Suomeen yleinen 80 km/h kattonpeus
Valvoja: Moderators
Suomeen yleinen 80 km/h kattonpeus
Tämän päivän HS oli tilannut laskelmat päästösäästöistä, josa korkein sallittu ajonopeus Suomen teillä olisi 80 km/h. Ympärisö kiittäisi ja liikennekuolemat vähenisivät. Tämän suuntaista on kuulema ministeriössä vireilllä, kun hanke autojen mottoritehon rajoittamisesta kariurtui.
Tämäm siitä kansa saa, kun rupeaa arvostelemaaan poliitkkojen vaalirahoitusta...
Tämäm siitä kansa saa, kun rupeaa arvostelemaaan poliitkkojen vaalirahoitusta...
- Joonake
- Viestit: 222
- Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
- Car(s): Skoda Superb -17
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Suomeen yleinen 80 km/h kattonpeus
Mahtava keksintö, kyllä nyt maapallo säästyy. Suomessa varsinkin niin paljon ajetaan autolla, että sehän vastaa 50 prosenttia koko maailman päästöistä. Jos näistä päästöistä saadaan pois suuri osa pienellä nopeuden laskulla, niin kylläpä on kannattava vaihtokauppa...Alfieri kirjoitti:Tämän päivän HS oli tilannut laskelmat päästösäästöistä, josa korkein sallittu ajonopeus Suomen teillä olisi 80 km/h. Ympärisö kiittäisi ja liikennekuolemat vähenisivät. Tämän suuntaista on kuulema ministeriössä vireilllä, kun hanke autojen mottoritehon rajoittamisesta kariurtui.
Tämäm siitä kansa saa, kun rupeaa arvostelemaaan poliitkkojen vaalirahoitusta...
Ei mutta hetkinen, eihän suomen autot tuota maailman päästöistä kuin 1*10^-6 promillea...
EDIT: Tässähän siis on semmoinen paradoksi, että jokaisen suomalaisen päässä kiehuu alhaiset nopeudet ja siitä tulee nuo säästettävät päästöt takaisin.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Sinänsä kaavailtu päätös on johdonmukainen. Johan rekat on säädetty tuohon nopeuteen, joten myös turvallisuus lisääntyisi, kun niitä ei ohiteltaisi.
Pakottamalla lisäksi autoihin etäisyydet pitävä, automaattijarruilla varustettu kamerajärjestelmä (Volvo Pedestrian Detection v. 2.0), voitaisiin lisäksi välimatkat pitää niin lyhyinä, että koko rekan perässä kulkeva letka menisi samoilla, rekan ilmanvastuksilla kuin sukkana.
Rapaahan siinä lentäisi tuulilasille, kun koko Suomi menisi tasaisena nauhana teillä. Lisäämällä pissapojannesteeseen kunnon vero, voitaisiin kompensoida säästynyttä bensiiniveroa. Vero laitettaisiin tietysti autoveroon suoraan, ettei joku käyttäisi halvempia Alkon tuotteita.
Tuen näitä päätöksiä täysin, sillä minähän en paljoa aja.
Pakottamalla lisäksi autoihin etäisyydet pitävä, automaattijarruilla varustettu kamerajärjestelmä (Volvo Pedestrian Detection v. 2.0), voitaisiin lisäksi välimatkat pitää niin lyhyinä, että koko rekan perässä kulkeva letka menisi samoilla, rekan ilmanvastuksilla kuin sukkana.
Rapaahan siinä lentäisi tuulilasille, kun koko Suomi menisi tasaisena nauhana teillä. Lisäämällä pissapojannesteeseen kunnon vero, voitaisiin kompensoida säästynyttä bensiiniveroa. Vero laitettaisiin tietysti autoveroon suoraan, ettei joku käyttäisi halvempia Alkon tuotteita.
Tuen näitä päätöksiä täysin, sillä minähän en paljoa aja.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Kyllä kyllä.... ja se rekkahan on tietysti venäläinen, joten edes sen tuultahalkova vaikutus ei rasita suomalaista luontoa! Saasteethan tiettävästi eivät leviä valtion rajojen yli, muuta kuin päästökaupallaSeiska5mma kirjoitti: Pakottamalla lisäksi autoihin etäisyydet pitävä, automaattijarruilla varustettu kamerajärjestelmä (Volvo Pedestrian Detection v. 2.0), voitaisiin lisäksi välimatkat pitää niin lyhyinä, että koko rekan perässä kulkeva letka menisi samoilla, rekan ilmanvastuksilla kuin sukkana.

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
http://www.iltalehti.fi/autot/2010092812418134_au.shtml
"Asioissa ei ole mitään perää." (Siis ei sen enempää hämärissä vaalirahoituskuvioissa kuin nopeuksien alentamisessakaan.)
"Asioilla ei myöskään ole mitään yhteyttä." (Mutta uutisankka on terve muistutus siitä, että jos kansalaiset tekevät poliitikkojen elämän hankalaksi, niin päättäjät voivat tehdä saman kansalle. Olkaapas kilttejä.)
Pahoitteluni aloituspostauksen lukuisista kirjoitusvirheistä. Laitan asian kännykkänppäimistön syyksi. Kirjoitushetken tunnetilalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
"Asioissa ei ole mitään perää." (Siis ei sen enempää hämärissä vaalirahoituskuvioissa kuin nopeuksien alentamisessakaan.)
"Asioilla ei myöskään ole mitään yhteyttä." (Mutta uutisankka on terve muistutus siitä, että jos kansalaiset tekevät poliitikkojen elämän hankalaksi, niin päättäjät voivat tehdä saman kansalle. Olkaapas kilttejä.)
Pahoitteluni aloituspostauksen lukuisista kirjoitusvirheistä. Laitan asian kännykkänppäimistön syyksi. Kirjoitushetken tunnetilalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
kypärä pakko autoihin,jaa miksei?
Eikö turvallisuus ole etusijalla
Suomessa nyt voi odottaa ihan mitä vaan uusia sääntöjä,jolla valtio kerää rahaa sakkotuloilla,tai jos piipertäjät vaatii.Ja minkäköhän takia joka asiassa ollaan "etulinjassa"kun säästetään maapalloa,vaikka maa on kärpäsen kakan kokoinen,ja isot saastuttavat maat vetkuttelevat samoilla asioilla vuosi tolkulla.
Mielenkiinnolla odotan mitä valtio keksii,jos ja kun sähkö autot yleistyvät,ja jää polttoaineesta saatavat verot saamatta
Huh tulipas avauduttua


Suomessa nyt voi odottaa ihan mitä vaan uusia sääntöjä,jolla valtio kerää rahaa sakkotuloilla,tai jos piipertäjät vaatii.Ja minkäköhän takia joka asiassa ollaan "etulinjassa"kun säästetään maapalloa,vaikka maa on kärpäsen kakan kokoinen,ja isot saastuttavat maat vetkuttelevat samoilla asioilla vuosi tolkulla.
Mielenkiinnolla odotan mitä valtio keksii,jos ja kun sähkö autot yleistyvät,ja jää polttoaineesta saatavat verot saamatta
Huh tulipas avauduttua

- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
autoon asennetaan sähkömittari jonka mukaan sitten verotetaan. Katsastuksessa tarkastavat tämän.alfa164 kirjoitti: Mielenkiinnolla odotan mitä valtio keksii,jos ja kun sähkö autot yleistyvät,ja jää polttoaineesta saatavat verot saamatta
Huh tulipas avauduttua
Lataus tehdään myös erikseen verotettavista autonlataustolpista.
Myös sähkön väri tarkastetaan... Tolpasta tuleva sähkö on tietysti värjätty keltaiseksi, ettei kukaan vaan ole lataillut kotona yösähköllä (sininen) tai työpaikalla teollisuussähköllä (punainen). Kyllähän päättäjät tietää että sähköä on eri väristä!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Sitten pitää nostaa bensiinon hintaa,jotta saatavat verotulot pysyvät samana kuin nytVittorio Jano kirjoitti:Pojatpojat. Eipäs nyt porata pienistä.
Perille varmasti kerkiää kahdeksaakymppiäkin ja sehän vain tietää hieman enemmän aikaa kivan auton huomassa. Samalla säästetään (itse ostettua) bensaa ja pelastetaan pallo!

Aiheet kun karkailee,niin jatketaan liikenne lain epäkohdista.Eli velipojalla on skootteri vm:99,niin sillä ei saa kuskata kyytiläistä,kun silloin vielä poliisit naama peruslukemilla kertoi,että mopeneiden rakenne ei kestä kahta


Tiedätään,että poliisit vaan valvoo annettuja lakeja

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Suomeen yleinen 80 km/h kattonpeus
Ottamatta asiaan muuten kantaa, niin tuo on kaikkein typerin mahdollinen perustelu vastustaa rajoituksia. Kyllähän tuota on tässäkin ketjussa jo päivitelty että saasteet eivät kunnioita valtioiden rajoja, joten miksi suomalainen auto sitten saisi päästellä enemmän kuin vaikkapa kiinalainen? Miten perustelisit sille kiinalaiselle, että hänen tulisi noudattaa tiukempia rajoja kuin suomalaisen? Sillä, että suomalainen ehti ensin nostamaan elintasoaan, niin nyt kiinalaisen pitäisi tinkiä omastaa, ettei suomalaisen vaan tarvitse?Joonake kirjoitti:Ei mutta hetkinen, eihän suomen autot tuota maailman päästöistä kuin 1*10^-6 promillea...
Samat rajat pitäisi siis olla kaikilla.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Työnnetään niitä autoja niin on 0 päästöt?
Hehe, kun nopeus rajoituksia lasketaan, jää löpön jälkeen enemmän rahaa, jotka voi sitten sijoittaa toiseen autoon, eli 164 v6 ja automaatilla, näin liikenteen päästöt pienenevät
Okei okei... esim 100 isolla tiellä on tosi leppoinen matkavauhti. turvallisuudesta sitten tiedä, jos on hälläväliä asenne niin sittenhän matka jatukuisi vanhaa 120...
Hehe, kun nopeus rajoituksia lasketaan, jää löpön jälkeen enemmän rahaa, jotka voi sitten sijoittaa toiseen autoon, eli 164 v6 ja automaatilla, näin liikenteen päästöt pienenevät

Okei okei... esim 100 isolla tiellä on tosi leppoinen matkavauhti. turvallisuudesta sitten tiedä, jos on hälläväliä asenne niin sittenhän matka jatukuisi vanhaa 120...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Korruptoituneet ministerit vain kieltävät kaiken ennen vaaleja. Ei halua Vehviläinen tehdä poliittista itsemurhaa.
Mitä maksaa yhteiskunnalle liikenteen viivästyttäminen?
Kyllähän nuo viherpiipertäjät ovat nyt päässeet vähän liian pitkälle! Antaa ilmaston lämmetä, säästyy lämmityskustannuksissa pelimerkkejä ja Alfakin lähtee paremmin käyntiin!
Mitäpä jos suomalaiset pyytäisivät kiinalaisia pidättämään hengitystään n. 1,5 minuutin ajan vuodessa? Siinä nimittäin säästyisi saman verran CO2:sta mitä suomalaiset päästää vuoden aikana!
Mitä maksaa yhteiskunnalle liikenteen viivästyttäminen?
Kyllähän nuo viherpiipertäjät ovat nyt päässeet vähän liian pitkälle! Antaa ilmaston lämmetä, säästyy lämmityskustannuksissa pelimerkkejä ja Alfakin lähtee paremmin käyntiin!

Mitäpä jos suomalaiset pyytäisivät kiinalaisia pidättämään hengitystään n. 1,5 minuutin ajan vuodessa? Siinä nimittäin säästyisi saman verran CO2:sta mitä suomalaiset päästää vuoden aikana!
Kyllähän me tavalliset tallaajat, mutta kansanedustajille tulee kovat paikat.Perille varmasti kerkiää kahdeksaakymppiäkin
Olikos se Maria jotakin reilu ylinopeus. Ja joku muu kun yritti lahjoa poliisia tässä hiljan ja onhan näitä...
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Olin kerran lainkuuliainen ja vedin peräkärryä 80 km/h motaria pitkin Tampereelta Helsinkiin. Oli kaunis kesäpäivä. Olin nukahtaa rattiin monta kertaa. Aina kun olin hereillä, tuntui että paskaakos tässä ohjaamaan. Pitelin rattia huvikseni polvella ja välillä lepuutin Iskiaksen kipeyttämää kaasujalkaa kojelaudalla ja kaasutin vasemmalla.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
No onhan tää nyt naurettavaa. Suomessa vielä kun suurin osa maasta on metän peitossa. Toki suomalaisen vastuu sama on sama kuin muidenkin, mutta eihän tässä nyt kauhean kauas tarvi matkustaa, kun löytyy autobaanaa, jossa saa ajaa niin lujaa, ku mieli tekee. Autoista tehdään turvallisempia, hiljaisempia, vähäpäästöisempiä ja nopeampia. Sitten vielä laskettaisiin nopeusrajoituksia. Huhheijakkaa, ei paljo naurata. Muutenkin tuntuu, että kun 4000km/kk ajaa, niin rattiin nukahtaa näillä nopeusrajoituksilla ja tarkkaivaisuuden ylläpitäminen on haastavaa. Olis tääkin naurettava tapa pelstaa ympäristö. Eiköhän nuo päästöt tule paremmin alas, ku ihmiset uusii kalustoa riittävän usein, noissa autoissa kun on viimesen muutaman vuoden aikana nuo päästöarvot tippunu aika rajusti. Veikkaan, että mun nykysellä ekovolvolla saan päästellä melko lujaa, jotta päästöt olis samassa tasossa ku -94 mallisella volvo 850gl farkulla 80km/h ajettaessa. Tommonen ku joskus oli käytössä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Toisaalta, 'toimintaa' tulisi lisää tuohon 80 vauhtiinkin, kun kaikki muut autoilijat ajasivat ympärillä 80km/h +-10.Seiska5mma kirjoitti:Olin kerran lainkuuliainen ja vedin peräkärryä 80 km/h motaria pitkin Tampereelta Helsinkiin. Oli kaunis kesäpäivä. Olin nukahtaa rattiin monta kertaa. Aina kun olin hereillä, tuntui että paskaakos tässä ohjaamaan. Pitelin rattia huvikseni polvella ja välillä lepuutin Iskiaksen kipeyttämää kaasujalkaa kojelaudalla ja kaasutin vasemmalla.
Et ajannut vasen jalka ikkunasta pihalla, kuten eräs vito kuski taannoin

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Kyllähän tuota rajoitusten alentamista on varmaan monikin virkamies suunnitellut, mutta toivottavasti ministerit eivät ole liikaa vietävissä. Itse kyllä luotan monissakin asioissa poliitikkoihin enemmän kuin virkamiehiin. Poliitikot joutuvat mittauttamaan toimiensa järkevyyden neljän vuoden välein. Virkamiehet eivät koskaan.
Näin vaalien lähestyessä voi jokainen kysellä kansanedustajaehdokkailta esim seuraavia:
- ovatko etäisyydet maassamme viime vuosina lyhentyneet?
- onko joukkoliikenteen kattavuus parantunut?
- ovatko autojen päästöt ja kulutus viime vuosina lisääntyneet?
- ovatko autot muuttuneet epäturvallisemmiksi?
- onko termi sijaistoiminto mitenkään tuttu?
Näin vaalien lähestyessä voi jokainen kysellä kansanedustajaehdokkailta esim seuraavia:
- ovatko etäisyydet maassamme viime vuosina lyhentyneet?
- onko joukkoliikenteen kattavuus parantunut?
- ovatko autojen päästöt ja kulutus viime vuosina lisääntyneet?
- ovatko autot muuttuneet epäturvallisemmiksi?
- onko termi sijaistoiminto mitenkään tuttu?
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Nostivat tälle vuodelle vain 1,5 %, seuraava eduskunta saa sen 6,5 % korotuksen.Jönsson kirjoitti:Eivät kai ne omaansa nostaneet. Eikös korotus koske seuraavaa eduskuntaa. Sinne on kaikilla täysikäisillä suomalaisilla vapaa pääsy, kun vain saa riittävän monta kanssaihmistä vakuutettua omasta erinomaisuudestaan.doublesix kirjoitti:Ja kansanedustajat nostivat liksaansa 8%.
- Joonake
- Viestit: 222
- Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
- Car(s): Skoda Superb -17
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Suomeen yleinen 80 km/h kattonpeus
Tässä nyt kävi samanmoinen väärinkäsitys, kuin HS:n toimittajan ja haastatellun asiantuntijan välillä. Eli en suinkaan viitannut siihen, että nimenomaan suomi on liian pieni maa säästämään päästöjä. Lähinnä tarkoitin, että maapallon tuhoon johtavista päästöistä ei käsittääkseni tule kuin murto-osa autojen pakokaasuista ja jos niistä halutaan muutama prosentti säästää, ei se kokonaisuuteen vaikuta lähes lainkaan. Tietysti miljoona tälläistä "pientä säästöä" auttaa jo paljon jne...Tuomas K kirjoitti: Kyllähän tuota on tässäkin ketjussa jo päivitelty että saasteet eivät kunnioita valtioiden rajoja...
Mutta pääasia on, että saadaan jatkaa autoilua vanhaan totuttuun malliin, eikä matka helsingistä tampereelle tule kestämään vieläkään yli kahta tuntia

- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Tää ei nyt suoranaisesti liity ajonopeuksien laskuun, mutta tein oman "ympäristötekoni" ja ostin V8 Jeepin käyttöautoksi. Jaa miksikö? Siksi, että haluan ajaa V8 moottorisella autolla kun se vielä on mahdollista (Montreal ei ole käyttöauto) ja samalla autan ihmiskuntaa nopeuttamalla haitallisten öljyvarojen loppumista
Liittyy tämäkin ajonopeuksiin sillä tavalla, että Jeepissä matkanteko on leppoisaa eikä isoa malmikasaa viitsi lennättää, vaikka sekin kyllä tehojen puolesta onnistuu.

Liittyy tämäkin ajonopeuksiin sillä tavalla, että Jeepissä matkanteko on leppoisaa eikä isoa malmikasaa viitsi lennättää, vaikka sekin kyllä tehojen puolesta onnistuu.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Oikein! Täällä myös kasikoneinen Camaro tai Blazer kiikarissaAlfaTom kirjoitti:Tää ei nyt suoranaisesti liity ajonopeuksien laskuun, mutta tein oman "ympäristötekoni" ja ostin V8 Jeepin käyttöautoksi. Jaa miksikö? Siksi, että haluan ajaa V8 moottorisella autolla kun se vielä on mahdollista (Montreal ei ole käyttöauto) ja samalla autan ihmiskuntaa nopeuttamalla haitallisten öljyvarojen loppumista![]()
Liittyy tämäkin ajonopeuksiin sillä tavalla, että Jeepissä matkanteko on leppoisaa eikä isoa malmikasaa viitsi lennättää, vaikka sekin kyllä tehojen puolesta onnistuu.

- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
Mitenkäs nuo päästöt vähenevät jos autojen käynnissäoloaika samalla matkalla pitenee?
Kuinka paljon mahtaa olla eroa päästöissä 80km/h ja 100km/h nopeuden välillä?
Tuota 80km/h päästöä tulee sitten matkasta riippuen samaan reisuun lisää.
En tiedä lukuja mutta niistä ja pisteen A ja B välimatkasta riippuen kokonaispäästö reisusta voivat olla jopa suurempi.
Kuinka paljon mahtaa olla eroa päästöissä 80km/h ja 100km/h nopeuden välillä?
Tuota 80km/h päästöä tulee sitten matkasta riippuen samaan reisuun lisää.
En tiedä lukuja mutta niistä ja pisteen A ja B välimatkasta riippuen kokonaispäästö reisusta voivat olla jopa suurempi.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
^ Jos ajotietokoneesta katselee hetkellistä kulutusta 80 ja 100 km/h nopeuksilla, niin kulutus on varmasti pienempi 80 km/h nopeudella. Ja kulutus on sidottu ajettuun matkaan (litraa/100km) eikä ajettuun aikaan.
Päästöt on varmaan aika hyvin sidottu polttoaineen kulutukseen. Eli kun kulutus kasvaa, päästöt kasvaa.
Päästöt on varmaan aika hyvin sidottu polttoaineen kulutukseen. Eli kun kulutus kasvaa, päästöt kasvaa.