Delta Auton huoltohinnoittelusta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Delta Auton huoltohinnoittelusta

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Palaan jälleen tähän aiheeseen kun löysin mielenkiintoisen vertailun hinnoista Ruotsissa.

Alfa Romeon merkkiliikehuoltohinnoittelu on Suomessa kohtuutonta, tästä olemme kaikki yksimielisiä.

Tässä linkki Ruotsin television (SVT) huoltohintavertailuun http://www.svt.se/nyheter/dagens/specia ... detalj.htm jossa on vertailtu laajaa merkki- ja mallivalikoimaa seuraavissa töissä; Iskunvaimentien vaihto eteen 2 kpl, vaihdelaatikon vaihto, jakopäänhihnan vaihto, etupään jarruasetelman vaihto, vesipumpun vaihto ja pakoputken vaihto katista taaksepäin.

Kuten huomaamme on Alfa Romeo 156 2.0TS tuossa vertailussa kaikissa osioissa keskiarvon alapuolella. Olen varma, että tilanne on täysin erilainen Suomessa. Silti myös Ruotsissa Alfalla on maine korkeista huoltokustannuksista.

Väitän, että tähän on pelkästään syynä Alfa Romeon poikkeuksellinen tilanne Suomessa eli se, että maahantuonti ja jälleenmyynti/huolto ovat samassa omistuksessa.

Vain me kuluttajat voimme tähän tilanteeseen vaikuttaa ja toivon, että kukin tahollaan tekee tälle asialle jotain. Ja se jotain on, että emme käytä Delta Auton palveluja ennenkuin tilanne korjaantuu järjelliseksi. Hinnoitteluhan voisi olla korkeakin jos palvelutaso ja tietämys olisivat korkeat, mutta - kuten kaikki tiedämme - ei kyseisen ketjun osalta tilanne ole tämä, vaan pikemminkin päínvastoin.

nimimerkki "monopolit nurin"

Jk. Eilen poikani käytti Opel Astra 1.8 vm 2000 40 tkm huollossa, jossa autolle tehtiin seuraavat työt merkkihuoltamossa; Jakopäänhihna tykötarpeineen (4 vuoden ikä), tulppien vaihto, jarrunesteiden vaihto, kaikkien öljyjen vaihto, ja muut normaalit huoltotyöt. Hinta oli kokonaisuudessaan EUR 415!!! kaikkine osineen. Työaika oli 4 tuntia!!!
Viimeksi muokannut teuhka, 20 Huhti 2004, 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

no nyt tuo linkitys pelaa

akik1
Viestit: 32
Liittynyt: 14 Elo 2003, 19:36

Viesti Kirjoittaja akik1 »

Totta turiset! Yksi syy miksi kauppa ei käy kovemmin on varmasti tuo älyttömän kallis ylläpito. Eniten tässä vituttaa se, että samat työt johonkin Stiloon saa reilusti puolta halvemmalla ja samalla laadulla. Sehän on tietysti selvää, että 'paremmasta' merkistä pitää vähän enemmän maksaa, mutta ei näin älyttömästi.

Jos hinnat pysyvät tällä nykytasolla, niin ennen 60000 km:n jakohihnaremppaa auto lähtee vaihtoon ja sehän se vasta halvaksi tuleekin!:)

Takuuajan jälkeen rupean myös käyttämään aina kun mahdollista muita korjaamoita. Ainakin isommilla paikkakunnilla EasyKM on hyvä vaihtoehto, työllä on takuu ja pelkästään öljynvaihto (+suodatin) oli 38 egeä halvempi.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Kertokaa missä näitä romuja kannattaa huoltaa? AutoMilano rokottaa täysin samoja hintoja nykyään kun DA.
Ei viittis ihan hirveen pitkälle ajella että saa auton huoltoon. Vai saako jostain sijaisauton erittäin edukkaasti pk-seudun ulkopuolella?
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kiroatte noita huoltohintoja siihen malliin että alkaa tuntumaan siltä että tuskinpa tulee koskaan ostettua uutta/uudennihkeää Alfaa.. :wink:

JAM
Viestit: 59
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 23:03
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja JAM »

Onkos kellään pääkaupunkiseudulla kokemusta kyseisestä firmasta? http://www.autouutiset.com/juttuarkisto ... huolto.htm
Väittävät erikoisalana olevan Fiatit, Alfat ja Lanciat! :?

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Aikoinaan Konalan deltasta ostamani 100tkm ajettu 156 2.0 ts oli ainakin "vaihtohuollettu" tuolla malminkartanon autohuollossa. Ainakin öljyt varmaankin osaavat vaihtaa ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Eivät taida ainakaan hinnoilla kilpailla kommentista päätellen:
"Jos kuluttaja pystyy luottamaan siihen että kaikki tapahtuu sopimuksen mukaisesti, hän on varmasti myös valmis maksamaan työstä asiallisen hinnan, Jungebrand sanoo. – Työn alennusmyynti saa jäädä sellaisille yrityksille, joista ei kuluttaja enempää kuin yritys itsekään tiedä, ovatko he ammattilaisia vai eivät."
No, tuskin nyt sentään DA:n hintoja

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Tuosta Malminkartanon korjaamosta en tiedä, mutta varoitan Herttoniemen AutoApexista, joka myös ilmoittaa olevansa Italoautoihin erikoistunut. Bensatankin vaihto ei ainakaan sujunut ja asiakaspalvelu oli per***stä. Ihan vaan tiedoksi, sinne ei Alfoja.

Avatar
Bulgarian_Stallion
Viestit: 91
Liittynyt: 30 Maalis 2004, 04:46
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bulgarian_Stallion »

no mul on tosi tosi ikävä muisto automilanost...pakoti mut maksamaan 500eur ihan turhist juttuist vaan koska ne huomas että mä en ymmärtänyt suomea ja autoist niin paljon...Mul oli periaates vaan likainen ilmasuodatin ja mun auto yski vähan kun kiihdotin...niin se jätkä milanost sanoi ettö se on lamba tunistin vika...niin vaihdettiin sen 400eur...sen jälkeen se se sanoi et se on sytytys järstelmä niin seki maksoi 150eur...lopulta kun menin delta-auto ne tarkisti mun "uusi" lambda tunistin joka milano laittoi ja mun vanha ja tuli selvää että se "uusi" on paljon huonomass tilassa kun mun vanhaa niin mul oli pako laitta se vanha takaisin delta-autossa ja taas meni 450eur...ja kaikki tämä koska mä en tajunut et se oli likainen suodatin...

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

late04 kirjoitti:Tuosta Malminkartanon korjaamosta en tiedä, mutta varoitan Herttoniemen AutoApexista, joka myös ilmoittaa olevansa Italoautoihin erikoistunut. Bensatankin vaihto ei ainakaan sujunut ja asiakaspalvelu oli per***stä. Ihan vaan tiedoksi, sinne ei Alfoja.
Olisko asiaa laittaa päävalikon alle huolto-osio, johon voisi eri pajoille antaa ruusuja ja risuja, ja muutenkin rankata firmoja (ja DA:n eri toimipisteitä) hinta-/laatusuhteen perusteella. Kokemukset olisi näinollen helposti kaikkien tarkistettavissa ja korjaamoille voisi vihjata ohimennen listan olemassaolosta, jos sillä vaikka olisi toimintaa tehostava vaikutus?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

MK kirjoitti:
late04 kirjoitti:Tuosta Malminkartanon korjaamosta en tiedä, mutta varoitan Herttoniemen AutoApexista, joka myös ilmoittaa olevansa Italoautoihin erikoistunut. Bensatankin vaihto ei ainakaan sujunut ja asiakaspalvelu oli per***stä. Ihan vaan tiedoksi, sinne ei Alfoja.
Olisko asiaa laittaa päävalikon alle huolto-osio, johon voisi eri pajoille antaa ruusuja ja risuja, ja muutenkin rankata firmoja (ja DA:n eri toimipisteitä) hinta-/laatusuhteen perusteella. Kokemukset olisi näinollen helposti kaikkien tarkistettavissa ja korjaamoille voisi vihjata ohimennen listan olemassaolosta, jos sillä vaikka olisi toimintaa tehostava vaikutus?
jeps...voitaisiin puhua melkein Alfabbs:n mustasta listasta.... :wink:
sinnepääsy ei hyvää tiedä...
Viimeksi muokannut 90, 21 Huhti 2004, 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

late04 kirjoitti:Tuosta Malminkartanon korjaamosta en tiedä, mutta varoitan Herttoniemen AutoApexista, joka myös ilmoittaa olevansa Italoautoihin erikoistunut. Bensatankin vaihto ei ainakaan sujunut ja asiakaspalvelu oli per***stä. Ihan vaan tiedoksi, sinne ei Alfoja.
Autoapexist oon samaa mieltä! ekaks koitti väkisin vaihdatuttaa yhen kardaani rinkulan enemmän ku mitä piti ei kyl onnistunu ja toinen Bensatankin vaihdos tuhos mittarin/anturin ettei näyttänyt mittari enää mitää! Eli ei kannattane käyttää ko firmaa!

Milano puolestaan on mun mielestä toiminu ihan ok! Malminkartanon paikast ei oo mitää tietoo!

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Kokemuksista on mukava kuulla, mutta mustaa listaa en kannata. Kokemukseen liittyvästä kertomuksesta voi tehdä omia johtopäätöksiä muttei yksinkertaisesta listasta "huonoja" korjaamoita. Esimerkiksi: "huoltohinnat aivan liian kalliit" kommentin pohjalta voi miettiä onko hinnat oleellisesti kalliimmat kuin muissa vastaavissa korjaamoissa vai onko hinnat liian kalliit niistä valittavalle henkilölle (kuten kaikki hinnat on kaikille - noin yleistyksenä).

Muutenkin huollosta voi aina reklamoida ja jos sekään ei auta (kuluttajasuojan antamien keinojen mukaisesti). Sitten on asiallista suositella välttämään ko. korjaamoa.

Itselläni ei ole tähän mennessä tullut vastaan yhtään korjaamoa, joista oikeasti viitsisin valittaa. Joskus on jotain liian kallista tehty normaalihuollon yhteydessä kysymättä. Myöskin etukäteen kysytty hinta-arvio on noussut 20%, mikä on mielestäni vielä sallitun rajoissa. Ikinä ei ole mitään turhaa vaihdettu muuten kuin takuukorjauksena - ja sekään ei tapahtunut alfaa huollettaessa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

BSTR kirjoitti:Kokemuksista on mukava kuulla, mutta mustaa listaa en kannata..
no ei tietenkään mitään mustaa listaa, vitsiksi lähinnä tarkoitin...
mutta tuommoinen ruusut ja risut palsta voisi olla ihan hyvä..siis ihan alfistien kokemuksiin pohjautuva..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

BSTR kirjoitti:Kokemuksista on mukava kuulla, mutta mustaa listaa en kannata. Kokemukseen liittyvästä kertomuksesta voi tehdä omia johtopäätöksiä muttei yksinkertaisesta listasta "huonoja" korjaamoita.
Samaa mieltä, Milanoa, DA:ta ja nyt Apexia haukutaan ja kehutaan kilpaa joten tiedä sitten. Oma vehjettä on entinen jannu Apexissa huollattanut ja toimii kuin junan vessa (kop kop). Milanossa nyt auto tuli kuntoon mutta maksoi senkin edestä eikä ollut täysin kunnossa.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Tuosta BSTR:n kokemasta 20 % hinnan noususta arvioon verrattuna tuli mieleen:

Itse olen pari kertaa kokenut noin 120 % nousuja ilman erillisilmoitusta - en tosin Alfan ratissa. Eikä niistä sen enempää, vitutuksesta viisastuu.

Sain kerran kuulla eräältä mieheltä, jonka vaimo oli lakimies, että hinta-arvio saa heittää lain mukaan vain 10 %. Tiedä sitten onko perää.

Mutta arvatkaapa kauanko Helsinkiläisellä lipputankofirmalla menee vaihtaa katkennut lipputanko uuteen ja viedä vanha pois. Hommaan kuuluu nosto, kahden mutterin ruuvaaminen ja vanhan vieminen pois samalla autolla, jolla uusi tuotiin.

Laskun mukaan 19 tuntia.

akik1
Viestit: 32
Liittynyt: 14 Elo 2003, 19:36

Viesti Kirjoittaja akik1 »

Juu, korjaamoita on joka lähtöön ja DA:sta omat kokemukset on suhteellisen hyviä, muilta osin kuin hinnoittelun.

Jotta hinnoittelusta jotain faktaakin, niin sattui TM:stä (20/03) silmiin käyttökustannustaulukko, jossa TM:n tekemien 60000 km:n käyttötestikustannukset oli listattuna iskutilavuuksien mukaan.

Alfoja edusti 147 1,6 120 hv Distinctive. Oli käyttökustannuksiltaan luokkansa kallein ja kaikkien luokkien kolmanneksi kallein. Pelkät huoltokustannukset olivat Alfan osalta toiseksi kalleimmat, vain kahden litran Xantia meni hiuksenhienosti ohi. Alfalla huoltokustannukset oli 2,14 €/100 km ja Citikalla 2,24 €/100 km.

Ko. Alfalla ajo TM:n mukaan maksaa 18,07 €/100 km. Halpaa on.

Alfahan on mahtava auto ja merkissä pysyisi mielellään, mutta turhasta maksaminen vituttaa aina.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

akik1 kirjoitti:
Alfahan on mahtava auto ja merkissä pysyisi mielellään, mutta turhasta maksaminen vituttaa aina.
no turhasta maksamiseen löytynee vain semmoinen rarkaisu että ajo/käyttöautoksi jokin uusi/uudennihkeä muunmerkkinen auto ja kesä/sunnuntai autoksi jokin vanhempi Alfa... :wink:

tuommoista ratkaisua on tullut omalla kohdalla harkittua muutamaan otteeseen, toistaiseksi kyllä itselläkin on käyttöautona Alfa ja vielä vanha sellainen...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

akik1 kirjoitti:Juu, korjaamoita on joka lähtöön ja DA:sta omat kokemukset on suhteellisen hyviä, muilta osin kuin hinnoittelun.

Jotta hinnoittelusta jotain faktaakin, niin sattui TM:stä (20/03) silmiin käyttökustannustaulukko, jossa TM:n tekemien 60000 km:n käyttötestikustannukset oli listattuna iskutilavuuksien mukaan.

Alfoja edusti 147 1,6 120 hv Distinctive. Oli käyttökustannuksiltaan luokkansa kallein ja kaikkien luokkien kolmanneksi kallein. Pelkät huoltokustannukset olivat Alfan osalta toiseksi kalleimmat, vain kahden litran Xantia meni hiuksenhienosti ohi. Alfalla huoltokustannukset oli 2,14 ?/100 km ja Citikalla 2,24 ?/100 km.

Ko. Alfalla ajo TM:n mukaan maksaa 18,07 ?/100 km. Halpaa on.

Alfahan on mahtava auto ja merkissä pysyisi mielellään, mutta turhasta maksaminen vituttaa aina.
156 2.0 vs bmw 320 käyttökulut (tuulilasi)

huollot 3 vuotta/60tkm

A 2825mk (3 kertaa) B 2538mk (2 kertaa)

varaosahinnat

A 6036mk B 6531mk
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

90 kirjoitti:no turhasta maksamiseen löytynee vain semmoinen rarkaisu että ajo/käyttöautoksi jokin uusi/uudennihkeä muunmerkkinen auto ja kesä/sunnuntai autoksi jokin vanhempi Alfa...
Aijaa, eli uusilla Alfoilla ei sitten ole mitään virkaa? :wink: Ei tuollainen nyt niin kallis ylläpidettävä ole, mitä yleisesti kuvitellaan. Ei muunmerkkisilläkään autoilla ajo ilmaista ole.

Viime vuonna tuli kilometrejä V6:lla vajaa 40 000, ja pari tonnia 1,8TS:llä. Tänä vuonna tullut V6:lla 10 000, ja 1,8TS:llä 2000. Ihmeen paljon, vaikka töihinkin vaan pari kilsaa matkaa. :-D

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Viime vuonna tuli kilometrejä V6:lla vajaa 40 000, ja pari tonnia 1,8TS:llä. Tänä vuonna tullut V6:lla 10 000, ja 1,8TS:llä 2000. Ihmeen paljon, vaikka töihinkin vaan pari kilsaa matkaa. :-D
no taidat olla kova kruisailemaan noiden kilometrien perusteella... :)
ja eikös sulla vasta mennyt muuten paritonnia V6:n keväthuoltoon.... :wink:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

90 kirjoitti:... ja eikös sulla vasta mennyt muuten paritonnia V6:n keväthuoltoon....
Juu, mutta jos sillä ajelee taas sen 100 000km, niin ei haittaa. Vanhempaan Alfaan saa upotettua helposti enemmän, jos ei osaa räplätä itte. :roll:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti:
90 kirjoitti:... ja eikös sulla vasta mennyt muuten paritonnia V6:n keväthuoltoon....
Juu, mutta jos sillä ajelee taas sen 100 000km, niin ei haittaa. Vanhempaan Alfaan saa upotettua helposti enemmän, jos ei osaa räplätä itte. :roll:
no ei mulla ole mennyt kertaakaan kahtatonnia kerralla yhteenkään alfaan vaikka ovat vanhoja olleetkin... :roll:
no ehkäpä syynä tosiaan ettei ole tarvinnut maksaa töistä vaan pelkistä osista...
onneksi osaa itse laitella niin säästyneet rahat voi taas käyttää muuhun..

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

90 kirjoitti:no ei mulla ole mennyt kertaakaan kahtatonnia kerralla yhteenkään alfaan vaikka ovat vanhoja olleetkin...
no ehkäpä syynä tosiaan ettei ole tarvinnut maksaa töistä vaan pelkistä osista...
onneksi osaa itse laitella niin säästyneet rahat voi taas käyttää muuhun..
Monellako Alfalla olet ajanut 100 000km? :wink: Ja sinähän osaat korjailla itse, minä en.

Jos ostaisin vanhan Alfan, ajaisin sillä 100 000 (jos se kestäisi, edellinen kesti 7000km. :wink: ) ja käyttäisin joka kerta merkkihuollossa, niin tulisi hintaa..

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti: Monellako Alfalla olet ajanut 100 000km? :wink: Ja sinähän osaat korjailla itse, minä en.

Jos ostaisin vanhan Alfan, ajaisin sillä 100 000 (jos se kestäisi, edellinen kesti 7000km. :wink: ) ja käyttäisin joka kerta merkkihuollossa, niin tulisi hintaa..
no vanha alfa on yleensä harrastuksen vuoksi ainakin mulla, muista alfisteista en sitten tiedä..
käyttöauto on sitten asia erikseen ja omalla kohdalla luultavasti olisi eri merkkinen kuin Alfa..joten tod näköisesti se 164-superin hankinta jää ja syynin alle tulee taas Alfetta GTV6..
uudelle autolle ei ole tarvista kun työmatkakin on alle 2km ja sen ajaa vaikka polkupyörällä...taikka sitten vaikka seitenvitosella jolla on nyt tullut muuten ajettua 5tkm eikä ongelmia ole ollut...

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Olen kyllä 90:n kanssa samoilla linjoilla. Taitaa olla kaikki Alfat, sekä uudet,että vanhat vähän sellaista "rasvanäppi asennetta " vaativia vehkeitä :mrgreen: Sopii mulle :lol:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Musta puhumattakaan :mrgreen:

Sorry, oli pakko.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Niin just ! :mrgreen: Pakko oli vaan mainita.

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Ja siihen toiseen "pakolliseen kravattiin " Vissiin sitten pyyhitään kädet :mrgreen:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tosta itse räpläämisestä ja käsien likaamisesta.
Nyt on oikeasti tullut taas hyvä mieli, kun on pari kertaa viimeisen kuukauden päässyt oikeasti hieman likaamaan käsiään Alfan parissa :) .
Talvella ei ulkosalla ole viitsinyt, mutta nyt lämpimämmillä keleillä onnistuu "pienemmät" hommat, kuten huohottimen putkien uusinta aivan loistavasti.
Kun jotain tekee, niin muistaa taas osaavansa :wink: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kiva tietää että palstalla liikkuu muitakin samanhenkisiä.. :-D

kyllähän se tulee hyvä mieli kun on tehnyt autoon oninistuneen rempan ja on kyynärpäitä myöten rasvassa sekä naama mustana...tämä tulrr jatkumaan myös tulevaisuudessa eikä loppua näy.. 8)

Avatar
lruutu
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Syys 2003, 18:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lruutu »

Malminkartanon Autohuollosta voi sanoa, että omat huoltoni olen siellä tehnyt ja tulen teettämään. Auto Milanoon ja Deltaan nähden tuntuu olevan huomattavasti halvempi ja tuntuu työ kiinnostavan ihan oikeasti. Ainakin siltä vaikuttavat :wink: Lisäpontta ajatuksiin tuli tunti sitten kun kyselin 120tkm huollon hintoja ilman jakopäänhihnan sörkkimistä(vaihdettiin 1000km sitten) ja huollot Auto Milanossa 230€, Malminkartanossa 140€. Kummassakin tasan samat työt ja osat. Deltasta en edes viitsinyt kysyä :) Yleisesti voi sanoa, että kaikki tuntuu pelittävän oikeen hyvin ja halvalla olen päässyt.

Taitaa Malminkartano olla ihan luotettava italojen suhteen, kun Konalan Delta käyttää Alfojen ja Fiatien takuuhuolloissa osittain ko liikettä. Toi ei kyllä taida olla mikään meriitti, mutta kuitenki...
Malminkartanossa on tähän mennessä huoltojen lisäksi ronkittu etulaakerit, etutukivarret ja muuta sälää kuten käsijarruvaijeri, joka D-liikeessä oli korjattu ilmastointiteipillä. Olisi tutkijoilla ollut naurussa pitelemistä kun "korjauksen" olisivat huomanneet samalla kun mua olis kaiveltu asfaltista lusikalla. Katsastusmieskään ei oikeen tykännyt ja Malminkartanossa kävin lopulta korjaamassa senkin.

Pitkään hajalla olleen joustinputken käyn kyllä vaihtamassa Tiittasella. Delta ilmoitti, että pitää koko etuputki vaihtaa ja sekin pitäisi vielä erikseen tilata. Konalan Deltan hinta työlle olisi ollut 440€ (Auto Milano 450€), mutta jos Tiittasella selviää ongelmasta alle sadan euron ni aika selvä peli varsinkin kun etuputki on muuten täysin kunnossa. Kumma kyllä kun auton maahantuojalla ei ole hyllyssä noita etuputkia, mutta Moponetistä ja Milanosta löytyy :?

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Kyllähän se on totta jos viitsii ja osaa tehdä autoon remontit itse, silloin tietää mitä ja miten on korjaukset tehty. Ja silloin säilyy tietty tinkimättömyys osissa kun asennustyöstä ei tarvitse maksaa. Näiltä sivuilta löytyy hyviä neuvoja jos menee sormi suuhun. Oma auto oli käytetty jollain turatimpurilla, joka on sanonut itseään auton"asentajaksi." Meni noin 2kk kun käytiin kaiken muun hauskuuden ohella läpi erinäisiä turauksia nyt rupeaa toimimaan ja tietää mitä on tehty ja miten. Tietysti uudet autot on erikseen takuineen ja muut. Kaikilta ei löydy sitä pakkomielletä ruveta likaamaan käsiä. Tietysti Alfa ei ole helpoin auto korjata mikä vaikuttaa korjaamoihinkin, koska monet mekaanikot ovat osan vaihtajia ja siihen ammattitaito loppuu(osaa vaihtaa laturin muttei hiiliä) tietty parhaita on itse oppineet kantapään kautta oppineet, joille on jääny jostain teoria tietoakin.
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Taitaa Malminkartano olla ihan luotettava italojen suhteen, kun Konalan Delta käyttää Alfojen ja Fiatien takuuhuolloissa osittain ko liikettä.
Jaahas, ihmettelinkin huoltokirjassani 80000 kohdalla olevaa deltan ja malminkartanon leimaa :?
Oli tuolla ilmeisesti vaihdettu hihna.
- Alfaholic -

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Vaan 75:n takastefaa eivät Malminkartanossa vaihda, valitettavasti. Konalan Deltassa kyllä ja Milanossa. Sekä tietysti näihin nähden edullisessa Muukkosessa (jonne varmaan kohta ajelen Helsingistä, kun hintaero on yli 200€ stadjin puljuihin). Ilmeisesti työläämpiä ja epävarmempia (ei kokemusta) hommia puljut hylkii, Deltakin alkuun suositteli Milanoa ja kun naurahdin suositukselle, niin etsivät hinnan k.o vaihtotyölle pienellä viivellä.

Vaihtoehdot kyllä kiinnostais.

Avatar
Fratello
Viestit: 82
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 15:55
Paikkakunta: Helsinki

Huoltokokemuksia

Viesti Kirjoittaja Fratello »

Malminkartanon autohuolossa 180 000 huolto 156 2,0 ts:ään sisältäen jakopään hihnan vaihdon. Hinta 630€. Sanoisin että kohtuulista? Lista mukaan seuraavista tarkailua vaativista asioista ja kohteista. Puolet hinnasta koostui osista ja puolet (60€/h) työstä. Asiallinen ja "reilun maun" jättävä palvelu.

Avatar
lruutu
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Syys 2003, 18:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lruutu »

Kävin sitten Tiittasella vaihtamassa tuota etuputken joustinosaa, kun lupasivat tehdä työn Deltassa 440€ ja Tiittasella korjata ko osan 80€. Ei kuulemma tuo kuulu Deltan vaihtotakuuseen. Olisi kanssa kiva saada jostain joku lista osista, jotka kuuluvat tuohon vaihtotakuuseen, mutta ei siitä sen enempää. Ajoin Tiittaselle ja hetken tutkittuaan totesivat, että ei se missään etuputkessa se vika ole. Pärinä-ääni tulee takaosan pakoputken suojapelleistä, joista puuttuu useita ruuveja.

Kiitos vaan Deltalle ihan h***etisti! :evil: Taas meinasi mennä 440€ tuhkana ilmaan 3 ruuvin takia ja sittenkin ääni olisi jatkanut olemassa oloaan. :cry: Autoa siis oikeen tutkittiin Deltassa 2 päivää jotta syy löytys ja todelliseen vika-analyysiin meni Tiittasella kahden miehen voimalla ilmaiseksi noin 5 minuuttia. Ääni ei tullut edes läheltä etuputken joustinosaa. Olinhan mä jo aiemmin Deltassa käynyt tutkituttamassa tuota ääntä ja silloin syyksi ilmoitettiin "kulunut" etuputki, jonka sisäpuoli olisi alkanut hapertua ja särinä-ääni tulisi metallisilpusta sisällä. Kattooko ne siellä oikeesti yhtään mitään vai heittääkö ne viat siellä jollain ihmeen nopalla? :x Itsekin kokeilin noita takapeltejä sitten, enkä ihmettele että ääni tuli sieltä kun pellit heiluvat 20 senttiä hakaten putkeen ja runkoon vuorotellen. Ne ei oo varmaan edes nostanut sitä autoa ilmaan Deltassa tai ainakaan katsonut auton takaosaan. No eivätpä vielä ehtineet veloittaa mitään ja tähän loppu Deltan käyttö kun vaihtotakuu meni umpeen :lol:

Malminkartanossa kävin huollattamassa 120tkm huollon, kuten uhosin joskus aiemmin. Huolto kustansi karvan verran alle 300 ilman jakohihnan vaihtoa, mutta samalla siis rempattiin moniurahihna, tehtiin Forte-pesu padalle ja täytettiin ompelukone 5-50 mobililla ja vaihdettiin pesuripumppu uuteen kun vanha oli niin laiska. Erittelyssä moniurahihnan vaihto oli n.90€ töineen, pesuri 20€ ja Forte-pesu 40€, eli öljyille ja huollolle jää just toi 140€, minkä lupasivatkin. :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

lruutu kirjoitti:Olinhan mä jo aiemmin Deltassa käynyt tutkituttamassa tuota ääntä ja silloin syyksi ilmoitettiin "kulunut" etuputki, jonka sisäpuoli olisi alkanut hapertua ja särinä-ääni tulisi metallisilpusta sisällä.
:lol:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
lruutu
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Syys 2003, 18:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lruutu »

Ei koskaan pitäisi oikeastaan haukkua ketään, kun heti saa pyydellä anteeksi. Nyt sitä tulee sitten kiitosta Deltan Konalan Alfa pikahuollolle(muu väki oli kun perseeseen ammuttuja karhuja), kun vaihtoivat parkkilampun, kiinnittivät käsijarrun vaijerin, korjasivat öljytulpan kiinnityksen ja kiinnittivät pakoputken ympärillä olevat pellit ilmaseks :) samalla kun kävin tiedustelemassa ko operaation hintaa. Sano vaan, että nostetaan auto ylös ja katotaan vähän mikä siellä on vikana. Sitte se pyöri ja hyöri kun herhiläinen siinä auton kimpussa pari kymmentä minuuttia ja sano sitte että lähe menee, ei maksa mitää. Vaihtotakuu oli siis jo mielestäni loppunut.

No tällä kertaa osasin kyllä tarkalleen sanoa mikä on hajalla ja mitä ruuvia pitää kiristää, joten ei mitään pitänyt tutkia... Palvelu oli kyllä tavanomaisen Deltamaista asiakkaalle v!ttu!lua, lukuun ottamatta todella ystävällistä korjaajaa, joka siis passitti mut menemään ilman laskua. Kiitokset hänelle :)

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Itselläni on myös pelkkää hyvää sanottavaa Konalan Deltan pikahuollosta, asiansa tuntevia kavereita. Kannattaa melkein ajaa auto suoraan sinne jos epäilee jotain vikaa ja saa heti hyvän analyysin. Pienemmät viat hoituvat odotellessa ja laskutus on erittäin kohtuullista.

Avatar
Alfisti felice
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45

Viesti Kirjoittaja Alfisti felice »

Jos tarkoitatte sitä Konalan alakerran Alfa-parivaljakkoa, jotka hoitavat huoltotoimintaa itsenäisesti niin olen 100% samaa mieltä. Palvelu on TODELLA hyvää. :-D

Tämä lienee niitä harvoja asioita jotka on Deltassa hoidettu oikein. Saisi laajentua myös muihin toimipisteisiin...

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Kuinkahan paljon V6 koneisen Alfan 60 tkm huolto (sis. hihnanvaihdon)mahtaa Deltassa maksaa ja mitä muualla ?

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Curva Grande kirjoitti:Kuinkahan paljon V6 koneisen Alfan 60 tkm huolto (sis. hihnanvaihdon)mahtaa Deltassa maksaa ja mitä muualla ?
Deltassa varmasti reippaasti yli tontun ja esim. Järvenpään
Car-Pojissa vesipumpun kanssa n. 850e. Omilla osilla
voi säästää vielä hitusen. Tuossa ei ole muuta
huoltoa huomioituna.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

^ No jos tonnin pintaan onnistuu niin ollaan jollain lailla järjellisissä hinnoissa.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Curva Grande kirjoitti:^ No jos tonnin pintaan onnistuu niin ollaan jollain lailla järjellisissä hinnoissa.
Eikös pelkkä V6:n hihnanvaihto ole jo tuon tonnin hintainen?
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »


Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Vittorio Jano kirjoitti:Ei ole ilmaista muuallakaan.
Ja kirjoittaja on tuttu TeroPee- nimellä myös tältä foorumilta. Myi kyllä sen 156:n jo pois eikä muita alfoja tainnut olla.

Vastaa Viestiin