katsastus ,ylätukivarsi 166
Valvoja: Moderators
katsastus ,ylätukivarsi 166
alfa käytetty katsastuksessa,viat ylätukivarsi oikeapuoli,käsijarruvaijeri poikki kuskinpuolelta(mikä olikin jo tiedossa) katkesi katsastukseen mennessä...hienoo...
mistä tukivarsi ja käsijarruvaijerit kannattaa ostaa ??
onko pahat vaihtaa ??
mistä tukivarsi ja käsijarruvaijerit kannattaa ostaa ??
onko pahat vaihtaa ??
Vaihdatin korjaamolla kun ei tosian ole tuota autonnostomahdollisuutta. Aika näpertelemistä vaati ammatti-ihmiseltäkin, keskikonsolin alle täytyy päästä, kaapalin haaroitus on siellä hyvässä piilossa. Heikalla oli edullisin (oisko ollut 30-40 tietämissä), Saksasta olisi saanut muistaakseni 45 eurolla.AAW kirjoitti: Käsijarruvaijeri on myös aika helppo vaihtaa jos pääsee auton alle. Paikallinen Fixus liike pystyy hoitamaan osat sulle suht ok hintaan.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Hieman asiasta: Klik.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Juuri kävin jumppailemassa uudet ylätukivarret eteen. Alle tuntiin menee puoli nyt kun tietää, mitä pitää purkaa. Ehdoton apuväline koiranluita irrottaessa on MUTTERINMURTAJA. Tuo omakin on joku muutaman euron halpis, ja M10 mutteri poksahtaa halki kevyesti. Ne koiranluut on hyvä uusia samalla, jos ei ne mutterit irtoa suosiolla, menee muuuten tappeluksi.
Loppuu se kolina.
Loppuu se kolina.

On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....
Näitä "luitako" tarkoitit?mazza kirjoitti:Juuri kävin jumppailemassa uudet ylätukivarret eteen. Alle tuntiin menee puoli nyt kun tietää, mitä pitää purkaa. Ehdoton apuväline koiranluita irrottaessa on MUTTERINMURTAJA. Tuo omakin on joku muutaman euron halpis, ja M10 mutteri poksahtaa halki kevyesti. Ne koiranluut on hyvä uusia samalla, jos ei ne mutterit irtoa suosiolla, menee muuuten tappeluksi.
Loppuu se kolina.
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=437
Alfa-uros...tojota-naaras
Vaidettu on täälläkin ylätukivarret.
Oikeastaan ihan jees homma, kun on lämpönen paikka ja kunnolla työkaluja ym.
Puhaltimen moottori yks päivä kanssa lopetti toiminnan,
syynä palanut 30A sulake siellä konepellin alla.
Oli oikeastaan hapettunut poikki, ei yhdestä ylikuormituksesta.
No sitä ropellin vikaa paikantaessa tarkistelin sulakkeita ja käytin myös airbageihin liittyvän 2-sulakkeen irti.
No siitä alkaen on molemmat bagien valot palaneet
Jälkitarkastus kuitenkin läpi, kun ei airbageissa ollu vikaa itse katastuksessa.
PS: Heikalle isot kiitokset supernopeasta ja hyvästä palvelusta
Oikeastaan ihan jees homma, kun on lämpönen paikka ja kunnolla työkaluja ym.
Puhaltimen moottori yks päivä kanssa lopetti toiminnan,
syynä palanut 30A sulake siellä konepellin alla.
Oli oikeastaan hapettunut poikki, ei yhdestä ylikuormituksesta.
No sitä ropellin vikaa paikantaessa tarkistelin sulakkeita ja käytin myös airbageihin liittyvän 2-sulakkeen irti.
No siitä alkaen on molemmat bagien valot palaneet



Jälkitarkastus kuitenkin läpi, kun ei airbageissa ollu vikaa itse katastuksessa.

PS: Heikalle isot kiitokset supernopeasta ja hyvästä palvelusta

Alfa-uros...tojota-naaras
- Jorma Verho
- Viestit: 43
- Liittynyt: 31 Tammi 2010, 13:26
- Paikkakunta: Hämeenlinna
166 ylätukivarsi
Konetilasta muovit pois ja mutterit auki, niin tolppa putoo alas. Alapää täytyy myös irrottaa,muutoin tolppa ei tule riittävän alas,että saa ylätuen runkokappaleen pois. Muistaakseni konetilassa vain kaksi mutteria pitää tolppaa paikallaan ja lopuilla on runkokappale kiinni autossa. Tietysti ylä pallo pitää irrottaa olkavarresta myös. Ylätukivarsi ja alumiininen runko-osa,jossa se on kiinni lähtee sitten yhdessä irti javaihdon voi suorittaa ruuvipenkissä. katso asento runkokappaleen ja tukivarren suhteen, että uusi tulee samaan asentoon. Kiristä sitten uusi paikalleen kunnolla. Minulla meni ekaan puoleen aikaa n.kolmevarttia ja sitten toiseen puoleen 15 min kun homma oli opeteltu ja jo hanskassa.
Joppe
- Jorma Verho
- Viestit: 43
- Liittynyt: 31 Tammi 2010, 13:26
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Vaihdatin vaijerit paikallisella (Hämeenlinna) Teboililla kun ei ole paikkaa päästä alle. Työ maksoi muistaakseni 45 €. Olen tehnyt havainnon, että vaijerit ryytyy nopeasti, jos ei käytä käsijarrua. Aina kässäri päälle kun pysäköi, niin kestää kauemmin. Heikalta kannattaa ostaa. Siellä tuntuu olevan kotimaan edullisimmat hinnat. Ylätukivarsi oli muistaakseni 85 €
Joppe