2.0 TS koneiden erot
Valvoja: Moderators
2.0 TS koneiden erot
Onkos noissa 2-litrasissa TS koneissa miten paljo eroa keskenään eri mallien välillä? 155/156/164.. Eniten kiinnostaa nuo alakertojen erot?
alfa155.org foorumilta tällaista:Shakal kirjoitti:meneekö 156 2.0 16V TS moottori 155 2.0 16V TS moottorin tilalle? Jos/kun ei, niin mitä eroavaisuuksia?
vaihtoon menee:
- kampiakselianturi
- nakutusanturi
- öljynpainevalon anturi
- nokka-anturi
Vanhasta koneesta tarvitaan
- imu ja pakosarjat
- kaasuläppäkotelo
- termostaatti
Ja koneistamolla tarvii:
- tehdä kanteen reikä ja kierteet toiselle lämpötila-anturille
Ja lisätä öljynpainemittarinanturi
Epävarmaa listalla on sopiiko pakosarjan alla oleva jäähdyttäjän nesteen "jakaja" ja ohjaustehostimen pumppu
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Moottori: 641.03 (Alfa 164 Super)
Tilavuus: 1995
Sylinterinhalkaisija: 84
Iskunpituus: 90
Puristussuhde: 10
Tilavuus: 1995
Sylinterinhalkaisija: 84
Iskunpituus: 90
Puristussuhde: 10
Viimeksi muokannut Satakuusnelonen, 14 Syys 2010, 22:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Moottori: 322.01? tai 332.01? (Alfa 145)
Tilavuus: 1596
Sylinterinhalkaisija: 84
Iskunpituus: 72
Puristussuhde: 9,5
Tilavuus: 1596
Sylinterinhalkaisija: 84
Iskunpituus: 72
Puristussuhde: 9,5
Viimeksi muokannut Satakuusnelonen, 14 Syys 2010, 22:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Moottori: 67102 (Alfa 155)
Tilavuus: 1773
Sylinterinhalkaisija: 84
Iskunpituus: 80
Puristussuhde: 10
Tilavuus: 1773
Sylinterinhalkaisija: 84
Iskunpituus: 80
Puristussuhde: 10
Viimeksi muokannut Satakuusnelonen, 14 Syys 2010, 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
164:een tuli faceliftin myötä sama kone mikä on alkupään 155:ssa. Kone on suurennettu 1,6:sta ja iskutilavuus 1995, kun alkupään 164:ssa 1962. Tuo hieman isompi iskutilavuuksinen moottori oli 164:ssa loppuun saakka käytössä. Eroa noiden välillä ei äkkiältään huomaa, mutta tarkemmin tutkiessa lohkokin on erilainen päällepäin, alumiiniä kylläkin.
Moottori 2000 T.SPARK 16V
Moottorityyppi AR 16201
(SPIDER vm '96 versio 916S2)
-iskutilavuus 1970 cm3
-männän halkaisija 83 mm
-iskun pituus 91 mm
-iskusuhde 0,91
-teho 110 kW / 6 200 rpm
150 hv / 6 200 rpm
-vääntö 186 Nm / 4 000 rpm
19,0 kgm / 4 000 rpm
-puristussuhde 10:1
-litrateho 76,1 hv/l
-tehopainosuhde 9,13 kg/hv
Moottorityyppi AR 16201
(SPIDER vm '96 versio 916S2)
-iskutilavuus 1970 cm3
-männän halkaisija 83 mm
-iskun pituus 91 mm
-iskusuhde 0,91
-teho 110 kW / 6 200 rpm
150 hv / 6 200 rpm
-vääntö 186 Nm / 4 000 rpm
19,0 kgm / 4 000 rpm
-puristussuhde 10:1
-litrateho 76,1 hv/l
-tehopainosuhde 9,13 kg/hv