Kokemuksia alumiinisesta pohjalevystä
Valvoja: Moderators
Kokemuksia alumiinisesta pohjalevystä
No niin, nyt se on asennettu. Kauan odotettu alumiinin palanen. Hyvin istui paikoilleen ja on asiallisen oloinen.
Ensimmäinen käynnistys, levy ilmeisesti resonoi tai toimii kaikukoppana. Täytyy kuunnella aamulla lisää...
Tossa kuva maavarasta, Scuorelle tiedoksi: Nyt EI ROIKU vaan on hyvin kiinni ! Kumpikaan esine ei mahdu alta.
Ensimmäinen käynnistys, levy ilmeisesti resonoi tai toimii kaikukoppana. Täytyy kuunnella aamulla lisää...
Tossa kuva maavarasta, Scuorelle tiedoksi: Nyt EI ROIKU vaan on hyvin kiinni ! Kumpikaan esine ei mahdu alta.
Makaroonia jo vuodesta -98
Re: Kokemuksia alumiinisesta pohjalevystä
Tarkistappa ettei ota mistään koneeseen kiinni, varsinkin kartturin puoleinen takakiinnike on todella lähellä öljypohjaa. Mullakin oli muutaman päivän ajan pientä resonointia, mutta nyt se on hävinnyt kokonaan. Ehkä levy asettui paikalleen...puuha kirjoitti:No niin, nyt se on asennettu. Kauan odotettu alumiinin palanen. Hyvin istui paikoilleen ja on asiallisen oloinen.
Ensimmäinen käynnistys, levy ilmeisesti resonoi tai toimii kaikukoppana. Täytyy kuunnella aamulla lisää...
Tossa kuva maavarasta, Scuorelle tiedoksi: Nyt EI ROIKU vaan on hyvin kiinni ! Kumpikaan esine ei mahdu alta.
Ja täytyy sanoa että sun 156 on Todella matala
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Vetäkää autot vierekkäin tasaiselle kentälle ja mitatkaa!Cuore Sportivo kirjoitti:Hähää.. Äijä on laittanut esineet just tuollaisen soravuoren alle, että näyttäisi matalammalta kuin mulla.Puuha kirjoitti:Tossa kuva maavarasta, Scuorelle tiedoksi: Nyt EI ROIKU vaan on hyvin kiinni ! Kumpikaan esine ei mahdu alta.
Loppuupahan tuokin kinastelu .
Ei vaan, kunnon nahistelu on aina poikaa!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
No vähän off-topic mutta itse olen kyllä antanut tasapaino akselin remmin olla paikallaan, lisäähän se, kuten ylleensäkkin jokainen liikkuva osa rikkoontumis riskiä osaltaan, muttei resonanssitkaan välttämättä luotettavuutta paranna. Kai sinnä joku ajatus on että 1.8TS:ssä tasapaino akselia ei ole ja kaksilitraisessa on. Eikös se muuten ole niin että sinänsä tasapaino akselin voi jättää paikoilleen, sitä pyörittävä remmi vain pois niin kierrosherkkyys lisääntyy ja tulee ainakin 2hv lisää.
"Timing cingulum off et valuulas node"
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Re: Kokemuksia alumiinisesta pohjalevystä
Täällä maaseudulla maavara on kriittinen tekijä. Onko tilaa enemmän nyt tuon uuden levyn ansiosta kun mielestäni sen vanhan rikkinäisen levyn kanssa tuo coltin sytkä mahtui juuri ja juuri alle?puuha kirjoitti:
Tossa kuva maavarasta, Scuorelle tiedoksi: Nyt EI ROIKU vaan on hyvin kiinni ! Kumpikaan esine ei mahdu alta.
Öljypohja otti kiinni. Nyt tuohon väliin mahtuu sormi.
Oliskos nyt niin että eri vuosimalleissa on hieman eroja? Noi kaksi hankauma jälkeä tuli öljypohjassa olevasta rivotuksesta.
Kumityynyt laitoin myös, sellaset 5mmx30mm pyöreät.Korin ja levyn väliin, joustaa siitä sitten jos tarvii.
Oliskos nyt niin että eri vuosimalleissa on hieman eroja? Noi kaksi hankauma jälkeä tuli öljypohjassa olevasta rivotuksesta.
Kumityynyt laitoin myös, sellaset 5mmx30mm pyöreät.Korin ja levyn väliin, joustaa siitä sitten jos tarvii.
Makaroonia jo vuodesta -98
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Tässä kun katselin noita kuvia ja luin juttuja niin tuli mieleeni että muistaisin kuulleeni että suomessa minimimaavara on lain mukaan 80mm!!Rosvo kirjoitti:meni heittämällä kuutoseen paikoilleen ja ei mitään ongelmia asennuksen tai resonoinnin kans. maavaraakin jäi ruhtinaalliset 5senttiä.
Tsekkaan asian...
Jeps, eli AKEn sivuilta löytyi tällänen:
http://www.ake.fi/pdf/3367-208-2003%20A ... uistio.pdf
Omassa pirssissä kesäkumella n.90mm niin siksi aikoinaan katselin =)
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
Tämä taas johtuu katsastusinnistä kuka katsastaa "ei niin väliä" mentaliteetilla.Olli79 kirjoitti:No toi on niitä vuosikymmenien takaisia säännöksiä, kun asfalttia ei vielä tunnettu
Itse kun muutoskatsastin jousia, niin edes nosturiin ei päässy ennenkuin pojat rakensi rampit lankuista...
Silti ei kertaakaan sanottu että on liian matala.
Ihan saman millon ne säädökset on säädetty, on voimassa edelleen.
Muutama viikko takaperin äijä mittaili autoa joka puolelta että maavaraa löytyy tarpeeksi ennenkuin löi leiman paperiin.
Eikös tuon alumiinihässäkän pitänyt tulla ylemmäs kuin tuon vanhan muovilärpäkkeen? Miten siis maavara voi nyt olla 5cm?
Ei enää Alfaa... eipä
No niin, nyt on pohjalevy asennettu ja asettui erittäin hyvin paikalleen. Ei mitään resonointia. Takakiinikkeiden alle laitoin kumilätkät jotka tein vanhasta alfamatosta.
Otin öljypohjan kohdalta pienen palan pois (huomattavasti pienemmän kuin Puuha) ja sinne asettui. Loppui risan pohjan raapaisuäänet kertalaakista. Kylläpäs se olikin täysin loppu - ihme, että oli vielä paikallaan!
Otin öljypohjan kohdalta pienen palan pois (huomattavasti pienemmän kuin Puuha) ja sinne asettui. Loppui risan pohjan raapaisuäänet kertalaakista. Kylläpäs se olikin täysin loppu - ihme, että oli vielä paikallaan!
- Chievo
- Viestit: 68
- Liittynyt: 12 Joulu 2003, 21:10
- Car(s): GT JTD '08
156 V6 '02
Jeep Commander
EX's:
156 2.5 V6 '98
147 2.0 TS '01
156 1.8 SW '00
GTV 3.0 V6 '98
Sprint 1.5 QV '87
159 3.2 V6 JTS Q4 SW - Paikkakunta: Hämeenkyrö
Asensin eilen pohjalevyn paikalleen toveri Ghostin avustuksella.
Puolituntiseksi arvioitu työ vei loppujen lopuksi kolme tuntia.
Hankaluuksia tuottivat muutama muodottomaksi väännetty etukannattimen ruuvi, jotka piti porata irti.
Lisäksi ihmetystä aiheuttivat takakannattimien lukkoruuvit, joihin ei tepsinyt kuin rälläkkä.
Levy sopi heittämällä paikalleen, eikä minkäänlaista resonointia ilmennyt.
Pienellä hiekkatien pätkällä tosin huvitti se sarjatulen ääni, minkä pohjaan iskeytyneet pikkukivet aiheuttivat.
Mutta kuka sitä nyt normaalisti hiekkatiellä Alfalla ajelee.
Joka tapauksessa iso hatunnosto Olli79:lle
hienosti hoidetusta projektista !
Puolituntiseksi arvioitu työ vei loppujen lopuksi kolme tuntia.
Hankaluuksia tuottivat muutama muodottomaksi väännetty etukannattimen ruuvi, jotka piti porata irti.
Lisäksi ihmetystä aiheuttivat takakannattimien lukkoruuvit, joihin ei tepsinyt kuin rälläkkä.
Levy sopi heittämällä paikalleen, eikä minkäänlaista resonointia ilmennyt.
Pienellä hiekkatien pätkällä tosin huvitti se sarjatulen ääni, minkä pohjaan iskeytyneet pikkukivet aiheuttivat.
Mutta kuka sitä nyt normaalisti hiekkatiellä Alfalla ajelee.
Joka tapauksessa iso hatunnosto Olli79:lle
hienosti hoidetusta projektista !
KiitoksiaChievo kirjoitti:Asensin eilen pohjalevyn paikalleen toveri Ghostin avustuksella.
Puolituntiseksi arvioitu työ vei loppujen lopuksi kolme tuntia.
Hankaluuksia tuottivat muutama muodottomaksi väännetty etukannattimen ruuvi, jotka piti porata irti.
Lisäksi ihmetystä aiheuttivat takakannattimien lukkoruuvit, joihin ei tepsinyt kuin rälläkkä.
Levy sopi heittämällä paikalleen, eikä minkäänlaista resonointia ilmennyt.
Pienellä hiekkatien pätkällä tosin huvitti se sarjatulen ääni, minkä pohjaan iskeytyneet pikkukivet aiheuttivat.
Mutta kuka sitä nyt normaalisti hiekkatiellä Alfalla ajelee.
Joka tapauksessa iso hatunnosto Olli79:lle
hienosti hoidetusta projektista !
Itselläkin oli tosiaan pieniä ongelmia noiden takakiinnikkeiden ruuvien kanssa, kun niittimutterien kannat alkoi pyöriä reissään. Niitit olisi tietysti voinut kiristää uudelleen sopivilla pihdeillä, mutta niitähän ei tietenkään ollut
Täältä löytyy hyvä kuvasarja alumiinipohjalevyn vaikutuksesta maavaraan.
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... =4336&PN=1
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... =4336&PN=1
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Mulla se levy istui muuten hyvin, mutta jäi jostain syystä roikkumaan liian alas? Epäilen että Kuutosessa mitoitus on jotenkin erilainen. Ehkä 2-3cm jäi rivoituksen ja levyn väliin ja raapaisi muutaman kerran hidasteessa. Otin sitten pois tarkoituksena taivuttaa sopivammaksi, mutta taitaa jäädä ensi kevääseen Ei jaksa mokoman takia mitään hallipaikkaa varata. Kyllä tuo Helsingin auraaminen viikonloppuna sujui ilman levyäkin Mukavan tasapainoisesti käyttäytyy liukkailla tuo 156. Tulee heti sellainen luottavainen fiilis että tietää mihin ollaan menossa. Vaikka olishan se neliveto vielä ihan oma lukunsa.
Ayrton Senna da Silva forever
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Huokaus... Pari päivää sitten öljynvaihdossa katseltiin pohjaa. Muovilevy roikkui melkeen maan tasalla, kun on revennyt kannattimistaan... AD:n tyypit ottivat sitten pois ja kun ei pultti meinannut aueta, niin väkivalloin väänsivät sen poikki... Epäilemättä hieman ruosteessa... Kävin Deltassa hintaa kyselemässä, melkein 200 euroa yhdestä hemmetin muovilevystä!
Voisi olla tuollainen alumiinilevy kätevä, mutta miten käy resonanssin kun yhtä pulttia takaa ei saa kiinni (koska tosiaan väänsivät huollossa pultin poikki ja osa siitä jäi tietenkin sisään...) Vieläkös tällaisia on edes saatavilla?
Voisi olla tuollainen alumiinilevy kätevä, mutta miten käy resonanssin kun yhtä pulttia takaa ei saa kiinni (koska tosiaan väänsivät huollossa pultin poikki ja osa siitä jäi tietenkin sisään...) Vieläkös tällaisia on edes saatavilla?
Ammattina autokauppa
Saa kai sen katkenneen pultin sieltä pois tavalla tai toisella. Joku kyläseppä irrottaa varmaan halvemmalla kuin AD. Poraa ja/tai miggiä vaan tynkään ja päälle perkeleellistä kiroilua niin äkkiä se ruostepeikko sieltä ulos tulee.niki kirjoitti:Voisi olla tuollainen alumiinilevy kätevä, mutta miten käy resonanssin kun yhtä pulttia takaa ei saa kiinni (koska tosiaan väänsivät huollossa pultin poikki ja osa siitä jäi tietenkin sisään...) Vieläkös tällaisia on edes saatavilla?
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen