156 pyöränlaakerin vaihto
Valvoja: Moderators
156 pyöränlaakerin vaihto
Katsastusmiäs otti herneet nenään ja rupes vinkumaan ,alfasta hajalla oikean etupyörän laakerointi,pitäis uusia.Oisko ketään ketä kiinnostaisi/osaisi korjata kyseisen vian.Ei viittis viedä deltta autoon vaikka hinta ei ollut paha osineen 340egee.Antaisin mielummin jollekin alfa osaajalle joka tarvis fyrkkaa työn alle,asialla luonnolisesti karmee kiire.Osat saa kaiketi biltemasta ja hintaa näytti olevan n80 egee,tietty siihen varmaan tarvii jotain muutakin sälää.otan mielelläni tarjouxia/ehtotuxia vastaan kuinka kandeis toimia,auto sijaitsee espoossa joten mahdollinen kojauskin olisi ok jos sijaitsisi lähimaastossa.Autohan on siiis 156 2,5 v6 vm 98.Ota rohkeesti yhteyttä jos on tarjota jotain ratkaisua ongelmaani. Paa viestii tahi soita mulle suoraan p:0403114255
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Akaan autotyö teki tuon homman meidän Alfaan. Siinä kun on se ABS paketti..
Oisko laakeri maksanut jotain 130-150 € (voin muistaa väärin), lisäksi vaihdettiin jarruletku eteen ja jotain muuta ja koko lysti työn osuus tasan 100€, Osat Lempäälän autotarvikkeen kautta.
Tuo osat biltemasta pelottaa, sillä korjaamolta pyysivät hankkimaan osat itse, koska tyrkyllä on paljon sopimatonta roinaa. Rekkarin perusteella tuli laakista oikea.
Oisko laakeri maksanut jotain 130-150 € (voin muistaa väärin), lisäksi vaihdettiin jarruletku eteen ja jotain muuta ja koko lysti työn osuus tasan 100€, Osat Lempäälän autotarvikkeen kautta.
Tuo osat biltemasta pelottaa, sillä korjaamolta pyysivät hankkimaan osat itse, koska tyrkyllä on paljon sopimatonta roinaa. Rekkarin perusteella tuli laakista oikea.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Eipä tuo laakerin vaihto ole mikään aivan mahdoton projekti. Kannattaa samalla hankkia abs anturi. Itse tein niin, että vein koko olkavarren laakereineen autopajalle jossa irroitivat vanhan laakerin puristimella pois. Laakerin hankin motonetista mapcon tuotteita ei ole vielä ainakaan hajonnut vaikka mapcon tuotteet ovatkin saaneet eri auto foorumeilla haukkuja laadusta. Uusi laakeri paikalleen ja sen jälkeen löy osat kasaan ja kiinni. Anturin asennus paikalleen. Liitin on konehuoneen puolella.
Jos ei verstasta missä touhuta ja työkaluja, niin kannattaa sitten viedä jollekkin verstaalle.
Anturi maksaa 50€/kpl ja laakeri oli 70€/kpl.
Jos ei verstasta missä touhuta ja työkaluja, niin kannattaa sitten viedä jollekkin verstaalle.
Anturi maksaa 50€/kpl ja laakeri oli 70€/kpl.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Kuvista kun katsoo, on laakeri sitä sorttia, jota ei edes hyvällä tuurilla tarvitse prässätä (irrotuksessa on prässistä tietenkin apua) ja menee kasaankin ilman prässiä jos viitsii hioa ruosteet pois navasta.
Mikäs siinä ABS anturissa hiertää, itselläni ei ole pienintä muistikuvaa rakenteesta...
Edit: saman näköinen on kuin missä tahansa muussa, eihän anturia tarvitse irrottaa, jos ottaa liittimen irti ja ottaa koko johdon navan mukana
Mikäs siinä ABS anturissa hiertää, itselläni ei ole pienintä muistikuvaa rakenteesta...

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Voipi olla vanha laakeri tiukassa, uuden kyllä saa helposti ruuvien kanssa paikoilleen. ABS-anturin liitin vaan irti ja varoo kolhimasta itse anturia niin ei tarvitse uusia. Jos auto 4/98 vanhempi anturi on 90 euroa. Ilman prässiä ei kannata ruveta teutaroimaan vanhaa laakeria pois, ainakaan jos on kauan edellisestä vaihdosta.
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Vaihdoin laakerin kesällä, tallin lattialla. (turhaan)
Paskamainen hommahan se oli, saada laakeri irti tukivarresta.
Viisaanpi ottais tuvarren pöydälle.
Eiköhän jokainen paja työn tee.
En nää mitään syytä vaihtaa abs anturia, muistaakseni oli yhellä
ruuvilla kiinni, helppo vaihtaa jos tarvetta on joskus.
Itse vaihdoin, koska katsastusmies sanoi "epämääräistä ja asiaan kuulumatonta ääntä laakerista".
Kasatessani huomasin, että jarrulevy ruosteesta pienentynyt ja hinkkasi laakerin runkoon ja kiinnitys ruuveihin. Siitä se ääni.
Levyt meni uusiksi.
Kannattaa tarkastaa, ennen kun vaihtaa laakerin!
Edit: ei nää muutakun levyn pois ottamalla
Paskamainen hommahan se oli, saada laakeri irti tukivarresta.
Viisaanpi ottais tuvarren pöydälle.
Eiköhän jokainen paja työn tee.
En nää mitään syytä vaihtaa abs anturia, muistaakseni oli yhellä
ruuvilla kiinni, helppo vaihtaa jos tarvetta on joskus.
Itse vaihdoin, koska katsastusmies sanoi "epämääräistä ja asiaan kuulumatonta ääntä laakerista".
Kasatessani huomasin, että jarrulevy ruosteesta pienentynyt ja hinkkasi laakerin runkoon ja kiinnitys ruuveihin. Siitä se ääni.
Levyt meni uusiksi.
Kannattaa tarkastaa, ennen kun vaihtaa laakerin!
Edit: ei nää muutakun levyn pois ottamalla

Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Vinkkinä älkää missään nimessä hyväksykö, jos hankitte laakerin motonetistä mapcoa. Eivät kestä kuin vähän aikaa. Aivan täysiä susia. Tiivisteissä ongelmia, lika menee sisälle ja alta aikayksikön syö laakerin väljäksi. Nyt kierrossa SNR-laakerit (ne sain takuuna mapcon tilalle molemmille puolille). Jos omassa tallissa on tilaa kannattaa hankkia hydraulinen puristin (prässi). Maksaa motonetissä 12t versiona 120€. Hankkii hintansa takaisin. Esim. tämmöinen: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=80-2053
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"