Noh, jos normaalia käyttöautoa etsittäisiin, niin ensimmäiseksi tulee mieleen Lancia, todennäköisesti Kappa. Tai sitten saksan hakureissulta Lybra. Jos pahennetaan tilannetta vielä (= ei Italoja lainkaan), niin ehkä Audi A4 3,0 Quattro, Saab 9-5 Aero (tai 9000 Aero)...
Scuore sportivo kirjoitti:Hui.. Ei tällaisia saa kyselyjä saa laittaa...
Noh, jos normaalia käyttöautoa etsittäisiin, niin ensimmäiseksi tulee mieleen Lancia, todennäköisesti Kappa. Tai sitten saksan hakureissulta Lybra. Jos pahennetaan tilannetta vielä (= ei Italoja lainkaan), niin ehkä Audi A4 3,0 Quattro, Saab 9-5 Aero (tai 9000 Aero)...
Scuore sportivo kirjoitti:Hui.. Ei tällaisia saa kyselyjä saa laittaa...
Noh, jos normaalia käyttöautoa etsittäisiin, niin ensimmäiseksi tulee mieleen Lancia, todennäköisesti Kappa. Tai sitten saksan hakureissulta Lybra. Jos pahennetaan tilannetta vielä (= ei Italoja lainkaan), niin ehkä Audi A4 3,0 Quattro, Saab 9-5 Aero (tai 9000 Aero)...
No jo on hienoja vehkeitä
No, ei sitä pystyisi millään mopolla ajelemaan, jos ei Alfaa olisi...
9000 Aeron voisi muuten ottaa vaikka kolmipuolavanteilla...
Noo jos valita saisin, niin Morgan olis aika magee peli.
Mutta noin muuten, niin Saksalaiseen varmaan sitten kuitenkin taipuisin. Golffia sitten kuitenkin taas ja tahi Octavia On pikkuinen lukkarinrakkaus jäännyt Tsekki vehkeeseen
Japseista linjalle Mazda/Honda
Ei noi Japski vehkeet muutenkaan sytytä Ja onhan noi mun mielestä aika kohtuullisen näköisiä. Uus Honu ja Mazda kutonen. Härskin hintaisia vehkeitä vaan tätä nykyään
5-Promilleen humalassa oltiin männäviikolla. Ja Hyi olkoon Wiski ei houkuttele tällähetkellä yhtään . Turmiollista kristilliseettisiä arvoja tuhoavaa paholaisen lientä
Ai saatana toi Shamal V8. Tahtoooo . Onkohan tossa M5 hinnassa kenties pilkku virhe... eihän se ole kuin vaatimattomat 2.7 miljoonaa mummo markkaa. Tämä voisi mennä Hotakaisen hinta haarukkaa.
Tuolla on myös kaikenlaisia kivoja autoja myytävänä http://www.carclassic.com/index.html . Toi etusivun special offer tuntuu lähinnä huvittavalta. Hinta vaivaiset.....
155TS kirjoitti:Ai saatana toi Shamal V8. Tahtoooo . Onkohan tossa M5 hinnassa kenties pilkku virhe... eihän se ole kuin vaatimattomat 2.7 miljoonaa mummo markkaa. Tämä voisi mennä Hotakaisen hinta haarukkaa.
Joo, tuo Shamalin tuima ilme.. Voi perkule...
On siinä Bemulla hintaa.. Olisikohan tsoukki... Siitä voi jotain päätellä, kun klikkaa sitä kuvaa... (vastaa muuten aika hyvin meikäläisen kroppaa=)
Jos ei Alfaa saisi olla niin hommaisin varmaankin jonkin muun italialaisen. Tällä hetkellä ehkä Stilo MultiWagonin. Lanciatkin olisivat kivoja, mutta ulkomailta haku ei oikein sytytä.
Saapasmaan merkkien ulkopuolelta voisin kenties harkita Saabia. 9-5 ja uusi 9-3 ovat komeita autoja. Audit, Volvot ja sen sellaiset eivät kiinnosta lainkaan japanilaisista nyt puhumattakaan. Tylsiä ja hengettömiä laitteita.
Onneksi ei tarvitse vaihtaa...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Profil kirjoitti:Jos nyt ei muita Italialaisia lasketa niin Porschea on tullut katseltua, mutta budjetti ei kestä kuin 944:n (tai 924 ):n myynti-ilmoitusten lukemista.
Amerikkalaisissa on oma tunnelmansa ja pelti ruostuu kuin Italialaisessa konsanaan. Citroen oli aikanaan ihan kiinnostava, mutta nykymallit EVVK!
Järkiautot yritän kiertää kaukaa, nyt on päästy viimeisestäkin Pösöstä eroon kun sain viimein emännän houkuteltua Alfan rattiin.
Niin ja Mazda RX-7 on kiinnostanut moottorinsa takia. Onko kenelläkään kokemuksia??
RX-7 turbosta sen verran kokemusta että olen päässyt kokeilemaan.
Lähtee kuin nappi housusta
Varmasti quattro Audi kiinnostais tai sitten takavetosta 5-beemeriä kuolaisin. Ei kuitenkaan missään nimessä tarkootuksena vaihtaa, Alfa on kuitenkin Alfa eikä mikä tahansa oksennus...
Nyt kun en aja Alfalla niin ajan Ladalla. Ihan soiva peli sekin. Mieluiten ajaisin varmaan siltikin moottoripyörällä. Tai sit jollain avoautolla. Tai...
Profil kirjoitti:
Niin ja Mazda RX-7 on kiinnostanut moottorinsa takia. Onko kenelläkään kokemuksia??
Mulla oli joskus 94-97 vuosina tollainen -89 mallinen.
Ostettaessa ajettu joku alta 40tkm eikä pahaa sanottavaa.
Ajettavuudeltaan erittäin maukas. Oli sähkösäätöistä alustaa ja hyvää ohjaustuntumaa.
Bensaa paloi kyllä rutosti, varovasti meni semmoinen 15l/100km
HOTA kirjoitti:Laitetaas vähän limittiä eli max. hinta saa olla 20000€.
Jaguar S-Type on käynyt mielessä. Parilla kympillä alkaa noita saada. Ehkä vähän turhan iso. Liekö kallis ylläpitää? Moikkaileekohan Jagge-kuskit toisilleen?
Seat Ibiza 1,8t fr 150, niin pääsisi uuteen autoon käsiksi. Tehot ja kiihtyvyys näyttäis paperilla kohtuulliselta. Vaimo pistää kyllä vastaan noin pienen auton hankkista.
Lada Samara maksais 1000 - 2000 e. Tää menis talviautona, kun oikein järellä ajattelee. Lähinnä pitää päästä mökille (150 km) ehkä kymenisen kertaa talvirengasaikaan. Ja olishan noita synergiaetuja: Pääsisin varmaan Deltan vip-asiakkaaksi, kun olis kaks erimerkkistä heidän maahantuomaa autoa.
7 vuotta vanha, farmarimallinen turbosubaru. + 200 hv viritys ja ruostesuojaus. Sen jälkeen 10 vuotta ajoa. Alfaa tulisi ikävä vain kerran vuodessa, ratapäivien aikaan.
Jo kuukaudet mä olen etsinyt Alfa 33 1:43, mutta sitä ei yksinkertaisesti oo. Tietääkö joku mistä sellainen voisi löytyä?kun kaikki alfat on olemassa päitsi 33:sta?
Nyt se pahin painajainen on toteutumassa. Kevään aikana menee Alfa myyntiin ja tilalle tulee 1.4l Corolla... Siis 1.4 LITRAA ja COROLLA. Meinaa oksennus tulla jo pelkästä tuon kirjoittamisesta. Lisää vettä myllyyn saadaan vielä sillä että tuolla Gorillalla on tarkoitus ajaa seuraavat 3-5 vuotta. Vaimon vanhemmat lähtee ulkomaille ja tarjosivat tuota "ajoneuvoa" käyttöömme siksi aikaa. Koska kulut maksetaan (poislukien bensat tietty) eikä rahatilanteemme kestä mitenkään kahta autoa on Alfa pakko myydä. Raskas päätös, mutta nyt on vaan pakko olla fiksu ja käyttää tarjous hyväksi. Joka tapauksessa olen täysin murtunut.
Antijape kirjoitti:Nyt se pahin painajainen on toteutumassa. Kevään aikana menee Alfa myyntiin ja tilalle tulee 1.4l Corolla...
Argh. Syvin osanottoni. Oma käyttöautonikin on japanialainen, mutta että 1.4 Corolla - se kuulostaa todella pahalta.
Minulla oli taannoin Artsa Lepo, joka oli kyllä hyvä, taloudellinen ja luotettava ja mitä kaikkea, mutta niin perustylsä, että kyllästyin siihen totaalisesti parissa vuodessa. Siis siinä määrin, että jokin muu oli aivan pakko saada tilalle, vaikka en autolta hirveästi odotakaan. Harkitse vielä kerran, kolmekin vuotta voi olla pitkä aika...
Laba kirjoitti:Mut mitä tarkoitit että kulut maksetaan paitsi bensa? Siis vaimon vanhemmat maksaa?
Juuri näin, eli vakuutukset, huollot ym. maksetaan anopin toimesta. Tämä siis on juuri se syy miksi tähän nyt lähdetään. Rahaa ei liikoja ole ja 3-5:ssä vuodessa säästyy melkoisesti. Toisaalta tällä säästöllä on äärimmäisen kova hinta... Ajattelin asiaa niin että jos tilanne kiristyy äärimmilleen, eli en yksinkertaisesti kestä ajella Gorillalla, niin laitetaan se sitten seisontaan johonkin talliin ja ostetaan alfa takaisin. Pakko tätä nyt on ainakin koittaa, koska vaimo niin vaatii ja toisaalta niin vaatii myös pankkitilikin. Kerätään muutama vuosi kovuutta Gorillalla niin taas osaa arvostaa alfaa ihan eri lailla.
Georgios Terziakis kirjoitti:Öh, Alfa seisontavakuutuksiin? Eipä siitä sitten paljoa kuluja tule...
Jep, tätäkin ajattelin, mutta kuluja tulee kuitenkin (talli, vakuutus ym). Myös koska aika on noin pitkä (3-5v) auton arvo laskee niin paljon että takkiin tulee lisää. Jos nyt myyn auton ja saan siitä vaikkapa 15t€, laitan tuon rahan korkeakorkoiselle (korko ~3%), niin siinähän tienaa ~1500-2000€ neljässä vuodessa. Ja se on paljon rahaa meikäläisille.
edit: tai no, ei tuossa välttämättä mitään suoraan tienaa, mutta ainakin rahan arvon pitäisi pysyä jos inflaatiota ajattelee.
Minusta tuossa ei ole mitään miettimistä, myy Alfa pois ja ajele minimaalisilla kuluilla X vuotta. Ei uudehko Korhola oikeasti mikään huono auto ole, ja Alfoja kyllä saat myöhemminkin jos vaan rintatasku pullottaa.
Jos vieroitusoireet kasvavat liian pahoiksi niin osta kaveriksi vaikka 75, siinä ei enää arvo laske mihinkään ja sitä on kiva harrastella. Ja voit ajaa Tojolla töihin luotettavasti ja suhteellisen mukavasti kun lelu on palasina tallissa. Jos urheiluhenkeä riittää vielä enemmän, osta vanha Spider.
Antijape kirjoitti:Nyt se pahin painajainen on toteutumassa. Kevään aikana menee Alfa myyntiin ja tilalle tulee 1.4l Corolla... Siis 1.4 LITRAA ja COROLLA. Meinaa oksennus tulla jo pelkästä tuon kirjoittamisesta. Lisää vettä myllyyn saadaan vielä sillä että tuolla Gorillalla on tarkoitus ajaa seuraavat 3-5 vuotta. Vaimon vanhemmat lähtee ulkomaille ja tarjosivat tuota "ajoneuvoa" käyttöömme siksi aikaa. Koska kulut maksetaan (poislukien bensat tietty) eikä rahatilanteemme kestä mitenkään kahta autoa on Alfa pakko myydä. Raskas päätös, mutta nyt on vaan pakko olla fiksu ja käyttää tarjous hyväksi. Joka tapauksessa olen täysin murtunut.