156 1.8 ja yläpään kalkatus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
kalliais
Viestit: 809
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

156 1.8 ja yläpään kalkatus

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Hihnanvaihdon jälkeen CF2 moottori pitää ikävää kalkatusta venttiilikoneistosta. Testerillä tulee vikakoodi P1173. Vaihdoin ajoituksenmuuntimen ja oletin, että ääni tulee siitä ja häviää, kunhan kerää öljynpainetta, mutta ääni ei hävinnytkään. Käytin tyhjäkäynnillä muutaman minuutin. Hieman uskalsin myös nostaa kierroksia, eikä vaikutusta ääneen. Mikä ihme autoa vaivaa?

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Jako menny pieleen vaihdossa?
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
kalliais
Viestit: 809
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja kalliais »

No joo, väärä hälytys. Ääni oli sittenkin ajoituksenmuuntimesta. Kesti yllättävän kauan, että hävisi. Kuitenkin pukkaa tuota vikakoodia. Ja vedossa on 5 tonnin paikkeilla pykälä. Vaihdoin autoon uuden lambdan. Olisko vikaa maf:issa?

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Hmm.. muunninta voi olla aika vaikea vaihtaa purkamatta jakopäätä.. Ilmin vaihto auttaa kyllä moneen murheeseen...
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
kalliais
Viestit: 809
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Visconti kirjoitti:Hmm.. muunninta voi olla aika vaikea vaihtaa purkamatta jakopäätä.. Ilmin vaihto auttaa kyllä moneen murheeseen...
Jep.. muuntimen vaihdoin samalla jakopään kanssa. Ongelma oli vaan, että muuntimesta kuulunut ääni ei vaan meinannut poistua. Kesti muuten n. 10 minuuttia, että lopetti kalkatuksen.

Vikakoodi viittaisi lambdaan, joka on siis uusi.

P1173 Lambda adaptat. 1 (multiplicative) above upper limit

Täytynee testata ehjällä ilmamassamittarilla.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kyllä siinä hetki menee kunnes muunnin täyttyy öljystä, mottoriöljytkin toki tuohon vaikuttaa.

En tiedä mikä tuo koodi on, mutta tuo "pykälä" kiihdyttäessä viittaisi rikkinäiseen ilmamassamittariin.

Edit: No siihän se koodin selitys olikin, tuokin voisi viitata rikkinäiseen ilmiin.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Koodi 1173 seoskorjaus additiivinen (lohko1).

Mulla oli joskus koodi 1172 seoskorjaus multiplikaktiivinen (lohko1)
Kuittasin vianmuutaman kerran aina palasi (1kk päästä) lopulta laitoin tankkiin ruiskun puhdistusainetta, ei oo sen jälkeen valoa näkynyt,
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Vastaa Viestiin