
Cuore Sportivo III/2010 Jurva 5.9.2010
Valvoja: Moderators
- jiigee
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
- Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03 - Paikkakunta: Tampere
Cuore Sportivo III/2010 Jurva 5.9.2010
Keitäs kaikkia on tulossa CARFin ratapäiville tällä kertaa? Ja missä on kaikki etukäteisuho, onko kaikki jo saavutettu eikä mikään enää tunnu miltään? 

Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Alfa saatu eilen illalla/yöllä takaisin pyörilleen ja kaikki tuntuisi toimivan...
Meikäläinen starttaa matkaan jo huomen aamulla, kun Hämeenkyrössä on Fiat- ja Lancia-kerhojen syystapahtuma.
Varasin lauantai yöksi majapaikan radan läheltä, kun ei viitsi ajella edestakaisin. Majoitus maksoi 30euroa/yö, sisältäen saunan, iltapalan, aamupalan sekä petivaatteet. ei pahan hintaista!
Meikäläinen starttaa matkaan jo huomen aamulla, kun Hämeenkyrössä on Fiat- ja Lancia-kerhojen syystapahtuma.
Varasin lauantai yöksi majapaikan radan läheltä, kun ei viitsi ajella edestakaisin. Majoitus maksoi 30euroa/yö, sisältäen saunan, iltapalan, aamupalan sekä petivaatteet. ei pahan hintaista!
"No smoke => no power => no hope"
Tuota majapaikkaa voi suositella vilpittömästi! Matkaa taitaa radalle olla vajaa kilometri.Keltsi kirjoitti: Varasin lauantai yöksi majapaikan radan läheltä, kun ei viitsi ajella edestakaisin. Majoitus maksoi 30euroa/yö, sisältäen saunan, iltapalan, aamupalan sekä petivaatteet. ei pahan hintaista!
VMP
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Cuore Sportivo III/2010 Jurva 5.9.2010
Mitäs sitä uhoamaan, luvassa leppoisa syksyinen sunnuntai-ajelu.jiigee kirjoitti:...missä on kaikki etukäteisuho, onko kaikki jo saavutettu eikä mikään enää tunnu miltään?
NOT!

Koppaan Alavudelta mukaan syntyperäisen etelä-pohojalaasen
painijan joka vyöryttää kaikki tuloslistalla etuilevat.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Sunnuntain sää näyttäis tällä tietoa olevan bueno:
http://www.mtv3.fi/saa/incs/index.shtml ... _ck2009301
Ja jos kuivan kelin kierrosaika on +8 sekuntia tuohon verrattuna
niin sitten olen tavoiteajassani:
http://www.youtube.com/watch?v=0Mq4KYsVs0w
http://www.mtv3.fi/saa/incs/index.shtml ... _ck2009301
Ja jos kuivan kelin kierrosaika on +8 sekuntia tuohon verrattuna
niin sitten olen tavoiteajassani:
http://www.youtube.com/watch?v=0Mq4KYsVs0w
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Lama-ajan ratapäivät meillä: Katseltiin Otson (8 vkoa) kanssa vähän alfatrimmarilta mallisuoritusta:
GTV6+puhallin.
(Sierra-kuski olisi voinut myös pohdiskella peltitöiden mukavuutta ja päästää nopeammat suosiolla ohi.)
Pistäkäähän kuvia näkyville.
GTV6+puhallin.
(Sierra-kuski olisi voinut myös pohdiskella peltitöiden mukavuutta ja päästää nopeammat suosiolla ohi.)
Pistäkäähän kuvia näkyville.
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
- Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts - Paikkakunta: Helsinki
Muistiinpano itselle: Varmista että tankissa on riittävästi bensaa ennen radalle lähtöä, erityisesti jos kyseessä on cuppikierros



- Liitteet
-
- No more gas.jpg
- (65.16 KiB) Tiedosto ladattu 2949 kertaa
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
Jurva on paska kaupunki. Kylä. Käpykylä.
Nooh, runoillaan taas päivän anti:
Kuten (valitettavasti) tapoihini on kuulunut,
päivän paras aika tulee ensimmäisellä varvilla
eli tässä tapauksessa 4. kierroksella. Sen jälkeen
persmäkeä alas ja kerran hyppy kanttarin yli hiekoille
niin että rengas haukkasi pyöränkaaren pellin suoraksi,
pakoputken lämpöpelti putosi putken päälle ja helmojen alaosat
saivat vähän siipeensä. Yllättävän kosmeettista infernaalisen
rysäyksen ja sen jälkeisen loikan seurauksena. Avo-anoppilassa tuli
montulla tutkittua autoa mutta mitään fataalia ei löytynyt.
Cuppikierros oli virheetön, lue:munaton ja siitä olen itselleni
myrtsinä kun piti ajaa maximum attackilla. Takaraivossa
ehkä kolkutteli vielä poistuminen hiekoille, who knows. Muutenkaan
en ole vielä tottunut slicksien epämääräiseen rajapitoon, en uskalla
runtata niin kuin normaalisti kun perä aina välillä karkailee
varoittamatta. JA. Liian mukavaa seuraa varikolla, pitäisi istua murjottamassa ja
keskittymässä autossa ennen cup-kierrosta eikä veistellä huonoja vitsejä ja sitten lähteä ajelulle...
Vittuilkaa enemmän!
Sekä Alfa että Romeo -luokat ratkeavat vasta Apparalla ja
siellä ei kelpaa osakkaille muu kuin voitto ellei mustia hevosia
ilmaannu. Siitä puheen ollen, Jurvan ylivoimaisesti nopein eli Tom
Wiik on tulossa Apparalle kiusaamaan Romeolaisia..
Ja Kosti, kun nyt laitat sen Q2:sen GT:hen niin toivottavasti se sun ajonhallintajärjestelmäs ei tykkää kyttyrää..

Jurva on paska kaupunki. Kylä. Käpykylä.
Nooh, runoillaan taas päivän anti:
Kuten (valitettavasti) tapoihini on kuulunut,
päivän paras aika tulee ensimmäisellä varvilla
eli tässä tapauksessa 4. kierroksella. Sen jälkeen
persmäkeä alas ja kerran hyppy kanttarin yli hiekoille
niin että rengas haukkasi pyöränkaaren pellin suoraksi,
pakoputken lämpöpelti putosi putken päälle ja helmojen alaosat
saivat vähän siipeensä. Yllättävän kosmeettista infernaalisen
rysäyksen ja sen jälkeisen loikan seurauksena. Avo-anoppilassa tuli
montulla tutkittua autoa mutta mitään fataalia ei löytynyt.
Cuppikierros oli virheetön, lue:munaton ja siitä olen itselleni
myrtsinä kun piti ajaa maximum attackilla. Takaraivossa
ehkä kolkutteli vielä poistuminen hiekoille, who knows. Muutenkaan
en ole vielä tottunut slicksien epämääräiseen rajapitoon, en uskalla
runtata niin kuin normaalisti kun perä aina välillä karkailee
varoittamatta. JA. Liian mukavaa seuraa varikolla, pitäisi istua murjottamassa ja
keskittymässä autossa ennen cup-kierrosta eikä veistellä huonoja vitsejä ja sitten lähteä ajelulle...
Vittuilkaa enemmän!
Sekä Alfa että Romeo -luokat ratkeavat vasta Apparalla ja
siellä ei kelpaa osakkaille muu kuin voitto ellei mustia hevosia
ilmaannu. Siitä puheen ollen, Jurvan ylivoimaisesti nopein eli Tom
Wiik on tulossa Apparalle kiusaamaan Romeolaisia..
Ja Kosti, kun nyt laitat sen Q2:sen GT:hen niin toivottavasti se sun ajonhallintajärjestelmäs ei tykkää kyttyrää..

Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Tää on niin motorsporttia.
Lähtiessäni kotoa pakettiauto + traileriyhdistelmällä, pääsin 5 kilometriä Jurvaa kohti, kun moottorin vikavalo syttyi. Tanan EGR.
Eihän se etenemistä haitannut, mutta tehot puuttuivat. No eihän yhdistelmällä saakaan ajaa kovempaa kuin 90 km/h...
Olin mielestäni löytänyt vian Alastarossa esiintyneeseen polttoaineongelmaan ja ehdinkin seitsemisen kierrosta testata vain todetakseni, että todennäköisesti pa-pumppu alkaa pettämään eikä tuotto enää riitä. Ehdinkin jo alkaa säätämään ahtopaineita pienemmälle, jotta voisin ajaa Cupin kun ilmeni uusi ongelma. Jotain hämärää boksin sähköissä, sillä orkkisECU lakkasi toimimasta kokonaan ja säädettävässä ECUssa taisi mennä Launch Control päälle. Auto ei enää kiertänyt yli 4000 rpm, kun sytytys pätki.. Läppärin puutteen takia ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin ajaa Alfa takaisin trailerille.
Lähtiessäni kotoa pakettiauto + traileriyhdistelmällä, pääsin 5 kilometriä Jurvaa kohti, kun moottorin vikavalo syttyi. Tanan EGR.

Olin mielestäni löytänyt vian Alastarossa esiintyneeseen polttoaineongelmaan ja ehdinkin seitsemisen kierrosta testata vain todetakseni, että todennäköisesti pa-pumppu alkaa pettämään eikä tuotto enää riitä. Ehdinkin jo alkaa säätämään ahtopaineita pienemmälle, jotta voisin ajaa Cupin kun ilmeni uusi ongelma. Jotain hämärää boksin sähköissä, sillä orkkisECU lakkasi toimimasta kokonaan ja säädettävässä ECUssa taisi mennä Launch Control päälle. Auto ei enää kiertänyt yli 4000 rpm, kun sytytys pätki.. Läppärin puutteen takia ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin ajaa Alfa takaisin trailerille.
Kaikki kunnia Tomille hienosta kierroksesta Jurvassa, mutta jos vehkeet pelaa, niin se on aivan sama kuka Ahvenistolle tulee niistettäväksi.silverine kirjoitti:Jurvan ylivoimaisesti nopein eli Tom
Wiik on tulossa Apparalle kiusaamaan Romeolaisia..
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Vieläkään en oikein luota noihin renkaisiin, varsinkin etu- ja takarenkaiden eriaikainen lämpeneminen aiheuttaa tahattomia luistoja, kuten siinä cuppi-kierroksen ekassa mutkassa tarkkaavaisimmat katsojat saattoivat huomata
Lopputulokseen täytyy olla tyytyväinen, en aivan tuollaista sijoitusta odottanut...

Lopputulokseen täytyy olla tyytyväinen, en aivan tuollaista sijoitusta odottanut...
"No smoke => no power => no hope"
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Haa, ammattilaisellakin on samoja huolia kuin meitsillä..Keltsi kirjoitti:Vieläkään en oikein luota noihin renkaisiin, varsinkin etu- ja takarenkaiden eriaikainen lämpeneminen aiheuttaa tahattomia luistoja, kuten siinä cuppi-kierroksen ekassa mutkassa tarkkaavaisimmat katsojat saattoivat huomata![]()

Komee sladihan se oli ja ei siinä varmaan paljon aikaa mennyt..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
ajolinjoja
Tuolta voi katella ohitusmallia ahveniston päiville
http://acidcow.com/video/12778-incredible_pass.html

Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Hyviä kuvia. Satuitko ottamaan kuvia meidän endurance-autosta sellaisesta kulmasta että näkisi miten suorassa renkaat ovat tienpintaan nähden täydessä kanttauksessa? Jos sattuu löytymään, niin onnistuisiko laittaa vaikka sähköpostiin?Erkka kirjoitti:Räpsyt diaesityksenä...
kterkkila (at-merkki) yahoo.com
Kimmo / alfatune.fi
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Aika söheltämistä oli cuppikierros, liian aikaisia jarruttamisia ja yksi vaihde missi. No, kun olen opetellut positiivista ajattelua, niin olinhan sentää 156 V6 -luokassa toinen
En ehtinyt oppia rataa kunnolla. Erityisesti se lopussa jyrkkenevä kaarre oli vaikea.
Tää rata kyllä kaipais ihan omia renkaita, alko jo säälittää keväällä ostettuja Yokohamoja. Jarrujen jäähdytystä pitäis myös miettiä, että vois vetää viis, kuus kierrosta huoletta putkeen. Sais paremmin tuntumaa.
Tänne pitää päästä uudestaan.

En ehtinyt oppia rataa kunnolla. Erityisesti se lopussa jyrkkenevä kaarre oli vaikea.
Tää rata kyllä kaipais ihan omia renkaita, alko jo säälittää keväällä ostettuja Yokohamoja. Jarrujen jäähdytystä pitäis myös miettiä, että vois vetää viis, kuus kierrosta huoletta putkeen. Sais paremmin tuntumaa.
Tänne pitää päästä uudestaan.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Vatasen jalat ja sillee...
Viimeinen harjoituskierros oli racechronon mukaan 1.28.5 josta muka ajattelin cuppikierroksella vähän vielä kiristää, niin kuinkas kävikään... Heti ensimmäisessä mutkassa pihalle jossa vielä oli mahdollisimman paljon yleisöä...
Vauriot onneksi säilyi katin lämpösuojaa lukuunottamatta henkisinä, joten eiköhän tästä selvitä.
Rata oli kyllä todella mukava ajaa ja sopivamman matkan päässä, kuin Ahvenisto tai Alastaro.

Viimeinen harjoituskierros oli racechronon mukaan 1.28.5 josta muka ajattelin cuppikierroksella vähän vielä kiristää, niin kuinkas kävikään... Heti ensimmäisessä mutkassa pihalle jossa vielä oli mahdollisimman paljon yleisöä...

Rata oli kyllä todella mukava ajaa ja sopivamman matkan päässä, kuin Ahvenisto tai Alastaro.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Vielä jos sais ajettujen kolmen kisan ynnätyt yhteispisteet sinneCARF kirjoitti:Tulokset lisätty Carf:n sivuille
sivuille niin vois jokainen osakas katsella missä mennään ennen
vikaa skabaa..
Ps. Keltsillä on näköjään vielä mahkut kammeta kokonaispisteissä
kolmanneksi, pisteellä ohi Harmaalasta Alfa-luokassa, jos sijoittuu
Apparalla kolmanneksi (tai paremmin).
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Ei LC, vaan Limp Home. Ilmeisesti nokka-akselin tunnistin rikki, tai sitten vastaavat piuhat solmussa. HALL-anturin signaali ei muutu, vaikka anturia pyörittelee.Garrett kirjoitti: Jotain hämärää boksin sähköissä, sillä orkkisECU lakkasi toimimasta kokonaan ja säädettävässä ECUssa taisi mennä Launch Control päälle. Auto ei enää kiertänyt yli 4000 rpm, kun sytytys pätki.. Läppärin puutteen takia ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin ajaa Alfa takaisin trailerille.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.