hammastangon tutkiskelua

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

hammastangon tutkiskelua

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Tutkiskelin hammastankoa, syynä öljyn vuotaminen oikealta raidetankoon.
Luulin että hammastangon oikean puoleinen stafa vuotaa, suojakumin ja raidetangon irti otettua epäilykset heräsi, koska hammastangon sisältä tuli öljyä. Auto käyntiin ja kaveri kääntelemään rattia, näinhän se on öljy tulee hammastangon sisältä. Koska ajatuksena oli koittaa saako oikeanpuoleisen stefan vaihdettua autoon päin, otin sokan ja ohjuri+stefan pois, onnistuu.
No, laitoin lelut takas kiinni. Vikahan on että sisempi stefa vuotaa(vasemanpuoleinen), hamastanko ontto ja reiät hampaissa ja oikealla päässä.
Sisempi stefa onkin sitten jo haastava, tuskin kuitenkaan mahdoton.

Eli jos joku meinaa ruveta hammastankoa vaihtamaan, kannattaa katsoa mistä öljy tulee. Jos tiputtaa oikealta, kumi irti ja katsoa tuleeko tangon sisältä (reikä) vai pääty stefasta.

No minulla minulla ongelma jatkuu...
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Mites helposti raidetanko lähti irti ?

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Ei ollut ongelmia. Tunkilla auto ylös/varmistus, rengas ja suojakumi pois, kaveri piti hammastangosta kiinni "pillupihdeillä" (en tiedä tartteeko), putkitongeilla (noin 50cm pitkät) nivelestä kiinni, ei mitenkään kovaa kiinni (makasin auton alla ja väänsin). Kuskinpuolella on hammastangossa avainväli, jos kuskinpuolta aukasee.
Ei sitä ehkä pillupihdellä auki saa, mut putkitongeilla (aku ankka) ei ongelmaa.

Laitoin kiremmälle, koska sanoisin että ohjaskumat meni (aurais liikaa oikealle).
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Kasaus tietysti päin vastaisessa järjestyksessä :-D

Itse otin ne metalli pannat irti, ruuvari kiristyskohdan väliin ja väänsin auki. (Sitten heitin ne niin pitkälle mereen kun jaksoin, kävin sukeltamassa ne ja heitin kauemmaksi :) Niin hyviä kun ne onkin, jonkun mielestä)
Takasin laitossa nippuside.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Kiitos paljon neuvoista :) ehkäpä itsekkin uskaltaudun kokeilla jahka osat joskus saapuvat :roll:

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Luulen että oma ongelmani alkoi, kun vasemanpuolen suoja oli rikki, vaihdoin raidetangon ja suojan. (Vuosi sitten katsastuksessa välystä).

Päästi vedet sisälle ja söi sen verran hammastankoa että stefa rupes vuotamaan.
Tämä on siis veikkaus.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Vastaa Viestiin