No varmaan sen takia, että liikenteessä on tällaisia silmävammaisia, jotka meinaa kosauttaa ojaan, kun sellainen tekele tulee vastaan. Ts. häikäisevät ihan s-tanasti!pitkämies kirjoitti: PS: Hiukan offtopic, mutta en myöskään voi käsittää miksi jälkiasennus xenonit ei mene läpi, jos ei ole sitä leimaa ja näitä pesureita ja niitä hyväksyntiä siltä ja siltä vuodelta tms. muuta roskaa.
Katsastushylsyjä
Valvoja: Moderators
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Jälkiasennetut Koenigin sporttipenkit, Tuv ja Fia hyväksytyt. Omilla adaptereillaan. HYLSY
Seuraavan kerran leimaamaan valmistajan Tuv lappujen kanssa. 28 euroa +70 euroa muutoskatsastus(palautettiin) = HYLSY! "En osaa saksaa mutta en kyllä löydä sun automallias täältä kirjasta, ei voida hyväksyä" Aluepäällikkö sanoo samaa.
Taidanpa leimata siis orkkispenkeillä. Ja vuos sit leimattu jossain näillä ilman muutosta.

Taidanpa leimata siis orkkispenkeillä. Ja vuos sit leimattu jossain näillä ilman muutosta.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Tänään kävin Rauman konttorilla hakemassa varmaa leimaa ja hylsy tuli pitkällä vikalistalla... outo homma sillä autolla on viimeksi ajettu pois maahantuontikatsastuksesta puhtain paperein, mutta homma toimii näköjään jo pärstäkertoimen mukaan eikä pelkän merkin mukaan kuten olin ennen epäillyt. Olisihan tuossa dokumentit seisonta-ajasta ja kukaan ei 1000e uhkasakon uhalla autolla uskalla ajella. Eipä taida taas maksaa vaivaa...mutta systeemi ei tunnu muuttuvan. Arpapeliä koko touhu, ja valitettavasti alfalla voittokerroin on huonoimmasta päästä.
Seisonnassa tulleita vikoja mm.
Jarrulevyt ovat 20km matkalla kuluneet laittomiksi molemmin puolin. 18mm jäähdytetyissä levyissä oli jonkun varaosakaupan katalogin näköisen kirjan mukaan liian vähän, no ok mutta viimeksi ne kelpasi. Uusi on 22mm ja vaihtoraja 20.2mm mistähän tämä maaginen luku edes tulee??. Katsastaja ei osannut muuta sanoa kuin että kirjassa niin lukee, mitä muuta bilteman katalogissa mahtaa lukea?. Eikä tässä voi kuulemma käyttää harkintaa vaan auto meni ajokieltoon. En edes päivää saanut ajoaikaa että olisin pystynyt hakemaan uudet osat!
Myös valojen suuntaus oli kuulemma pielessä sekä valokuvio epäselvä...onko lasikin alkanut itsekseen sulamaan?
paljonkos sitä sakkoa tuli katsastamattomalla, mutta priimakuntoisella autolla ajosta?
Seisonnassa tulleita vikoja mm.
Jarrulevyt ovat 20km matkalla kuluneet laittomiksi molemmin puolin. 18mm jäähdytetyissä levyissä oli jonkun varaosakaupan katalogin näköisen kirjan mukaan liian vähän, no ok mutta viimeksi ne kelpasi. Uusi on 22mm ja vaihtoraja 20.2mm mistähän tämä maaginen luku edes tulee??. Katsastaja ei osannut muuta sanoa kuin että kirjassa niin lukee, mitä muuta bilteman katalogissa mahtaa lukea?. Eikä tässä voi kuulemma käyttää harkintaa vaan auto meni ajokieltoon. En edes päivää saanut ajoaikaa että olisin pystynyt hakemaan uudet osat!
Myös valojen suuntaus oli kuulemma pielessä sekä valokuvio epäselvä...onko lasikin alkanut itsekseen sulamaan?
paljonkos sitä sakkoa tuli katsastamattomalla, mutta priimakuntoisella autolla ajosta?
Näin sanoo Alfan jarrut valmistanut nyrkkipaja.Ate kirjoitti: Brake Disc
Trade Numbers: 422145
Fitting Position: Front Axle
From MY: 10/1997
Ø: 284 mm
Br. Disc Thickness: 22,0 mm
Min. thickness: 20,2 mm
Brake Disc Type: Vented
Num. of holes: 5
Brake Disc
Trade Numbers: 410209
Fitting Position: Rear Axle
From MY: 10/1997
Ø: 251,4 mm
Br. Disc Thickness: 10,0 mm
Min. thickness: 9 mm
Brake Disc Type: Full
Num. of holes: 5
Valokuvio on luultavasti epäselvä väärin asennetun polttimon takia.
(eikö ole hienoa, kun autot katsastetaan tarkasti ja hyvin joka kerta, jarruista olisi pitänyt hylätä jo edellisessä katsastuksessa?)
VMP
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei se levyjen paksuuden kyttääminen ihan turhaa hommaa ole. Omassa Varttikuutosessa alkoi käsijarru laahaamaan muutama sata kilometriä katsastuksen jälkeen. Syy: Ohueksi kuluneet levyt ja palat olivat päästäneet männän pullahtamaan niin ulos että se oli jäänyt vinoon ja tuonut pölysuojankin tullessaan. Työkaverin Citikasta taas repesi ohueksi kulunut laikka irti jäähdytysprofiilista.
Tuntuvat katsastuskonttoreilla syynäävän noita vähän miten sattuu. Ex-Pösössäni pisti silmään aika hoikan näköiseksi kuluneet levyt, ja olihan niistä mitan mukaan hukkunut kolme kertaa sallitun verran ainetta. Kai ne olivat jokusen katsastuksenkin läpäisseet mutta nähtävästi ilman huomautuksia.
Tuntuvat katsastuskonttoreilla syynäävän noita vähän miten sattuu. Ex-Pösössäni pisti silmään aika hoikan näköiseksi kuluneet levyt, ja olihan niistä mitan mukaan hukkunut kolme kertaa sallitun verran ainetta. Kai ne olivat jokusen katsastuksenkin läpäisseet mutta nähtävästi ilman huomautuksia.
- Epäkelpokeräilijä -
Juuri näin. Juuri katsastettu auto siis voi olla mitä vain. 200e maahantuonti katsastettu tiukan syynin kokenut autokinmattijus kirjoitti:Näin sanoo Alfan jarrut valmistanut nyrkkipaja.Ate kirjoitti: Brake Disc
Trade Numbers: 422145
Fitting Position: Front Axle
From MY: 10/1997
Ø: 284 mm
Br. Disc Thickness: 22,0 mm
Min. thickness: 20,2 mm
Brake Disc Type: Vented
Num. of holes: 5
Brake Disc
Trade Numbers: 410209
Fitting Position: Rear Axle
From MY: 10/1997
Ø: 251,4 mm
Br. Disc Thickness: 10,0 mm
Min. thickness: 9 mm
Brake Disc Type: Full
Num. of holes: 5
Valokuvio on luultavasti epäselvä väärin asennetun polttimon takia.
(eikö ole hienoa, kun autot katsastetaan tarkasti ja hyvin joka kerta, jarruista olisi pitänyt hylätä jo edellisessä katsastuksessa?)

Jarrulevyt toki lupasin vaihtaa, mutta ajoaika kyselyyn tuli tiukka ei, vanhalla systeemillä katsastuskauden seisonut auto olisi saanutkin sen 30 päivää, mutta ei nykyään! Kirjoitti sentään lapun että saa ajaa pois korjattavaksi. Päivä ajoaikaa olisi ollut riittävästi koska levyillä on päivän toimitusaika...
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Oliko tuo muka hylkäämisen peruste:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=11707
No melko lopussa tuo jousilautanen oli. Kun jousen poisti niin juuri mitään ei jäänyt jäljelle. Harmittavasti korjauspala oli toiselle puolelle, joten sekin vaati hiukan modifiointia.
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=11707
No melko lopussa tuo jousilautanen oli. Kun jousen poisti niin juuri mitään ei jäänyt jäljelle. Harmittavasti korjauspala oli toiselle puolelle, joten sekin vaati hiukan modifiointia.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Yläpallonivelestä kumi hajalla ja väljää.
Parhaita kommentteja katsastajalta:
-en ole ennen Alfaa katsastanut
-mistä sumuvalot saa päälle
-vähän epämääräinen valokuvio
-onko tää kaks ovinen, näyttää kyllä ihan neljäoviselta
-vähän samanlainen taka-akselirakenne kuin Saabissa
-erikoinen maali
-takajarrukilvet haperot, laitetaan vasta seuraavassa katsastuksessa merkintä
Mainostusta: Paikka K1 Hml, netistä jos varaa n.35€ + päästömittaus n.20€, asiallinen heppu katsasti (vanhempi, hieman tankka kaveri).
Parhaita kommentteja katsastajalta:
-en ole ennen Alfaa katsastanut
-mistä sumuvalot saa päälle
-vähän epämääräinen valokuvio
-onko tää kaks ovinen, näyttää kyllä ihan neljäoviselta
-vähän samanlainen taka-akselirakenne kuin Saabissa
-erikoinen maali
-takajarrukilvet haperot, laitetaan vasta seuraavassa katsastuksessa merkintä
Mainostusta: Paikka K1 Hml, netistä jos varaa n.35€ + päästömittaus n.20€, asiallinen heppu katsasti (vanhempi, hieman tankka kaveri).
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Katsastushylsyjä
Nostinpa nyt tälläisen topikin ylös, kun tuon Mitsun kanssa on sellainen pieni ongelma että siihen pitäisi kolvilla kiinnittää etuparkkeihin johdot jos haluaa että ne pelaa, jollei sitten jostain saisi kohtuullisesti ostettua tuollaisia polttimoita valmiiksi joista lähtee johdot? Tämä kysymys on siis tämän minun postaukseni pointti, jos joku sattuisi tietämään niin kiitos. Ja kyllä, haetaan etuparkkeja joista lähtee johdot, ei etuparkkia jossa on kanta mistä lähtee johdot, paitsi jos se kanta ei juuri ollenkaan leveämpi kaikenkaikkiaan kuin itse polttimo.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Katsastushylsyjä
Millä polttimotyypillä ne parkit alunperin ovat? Ja millainen polttimo sinne ylipäätään nyt suurinpiirtein sopii?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Katsastushylsyjä
Autossa ei vaikuttaisi olleen alunperin parkkeja ollenkaan.
Minkälie maan malli. Joku on porannut reiät ja virittänyt sinne normikokoiset parkkipolttimot tinalla, teipillä ja jollain liimamassalla, mutta ne on palaneet.. Joten nyt kiinnostaisi asiallisempi viritys.
Edit: Tuli tässä mieleen että tietysti autopurkamolta voisi hyvinkin löytyä sopiva kanta, mutta jos uutena hyvin saa..
Edit2: Voi olla että laitan sinne mittaristopolttimon kun sellainen sinne mahtuu, parempi kun ei mitään
Edit3: Auto on tosiaan jostain Amerikan maasta jossa ei etuparkkeja ole.

Edit: Tuli tässä mieleen että tietysti autopurkamolta voisi hyvinkin löytyä sopiva kanta, mutta jos uutena hyvin saa..
Edit2: Voi olla että laitan sinne mittaristopolttimon kun sellainen sinne mahtuu, parempi kun ei mitään

Edit3: Auto on tosiaan jostain Amerikan maasta jossa ei etuparkkeja ole.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 
