuollaisella Konan fire mountain dlx:llä tulee enimmäkseen rässittyä.
Levi24 skabassa harrastin vähän merkkipetturuutta ja ajoin Feltillä.
Työmatkat tulee myös sotkettua ja aina kun vain ehtii, sen verran mukavaa vastapainoa jatkuvaan moottoriajoneuvoharrastukseen.
Levi24 skabassa harrastin vähän merkkipetturuutta ja ajoin Feltillä.
Työmatkat tulee myös sotkettua ja aina kun vain ehtii, sen verran mukavaa vastapainoa jatkuvaan moottoriajoneuvoharrastukseen.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Takuujuttu on tehtaalla mietinnässä. Eka 2010 joka hajoaa tuosta kohti, mutta myös varmasti ainoita, joilla on ajettu eikä vain postailtu kuvia nettifoorumeille.
Hyvä runkohan tuo on, jos vaan kestäisi. Toki voi olla haarukassa ainutlaatuinen vikakin, joka ei tule vastaan missään muussa rungossa. Silti mietinnässä on vaihtaa merkkiä johonkin tuttuun ja turvalliseen jenkkipyörään.
Hyvä runkohan tuo on, jos vaan kestäisi. Toki voi olla haarukassa ainutlaatuinen vikakin, joka ei tule vastaan missään muussa rungossa. Silti mietinnässä on vaihtaa merkkiä johonkin tuttuun ja turvalliseen jenkkipyörään.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Taas takavaihtaja paskana. Ja taas nortinpaksuinen risu väliin. Mutta ei se mitään. Pääsin sen tään ajamalla kotiin.
Mutta seuraava alkoi jo ottamaan aivoon. Olen nyt vetänyt pian 400 kilometriä yhtä ja samaa reittiä. Olen koko ajan miettinyt, että miksei kukaan tule vastaan, vaikka reitti on selvästi tehty maastopyörille. Vasta uutta pyörää googletessani näin, miksi metsässä on rata. Ja mikä on vauhdin ja meikäläisen matelun ero.
http://www.youtube.com/watch?v=v1VtiEKz ... annel_page
Miten helvetissä nuo ei lennä sarvien yli? Onko se tosiaan niin, että meikäläiseltä puuttuva etujousitus kuittaa kaikki salakavalat 10 cm kivet ja juurten väliset montut, jotka lähettävät meikäläisen sarvien yli mustikkaan. Vai kerta kaikkiaan vaan riittävä vauhti. Jätkät vetää sellaisenkin jyrkän kivikkokumpareen yli heittämällä, minkä meikäläinen on päässyt kerran yli sarvet melkein navassa takapyörän varassa tasapainoillen. Luojan kiitos tekstissä sentään sanottiin, että alla olevan kivien väliin kaivautuneen ojan ylitys on hankala. Sinne en sentään ole tippunut kuin kerran 48 ylityksestä.
Ja nyt myymään omaisuutta nettiin, uusi pyörä tänne ja heti.
Lisää tästä SM-enduroreitistä: http://personal.inet.fi/koti/jukka.paak ... duro/#alku
Mutta seuraava alkoi jo ottamaan aivoon. Olen nyt vetänyt pian 400 kilometriä yhtä ja samaa reittiä. Olen koko ajan miettinyt, että miksei kukaan tule vastaan, vaikka reitti on selvästi tehty maastopyörille. Vasta uutta pyörää googletessani näin, miksi metsässä on rata. Ja mikä on vauhdin ja meikäläisen matelun ero.
http://www.youtube.com/watch?v=v1VtiEKz ... annel_page
Miten helvetissä nuo ei lennä sarvien yli? Onko se tosiaan niin, että meikäläiseltä puuttuva etujousitus kuittaa kaikki salakavalat 10 cm kivet ja juurten väliset montut, jotka lähettävät meikäläisen sarvien yli mustikkaan. Vai kerta kaikkiaan vaan riittävä vauhti. Jätkät vetää sellaisenkin jyrkän kivikkokumpareen yli heittämällä, minkä meikäläinen on päässyt kerran yli sarvet melkein navassa takapyörän varassa tasapainoillen. Luojan kiitos tekstissä sentään sanottiin, että alla olevan kivien väliin kaivautuneen ojan ylitys on hankala. Sinne en sentään ole tippunut kuin kerran 48 ylityksestä.
Ja nyt myymään omaisuutta nettiin, uusi pyörä tänne ja heti.
Lisää tästä SM-enduroreitistä: http://personal.inet.fi/koti/jukka.paak ... duro/#alku
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Lyhyesti: onSeiska5mma kirjoitti: Onko se tosiaan niin, että meikäläiseltä puuttuva etujousitus kuittaa kaikki salakavalat 10 cm kivet ja juurten väliset montut, jotka lähettävät meikäläisen sarvien yli mustikkaan. Vai kerta kaikkiaan vaan riittävä vauhti.
100mm joustoo edessä syö kyllä 10 sentin kivet ja juurakot. 100mm joustoo taakse niin ajaa vielä satulalta.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Komppaan Gialloa eli kyllä sillä jousituksella (sekä edessä, että takana) on merkitystä. Toinen hyvä vinkki on, että vauhti korjaa virheet.Seiska5mma kirjoitti:...Miten helvetissä nuo ei lennä sarvien yli? Onko se tosiaan niin, että meikäläiseltä puuttuva etujousitus kuittaa kaikki salakavalat 10 cm kivet ja juurten väliset montut, jotka lähettävät meikäläisen sarvien yli mustikkaan. Vai kerta kaikkiaan vaan riittävä vauhti. ...
...tosin ei auta jousitukset eikä vauhtikaan aina. T. Nimim. sarvien yli, akillesjänne poikki.
Mikäli uutta pyörää olet hankkimassa niin vinkkejä hankintaan voidaan antaa. Mikäli itsellä on enemmän kiinnostusta perehtyä asiaan niin Fillari-lehden palstalta löytyy paljon infoa:
www.fillarifoorumi.fi
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Päätin viritellä vanhaa jäykkärunkoani vielä viimeisen kerran, runko kun vaan jotenkin sopii mulle. Pääsin uusituilla takarattailla, takavaihtajalla ja ketjulla 6 kilometriä, ja taas oli takavaihtaja pinnojen ympärillä. Vähän siinä ärräpäitä irtosi, kun edellisellä uudella vaihtajalla pääsi 12 kilometriä ja sitä edellisellä vanhallla laatupalikalla ilmeisesti 20 vuotta.
Onneksi pyörähuoltaja alkoi ymmärtämään tarpeen laatua ja silotteli reklamaatioherkkää mieltäni SLX-takavaihtajalla ja etukahvan kiertovaihtajalla alle persnettohintaan. Nyt ei metsästä kuulu raksutusta, kiroilua tai kilinää. Se vaan menee.
Tämän kesän harrastus on maksanut lähes euron per kilometri huoltokuluina, mutta ei tunnu missään, sillä pääasia eli mies on rautaisessa kunnossa.
Ei kuitenkaan niin kunnossa, ettei esim. alla oleva miehekäs ylityspaikka aiheuta mietintää. Kaltevuus kun ei ole sattumaa, vaan tuo ylitys on kivisen alamäen jälkeisessä mutkassa ja kallistus tekemällä tehty. Tosimies vetää siis yläkaistaa heittämällä. Alakaista on laho. Kolmatta optiota eli kävelyä en ole vielä harkinnut, mutta en kyllä tuota yläkaistaakaan.
Onneksi pyörähuoltaja alkoi ymmärtämään tarpeen laatua ja silotteli reklamaatioherkkää mieltäni SLX-takavaihtajalla ja etukahvan kiertovaihtajalla alle persnettohintaan. Nyt ei metsästä kuulu raksutusta, kiroilua tai kilinää. Se vaan menee.
Tämän kesän harrastus on maksanut lähes euron per kilometri huoltokuluina, mutta ei tunnu missään, sillä pääasia eli mies on rautaisessa kunnossa.
Ei kuitenkaan niin kunnossa, ettei esim. alla oleva miehekäs ylityspaikka aiheuta mietintää. Kaltevuus kun ei ole sattumaa, vaan tuo ylitys on kivisen alamäen jälkeisessä mutkassa ja kallistus tekemällä tehty. Tosimies vetää siis yläkaistaa heittämällä. Alakaista on laho. Kolmatta optiota eli kävelyä en ole vielä harkinnut, mutta en kyllä tuota yläkaistaakaan.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
^^
Juu tuohonkin pätee vanha "vauhti korjaa virheet" -sanonta. Pätee tuohon yläkaistaan, mutta riskihakuisempi kaveri voisi yrittää soveltaa tuota myös tuohon lahompaan alaosaan - voihan olla niin, että kun vauhtia olisi tarpeeksi niin laho osa ei edes ehtisi tajuta olevansa laho ja ylitys menisi suit sait sukkelaan.
Juu tuohonkin pätee vanha "vauhti korjaa virheet" -sanonta. Pätee tuohon yläkaistaan, mutta riskihakuisempi kaveri voisi yrittää soveltaa tuota myös tuohon lahompaan alaosaan - voihan olla niin, että kun vauhtia olisi tarpeeksi niin laho osa ei edes ehtisi tajuta olevansa laho ja ylitys menisi suit sait sukkelaan.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Erkka
- Viestit: 146
- Liittynyt: 30 Syys 2007, 21:28
- Car(s): Alfetta GT -76
käyttis Pösöö
ex:159 SW 3.2 Q4 -07
ex:156 FL 2.0 JTS -04
ex: 147 2.0 TS -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Kylläpä on taas sytytys vähän myöhässä
Mietin tuossa pitkään, että mistä se metsäkallion kivikoissa eilen illalla vastaan tulleen fillaroitsijan pyörä on tuttu, vasta vuorokausi tapahtuneesta koin valaistumisen! Sehän oli Seiska5mma! Että morjes vaan Foorumilaisten metsä bongaukset 2010...
Ja toi silta menee helposti tota yläkaistaa pitkin, sillan jälkeinen lyhyt mutta jyrkähkö nousu onkin sitten toinen juttu, meikäläisen taidoille ja uskallukselle ainakin...
Mietin tuossa pitkään, että mistä se metsäkallion kivikoissa eilen illalla vastaan tulleen fillaroitsijan pyörä on tuttu, vasta vuorokausi tapahtuneesta koin valaistumisen! Sehän oli Seiska5mma! Että morjes vaan Foorumilaisten metsä bongaukset 2010...
Ja toi silta menee helposti tota yläkaistaa pitkin, sillan jälkeinen lyhyt mutta jyrkähkö nousu onkin sitten toinen juttu, meikäläisen taidoille ja uskallukselle ainakin...
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Uskomatonta. Olen polkenut samaa ränniä päälle 300 kilsaa tämän kesän aikana ja viime kesänä toistakymmentä lenkkiä, eikä kukaan ole tullut vastaan. Ja sitten ensimmäinen vastaantuleva henkilö on foorumilaisia. Täytyy sanoa, että autovalinta ja foorumi näyttää seulovan porukkaa aika julmetun tarkalla sihdillä.