Käynnistysääni, pakkasaamuna....ei naputuksia. Suoraan se ääni mikä oli ennen, pelkästään, lämpimällä koneella kun oli käynyt tyhjäkäyntiä jonkun aikaa. En tiedä mikä hyöty oli muuntimella ja mikä osa painimien pesulla.
Vanha muunnin oli irrottaessa sellainen että jäi siihen asentoon mihin sen kääntäessä jätti. Pari kertaa palautui nollaan mutta muuten jäi siihen asentoon.
Tietysti tuntuu että vetääkin paremmin mutta vaikea todentaa. Pelkokin koko remontin sudeksi menosta vähenee.
Kaivetaan vanha topic esiin.. Mulla tuo tessu pitää dieselmäisen naputuksen tyhjäkäynnillä (800rpm) mutta käynnistäessä kun kierrokset on näin 1100 niin ääni on mielestäni normaali.. ? Onko se ajoituksenmuunnin?
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
Kyllä se saattaisi hyvinkin ajoituksenmuuntimesta johtua. Lisää nyt aluksi öljyä, ja vaihda jos on vaihdon tarpeessa. Infoa sitten tuliko sillä mitään muutosta tilanteeseen.
Eilen lisäsin litran 10-40:stä. Ei muutosta. Öljyt vaihdettu silloin kun auto liettuan puolella 138tkm kohdalla, ja nyt taulussa 144.. Lapussa lukee että seuraava vaihto 148tkm. Mietin tossa, että mikä helvetti on kun en oikein saa lukemaa öljytikusta.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
jyskyed kirjoitti:Eilen lisäsin litran 10-40:stä. Ei muutosta. Öljyt vaihdettu silloin kun auto liettuan puolella 138tkm kohdalla, ja nyt taulussa 144.. Lapussa lukee että seuraava vaihto 148tkm. Mietin tossa, että mikä helvetti on kun en oikein saa lukemaa öljytikusta.
Odota pari tuntia, nosta tikku ja katso. (Itsekään en osaa mutta tuo konsti on toiminut)
Pitäis tosta hakea Forte puhdistusainetta, ja vielä jos jostain löytäis tuota maxlife öljyä niin pääsis hommiin.. Takapönttöä odotellessa hommat seisoo.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
Onko jollain käsitystä kun omassa tessussa diesel-rohina kuuluu pari sekuntia välillä kun auton käynnistää, mutta vain kun kone on lämmin??
Kylmä kone ei ole koskaan pitänyt ylimääräistä ääntä.
Jarama kirjoitti:Onko jollain käsitystä kun omassa tessussa diesel-rohina kuuluu pari sekuntia välillä kun auton käynnistää, mutta vain kun kone on lämmin??
Kylmä kone ei ole koskaan pitänyt ylimääräistä ääntä.
Täällä tekee aivan saman, joskin sekunti on lähempänä totuutta. Jos kone on ajettu kunnolla kuumaksi, niin silloin ääntä ei välttämättä kuulu, mutta jos on vain lämmin, niin ääni kuuluu kokolailla varmasti. Tasapainoakseliahan ei tuosta löydy, joten vika ei oikeen siitä voi johtua. Itse olen laittanut äänen ikääntyneen ajoituksenmuuntimen piikkiin.
Jarama kirjoitti:Onko jollain käsitystä kun omassa tessussa diesel-rohina kuuluu pari sekuntia välillä kun auton käynnistää, mutta vain kun kone on lämmin??
Kylmä kone ei ole koskaan pitänyt ylimääräistä ääntä.
Täällä tekee aivan saman, joskin sekunti on lähempänä totuutta. Jos kone on ajettu kunnolla kuumaksi, niin silloin ääntä ei välttämättä kuulu, mutta jos on vain lämmin, niin ääni kuuluu kokolailla varmasti. Tasapainoakseliahan ei tuosta löydy, joten vika ei oikeen siitä voi johtua. Itse olen laittanut äänen ikääntyneen ajoituksenmuuntimen piikkiin.
sehän se luultavasti. Itselläni ääni poistui ajoituksen muuntimen vaihdolla... Ja pysyi ainakin yli vuoden poissa
On koko viisi vuotta rohissut välillä kuumana ja hihnat ja kiristimet vaihdettu tänä aikana. Joskus myös käynnistäessä ääni ei tule heti vaan esim. 2 sekunnin päästä ja tosiaan kestää vaan sen 1-2 sekuntia.
Eli tuntuisi että se säädin voi ääntelehtiä myös lämpimänä mutta ei välttämättä koskaan kylmänä. Jos se jää jotenkin päälle koska välillä tuntuu että alavääntö on hieman kateissa ja seuraavana päivänä on taas pirteempi.
Todennäköisesti on se muunnin.Meidän 147:n vaihdettiin 160tkm kohdalla kyseinen mötikkä,kun oli rapinaa kuunneltu jo noin 100tkm lähtien.
Kyllähän tuo pirteämmäksi muuttui,joten on sillä muutakin vaikutusta kuin vain ääni,kun tarpeeksi huonoksi pääsee..
Tiedä sitten voiko tuo hajota niin totaalisesti jossain vaiheessa että saa vahinkoa aikaan??
Jarama kirjoitti:Onko jollain käsitystä kun omassa tessussa diesel-rohina kuuluu pari sekuntia välillä kun auton käynnistää, mutta vain kun kone on lämmin??
Kylmä kone ei ole koskaan pitänyt ylimääräistä ääntä.
Täällä tekee aivan saman, joskin sekunti on lähempänä totuutta. Jos kone on ajettu kunnolla kuumaksi, niin silloin ääntä ei välttämättä kuulu, mutta jos on vain lämmin, niin ääni kuuluu kokolailla varmasti. Tasapainoakseliahan ei tuosta löydy, joten vika ei oikeen siitä voi johtua. Itse olen laittanut äänen ikääntyneen ajoituksenmuuntimen piikkiin.
Palataampas asiaan. Tuli tehtyä tuossa sellainen havainto, kun vaihdoin uudet tulpat ja putsailin öljyt tulpankoloista, että eipä kuulukaan enää diesel-saundeja, vaikka käynnistää lämpimänä tai kuumana. Ei nyt heti tule mieleen miten tuo on mahdollista, mutta nyt kuitenkin viikon ajan on ääni loistanut poissaolollaan. Kannattanee siis tarkastaa uivatko tulpat öljyssä. Luulisin, että öljy tulpanrei'issä vaikuttaisi enemmän tuohon äänen syntymiseen kuin uudet tulpat?
Vai onko kuun asento vaan suotuisampi tällä viikolla.
Juuri hankitusta 166 2.0 TS '99:tä kuuluu tuo nakutus hyvinkin selvästi. Toivotaan että vika korjaantuu ajoituksenmuuntimen vaihdolla.
Foorumin mukaan on olemassa korjaussarja ja ajattelin hoitaa homman sillä. En vaan vielä löytänyt ohjettaa pura&korjaa&kasaa operaatiolle ja arvailemaan ei kannatta alkaa.
Niin ja ilmeisesti muuntimesta on semmoinen versio johon tuo korjaussarja ei käy. Onkohan keinoa jolla saisi selville kumpi omasta kiesistä löytyy?
zanttu kirjoitti:Juuri hankitusta 166 2.0 TS '99:tä kuuluu tuo nakutus hyvinkin selvästi. Toivotaan että vika korjaantuu ajoituksenmuuntimen vaihdolla.
Foorumin mukaan on olemassa korjaussarja ja ajattelin hoitaa homman sillä. En vaan vielä löytänyt ohjettaa pura&korjaa&kasaa operaatiolle ja arvailemaan ei kannatta alkaa.
Niin ja ilmeisesti muuntimesta on semmoinen versio johon tuo korjaussarja ei käy. Onkohan keinoa jolla saisi selville kumpi omasta kiesistä löytyy?
Just asennettiin omaan 99ts:än heikalta hankittu "korjauspaketti"
eli jousi ja se muovirikka sinne ajoituksen muuntimen sisälle.
Loppu rouskutus ja bensan kulutukseen vaikutti lievästi vähentävällä tavalla.
Kannattaa muuten hankkia sitten ne nokkien lukituspalat samalla kun tilaat niitä varaosia. Onnistuu helpommin se korjaus. (itse en tosin niitä käyttänyt ja hyvin onnistui, meinasi mennä tosin arpomiseksi).