Jebulis, eli tarkotus tosiaan on siis vaihtaa sedan 156 farkku 156:seen, a r t i k u l o i n t i tais olla meikäläisellä vähän epäselvää
159 vois olla kiva, mutta kun rahat ei kerta kaikkiaan riitä.
Hyviä, sekä edellisestä 2.4 10v:stä että nykyisestä 1.9 16v:stä. Vaikka tehoa ei ylettömästi olekaan niin ajamisesta tulee jotenkin mieleen vanhan ajan pensaturpo: Kun ahdot nousee niin aina mennään hetken aikaa melko vikkelän tuntuisesti ja kivan sihinän säestyksellä. Toisaalta kierroksiakin nuo sietävät paremmin kuin esmes VAGin pumppusuutinkoneet tai PSA:n ensimmäisen sukupolven HDI:t, eli JTD on käytökseltään enempi bensakonemainen.
Rohkaisevaa

Itsellä Fiat konsernin JTD koneista kokemusta Ducaton 2,8 JTD asuntoauton alustana, vanhemmilla nyt toinen menossa, 8 vuotta ollut JTD, eikä minkäänlaista murhetta/ongelmaa.
Eli valinta lienee nyt kyllä siis kallistuvan dieselin puolelle, ja siis nimenomaan 156 sportswagon....
Olen ite ajanut 1,9 JTD 156 sedanilla, samalla yksilöllä, jota maybetomorrow taisi kanssa olla kokeillut, oli visa-autossa keväällä. En tiedä oliko autossa sitten joku vialla, mutta tuntui että käynti oli todella karkea, ja potkua ei ollut mitenkään erikoisesti ja dieselistä tuttu vääntökin tuntui puuttuvan...
Mutta, miten te jotka olette pyöritelleet sekä 1,9 että 2,4 dieseliä, maksaako vaivan maksaa/metsästää tuota isompaa, vai riittäisikö sittenkin kuitenkin tuo pienempi?
Kuten sanoin, kokemusta ei ole kuin pienemmästä, mutta se mitä olen lehdistä lukenut, kuullut, ja täältä katsonut, niin ainakin tällä hetkellä valinta kallistuisi sitten tuon isomman puolelle. Olenko oikeilla jäljillä???
V6V6V6V6V6V6V6V6V6........etsietsietsietsi niin löydät.....älä pidä muita Jumalia! Olen puhunut.......kiitos ja anteeksi.....
Tiedetään...elämä alkaa 5000 rpm:stä...
