Kytkin
Valvoja: Moderators
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Kytkin
Alfalle tapahtui tänään jotain kummallista. Seisoin liikennevaloissa kytkin pohjassa ja kun lähdin liikkeelle niin poljin palautui jotenkin vaikeasti ylös. Vaihtelin muutaman kerran vaihteita ja sitten kävikin niin että kytkin lakkasi toimimasta kokonaan. Poljin tippuu miltei pohjaan kuin itsekseen ja eikä suostu enää irrottamaan ollenkaan. Mikähän sille nyt tuli? Hydraulinesteet hukassa? Pitänee kohta lähteä naapurien iloksi vesisateeseen rassaamaan autoa
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
No niin...
Kytkinkotelon päällä epäilyttävän märkää ja vähän vaikuttaisi sille että se sylinteri joka kääntää kytkinvipua (onko se nyt sitten "työsylinteri") on päästänyt nesteitään ulos. Krhm.... Siinä kai se vika sitten lienee?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Silinteri
Jep siinä se vika oli. Motonetissä koko sylinteri 24€, eli en rupee leikkimään tiivisteiden kanssa. Onneks ei sentään kytkinremppaa tarvii ruveta tekemään
juu todellaki motonetti on oikea ostos paikka. Itse ostin juuri 33:eeni delta-autosta kytkimen työsylinterin sekä pääsylinterin tiivisteet ja hinta oli vaivaiset 70 euroa alennettuna (oikea hinta 85€). Olin kyllä tietoinen että moto netissä olisi ollu vaan noin 20 euroa noi osat, mutta kun tarvi osat nopeasti niin oli otettava tuolta. Sittenkin jätkyttävän hintaisia kumeja!
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
tuossa hinnoittelussa nimenomaan syy miksi en ole ikinä deltasta osia alfoihini ostanut..enkä tule ikinä ostamaan...Ana M kirjoitti:juu todellaki motonetti on oikea ostos paikka. Itse ostin juuri 33:eeni delta-autosta kytkimen työsylinterin sekä pääsylinterin tiivisteet ja hinta oli vaivaiset 70 euroa alennettuna (oikea hinta 85€). Olin kyllä tietoinen että moto netissä olisi ollu vaan noin 20 euroa noi osat, mutta kun tarvi osat nopeasti niin oli otettava tuolta. Sittenkin jätkyttävän hintaisia kumeja!
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
No niin... Olin sitten kuitenkin säästäväinen ja vaihdoin pelkät kumit sylinteriin. Vuoto loppui mutta sellainen omituinen ilmiö tuli, että kylmänä kytkin toimii hyvin jouheasti, mutta moottorin lämmettyä se muuttuu selvästi jäykemmäksi. Se on jäykkä painaa ja myös palautuu jähmeästi. Ihan niinkuin olis tullu sylinteristä liian tiukka! Hiukan huonosti tuli kyllä ilmattuakin, pitää ainakin ilmata uudestaan. Jos ei se auta, niin pitänee käyttää sylinteri vielä auki ja tarkastaa että tiivisteet on varmasti oikein.
Onko jollain samantyyppisiä kokemuksia tai valistuneita arvauksia mikä mättää? En oikein usko että levy takertelisi akselilla, koska silloin kun sylinteri vuoti, se kuitenkin toimi ihan mukavasti (kun vaan muisti tankata nestettä tarpeeksi usein). [/i]
Onko jollain samantyyppisiä kokemuksia tai valistuneita arvauksia mikä mättää? En oikein usko että levy takertelisi akselilla, koska silloin kun sylinteri vuoti, se kuitenkin toimi ihan mukavasti (kun vaan muisti tankata nestettä tarpeeksi usein). [/i]
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
No selvishän se jäykkyys kun vähän tutkin asiaa Motonetin laadukkaat tiivistekumit, tai paremminkin toinen niistä oli näköjään hiukan liian tiukka. Vaihdoin ulomman kumin vielä uudemman kerran toisenlaiseen ja vika korjaantui sillä. Motonetin laatu kyllä vähän arveluttaa... yleensä ihan priimakamaa, mutta joskus sattuu näitä pieniä epätarkkuuksia...
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Maksaa muuten nykyään työsylinteri motonetissä 73e, eli kolminkertaisesti, ja saman mitä 6v sitten Deltassa Ovat vielä jaksaneet kirjoittaa että ei käy turboon, pitää ilmeisesti paikkansa? Tänään meinaan kesti pari sekuntia siinä että kytkin nousi takasin ylös aina kun otti jalan pois kytkimeltä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Oli muuten niin hieno tarjous delta-autossa että erehdyin minäkin osien hintaa sieltä kysymään (kun ostat 150€:lla saat 100€:lla raketteja).
Delta pyysi 166:sen molemmista taka-käsijarruvaijereista vajaat 200€ (joita ei edes ollut varastossa) heikalta nuo vaijerit saa reilulla viidelläkympillä.
Että ostamatta jäi....
Delta pyysi 166:sen molemmista taka-käsijarruvaijereista vajaat 200€ (joita ei edes ollut varastossa) heikalta nuo vaijerit saa reilulla viidelläkympillä.
Että ostamatta jäi....
Vaikeaa on, hyvin vaikeaa
Vaikeudet kasaantuvat aina välipäiviin. V6 156 autollani on siis ajettu vajaat 120 000 km.
Pakoputki vuotaa, eikä Delta-Auto löytänyt uutta. Kun tai jos löytävät (katalysaattorin jälkeinen pätkä), niin hinta töineen olisi pitkästi yli 400 € enkä ehtinyt edes nikotella, kun sanoivat että OK, pienellä alennuksella reilut 350 €.
Otin selvää ja Soundplace tekee saman 180 eurolla, Auto Milano 250 eurolla. Deltassa sanottiin, että jos korjautan muualla, niin 12 kk käyttöturva lakkaa olemasta voimassa. Kysyin, miten pakoputken korjaus voi vaikuttaa esim. siihen, että kytkin menisi rikki tai johonkin muuhun aivan muuhun asiaan. Sanoivat, että näin se nyt vain on. No niin varmaan on. Koko käyttöturva taitaa olla yhtä tyhjän kanssa.
Lähdin ajamaan pois ja ajattelin, että korjautan putken ensi viikolla Soundplacessa. Muutaman kilometrin ajon jälkeen risteyksessä kytkinpoljin paukahti lattiaan kiinni. Ajelin ilman kytkintä takaisin Delta-Autoon ja pihalla kokeilin kädellä kytkinpoljinta. Se nousi ylös raksuen ja tuntui kuin olisi sitten ottanut vähän kiinni, mutta kun edelleen painoin (siis kädellä) niin se meni taas lattiaan asti ja jäi sinne.
Siis takaisin Deltan tiskille. Kerroin mitä oli tapahtunut, ja että silloin 15 minuuttia sitten ei varmaan olisi pitänyt puhua koko kytkimestä, jos tässä olisi jotain mustaa magiaa taikka vast. Kaveri sanoi, että käyttöturva ei koske kytkintä missään tapauksessa. Jätin auton siihen ja lähdin viettämään vuodenvaihdetta.
Pitää sitten maanantaina taas kysellä, että mitä nyt
Mitä mieltä olette Deltan käyttöturvasta ja korjausten hinnoista?
Pakoputki vuotaa, eikä Delta-Auto löytänyt uutta. Kun tai jos löytävät (katalysaattorin jälkeinen pätkä), niin hinta töineen olisi pitkästi yli 400 € enkä ehtinyt edes nikotella, kun sanoivat että OK, pienellä alennuksella reilut 350 €.
Otin selvää ja Soundplace tekee saman 180 eurolla, Auto Milano 250 eurolla. Deltassa sanottiin, että jos korjautan muualla, niin 12 kk käyttöturva lakkaa olemasta voimassa. Kysyin, miten pakoputken korjaus voi vaikuttaa esim. siihen, että kytkin menisi rikki tai johonkin muuhun aivan muuhun asiaan. Sanoivat, että näin se nyt vain on. No niin varmaan on. Koko käyttöturva taitaa olla yhtä tyhjän kanssa.
Lähdin ajamaan pois ja ajattelin, että korjautan putken ensi viikolla Soundplacessa. Muutaman kilometrin ajon jälkeen risteyksessä kytkinpoljin paukahti lattiaan kiinni. Ajelin ilman kytkintä takaisin Delta-Autoon ja pihalla kokeilin kädellä kytkinpoljinta. Se nousi ylös raksuen ja tuntui kuin olisi sitten ottanut vähän kiinni, mutta kun edelleen painoin (siis kädellä) niin se meni taas lattiaan asti ja jäi sinne.
Siis takaisin Deltan tiskille. Kerroin mitä oli tapahtunut, ja että silloin 15 minuuttia sitten ei varmaan olisi pitänyt puhua koko kytkimestä, jos tässä olisi jotain mustaa magiaa taikka vast. Kaveri sanoi, että käyttöturva ei koske kytkintä missään tapauksessa. Jätin auton siihen ja lähdin viettämään vuodenvaihdetta.
Pitää sitten maanantaina taas kysellä, että mitä nyt
Mitä mieltä olette Deltan käyttöturvasta ja korjausten hinnoista?
Re: Vaikeaa on, hyvin vaikeaa
Vitsejähän ne ovat. Sivustakatsojan mielestä hyviä sellaisia, pääosien esittäjien mielestä varmaan vähän huonompiaMasse-setä kirjoitti: Mitä mieltä olette Deltan käyttöturvasta ja korjausten hinnoista?
EDIT
http://www.delta.fi/Etusivu/Vaihtoautot ... fault.aspxTeltta kirjoitti: Käyttöturva 12 kk / 20 000 km.
Tämä käyttöturva myönnetään alle 6-vuotiaille, enintään 150 000 km ajetuille ja huoltohistorialtaan tunnetuille autoille. Käyttöturva takaa, etteivät vaihtoauton korjauskustannukset yllätä ostajaa, vaan kaikkien korjauskustannusten kuluista ostaja maksaa korkeintaan sopimuksen mukaisen omavastuuosuuden.
Selvitäpä tuo omavastuuosuus. Heidän nettisivunsa mainostaa "kaikkien korjauskustannusten" joten tapellessa tuo lienee pätevä.
VMP
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Vaikeaa on, hyvin vaikeaa
No Deltan mainehan on jo mennyt, mutta ei se niin upeaa ole muuallakaan. Esim. Pörhötakuu ei kata laahaavia, ujeltavia ja tulikuumia takajarruja, vaikka takuulapussa lukee takajarrusatulat. "Takuu ei kata tällaisia vikoja jotka voivat korjautua herkistelemällä". No ok, vika ei tainnut olla varsinaisesti satulassa, vaan palojen ja niiden kannattimen välissä, mutta on se hieno takuu tuokin kun ei joku noin selkeästi auton toimintaan liittyvä ja aika yleinen vika kuulu takuuseen.Masse-setä kirjoitti:Mitä mieltä olette Deltan käyttöturvasta ja korjausten hinnoista?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Vaikeaa on, hyvin vaikeaa
Hä, takuu ei kata vikoja jotka voivat korjautua korjaamalla?JiiTeeÄssä kirjoitti:"Takuu ei kata tällaisia vikoja jotka voivat korjautua herkistelemällä".
Ei taida satuloiden liukupintojen rassaus huolto-ohjelmaankaan kuulua.
- Epäkelpokeräilijä -