156 vakionopeussäätimen kanssa ongelmaa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

156 vakionopeussäätimen kanssa ongelmaa

Viesti Kirjoittaja latzka »

Jeps, eli taas lahoaa jotain Italian ylpeydestä. Paljon tuo ehkä ottaa, vaan paljon se antaakin. :mrgreen:

Aamulla töihin körötellessä huomasin, ettei tuo alkuperäinen vakkari enää suostu järkevään yhteistyöhön. Eilen toimi vielä ihan mukavasti.

Kääntelemällä sitä on/off-nappulaa syttyy kyllä kojetauluun tuo merkkivalo, joten oletettavasti piuhat ovat kiinni ja viiksikin toimii ainakin osittain. Varsinainen ongelma on se, ettei tuo plusmiinus-säädin tee mitään, eli vakkarille ei saa määritettyä tuota ylläpidettävää vauhtia, kun RCL:n takanakaan ei pysy mikään tallessa. Plusmiinus-säädin on tuossa viiksessä kyllä melko loppuunajetun tuntuinen, minkä takia ensimmäisenä tuli mieleen kokeilla koko viiksen vaihtamista uuteen. Erehdyin tässä kohtaa googlettelemaan tuota varaosaa ja päädyin johonkin vanhaan lirpakkeeseen tälle samaiselle forumille, jossa kerrottiin Heikan pyytävän tuosta viiksestä hieman yli 200 euroa. Koin välittömän p***ahalvauksen, enkä tämän järkyttävän kokemuksen takia varmaan uskalla edes tiedustella Deltan hintaa kyseiselle osalle. On ainakin katteet kohdallaan parilla muovipalikkaan upotetulla napilla ja muutamalla sentillä johtoa liittimineen. :shock:

Eihän tuo nyt toki budjettia kaada ja täytyy kuntoon pistää, vaan onko porukalla ajatuksia, että mikä muu tuon ongelman voisi aiheuttaa kuin rikkinäinen säätönamiska? Näin ennen kuin upotan satoja euroja osaan korjaamatta sillä välttämättä mitään. :oops:

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Viisaammat saa korjata, mutta semmoinen tarina on jostain jäänyt mieleen, että juurikin tuo cruisen viiksi tuppaa joskus hajoamaan?
Toki voisi esim. alfadiagilla varmistaa että kytkimen ja jarrupolkimen "mikrokytkin tms." tunnistaa oikein polkimien asennon?

Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja latzka »

Pimeneekö tällöin koko viiksi? Eli ei tule kojelautaankaan enää tuota merkkivaloa, kun kytkee vakkarin päälle? Vai onko viiksien hajoilussa ollut kyse pelkästään tuon toisen kytkimen pettämisestä?

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Letukoissa viiksen ja rattiputken kohdalta yleensä joku piuhosta poikki,jos vakkari lakkasi toimimasta.156:n rakennetta en tunne.
Ride on!

Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja latzka »

Vika edelleen korjaamatta, mutta syy sentään löytyi: kytkinpoljin ei palaudu ihan ylös asti. Ilmeisesti tuosta on palautusjousi tai vastaava päässyt löystymään sen verran, että poljin pääsee millin tai kaksi lerpahtamaan takaisin alas, jolloin vakkari kytkeytyy pois päältä. Poljinta varpailla ylöspäin nostamalla sai vakkarin heräämään taas henkiin.

Säästyipä ainakin viiksikaupoilta. :mrgreen:

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Säästyipä ainakin viiksikaupoilta. :mrgreen:[/quote]

Enpä malttanut:
Minkä viiksessä voittaa sen jousessa häviää! :-D

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Tästäpä tulikin mieleen että onko joku tietoinen että saakohan 03 JTS:n miten helposti asennettua jälkeenpäin ton vakkarin ja mistä kannattaa kysellä+paljonkohan kustantaa? Onkohan noissa kaikissa se vakkarin merkkivalo valmiina siinä pienessä keskipanelissa?
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja latzka »

Voisin puhtaasti mutuilla, että siitä löytyy jopa paikka ja johdotus sille vakkarille ohjauspylvään muovikuorten alta, kun eiköstä kookosta kaikki 03-ikäluokan edustajat ole kuitenkin jo yhden faceliftin läpikäyneitä? Jos näin on, niin selviät pelkästään viiksen kiinnittämisellä ja reiän modaamisella siihen kuoreen. Viisaammat (JTS:n omistajat) varmaan osaavat kertoa tarkemmin.

Viiksen hinnat vaan ovat ilmeisesti kärsineet inflaation sekä arvonlisäveron korotukset kovemman kautta, sillä käypä hinta uudesta tuollaisesta tuntuu olevan tosiaan 200 euron luokkaa.

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Onhan tuo boselifti juu.. No pari sataa ei nyt äkkiä niin pahalta kuulosta jos sillä pääsee eroon jäykäksi jämähtävästä kaasunilkasta. Kai toi alun perin uutenakin on jonkun verran lisävarusteena maksanut..?
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Laitoin tuohon 155:een kolmella muistipaikalla olevan säätimen ja kustansi 380 euroa koko hoito. Nyt täytyy vaan tahkota paljon kilometrejä niin saa hyödyn pois.

Vastaa Viestiin