156 V6 MCSF ja kalkattava ääni
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
156 V6 MCSF ja kalkattava ääni
Elikkäs... vaimo kurvaili tänään tuolla meitin biilillä ja ajon aikana ilmaantui Motor Control System Failure ruutuun. Teksti ja moottorinkuva vilkkuivat ruudulla noin 10 sek ja katosivat. Auto toimi tämän jälkeen (kuulema) normaalisti.
Kun vaimo palasi kotiin niin menin tutkimaan tilannetta.
Auto käynnistyi normaalisti ja kävi tyhjäkäynnillä nätisti.
Sitten annoin hieman kierroksia ~6000 asti muutaman kerran polkaisten nopeasti.
Kun kierrokset tippuivat, ne tippuivat noin 500 ja moottori alkoi käymään todella levottomasti (kuin olisi tukehtunut) ja samalla koneesta alkoi kuulua voimakasta naputusta. Mitään virheilmoitusta tms. ei ruutuun enää tullut.
Moottori sammuksiin ja kävin vilkaisemassa konehuonetta. Kaikki näyttää olevan kunnossa. Öljyä on ja jakohihna näyttää kaikinpuolin ehjältä (vaihdettu noin 10tkm sitten viimekesänä).
Tästä rohkaistuneena auto uudelleen käyntiin ja kalkatus jatkuu ja muuttuu kierrosten mukana. Käynti kuitenkin on normaalia.
Ideoita...?
Kun vaimo palasi kotiin niin menin tutkimaan tilannetta.
Auto käynnistyi normaalisti ja kävi tyhjäkäynnillä nätisti.
Sitten annoin hieman kierroksia ~6000 asti muutaman kerran polkaisten nopeasti.
Kun kierrokset tippuivat, ne tippuivat noin 500 ja moottori alkoi käymään todella levottomasti (kuin olisi tukehtunut) ja samalla koneesta alkoi kuulua voimakasta naputusta. Mitään virheilmoitusta tms. ei ruutuun enää tullut.
Moottori sammuksiin ja kävin vilkaisemassa konehuonetta. Kaikki näyttää olevan kunnossa. Öljyä on ja jakohihna näyttää kaikinpuolin ehjältä (vaihdettu noin 10tkm sitten viimekesänä).
Tästä rohkaistuneena auto uudelleen käyntiin ja kalkatus jatkuu ja muuttuu kierrosten mukana. Käynti kuitenkin on normaalia.
Ideoita...?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Jos se on otsikon mukainen kalkattava ääni, niin saattaisi olla polttoaineen syötössä häikkää? Yleensä "kalliin mekaanisen vian" kuuloinen kalkatus on tullut rikkinäisistä korkeapainepumpuista tai vuotavista suuttimista jne. tämähän on vain heitto, Testeriin, eipä noita kannata lähteä arpomaan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
- Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
- Paikkakunta: Kokkola
Noille mekaanisille kuullostaville äänille löytyy joskus mielenkiintoisia selityksia. Itselläni tuota Alfettaa kiusasi vikinä. Kuullostin joltain hitaalta laakerilta: virranjakajan, nokan, vesipumpun ääni, jakoketjun kiristäjän. Tuli imupuolelta ja koneen edestä. Tämä osoittautui imuvuodoksi. Olin ihan varma että olisi ollut tuo jakoketjun kiristinrullan laakeri. Ei ollut. Ja toinen sellainen jännä naputtava ääni kiihdytettäessä tulee pakosarjan pienestä vuodosta. Sen pystyin diagnosisoimaan jo aiemman kokemuksen perusteella.
Mutta nyt on taas hiljainen kone
Mutta nyt on taas hiljainen kone

- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Tjoo..
Testailin vielä aamulla lisää kun meinasin ajaa automilaoon näyttämään...
Autolla oli tosi vaikea startti, mutta lähti kumminkin ja tyhjäkäynti oli tosi epätoivosta, eikä meinannut ottaa kierroksia.
Ääni tuli käynnistyksessä ja pysyi... annoin vähän kierrosta (1500) ja annoin mennä tyhjäkäynnille... koneesta kuului ihmeellinen vinkunan säestämä nakutus jonka päätteeksi kone alkoi käydä normaalisti ilman ääntelyä.
tätä kesti noin 10 sekuntia ja nakuttava ääni palasi takaisin.
Eiv oi ymmärtää... Nyt ollaan vanhempien luona viettämässä juhannusta. Pitää maanantaina hoitaa auto hinauksella milanoon.
Maanantaina mennään katsomaan firmalle Fiat pakua niin saadaan joku auto käyttöön.
Testailin vielä aamulla lisää kun meinasin ajaa automilaoon näyttämään...
Autolla oli tosi vaikea startti, mutta lähti kumminkin ja tyhjäkäynti oli tosi epätoivosta, eikä meinannut ottaa kierroksia.
Ääni tuli käynnistyksessä ja pysyi... annoin vähän kierrosta (1500) ja annoin mennä tyhjäkäynnille... koneesta kuului ihmeellinen vinkunan säestämä nakutus jonka päätteeksi kone alkoi käydä normaalisti ilman ääntelyä.
tätä kesti noin 10 sekuntia ja nakuttava ääni palasi takaisin.
Eiv oi ymmärtää... Nyt ollaan vanhempien luona viettämässä juhannusta. Pitää maanantaina hoitaa auto hinauksella milanoon.
Maanantaina mennään katsomaan firmalle Fiat pakua niin saadaan joku auto käyttöön.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Tjees...
Kone ei enää kalkata...
Nyt kuuluu kuulema vain "suhisevaa" ylimääräistä ääntä. Yläpäässä ei vikaa. MCSF johtunut 3 ja 6 sylinterin sytytshäiriöistä.
Parin viikon sisällä saa tietää selviääkö pelkällä kampiakselin laakereiden vaihdolla (tms) vai meneekö kone uusiksi.
Hyvää kesää kaikille!
Kone ei enää kalkata...
Nyt kuuluu kuulema vain "suhisevaa" ylimääräistä ääntä. Yläpäässä ei vikaa. MCSF johtunut 3 ja 6 sylinterin sytytshäiriöistä.
Parin viikon sisällä saa tietää selviääkö pelkällä kampiakselin laakereiden vaihdolla (tms) vai meneekö kone uusiksi.
Hyvää kesää kaikille!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Noniin!
Koneessa tähän mennessä vikoja:
Venttiilijousi poikki
Yksi tulppa "räjähtänyt" ja puolet tulpasta kateissa.
5 pytyn kiertokangen laakeri rikki
Haluaako joku heittää kommenttia, miten nämä kaikki 3 vikaa tulevat esiin yhtä aikaa 1 päivän aikana?
Venttiilit ovat ehjät (puristuspaineet kohdallaan) ja jousen ja tulpan vaihdon jälkeen auto alkoi käymään normaalisti, mutta lämpöisenä laakeri "kolauttaa" kun antaa kierroksia.
Missä lienee irtilähteneet osat tulpasta!?
Koneessa tähän mennessä vikoja:
Venttiilijousi poikki
Yksi tulppa "räjähtänyt" ja puolet tulpasta kateissa.
5 pytyn kiertokangen laakeri rikki
Haluaako joku heittää kommenttia, miten nämä kaikki 3 vikaa tulevat esiin yhtä aikaa 1 päivän aikana?
Venttiilit ovat ehjät (puristuspaineet kohdallaan) ja jousen ja tulpan vaihdon jälkeen auto alkoi käymään normaalisti, mutta lämpöisenä laakeri "kolauttaa" kun antaa kierroksia.
Missä lienee irtilähteneet osat tulpasta!?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Mitäs tuossa. Tulppa hajonnut, mennyt murusina 5 sylinteriin, painunut pakokanavan kautta pihalle, samalla mäntä lyönyt venttiiliin, rikkonut jousen sekä kiertokangenlaakerin.
Mutta jos nuo kaikki viat oli eri sylintereissä niin sitten on aikas erikoinen tapaus.
Oli miten oli, niin lieneekö kannattavaa enään korjata. V6:sia näyttäisi niin pilkkahinnalla saavan.
Mutta jos nuo kaikki viat oli eri sylintereissä niin sitten on aikas erikoinen tapaus.
Oli miten oli, niin lieneekö kannattavaa enään korjata. V6:sia näyttäisi niin pilkkahinnalla saavan.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei kai tulpan luulisi itsekseen kappaleiksi menevän? Tai pystyvän katkaisemaan venttiilinjousta ja vielä niin että itse venttiili ei mene mutkalle?
Ei silti, ei mulla ole kyllä mitään parempaakaan selitystä tarjota.
Tulpanjämät on varmaan menneet pakokanavaa pitkin maailmalle. Tai ainakin katalysaattorille asti.
Ei silti, ei mulla ole kyllä mitään parempaakaan selitystä tarjota.
Tulpanjämät on varmaan menneet pakokanavaa pitkin maailmalle. Tai ainakin katalysaattorille asti.
- Epäkelpokeräilijä -
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Tätä yritetään.Gasolina kirjoitti: Siinä tapauksessa, että kampiakselin kaula on ehjä tai vain vähillä naarmuilla pitäisi kolina häipyä laakeriliuskojen vaihdolla.
Eikä auton vaihto ole optio, kun tuosta on vielä velkaa jonkun verran ja tuli pistetty rahaa kiinni maalaamiseen ym juuri pari kk sitten enemmän kuin kehtaan myöntää.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Tjoo... kammet tarkastettu ja laakerit ehjinä eikä alapäässä mitään muutakaan näkyvää häikkää.
Kolina on kuitenkin tiessään kun tulppa sekä jousi uusittu.
Jäljellä on enää vaimea ääni joka kuuluu kun koneen ajaa lämpöiseksi.
Jos jollain on max ~150k ajettua ~2003 156 V6 koneella purussa, niin moottoria saa tarjota. Uutta ei aleta nyt laittamaan ainakaan ennenkuin vanha sanoo itsensä lopullisesti irti.
Kolina on kuitenkin tiessään kun tulppa sekä jousi uusittu.
Jäljellä on enää vaimea ääni joka kuuluu kun koneen ajaa lämpöiseksi.
Jos jollain on max ~150k ajettua ~2003 156 V6 koneella purussa, niin moottoria saa tarjota. Uutta ei aleta nyt laittamaan ainakaan ennenkuin vanha sanoo itsensä lopullisesti irti.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 18 Joulu 2009, 09:59
- Car(s): 156 V6 sw 159 2,4 JTDm 147 2,0 TS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Oletsä Pasi nähnyt tän?
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1003848
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1003848
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Kone vaan kiinnostaa, kun ei ole oikein paikkaa säilöä kokonaista autoa. Tosin jos tarpeeksi halvalla lähtee, niin äkkiäkös sitä koneen ja myyntikelpoiset tavarat irrottaa ja pistää myyntiin.
Niin joo... 99 kone käy 03 mutta tarvitsee vanhasta koneesta jotain osaa.
Niin joo... 99 kone käy 03 mutta tarvitsee vanhasta koneesta jotain osaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Sain auton takaisin tänään... Ja siellä tosiaan on sellainen "ihmeellinen" ääni, joka kuuluu parhaiten pienillä kierroksilla... Venttiilin naputtava ääni tms.
Auto kuitenkin käy muuten ihan normaalisti, mutta ei sillä kyllä kauppaa lähikauppaa pidemmälle huvittaisi ajaa.
Pitäisiköhän sitä alkaa nyt etsimään vaihtokonetta ihan tosissaan

Auto kuitenkin käy muuten ihan normaalisti, mutta ei sillä kyllä kauppaa lähikauppaa pidemmälle huvittaisi ajaa.
Pitäisiköhän sitä alkaa nyt etsimään vaihtokonetta ihan tosissaan

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Ihan vaan varmistuksena, ettei olisi tällainen ääni:
http://www.youtube.com/watch?v=61FlYZ48aKw
Tuo on sitä kun jakohihna on löysällä. Ääni katosi kun hihnan sääti oikeaan kireyteen...
http://www.youtube.com/watch?v=61FlYZ48aKw
Tuo on sitä kun jakohihna on löysällä. Ääni katosi kun hihnan sääti oikeaan kireyteen...
Cheer up, the worst is yet to come.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Jep jep... Tulppa toimitettu boschille tutkittavaksi. Saa nähdä palaavatko ikinä asiaan.
Katsastuksessa hylky... mutta ainoastaan pelkääjänpuolen jarrulevystä joka oli päässyt liian ohueksi (ja laahaa hieman).
Kaiken tämän jälkeen tuo oli positiivinen yllätys, kun sitä oli varautunut uusimaan ties mitä varsia ja luita alustasta.
Katsastuksessa hylky... mutta ainoastaan pelkääjänpuolen jarrulevystä joka oli päässyt liian ohueksi (ja laahaa hieman).
Kaiken tämän jälkeen tuo oli positiivinen yllätys, kun sitä oli varautunut uusimaan ties mitä varsia ja luita alustasta.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Jees, auto on ollut nyt ajossa viikonlopun. Tuli kurvailtua noin 200km lenkki helsingistä orimattilaan ja takaisin.
Auto toimi hienosti koko matkan sinne, mutta takasin tultaessa piti hiekkatieltä ahtaa autojonon väliin isommalle tielle ja siinä tuli annettua vähän enemmän potkua moottorille.
Noin 5500rpm oli mittarissa kun aloin vaihtaa isommalle ja menossa tuntui sellainen "töksähdys" ja vika ilmoitus pomppasi ruudulle vilkkumaan... Auto röpötti ja kävi jotenkin vajaasti. Rullasin sen lähellä olleelle pysäkille. Tyhjäkäynnillä moottori piti samanlaista ääntä kuin joskus nuorena tuli ajettua mopolla jossa ketjut löysällä... siis sellaista kilisevää kolkotusta.
Ei muuta kuin moottori sammuksiin ja hetken odottelu... pohdin jo että paljonkohan hinaus maksaa orimattilasta helsinkiin.
No ajattelin sitten kuitenkin testata vielä käyntiin. Ja lähtihän se ongelmitta ja moottori kuulosti täysin normaalilta! Siitä sitten ajeltiin ilman ongelmia takaisin helsinkiin. Varmuudenvuoksi en kierrostanut konetta missään vaiheessa yli 3500.
Huomena käyn luettamassa vian. Jännä nähdä missä mättää.
Auto toimi hienosti koko matkan sinne, mutta takasin tultaessa piti hiekkatieltä ahtaa autojonon väliin isommalle tielle ja siinä tuli annettua vähän enemmän potkua moottorille.
Noin 5500rpm oli mittarissa kun aloin vaihtaa isommalle ja menossa tuntui sellainen "töksähdys" ja vika ilmoitus pomppasi ruudulle vilkkumaan... Auto röpötti ja kävi jotenkin vajaasti. Rullasin sen lähellä olleelle pysäkille. Tyhjäkäynnillä moottori piti samanlaista ääntä kuin joskus nuorena tuli ajettua mopolla jossa ketjut löysällä... siis sellaista kilisevää kolkotusta.
Ei muuta kuin moottori sammuksiin ja hetken odottelu... pohdin jo että paljonkohan hinaus maksaa orimattilasta helsinkiin.

No ajattelin sitten kuitenkin testata vielä käyntiin. Ja lähtihän se ongelmitta ja moottori kuulosti täysin normaalilta! Siitä sitten ajeltiin ilman ongelmia takaisin helsinkiin. Varmuudenvuoksi en kierrostanut konetta missään vaiheessa yli 3500.
Huomena käyn luettamassa vian. Jännä nähdä missä mättää.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Eikö uudelleen startatessa sitten enään kuulunut ylimääräistä ääntä? Pakko yhtyä Epezi;n veikaukseen, tuskin mekaaninen vika. Mekaaniset viat harvemmin tekevät vikakoodia (poikkeuksena tietenkin sylinterin 'vuotaminen' kun sytytys ei pelitä)
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
No alkuperäinen ongelman aiheuttaja kun on sylinterissä jauhettu tuplan sivu elektrodi, niin en usko että tälläinen ääni nyt mistään lämpösuojasta alkaisi tulemaan tässä vaiheessa....
Noh..............
Uusi (käytetty) kone saapui tänään. Hihnat, kytkin ja startti vaihtuu uusiin tai siis mitään noista ei tässä uudessa koneessa entuudestaan ole ja nykyisessä nuo ovat melko loppu.
Kone on ilmeisesti selespeed laatikolla olleesta autosta.
Johtosarja on onnistuttu tärvelemään niin että se pitää ottaa mukaan vanhasta
Ehkä tästä vielä kalu saadaan, mutta kokonaiskustannukset ovat siinä ~5000 euron tienoilla.
Noh..............
Uusi (käytetty) kone saapui tänään. Hihnat, kytkin ja startti vaihtuu uusiin tai siis mitään noista ei tässä uudessa koneessa entuudestaan ole ja nykyisessä nuo ovat melko loppu.
Kone on ilmeisesti selespeed laatikolla olleesta autosta.
Johtosarja on onnistuttu tärvelemään niin että se pitää ottaa mukaan vanhasta

Ehkä tästä vielä kalu saadaan, mutta kokonaiskustannukset ovat siinä ~5000 euron tienoilla.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Nyt olisi meitin 156 uudessa koneessa tuore jakohihna vesipumppuineen ja rullineen, uusi kytkin, uusi termari ja uusi startti...
Vielä kun saisi auton maalarilta niin päästäisiin laittamaan uutta konetta keulille
Vielä kun saisi auton maalarilta niin päästäisiin laittamaan uutta konetta keulille

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Teillä taitaapi olla foorumin kallein alfa, ikään ja varusteihin katsoen.Pasi kirjoitti:Nyt olisi meitin 156 uudessa koneessa tuore jakohihna vesipumppuineen ja rullineen, uusi kytkin, uusi termari ja uusi startti...
Vielä kun saisi auton maalarilta niin päästäisiin laittamaan uutta konetta keulille
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa 

- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
TJees.... Alfa pajalla... huomena alkaa koneen irroitus ja toivonmukaan ensiviikolla olisi uusi masiina keulilla.
Tänään tuo vanha kone oireili hieman viimeisellä matkallaan (epätasainen käynti).
Katsotaan nyt mitä siitä joutuu sitten oikeasti ottamaan mukaan tähän "uuteen" koneeseen.
Voi olla että vanha jää odottamaan itselleni varastoon varaosiksi (sillä nyt on kuitenkin ajettu vasta 108tkm).
Alfan saa talveksi ajoon niin sanotusti ... toisaalta tekisi mieli laittaa
tuohon perään, mutta pitää ajatella positiivisesti että saa rempatun koneen niin laitetaan 
Tänään tuo vanha kone oireili hieman viimeisellä matkallaan (epätasainen käynti).
Katsotaan nyt mitä siitä joutuu sitten oikeasti ottamaan mukaan tähän "uuteen" koneeseen.
Voi olla että vanha jää odottamaan itselleni varastoon varaosiksi (sillä nyt on kuitenkin ajettu vasta 108tkm).
Alfan saa talveksi ajoon niin sanotusti ... toisaalta tekisi mieli laittaa


33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4