Kytkin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Kytkin

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Alfalle tapahtui tänään jotain kummallista. Seisoin liikennevaloissa kytkin pohjassa ja kun lähdin liikkeelle niin poljin palautui jotenkin vaikeasti ylös. Vaihtelin muutaman kerran vaihteita ja sitten kävikin niin että kytkin lakkasi toimimasta kokonaan. Poljin tippuu miltei pohjaan kuin itsekseen ja eikä suostu enää irrottamaan ollenkaan. Mikähän sille nyt tuli? Hydraulinesteet hukassa? Pitänee kohta lähteä naapurien iloksi vesisateeseen rassaamaan autoa :x

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

No niin...

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Kytkinkotelon päällä epäilyttävän märkää ja vähän vaikuttaisi sille että se sylinteri joka kääntää kytkinvipua (onko se nyt sitten "työsylinteri") on päästänyt nesteitään ulos. Krhm.... Siinä kai se vika sitten lienee?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, työsylinterihän se. Laita uudet tiivisteet sisään tai, kun varmatoimisen värkin haluat, laita uusi sylinteri. Tuskin maksaa omaisuuksia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Silinteri

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jep siinä se vika oli. Motonetissä koko sylinteri 24€, eli en rupee leikkimään tiivisteiden kanssa. Onneks ei sentään kytkinremppaa tarvii ruveta tekemään 8)

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

juu todellaki motonetti on oikea ostos paikka. Itse ostin juuri 33:eeni delta-autosta kytkimen työsylinterin sekä pääsylinterin tiivisteet ja hinta oli vaivaiset 70 euroa alennettuna (oikea hinta 85€). Olin kyllä tietoinen että moto netissä olisi ollu vaan noin 20 euroa noi osat, mutta kun tarvi osat nopeasti niin oli otettava tuolta. Sittenkin jätkyttävän hintaisia kumeja! :evil:
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Ana M kirjoitti:juu todellaki motonetti on oikea ostos paikka. Itse ostin juuri 33:eeni delta-autosta kytkimen työsylinterin sekä pääsylinterin tiivisteet ja hinta oli vaivaiset 70 euroa alennettuna (oikea hinta 85€). Olin kyllä tietoinen että moto netissä olisi ollu vaan noin 20 euroa noi osat, mutta kun tarvi osat nopeasti niin oli otettava tuolta. Sittenkin jätkyttävän hintaisia kumeja! :evil:
tuossa hinnoittelussa nimenomaan syy miksi en ole ikinä deltasta osia alfoihini ostanut..enkä tule ikinä ostamaan... :)

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

No niin... Olin sitten kuitenkin säästäväinen ja vaihdoin pelkät kumit sylinteriin. Vuoto loppui mutta sellainen omituinen ilmiö tuli, että kylmänä kytkin toimii hyvin jouheasti, mutta moottorin lämmettyä se muuttuu selvästi jäykemmäksi. Se on jäykkä painaa ja myös palautuu jähmeästi. Ihan niinkuin olis tullu sylinteristä liian tiukka! Hiukan huonosti tuli kyllä ilmattuakin, pitää ainakin ilmata uudestaan. Jos ei se auta, niin pitänee käyttää sylinteri vielä auki ja tarkastaa että tiivisteet on varmasti oikein.

Onko jollain samantyyppisiä kokemuksia tai valistuneita arvauksia mikä mättää? En oikein usko että levy takertelisi akselilla, koska silloin kun sylinteri vuoti, se kuitenkin toimi ihan mukavasti (kun vaan muisti tankata nestettä tarpeeksi usein). [/i]

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

No selvishän se jäykkyys kun vähän tutkin asiaa :) Motonetin laadukkaat tiivistekumit, tai paremminkin toinen niistä oli näköjään hiukan liian tiukka. Vaihdoin ulomman kumin vielä uudemman kerran toisenlaiseen ja vika korjaantui sillä. Motonetin laatu kyllä vähän arveluttaa... yleensä ihan priimakamaa, mutta joskus sattuu näitä pieniä epätarkkuuksia... :?

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Maksaa muuten nykyään työsylinteri motonetissä 73e, eli kolminkertaisesti, ja saman mitä 6v sitten Deltassa :) Ovat vielä jaksaneet kirjoittaa että ei käy turboon, pitää ilmeisesti paikkansa? Tänään meinaan kesti pari sekuntia siinä että kytkin nousi takasin ylös aina kun otti jalan pois kytkimeltä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Oli muuten niin hieno tarjous delta-autossa että erehdyin minäkin osien hintaa sieltä kysymään (kun ostat 150€:lla saat 100€:lla raketteja).
Delta pyysi 166:sen molemmista taka-käsijarruvaijereista vajaat 200€ (joita ei edes ollut varastossa) heikalta nuo vaijerit saa reilulla viidelläkympillä.

Että ostamatta jäi....

Clutch
Viestit: 44
Liittynyt: 16 Elo 2009, 17:57

Vaikeaa on, hyvin vaikeaa

Viesti Kirjoittaja Clutch »

Vaikeudet kasaantuvat aina välipäiviin. V6 156 autollani on siis ajettu vajaat 120 000 km.

Pakoputki vuotaa, eikä Delta-Auto löytänyt uutta. Kun tai jos löytävät (katalysaattorin jälkeinen pätkä), niin hinta töineen olisi pitkästi yli 400 € enkä ehtinyt edes nikotella, kun sanoivat että OK, pienellä alennuksella reilut 350 €.

Otin selvää ja Soundplace tekee saman 180 eurolla, Auto Milano 250 eurolla. Deltassa sanottiin, että jos korjautan muualla, niin 12 kk käyttöturva lakkaa olemasta voimassa. Kysyin, miten pakoputken korjaus voi vaikuttaa esim. siihen, että kytkin menisi rikki tai johonkin muuhun aivan muuhun asiaan. Sanoivat, että näin se nyt vain on. No niin varmaan on. Koko käyttöturva taitaa olla yhtä tyhjän kanssa.

Lähdin ajamaan pois ja ajattelin, että korjautan putken ensi viikolla Soundplacessa. Muutaman kilometrin ajon jälkeen risteyksessä kytkinpoljin paukahti lattiaan kiinni. Ajelin ilman kytkintä takaisin Delta-Autoon ja pihalla kokeilin kädellä kytkinpoljinta. Se nousi ylös raksuen ja tuntui kuin olisi sitten ottanut vähän kiinni, mutta kun edelleen painoin (siis kädellä) niin se meni taas lattiaan asti ja jäi sinne.

Siis takaisin Deltan tiskille. Kerroin mitä oli tapahtunut, ja että silloin 15 minuuttia sitten ei varmaan olisi pitänyt puhua koko kytkimestä, jos tässä olisi jotain mustaa magiaa taikka vast. Kaveri sanoi, että käyttöturva ei koske kytkintä missään tapauksessa. Jätin auton siihen ja lähdin viettämään vuodenvaihdetta.
Pitää sitten maanantaina taas kysellä, että mitä nyt :bad-words:

Mitä mieltä olette Deltan käyttöturvasta ja korjausten hinnoista?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vaikeaa on, hyvin vaikeaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Masse-setä kirjoitti: Mitä mieltä olette Deltan käyttöturvasta ja korjausten hinnoista?
Vitsejähän ne ovat. Sivustakatsojan mielestä hyviä sellaisia, pääosien esittäjien mielestä varmaan vähän huonompia
:mrgreen:


EDIT
Teltta kirjoitti: Käyttöturva 12 kk / 20 000 km.

Tämä käyttöturva myönnetään alle 6-vuotiaille, enintään 150 000 km ajetuille ja huoltohistorialtaan tunnetuille autoille. Käyttöturva takaa, etteivät vaihtoauton korjauskustannukset yllätä ostajaa, vaan kaikkien korjauskustannusten kuluista ostaja maksaa korkeintaan sopimuksen mukaisen omavastuuosuuden.
http://www.delta.fi/Etusivu/Vaihtoautot ... fault.aspx

Selvitäpä tuo omavastuuosuus. Heidän nettisivunsa mainostaa "kaikkien korjauskustannusten" joten tapellessa tuo lienee pätevä.
VMP

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Re: Vaikeaa on, hyvin vaikeaa

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Masse-setä kirjoitti:Mitä mieltä olette Deltan käyttöturvasta ja korjausten hinnoista?
No Deltan mainehan on jo mennyt, mutta ei se niin upeaa ole muuallakaan. Esim. Pörhötakuu ei kata laahaavia, ujeltavia ja tulikuumia takajarruja, vaikka takuulapussa lukee takajarrusatulat. "Takuu ei kata tällaisia vikoja jotka voivat korjautua herkistelemällä". No ok, vika ei tainnut olla varsinaisesti satulassa, vaan palojen ja niiden kannattimen välissä, mutta on se hieno takuu tuokin kun ei joku noin selkeästi auton toimintaan liittyvä ja aika yleinen vika kuulu takuuseen.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Vaikeaa on, hyvin vaikeaa

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

JiiTeeÄssä kirjoitti:"Takuu ei kata tällaisia vikoja jotka voivat korjautua herkistelemällä".
Hä, takuu ei kata vikoja jotka voivat korjautua korjaamalla? :shock:

Ei taida satuloiden liukupintojen rassaus huolto-ohjelmaankaan kuulua.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin