156 2.5l V6 kulutus.
Valvoja: Moderators
156 2.5l V6 kulutus.
Mitä kierrosaluetta suosittelet matka-ajossa minimoidaksesi kulutuksen.
Missä nopeudessa 6. vaihde kannattaa ottaa käyttöön jottei joudu vääntämään liikaa ja lisää kulutusta?
Auto on vuoden 2000 156 2.5l.
Seka-ajossa olen päässyt 9,5 litraan. Puhdasta matka-ajoa en ole erityisemmin testannut vielä.
Missä nopeudessa 6. vaihde kannattaa ottaa käyttöön jottei joudu vääntämään liikaa ja lisää kulutusta?
Auto on vuoden 2000 156 2.5l.
Seka-ajossa olen päässyt 9,5 litraan. Puhdasta matka-ajoa en ole erityisemmin testannut vielä.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Rauhallisessa maantieajossa kesäkeleillä oma V6 nielaisee 8,5 L/100km, mutta silloin pitää ajella jo ns. keskittyen.......isointa pykälää taitaa olla aika turha tarjoilla alle kahdeksankympin vaikkakin kone kyllä jaksaa vääntää suurimmalla uskomattoman pienissä nopeuksissa ! Tällöin tosin taitaa laatikko jo huutaa niveaa eli en itse vedättelisi kutosella huvikseni kaupunkiliikenteessä......Ja lopuksi ihan oma henkilökohtainen mielipide kaikessa ystävällisyydessä: Jos ostit VeeKutosen tarkoituksenasi säästää bensaa, niin valitsit väärin Kone nimittäin syö sitten soppaa ihan niin paljon kuin sille annat!! Eli talviajo kaupungissa kaikki grillit kuumina ja menee heittämällä 15 L/100km.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Joo, kutosta silmään 80km/h ylöspäin. Jaksaahan kone vetää tasaisella hiljemmassakin vauhdissa mutta mitään järkeä ei konetta ole kiusata.
Vitosella sitten jaksaa hyvin vetää 60km/h vaikka loivaa pitkää mäkeä ylös ilman että kone puutuu tai että polkimen asentoa tarvitsisi muuttaa.
Matka-ajossa (80-120 km/h) pääsee alle 9 litran jos malttaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja ei ole jatkuvasti ohittelemassa..
Vitosella sitten jaksaa hyvin vetää 60km/h vaikka loivaa pitkää mäkeä ylös ilman että kone puutuu tai että polkimen asentoa tarvitsisi muuttaa.
Matka-ajossa (80-120 km/h) pääsee alle 9 litran jos malttaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja ei ole jatkuvasti ohittelemassa..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Hyvä tiedostaa että alfan 6v laatikossa isoin vaihde ei ole mikään "ylivaihde" kuten usein on tapana. Laatikko on maukkaasti välitetty ajamista varten. Kulutuksen minimointi ei ehkä ole ollut ykköskriteeri välityksiä valitessa.... Muistikuvan mukaan ottaa huiputkin kutosella
Jos ei tee mieli itseä viihdyttää niin ainakin mä heitän kutosen päälle heti taajamamerkin jälkeen....
Jos ei tee mieli itseä viihdyttää niin ainakin mä heitän kutosen päälle heti taajamamerkin jälkeen....
Viimeksi muokannut fahlsjy, 23 Elo 2010, 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Tuossa on jo melkein koko matka alamäkeä Itse olen päässyt noin 8 l/100 km matkalla.Ciancarlo kirjoitti:^juu huiput kuutosella. Itse olen päässyt alhaisimmillaan 156 V6:lla 7,46 l/100 km hyvin rauhallisessa maantieajossa ilman ohituksia.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Joo vetäähän se...
Mutta kukin tyylillään.
Mutta kukin tyylillään.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Reippaasti polkemalla sain menemään 15,5 kaupungissa. Seka-ajoa siististi ajettuna 9,5. Matkaa en ole vielä testannut.
Eihän tämä säästöajoon ole hankittu. Mutta vertailun vuoksi kyselen että onko oma kone kunnossa kulutuksen suhteen.
Tosin pidemmällä retkellä kulutuskin olis hyvä olla kuosissa ja siihen liittyen tää kuudes vaihde kiinnostaa. 5. ja 6. vaihteen välillä on satojen kierroksien/min ero jossain 80 vauhdissa. Vaikuttanee myös kulutukseen.
Eihän tämä säästöajoon ole hankittu. Mutta vertailun vuoksi kyselen että onko oma kone kunnossa kulutuksen suhteen.
Tosin pidemmällä retkellä kulutuskin olis hyvä olla kuosissa ja siihen liittyen tää kuudes vaihde kiinnostaa. 5. ja 6. vaihteen välillä on satojen kierroksien/min ero jossain 80 vauhdissa. Vaikuttanee myös kulutukseen.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Sanoisin että neljässä ja puolessa tonnissa.Rolle kirjoitti:Juuei koko ajan jengat viidessä tonnissa, jos joku vahingossa yrittäisi ohi!
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Njoo, siinä 8-10 paikkeilla huitelee normiajossa. Toisaalta kun ei tule asuttua ns. isossa cityssä niin ei tarvitse pahemmin liikennevaloissa sahata.
Toisaalta taas ei oikein tuo bensa kulutus jaksa kiinnostaakkaan, taitaa vielä aikalailla saman verran kuin tuo tyttöystävän jenkkimaasturi
Toisaalta taas ei oikein tuo bensa kulutus jaksa kiinnostaakkaan, taitaa vielä aikalailla saman verran kuin tuo tyttöystävän jenkkimaasturi
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Mut kannattaa muistaa että hevosvoimat vie polttoainetta,ei vääntö.
Autokoulussa joskus testattiin kulutusmittariin sillain,että ajettiin 60km/h ensin 2.vaihteella ja siitä lämä pohjaan. Toinen veto sama vauhti mutta 4.vaihteella.
Hetkellisen kulutuksen ero oli järkyttävä. Kakkosella pomppasi jonnekkin 600-800l/100km ja nelosella n.50-60l/100km.
Auto oli 1.8l Astra-H Wagon.
Autokoulussa joskus testattiin kulutusmittariin sillain,että ajettiin 60km/h ensin 2.vaihteella ja siitä lämä pohjaan. Toinen veto sama vauhti mutta 4.vaihteella.
Hetkellisen kulutuksen ero oli järkyttävä. Kakkosella pomppasi jonnekkin 600-800l/100km ja nelosella n.50-60l/100km.
Auto oli 1.8l Astra-H Wagon.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
^ ?? en ole tämänkään alan asiantuntija mutta mun mielestä ei ihan noin suoraan voi vetää johtopäätöksiä?
Eikös kulutus kuitenkin korreloi jotenkin tota massan liikuttamista ja noissa kahdessa vedossa olettaisin myös tota massaa liikutetun eri kiihtyvyydellä?? Olettaisin että tossa tapauksessa kun hetkellistä kulutusta tiirailtiin niin myös massaa kiihdytettiin eri nopeudella? Ja vieläpä niin päin että suuremmalla polttoainemäärällä saatiin myös vastineeksi suurempi massan kiihtyvyys? Vai oonko mä nukkunu fysiikan tunnilla ja jotain menny ohi??
Eikös kulutus kuitenkin korreloi jotenkin tota massan liikuttamista ja noissa kahdessa vedossa olettaisin myös tota massaa liikutetun eri kiihtyvyydellä?? Olettaisin että tossa tapauksessa kun hetkellistä kulutusta tiirailtiin niin myös massaa kiihdytettiin eri nopeudella? Ja vieläpä niin päin että suuremmalla polttoainemäärällä saatiin myös vastineeksi suurempi massan kiihtyvyys? Vai oonko mä nukkunu fysiikan tunnilla ja jotain menny ohi??
Kaipa Opelkin kiihtyy nopeammin pienemmällä vaihteella, joten testillä ei ole juurikaan merkitystä. Jos olisi kiihdytetty samalla kiihtyvyydellä niin sitten voisi verrata.
Kertooko joku miten teho käyttäytyy kierrosluvun ja vääntömomentin suhteen? Sitten vielä välitysten merkitys auton tapauksessa olisi hauska ymmärtää
Kertooko joku miten teho käyttäytyy kierrosluvun ja vääntömomentin suhteen? Sitten vielä välitysten merkitys auton tapauksessa olisi hauska ymmärtää
VMP
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
teho = vääntömomentti x pyörimisnopeus. Vääntömomentin maksimissa kulutus on yleenä minimissä tuotettu tehoa kohden. Optimi täytös ja palotapahtuma huomioiden mekaaniset ja termiset häviötmattijus kirjoitti:Kaipa Opelkin kiihtyy nopeammin pienemmällä vaihteella, joten testillä ei ole juurikaan merkitystä. Jos olisi kiihdytetty samalla kiihtyvyydellä niin sitten voisi verrata.
Kertooko joku miten teho käyttäytyy kierrosluvun ja vääntömomentin suhteen? Sitten vielä välitysten merkitys auton tapauksessa olisi hauska ymmärtää
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Alkoi matka-ajoa silmällä pitäen mietityttämään tämä asia.
Omassa kotterossa on vakionopeudensäädin joka ei pysy päällä kutosvaihteella alla 95kmh nopeuksissa (kierrokset liian matalat).
Mietin että vaikuttaisiko bensan kulutukseen paljonkin jos ajelisi vitosella noissa alle 90kmh nopeuksissa, voisi sitten
sitä vakkaria käyttää myös 80kmh alueella.
Itsellä on ollut aina sellainen mielikuva että kulutus nousee suoraan verrannollisesti koneessa pidettävien kierrosten mukaan (tietysti vauhtikin vaikuttaa). Vai onko tuolla väännöllä sitten merkitystä - kutoskoneen kovin vääntöhän ei ole siellä alle kahdessa tonnissa?!?
Omassa kotterossa on vakionopeudensäädin joka ei pysy päällä kutosvaihteella alla 95kmh nopeuksissa (kierrokset liian matalat).
Mietin että vaikuttaisiko bensan kulutukseen paljonkin jos ajelisi vitosella noissa alle 90kmh nopeuksissa, voisi sitten
sitä vakkaria käyttää myös 80kmh alueella.
Itsellä on ollut aina sellainen mielikuva että kulutus nousee suoraan verrannollisesti koneessa pidettävien kierrosten mukaan (tietysti vauhtikin vaikuttaa). Vai onko tuolla väännöllä sitten merkitystä - kutoskoneen kovin vääntöhän ei ole siellä alle kahdessa tonnissa?!?
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Normaali ajossa, suurin osa kylmällä koneella ja kaupungissa 13l/100 km
Kylmällä tarkoitan roikan päästä startattu ei normaalilämpöinen kone.
Kylmällä tarkoitan roikan päästä startattu ei normaalilämpöinen kone.
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Pienimmät lukemat yhdelle tankilliselle matka-ajossa 7,9l/100km. Tuo lukema ajettu aina suurinta sallittua, mittarivirhe hyvästi kompensoiden ja muutamia täyskaasu ohituksia sisältäen. Talvella moottoritietä sahatessa (115km/h mittarissa) lukema on vakiintunut aikalailla 10l/100km tuntumaan.
Vaihteet vaihtuu alle 4Krpm ~50% kaasulla kiihdyttäen. Tasamaalla mentäessä 30km/h kolmosella, 40km/h nelosella, 50km/h vitosella ja +60km/h kutosella. Kiihdytykset ja ylämäet sitten pykälää tai kahta pienemmällä, riippuen tilanteesta. Vaihteet vaihtuu tilanteen mukaan muutenkin aika herkästi, mutta siksi ajankin manuaalilla.
Vaihteet vaihtuu alle 4Krpm ~50% kaasulla kiihdyttäen. Tasamaalla mentäessä 30km/h kolmosella, 40km/h nelosella, 50km/h vitosella ja +60km/h kutosella. Kiihdytykset ja ylämäet sitten pykälää tai kahta pienemmällä, riippuen tilanteesta. Vaihteet vaihtuu tilanteen mukaan muutenkin aika herkästi, mutta siksi ajankin manuaalilla.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Kesällä keskimäärin 10l sataselle, talvella 13l sataselle. Kesälomareissuissa pitkää matkaa tasaisesti tehden olen päässyt siihen 8 litran pintaan.
Saa nähdä mitä rikkonaisen lambdan vaihto uuteen vaikuttaa kulutukseen. Ainakin alavääntö lisääntyi huomattavasti.
Saa nähdä mitä rikkonaisen lambdan vaihto uuteen vaikuttaa kulutukseen. Ainakin alavääntö lisääntyi huomattavasti.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Joko hait päästölapun?Antieko kirjoitti:Kesällä keskimäärin 10l sataselle, talvella 13l sataselle. Kesälomareissuissa pitkää matkaa tasaisesti tehden olen päässyt siihen 8 litran pintaan.
Saa nähdä mitä rikkonaisen lambdan vaihto uuteen vaikuttaa kulutukseen. Ainakin alavääntö lisääntyi huomattavasti.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
^
En ole vielä hakenut. Maanantaina ajattelin korjaamolla käydä. Jos hyvältä näyttää niin ajelen katsastukseen. Muussa tapauksessa vaihdetaan katti. Informoin kyllä miten äijän (minun) käy.
En ole vielä hakenut. Maanantaina ajattelin korjaamolla käydä. Jos hyvältä näyttää niin ajelen katsastukseen. Muussa tapauksessa vaihdetaan katti. Informoin kyllä miten äijän (minun) käy.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Olen kolmisen vuotta ajellut bussolla ja rauhallisella ajolla kaupunkikulutus on ollut n.11,5 litraa, ajotietokone näyttänyt n.0,5 litraa liian vähän. Tämän kesän aikana on tullut muutos että ajotietokone näyttää suht samaa edelleen, mutta tankkauksesta laskettuna kulutus on n.13 litraa.
Auto tuli juuri katsastettua ja päästöt olivat hyvät.
Mikä tämän voisi aiheuttaa, vanha lambda?
Auto tuli juuri katsastettua ja päästöt olivat hyvät.
Mikä tämän voisi aiheuttaa, vanha lambda?
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Minkä vuoto?
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Poika ajeli tuommoisella vapusta 2012 viime tammikuuhun. Alhaisin kulutus oli jotain seitsemää litraa ykköskehäajelussa. Olin että "otetaas sille".
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Minkähän vuoto se voisi olla jos polttoainetta vähenee tankista paljon enemmän kuin ajotietokone näyttää?jmi kirjoitti:Minkä vuoto?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Voit mennä muualle vitsailemaan!Desmoquattromaschio kirjoitti:Minkähän vuoto se voisi olla jos polttoainetta vähenee tankista paljon enemmän kuin ajotietokone näyttää?jmi kirjoitti:Minkä vuoto?
Bensalla on tapana haista jos sitä jostain vuotaa, jos et vielä sitä tiennyt.
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Ei kai tässä kukaan mitään vitsaile. Suutin vuotaa imusarjaan, josta bensa menee varsin luonnollista reittiä kohti pakoputken päätä. Ajotietokone mittaa suuttimen aukioloaikaa, jonka perusteella kulutus lasketaan. Vuotava bensa menee tuon mittauksen ohi.
Joskus voi olla huono päivä, mutta harvemmin kukaan on toisille päätä aukomassa
Joskus voi olla huono päivä, mutta harvemmin kukaan on toisille päätä aukomassa
VMP
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
No vittu anteeks kauheesti kun yritän auttaa !!jmi kirjoitti:Voit mennä muualle vitsailemaan!Desmoquattromaschio kirjoitti:Minkähän vuoto se voisi olla jos polttoainetta vähenee tankista paljon enemmän kuin ajotietokone näyttää?jmi kirjoitti:Minkä vuoto?
Bensalla on tapana haista jos sitä jostain vuotaa, jos et vielä sitä tiennyt.
Mikään muu vuoto ei tuollaista ilmiötä saisi aikaan. Alipaine-/imuvuoto aiheuttaisi sekaisin menneen seoksenohjauksen, mutta se näkyisi ajotietokoneen kulutusmittauksessa. Vuotava suutin antaisi enemmän bensaa sylinteriin, mutta moottorinohjaus yrittäisi korjata sitä laihentamalla seosta lambdan ja nakutusantureitten ohjaamana. Loogisesti ajatellen polttoainevuoto on ainoa vaihtoehto. Tai sitten ajotietokone saa vääristynyttä tietoa ajetusta matkasta. Mitkä renkaat/vanteet autossa on? Ovatko erikokoiset kuin silloin kun tietokoneen lukemat pitivät paremmin paikkaansa?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Tarkennuksesta heti alussa tuskin olisi haittaa ollut yllä olleen viestivaihdon ehkäisemisessä.Desmoquattromaschio kirjoitti:No vittu anteeks kauheesti kun yritän auttaa !!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Lepo vaan kaikille
Renkaat pysyneet samana, kuski ei ole lihonut.
Autolla ajettu vasta 114000km.
Saako esim. tuollaista vuotavaa suutinta mitenkään selville?
Ainut muutos autossa on ollut alkup. takapöntön vaihto CSC:hen.
Renkaat pysyneet samana, kuski ei ole lihonut.
Autolla ajettu vasta 114000km.
Saako esim. tuollaista vuotavaa suutinta mitenkään selville?
Ainut muutos autossa on ollut alkup. takapöntön vaihto CSC:hen.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Suuttimet irti ja testipenkkiin. En tiedä antaako vuotava ruutta mitään vikakoodia? Saattaa se tehdä sytkähäiriöitä jos oikein rikkaalle menee. Mut sit pitäis jo pytyn uida bensassa. Tulppien irrotuksella ja tarkastelulla pääsee jo alkuun. Jos joku tulppa selvästi karstaisempi ja/tai tummempi niin vois olla vuotoa.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Täytyy ajella vielä muutama tankillinen ennen suurempia tarkistuksia. Jos sitten katsoisi vaikka noita tulppia.
Olen ollut siinä käsityksessä että vanha jo hieman hitaasti reagoiva lambda voisi nostaa myös kulutusta.
Olen ollut siinä käsityksessä että vanha jo hieman hitaasti reagoiva lambda voisi nostaa myös kulutusta.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Onko kokemusperäistä tietoa, auttaako nää bensan sekaan lisättävät suuttimenpuhdistusaineet ikinä tällaisissa vuotavien suutinten tapauksissa?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
^
Ainakin jumittavia suuttimia on saatu epäjumittumaan. Sattumaa vaiko ei, en tiiä.
Teknisestihän jumittava suutin on sama, kuin vuotava - ainakin jos jumittelee auki. Ja kyllähän sieltä voi polttoaineen mukana jos jonkinlaista jankkia kulkeutua, joka sotkee, vaikka täällä pääosin puhdasta tavaraa pistoolista tulisikin.
Ainakin jumittavia suuttimia on saatu epäjumittumaan. Sattumaa vaiko ei, en tiiä.
Teknisestihän jumittava suutin on sama, kuin vuotava - ainakin jos jumittelee auki. Ja kyllähän sieltä voi polttoaineen mukana jos jonkinlaista jankkia kulkeutua, joka sotkee, vaikka täällä pääosin puhdasta tavaraa pistoolista tulisikin.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Lambdan toimintaa voi helposti tarkastella Multiecuscanilla.
Jos epäilee suuttimien vuotoa/jumitusta niin ultra-äänipesua voisi kokeilla.
Jos epäilee suuttimien vuotoa/jumitusta niin ultra-äänipesua voisi kokeilla.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Nuo molemmat luvut on mielestäni hyviä kaupunkikulutukseksi.jmi kirjoitti:Olen kolmisen vuotta ajellut bussolla ja rauhallisella ajolla kaupunkikulutus on ollut n.11,5 litraa, ajotietokone näyttänyt n.0,5 litraa liian vähän. Tämän kesän aikana on tullut muutos että ajotietokone näyttää suht samaa edelleen, mutta tankkauksesta laskettuna kulutus on n.13 litraa.
Auto tuli juuri katsastettua ja päästöt olivat hyvät.
Mikä tämän voisi aiheuttaa, vanha lambda?
Mulla meni yrittämällä vajaa 11 sekalaisessa, pääasiassa pätkää.
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Joskus jts:n tankkiin noita pari putelia tuuppasin, ja mielestäni arvontakoneen ja todellisen kulutuksen lukemat lähenivät toisiaan.Jakke kirjoitti:Onko kokemusperäistä tietoa, auttaako nää bensan sekaan lisättävät suuttimenpuhdistusaineet ikinä tällaisissa vuotavien suutinten tapauksissa?
Toki siinä tuli tehtyä vähän muutakin, mutta halpa keino kokeilla auttaako asiaan.
Ainakin "goto dealer" lakkasi tulemasta joka tankillisella.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 156 2.5l V6 kulutus.
Auttaa ne aineet, auttaa enemmän jos saa yhtäjaksoista ajoa ja laittaa suht väkevän seoksen.
(yhdestä citikastani hävisi kiihdytyksessä tapahtuva ravistaminen kokonaan yhdellä suuttimienpuhdistusaine purkillisella).
(yhdestä citikastani hävisi kiihdytyksessä tapahtuva ravistaminen kokonaan yhdellä suuttimienpuhdistusaine purkillisella).