Kytkinremppa?
Valvoja: Moderators
Kytkinremppa?
Tällainen taudinkuvaus:
Talvella kytkin oli niin jäykkä, että pohjelihas huusi hoosiannaa aina ajon jälkeen. Sitten kerran kytkimessä tapahtui ajon aikana jotain ja poljin nousi ylemmäs mutta vaihde ottaa kiinni nostettuasi kytkintä n. 1cm.
Kylmänä auto joskus liikkuu hitaasti ykkösvaihteella kytkin pohjassa. Nelosta ei uskalla laittaa ollenkaan silmään ennen kuin auto on lämmennyt.
20 min ajon jälkeen vaihteet menevät paikoilleen, tosin silloinkin pienellä runttaamisella.
Eikö tää kuulosta siltä, että on aika tehdä kytkinremppa? Vai voiko kytkimen kanssa säätää vielä jotain?
Vai onko diagnoosi jokin muu?
Kiitos jo etukäteen!
Talvella kytkin oli niin jäykkä, että pohjelihas huusi hoosiannaa aina ajon jälkeen. Sitten kerran kytkimessä tapahtui ajon aikana jotain ja poljin nousi ylemmäs mutta vaihde ottaa kiinni nostettuasi kytkintä n. 1cm.
Kylmänä auto joskus liikkuu hitaasti ykkösvaihteella kytkin pohjassa. Nelosta ei uskalla laittaa ollenkaan silmään ennen kuin auto on lämmennyt.
20 min ajon jälkeen vaihteet menevät paikoilleen, tosin silloinkin pienellä runttaamisella.
Eikö tää kuulosta siltä, että on aika tehdä kytkinremppa? Vai voiko kytkimen kanssa säätää vielä jotain?
Vai onko diagnoosi jokin muu?
Kiitos jo etukäteen!
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Kytkinremppa?
Jätän diagnosoinnin osaavammille, mutta finnidatsunista kun katosivat kytkinnesteet niin sehän oli koko ajan kiinni. Kiva koittaa ajaa semmosta. Niin että kai siellä nestettä ainakin pitää olla.valsimo kirjoitti:Tällainen taudinkuvaus:
Talvella kytkin oli niin jäykkä, että pohjelihas huusi hoosiannaa aina ajon jälkeen. Sitten kerran kytkimessä tapahtui ajon aikana jotain ja poljin nousi ylemmäs mutta vaihde ottaa kiinni nostettuasi kytkintä n. 1cm.
Kylmänä auto joskus liikkuu hitaasti ykkösvaihteella kytkin pohjassa. Nelosta ei uskalla laittaa ollenkaan silmään ennen kuin auto on lämmennyt.
20 min ajon jälkeen vaihteet menevät paikoilleen, tosin silloinkin pienellä runttaamisella.
Eikö tää kuulosta siltä, että on aika tehdä kytkinremppa? Vai voiko kytkimen kanssa säätää vielä jotain?
Vai onko diagnoosi jokin muu?
Kiitos jo etukäteen!

-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Mulla oli kytkin talvella todella jäykkä johtuen 'pikaliimaksi' muuttuneesta kytkinakselirasvasta. Kyseessä vanhempi Alfa. Mutta tosiaan hoida ennen kytkinremppaa perusasiat kuntoon eli tarkasta nestetaso, jos vajausta etsi vuotokohtia. Ilmaa kytkin jokatapauksessa. Vaihda hyvälaatuiset laatikko-öljyt ellei ole lähivuosina vaihdettu. Tarkasta ettei vaihdevivustomekanismissa ole väljää. Mutta jos alla on alkuperäinen kytkin niin vaihdon aika lienee.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Paljos on mittarissa?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Taitaa olla forumin ennätys jos ei ole kertaakaan vaihdettu.
Tosin joissakin V6:ssa on korkannut heti 100tkm jälkeen
eli onhan se (paljon)mahdollista että on joskus vaihdettu tuohonkin.
Tosin joissakin V6:ssa on korkannut heti 100tkm jälkeen
eli onhan se (paljon)mahdollista että on joskus vaihdettu tuohonkin.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM