Alfa 164 hinnat
Valvoja: Moderators
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Alfa 164 hinnat
Alkaa olla melko pienet hintaerot myynnissä olevilla 164-malleilla. Jos halvimmasta päästä sellaisen saa muutamalla satasella ja katsastetun ja kunnossa olevan parilla tonnilla niin minusta nuo halvemman pään 164:t on rajusti ylihintaisia.
Jos olisin itse ostamassa nyt 164:ää niin pienellä rahalla saisi paljon autoa.
Toivottavasti ei ennakoi 164:n arvostuksen laskua. Ehkä tarjontaa vain on liikaa.
Jos olisin itse ostamassa nyt 164:ää niin pienellä rahalla saisi paljon autoa.
Toivottavasti ei ennakoi 164:n arvostuksen laskua. Ehkä tarjontaa vain on liikaa.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
On tullut usein juteltua ei-alfa myönteisten ihmisten kanssa ja jos on tullut puhetta 164:stä, niin näkemys on että se on huonolla tavalla vanhan ja "tavallisen" näköinen.
Alfoja 10 vuotta "harrastaneena" täytyy sanoa että 164 on valitettavasti vähän ei-alfamainen ulkonäöltään (perä on kaunis, mutta keula muistuttaa 80 luvun ooppelia). Sama 80 luvun fiilis pätee huonolla tavalla autossa sisälläkin.
Tämä siis minun mielipide eikä yleinen fakta
Mutta tämä varmasti laskee auton haluttavuutta ja sitä kautta hintoja.
Alfoja 10 vuotta "harrastaneena" täytyy sanoa että 164 on valitettavasti vähän ei-alfamainen ulkonäöltään (perä on kaunis, mutta keula muistuttaa 80 luvun ooppelia). Sama 80 luvun fiilis pätee huonolla tavalla autossa sisälläkin.
Tämä siis minun mielipide eikä yleinen fakta
Mutta tämä varmasti laskee auton haluttavuutta ja sitä kautta hintoja.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Laivahan se on Alfaksi. Ihan kuten 166:kin. Eipä niin vanhoilla "isoilla" autoilla paljon rahallista arvoa ole, olipa merkki mikä tahansa.
Itselläkin on ollut 164 ja tykkäsin kyllä, vaikkei se perinteisen alfamainen olekaan. Itse tykkään kyllä sen muotoilustakin, eikä se nyt mitenkään pahalla tavalla vanhalle näytä mielestäni edelleenkään. Makuasioita, toki.
Itselläkin on ollut 164 ja tykkäsin kyllä, vaikkei se perinteisen alfamainen olekaan. Itse tykkään kyllä sen muotoilustakin, eikä se nyt mitenkään pahalla tavalla vanhalle näytä mielestäni edelleenkään. Makuasioita, toki.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfa 164 hinnat
Jos hintoihin vielä palataan, niin ilmaiseksiko nuo halvimmat pitäisi antaa? Onhan tuo metalli jo jonkun arvoista ja varmasti niistä jonkin verran ehjää osaakin löytyy.AlfaTom kirjoitti:minusta nuo halvemman pään 164:t on rajusti ylihintaisia.
kumimuumihan noi kuitenkin kerää talteen
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Itselläni on pelkästään hyviä muistoja satakuusnepasta. Sitäpaitsi ei se koko paljon merkkaa: 164 on toki isomman kokoluokan auto kuin 156, mutta ketterämpi esim. kääntösäde huomioonottaen.
164 on mielestäni ajattoman kaunis auto. Pitää kuitenkin muistaa, että se on suunniteltu 80-luvulla.
164 on mielestäni ajattoman kaunis auto. Pitää kuitenkin muistaa, että se on suunniteltu 80-luvulla.
Jakke kirjoitti:Laivahan se on Alfaksi. Ihan kuten 166:kin. Eipä niin vanhoilla "isoilla" autoilla paljon rahallista arvoa ole, olipa merkki mikä tahansa.
Itselläkin on ollut 164 ja tykkäsin kyllä, vaikkei se perinteisen alfamainen olekaan. Itse tykkään kyllä sen muotoilustakin, eikä se nyt mitenkään pahalla tavalla vanhalle näytä mielestäni edelleenkään. Makuasioita, toki.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Minusta taas se alkuperäinen malli on varsinkin sivuprofiililtaan poikkeuksellisen linjakas auto (ja vielä linjakkaampi ilman noita QV-helmoja), nokka tosin alkaa olla vähän ikääntynyt. Sisustassa taas kojelauta on jopa futuristisen näköinen ja muotoilu ja materiaalit ovat muutenkin ihan toista luokkaa kuin esmes 75:ssa.Pasi kirjoitti:Alfoja 10 vuotta "harrastaneena" täytyy sanoa että 164 on valitettavasti vähän ei-alfamainen ulkonäöltään (perä on kaunis, mutta keula muistuttaa 80 luvun ooppelia). Sama 80 luvun fiilis pätee huonolla tavalla autossa sisälläkin.
Tämäkin on vain mielipide, mutta sentään se oikea mielipide!
- Epäkelpokeräilijä -
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Ehkä se on juuri tuo 80 luvun "näennäisfuturistinen" sisälookki kojelaudassa mikä minua tökkii. Nappeja on kuin bondin autossaRasvis kirjoitti: Sisustassa taas kojelauta on jopa futuristisen näköinen ja muotoilu ja materiaalit ovat muutenkin ihan toista luokkaa kuin esmes 75:ssa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Jep, näinhän se aina menee että: Koko ajan autot halpenee, erityisesti se jota olet itse myymässä .
Kyllä se vaan valitettavasti kysyntä määrää näissäkin hinnan. Ja aina erikoisempien autojen kanssa (keräilykappaleet tietty erikseen) kun oikean yksilön löytää käsiinsä, saa aina erittäin hyvän auton aivan liian halvalla, tavallaan...
Ne huonot/bulkki yksilötkin painavat niiden hyvien hintaa alas suhteettoman paljon. Myyjän kannalta se on vain se totuus, että jos kaupan haluaa saada aikaan niin hinta on oltava ostajalle kohillaan. Jos hinta on myyjän puolesta hyvä hyvällä yksilöllä, niin voi todelliset ostajat (jotka useimmiten soittaa, eikä kysele vain tiukkaa hintaa netissä vitsin päälle tai vaihtoa käytettyyn kondomiin) olla harvassa, kun joku jolla oma hyvä ollut 6kk myynnissä on aloittanut sen hinnan tarkastelun pykälä kerrallaan... Onhan netti tietenkin aina pullollaan autoja, jotka ovat siellä vain näytillä hintapyynnön perusteella ainakin. Usein vielä vuodesta toiseen
Mitä tulee 164 muotoihin, niin on se vaan niin pirun hieno auto... Toki vähän limusiinimainenhan se alfaksi on, mutta kyllä laadultaan (lähinnä tukevuus ja hiljaisuus+materiaalit)pidän jopa parempana kuin ei 75 vaan 155 ja jopa 156 varauksin...
Kojelaudan muodoista en itsekään aikoinaan oikeen syttynyt, viimeisen kymmenen vuotta olen niistä pitänyt. Ne on lähes veistokselliset. On se niin hieno auto, pitäisköhän hankkia...
-Mikko-
Ps. 166set, ne ne vasta halpoja on
Kyllä se vaan valitettavasti kysyntä määrää näissäkin hinnan. Ja aina erikoisempien autojen kanssa (keräilykappaleet tietty erikseen) kun oikean yksilön löytää käsiinsä, saa aina erittäin hyvän auton aivan liian halvalla, tavallaan...
Ne huonot/bulkki yksilötkin painavat niiden hyvien hintaa alas suhteettoman paljon. Myyjän kannalta se on vain se totuus, että jos kaupan haluaa saada aikaan niin hinta on oltava ostajalle kohillaan. Jos hinta on myyjän puolesta hyvä hyvällä yksilöllä, niin voi todelliset ostajat (jotka useimmiten soittaa, eikä kysele vain tiukkaa hintaa netissä vitsin päälle tai vaihtoa käytettyyn kondomiin) olla harvassa, kun joku jolla oma hyvä ollut 6kk myynnissä on aloittanut sen hinnan tarkastelun pykälä kerrallaan... Onhan netti tietenkin aina pullollaan autoja, jotka ovat siellä vain näytillä hintapyynnön perusteella ainakin. Usein vielä vuodesta toiseen
Mitä tulee 164 muotoihin, niin on se vaan niin pirun hieno auto... Toki vähän limusiinimainenhan se alfaksi on, mutta kyllä laadultaan (lähinnä tukevuus ja hiljaisuus+materiaalit)pidän jopa parempana kuin ei 75 vaan 155 ja jopa 156 varauksin...
Kojelaudan muodoista en itsekään aikoinaan oikeen syttynyt, viimeisen kymmenen vuotta olen niistä pitänyt. Ne on lähes veistokselliset. On se niin hieno auto, pitäisköhän hankkia...
-Mikko-
Ps. 166set, ne ne vasta halpoja on
Viljan tar fram det som inte fanns.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Kyllähän 164 superi on minusta tyylikkäin alfa varsinkin eloksoiduilla listoilla. Huoltokin on monessa suhteessa helppoa tehdä. Tosin on pitempään tullut ajeltua 155:lla vaikka sen laatu ei 164 tasolle ylläkään, lähinnä korin nitinöiden suhteen.
Harva taitaa haluta vanhaa isokoneista autoa vaikka saisi halvalla.
Harva taitaa haluta vanhaa isokoneista autoa vaikka saisi halvalla.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Alfa 164 hinnat
Lähden siitä oletuksesta että auto myydään ja ostetaan ajettavaksi, ei osiksi.Rolle kirjoitti:Jos hintoihin vielä palataan, niin ilmaiseksiko nuo halvimmat pitäisi antaa?AlfaTom kirjoitti:minusta nuo halvemman pään 164:t on rajusti ylihintaisia.
Jos tuollaisen alle tonnin pommin kunnostaa samalle tasolle sen parin tonnin auton kanssa niin rahaa on palanut reilusti enemmän kuin se hintojen erotus.
Kovin monella ei myöskään ole mahdollisuutta perustaa pihalleen purkuautojen hautausmaata ja muutaman osan takia koko autoa en itse ainakaan viitsisi ostaa, paitsi jos sen saa erittäin halvalla, esim 50-100€.
Sen verranhan siitä saa kun romu-ukko hakee sen pois...
Mutta vanha totuus pätee, hulluhan ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa
Eli minun alkuperäinen pointti koko keskusteluun oli se, että hintahaarukka romukuntoisen ja hyvän yksilön välillä on erittäin kapea. Mutta käytettyjen markkinat jatkaa elämistään tähän suuntaan tulevaisuudessakin. Amerikan mallin Cash for Clunkers systeemi veisi nopeasti paljon harrasteikäistä kalustoa paaliin Suomessakin.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Näin se on pakko tehdä itsekin, tilaa on kylläkin vain yhdelle taltioitavalle autolle....mutta itse en lähde tähän alennusmyyntiin mukaan.Ricambi kirjoitti:Kannattaa vain taltioida eikä laittaa myyntiin, niin olen itse tehnyt... , ei kiinnosta laittaa myyntiin noilla hinnoilla.
Antaa 164:n olla tallissa muutaman vuoden, jos hinnat vaikka kääntyisi nousuun joskus lisäksi auton tallissa pitäminen ei maksa oikeastaan mitään kun vakuutuksia ja katsastus- ynnä muita kuluja ei ole.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Mun ensimmäinen oma auto oli vm.90 164 V6 vuonna -03. Todella reteä peli, eikä mitään vikaa sen 6kk aikana mitä auto minulla kerkesi olemaan kunnes sen kylkeen tuli parkkipaikalla sellainen 'parkkipaikkakolhu' että se meni lunariin. Maksoin siitä aikanaan n.3 000e. Olisipa kiva tietää millainen autohistoria minulla olisi jollei tuota mälliä olisi sattunut. Mutta jokatapauksessa olen siitä lähtien haaveillut ostavani 164:n uudelleen. Saksastakin rupeaa jo olemaan 'loppu' V6 turbo mallit, joita ei Suomeenkaan ole eksynyt kun varmaan parisen kappaletta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Alfa 164 hinnat
Noista halvimmista ja rupuisimmista "yksilöistä" vaan tuskin kovin suuri osa enää liikenteeseen pääsee. Myydään kokonaisena juuri sen takia, ettei myyjä halua sitä 20 prosenttia purettujen autojen hautuumaata omalle tai vuokrakasarminsa pihalle muodostuvan.AlfaTom kirjoitti:
Lähden siitä oletuksesta että auto myydään ja ostetaan ajettavaksi, ei osiksi.
Jos tuollaisen alle tonnin pommin kunnostaa samalle tasolle sen parin tonnin auton kanssa niin rahaa on palanut reilusti enemmän kuin se hintojen erotus.
Asiahan on täysin selgeä, näin se on vanhempien hiukankin korollaa eksoottisempien vehkeiden kanssa aina ollut. Jos sellaisen auton haluaa jolla aikoo ajaakin, kannattaa aina katsoa sitä parasta mahdollista... Niistä halvimmista ritsoista ei saa kun pirullisen riesan jos ei osiksi meinaa laittaa. Jos on vielä mätää enemmän kuin riittävästi ni ei siinä pottumaisen homman lisäksi paljon kannata tuntipalkkaansa (+materiaalit+mätää purkaessa rikki menevät osat+projektin laajentuminen) ehjään autoon verrattuna alkaa laskemaan. Pelkän maalauksen hinnalla jos pinnastakin mätä, voi saada auton joka on vielä täysin hyväksyttävässä maalissa . Mutta mutta, kyllähän noitakin joku ainakin välillä alkaa elvyttämään. Välillä järkiinnytään sitten kun autoa on purettu jonkun matkaa ja huomatannkin mistä lopulta olikin kyse. Läpipaskosta, jota ei oikein vielä harvinaisuudeksi voi laskea Joskus tehdään sisulla loppuun, kun ruvetaan miettimään mitä on jo tehty, ja paljonko on ruuvvattu uutta osaa kiinni
Aikoinaan kun Maserati BiTurboa katselin, löysin joltain harrastaja sivulta ostajanoppaan minkä sääntö numero 1 oli: Buy the best one You can afford! It will be the cheapest within the next few months...
Ja tähdennettäköön vielä, että se kallein ei aina ole se paras
155 kontra 164 olen VMTD:n kanssa 100% samaa mieltä mitä tulee nitinöihin. On tuolla Tipo lattiapaneelilla varustettuja autoja ollut itsellä 4kpl, joista vähiten on nitissyt Tempra farmari . Kaikkia vaivaa enempi tai vähempi korin velttous joka korostuu erityisesti jos jousitusta/vaimennusta jäykistetty ja renkaiden ilmatilasta "jostain syystä" tingitty. Sitten kun kori esim. jossain kuoppaisella parkkipaikalla kiertyilee niin heikompi laatuinen niin ja näin istuva kovamuovisisusta alkaa niitä natkutuksia päästelemään. Ääntää se koppa ajonaikanakin, mutta onneksi on riittävästi niitä muita melunlähteitä niin ei se niin haitaa
Viljan tar fram det som inte fanns.
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Ostin/sovin kaupat eilen hienosta kuusnepasta . Myyjänä monelle foorumilaisellekin tuttu kiistaton Herrasmies ja todellinen pitkän linjan Alfisti!Il Mostro kirjoitti:
Mitä tulee 164 muotoihin, niin on se vaan niin pirun hieno auto... Toki vähän limusiinimainenhan se alfaksi on, mutta kyllä laadultaan (lähinnä tukevuus ja hiljaisuus+materiaalit)pidän jopa parempana kuin ei 75 vaan 155 ja jopa 156 varauksin...
Kojelaudan muodoista en itsekään aikoinaan oikeen syttynyt, viimeisen kymmenen vuotta olen niistä pitänyt. Ne on lähes veistokselliset. On se niin hieno auto, pitäisköhän hankkia...
Autosta lisää varmaankin joskus tuonnempana jossain omassa topikissaan...
Viljan tar fram det som inte fanns.
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Mikäli vanhat merkit pitää paikkansa, niin hinnannoususta ei taida olla toivoa. Ainakaan ihan lähitulevaisuudessa...
Sitten kun halvat pommit poistuvat, niin niiden hinnat siirtyy niihin ehjiin
Epezi, onneks ei raavi joka nurkasta, niin on vauhti ainakin sen verran loivempi että jää jotain korjattavaakin
Sitten kun halvat pommit poistuvat, niin niiden hinnat siirtyy niihin ehjiin
Epezi, onneks ei raavi joka nurkasta, niin on vauhti ainakin sen verran loivempi että jää jotain korjattavaakin
Viljan tar fram det som inte fanns.