Tänään loppui lämmön tulo 159 sisätiloihin. Kaikki ilmastonnin namikat käyttäytyvät normaalisti, ja puhalluksen saa suunnattua eri suuntiin, mutta lämpöä ei tule. Onko kellään kokemuksia vastavasta?
Voisikohan olla jokin lämpötila-anturi vika?
Moottorin lämmöt nousee normaalisti ja jäähdytinnestettä on riittävästi.
Takuu on loppu, ja ulkona on kylmä
(Autohan on 2007 1,9 JTDm 110 kW)
Viimeksi muokannut Ollie, 11 Loka 2010, 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onkohan 159:ssä samanlainen pikkupuhallin joka vetää ilmaa keskikonsolin läpi lämpötila-anturille, kuin on 156:ssa. 156:ssa tuon puhaltimen rikkoutuminen aiheuttaa juuri sen että anturi luulee kabiinin olevan lämmin, koska mittaa kojelaudan sisältä lämpöä.
Läpän vivut on kiinni ja näyttäsi liikkuvan, kun säätää lämpötilaa.
Ilmeisesti vika on kennon nestekierrossa.
Alempi kennolle menevä letku lämpää, mutta ylempi, jossa on ilmausruuvi on tuliseinän puoleisesta päästä viileä. Ilmausruuvista ei tule kuin hyvin pienenä norona nestettä.
Onko nestekierrossa jokin hana, jos on niin missä?
Kuulostaisi siltä että magneettiventtiili(läm.laitteen hana) on jumissa. Mersuissa yleinenkin vika ja oireet juuri tuollaisia, Tai sitten vaan lämmityslaitteen kenno tukossa, jos kerta kennolle asti lämpöä tulee mut ei ulos.
ollie kirjoitti:Onko nestekierrossa jokin hana, jos on niin missä?
Kun lähtee kylmällä moottorilla ajamaan, nousee lämmöt 90 asteeseen reilun parin kilometrin jälkeen ja pysyy siinä.
Kuitenkin vielä 15 kilometrin ajon jälkeen alavesiletku on aivan viileä jäähdyttimen puoleisesta päästä.
Voiko lämmöt pysyä normaalina, jos vesipumppu ei toimi?
Onhan sulla jäähdytinnestettä säiliössä (tai järjestelmässä yleensäkkään)? Tuollainen samanlainen tapaus tuli töissä mazdan muodossa vastaan, muuten toimii, mutta kuumaa vain ei tule - paisunta säiliö oli ihan tyhjä.
Se auto kuitenkin piti lämmöt siellä 90:ssä, eikä mennyt yli. Laitoin säiliön täyteen ja ilmailin hetken aikaa auto käynnissä, nokka hiukan koholla, ja lämmönsäätö täysillä tuulilasille, sen jälkeen toimi ja lämmitti normaalisti
Pikkudieseli ei välttämättä keitä pitkässäkään ajossa yli vaikka nesti olisi vähissä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
nousee lämmöt 90 asteeseen reilun parin kilometrin jälkeen ja pysyy siinä.
Vaikea uskoa että lämpöä on todellisuudessa 90 astetta parin kilometrin jälkeen, mittari vain näyttää 90...samanlailla kuin keskiverto VAG tuotteissa..
Kuulostaa tosiaan kuin ei hana aukeisi kennolle ollenkaan mutta onko 159:ssä sellaista, samoin nestevaje tosiaan aiheuttaa tuollaisen oireen..
'
TAMK opettajan sanoja lainaten turbodiesel on osittain typpijäähdytetty, turbo painaa kylmää ilmaa koneeseen välijäähdyttimen kautta mikä alentaa palotilan lämpötilan lämpötilaa, tämän vuoksi vesivaje ei heti aiheuta ongelmia...
nousee lämmöt 90 asteeseen reilun parin kilometrin jälkeen ja pysyy siinä.
Vaikea uskoa että lämpöä on todellisuudessa 90 astetta parin kilometrin jälkeen, mittari vain näyttää 90...samanlailla kuin keskiverto VAG tuotteissa..
Kuulostaa tosiaan kuin ei hana aukeisi kennolle ollenkaan mutta onko 159:ssä sellaista, samoin nestevaje tosiaan aiheuttaa tuollaisen oireen..
'
TAMK opettajan sanoja lainaten turbodiesel on osittain typpijäähdytetty, turbo painaa kylmää ilmaa koneeseen välijäähdyttimen kautta mikä alentaa palotilan lämpötilan lämpötilaa, tämän vuoksi vesivaje ei heti aiheuta ongelmia...
Juuri tuo mainitsemani mazda teki niin, että lämmöt tärähtivät nopeasti 90 mutta eivät ylittäneet missään kohtaan. Yritä lämmitää uutta VAG tiisseliä, kun ei anna kiertää paikallaan yli 3000, menee viikko että saa sinne 80 lukemille - ärsyttävää, etenkin kun valmistajan testerit vaativat jäähdytinnesteen lämpötilaksi sen 80 astetta joissakin testeissä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
^ Siis jösses! Vieläkö noinkin uudessa Alfassa on tehdaspumpussa (niin tai siis oletan ettei ole vielä vaihdettu....)muovinen siipipyörä?! Eiköneikinäopi.......
Ei ne opi, on tullut ostettua pitkän aikaa tarvikepumppuja joka kotteroon ja niissä on ollut metallisiivet...
Nyt just Skodaan vähän aika sitten 2.0 FSI, tarvikepumppu kokometallia...alkuperäinen Veholta muovisiivin, jos saman osan hakee VW:ltä niin siihen päälle saa maksaa vielä pantin rungosta jonka saa takasin kun palauttaa vanhan, entisöivät varmaan jossain vinkuintiassa niitä muovisiipi mallejakin..