kampiakselin hihnapyörän pultti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
kalliais
Viestit: 809
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

kampiakselin hihnapyörän pultti

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Eiko tämä pultti ollut vääränkierteinen? On pirun piukassa. Kone on siis cf2 1.8.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei ole vielä yhdessäkään alfassa tullut vastaan vasenkätistä kierrettä kampuran päässä. Tuo kone tuskin on poikkeus. Kireessähän ne on, ja pitääkin olla. Isolla mopolla irti.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Ootkos nyt Epezi ihan varma? Melkeinpä väittäisin että vasemmankätisiä noissa uudemmissa tessuissa on tullut vastaan.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
kalliais
Viestit: 809
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja kalliais »

155:ssa oli ainakin vääränkätinen kierre. Auto jossa moottori on on 2000 vuoden 156:nen.

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 177
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72

Kierre

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

1.6 TS:ssä on varmuudella vasenkätinen kierre kampuran päässä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Eikä ku.

Puhun pötyä, ei ole tainnut vielä kertaakaan hammaspyörää irroittaa, ja se hihnapyörä kun niissä oli niillä pitkillä pulteilla. :silent:

Avatar
kalliais
Viestit: 809
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Jumaleissön että osaa pultti olla kireessä :oops: Pulttipyssy ei tee mitään ja ilmastoinnin letkut on tiellä ettei saa jatkovartta. Huomenna uusilla silmillä ja väkivaltaa peliin. Tarviiko sitä pulttia edes irrottaa, että saa sen apulaitehihnapyörän irti? Yritin kattoa, mutta mielestäni pitää irrottaa :?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Apulaitehihnapyörä on niillä pikkupulteilla kiinni?
VMP

Avatar
kalliais
Viestit: 809
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Pikkupultit olen ottanut pois ja hihnapyörä on lujassa. Mielestäni näyttää siltä, että pitäisi ottaa se "iso" pultti pois. Vasaralla naputtelin ja yritin ottaa mutta ei irronnut.

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 177
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72

Hihnapyörä

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

Hihnapyörä on kiinni niillä neljällä pultilla. Usein kuitenkin hihnapyörä hapettuu keskireiästä hemmetin lujaa kiinni kampuran pultin paksuun (n. 5mm) aluslevyyn.

Avatar
kalliais
Viestit: 809
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Kiitos. Toiveet olen heittänyt pultin avaamisesta kotikonstein. Apulaitehihnapyörä on hapettunut tosiaankin jumiin... Hyvä kuitenkin tietää, että periaatteessa pitäisi lähteä irti. Pikkuhiljaa naputtelemalla.

Vastaa Viestiin