75 TS, takastefa ja öljyt
Valvoja: Moderators
75 TS, takastefa ja öljyt
Juuri kuin sain venttiilit säädätettyä Milanossa, alkoi moottorin takapuolelta tiputella öljyä. 75 TS ajettu 130 tkm. Tod. näk. kampiakselin stefa (ei ainakaan venttiilikopan tiiviste), täytyy vielä kurkistella. Isotöinen, mutta kovin erilaisia arvioita sai huoltokorjaamoilta:
Milano: kone irti, osa 30 työ 500€
Muukkonen: konetta pitää vähän nostaa, työ ja osa yht. 300€
Tiippana: kone kokonaan irti ja pois, vie kaksi päivää, hinta 7-800€.
Tiippana vielä kehoitti vaihtamaan öljyn mineraali 20W/50:een, nykyisin on Castrol 0W/40, jolla aiemmin ei ole ollut mitään ongelmia. Sanoipa vielä että jätä stefan vaihto sikseen, paksumpaa öljyä vaan koneeseen .
Onko muilla kokemuksia tästä stefan vaihdosta ja mitä mieltä öljyn osuudesta ongelmaan?
Milano: kone irti, osa 30 työ 500€
Muukkonen: konetta pitää vähän nostaa, työ ja osa yht. 300€
Tiippana: kone kokonaan irti ja pois, vie kaksi päivää, hinta 7-800€.
Tiippana vielä kehoitti vaihtamaan öljyn mineraali 20W/50:een, nykyisin on Castrol 0W/40, jolla aiemmin ei ole ollut mitään ongelmia. Sanoipa vielä että jätä stefan vaihto sikseen, paksumpaa öljyä vaan koneeseen .
Onko muilla kokemuksia tästä stefan vaihdosta ja mitä mieltä öljyn osuudesta ongelmaan?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: 75 TS, takastefa ja öljyt
no ehdottomasti kokeilisin noita paksumpia öljyjä ennekuin aloittaisin mitään isompaa remonttia..late04 kirjoitti:Juuri kuin sain venttiilit säädätettyä Milanossa, alkoi moottorin takapuolelta tiputella öljyä. 75 TS ajettu 130 tkm. Tod. näk. kampiakselin stefa (ei ainakaan venttiilikopan tiiviste), täytyy vielä kurkistella. Isotöinen, mutta kovin erilaisia arvioita sai huoltokorjaamoilta:
Milano: kone irti, osa 30 työ 500€
Muukkonen: konetta pitää vähän nostaa, työ ja osa yht. 300€
Tiippana: kone kokonaan irti ja pois, vie kaksi päivää, hinta 7-800€.
Tiippana vielä kehoitti vaihtamaan öljyn mineraali 20W/50:een, nykyisin on Castrol 0W/40, jolla aiemmin ei ole ollut mitään ongelmia. Sanoipa vielä että jätä stefan vaihto sikseen, paksumpaa öljyä vaan koneeseen .
Onko muilla kokemuksia tästä stefan vaihdosta ja mitä mieltä öljyn osuudesta ongelmaan?
kannattaisipa melkein kokeilla tuota Valvolinen Max lifeä joka on nimenomaan tarkoitettu yli 100tkm ajetuille moottoreille, elvyttää myös tiivisteet..
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Joo, ei tollasta 0w -kuraa kannata vanhaan alfaan laittaa. Ihme on jos noin löysät öljyt on pysyny sisällä
Vähintään 10w kesällä.
Päätystefa on todellakin työläs vaihtaa: Pakoputki pois, kardaani pois, "kytkinkoppa" pois, joka ei taida irrota kone paikallaan ja vauhtipyörä pois.
Kokeile ihmeessä ensin jäykemmillä öljyillä.
Vähintään 10w kesällä.
Päätystefa on todellakin työläs vaihtaa: Pakoputki pois, kardaani pois, "kytkinkoppa" pois, joka ei taida irrota kone paikallaan ja vauhtipyörä pois.
Kokeile ihmeessä ensin jäykemmillä öljyillä.
Juu, täyttä totta. Kokeilin joskus 75 tboon talveksi 0w öljyä ja sama laulu: kampuran stefa vuotaa+kone hikoilee ja huohottaa.Abarth kirjoitti:Joo, ei tollasta 0w -kuraa kannata vanhaan alfaan laittaa. Ihme on jos noin löysät öljyt on pysyny sisällä
Vähintään 10w kesällä.
Päätystefa on todellakin työläs vaihtaa: Pakoputki pois, kardaani pois, "kytkinkoppa" pois, joka ei taida irrota kone paikallaan ja vauhtipyörä pois.
Kokeile ihmeessä ensin jäykemmillä öljyillä.
10w60 castrol sisään... ongelmat ohi
- Alfaholic -
No nämä neuvothan saavat suun messingille . Tosiaan, 60 tkm mennyt noilla litkuilla ongelmitta (auto yöt tallissa eikä tippoja ole näkynyt aiemmin), siksi täytyi vähän epäillä tuota Tiippanan neuvoa, mutta nyt eiku öljyn vaihtoon. Tai siis ensin ostamaan se öljy. Tiippana muuten ehdotti mineraaliöljyä?
Viimeksi muokannut late04, 15 Huhti 2004, 06:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kyllä mineraaliöljytkin menee ihan täysin, varsinkin kun kelit on lämpenemään päin...late04 kirjoitti:No nämä neuvothan saavat suun messingille . Tosiaan, 60 tkm mennyt noilla litkuilla ongelmitta, siksi täytyi vähän epäillä tuota Tiippanan neuvoa, mutta nyt eiku öljyn vaihtoon. Tai siis ensin ostamaan se öljy. Tiippana muuten ehdotti mineraaliöljyä?
omalla olen ajanut 3-4tkm mineraaliöljyillä ja 7-8tkm synteettisillä...suodattimen olen vaihtanut joka kerta..
Jaahas että liruilla ajeltua. Ei ihme että vuotaa ja huoli oli suuri.late04 kirjoitti:No nämä neuvothan saavat suun messingille . Tosiaan, 60 tkm mennyt noilla litkuilla ongelmitta (auto yöt tallissa eikä tippoja ole näkynyt aiemmin), siksi täytyi vähän epäillä tuota Tiippanan neuvoa, mutta nyt eiku öljyn vaihtoon. Tai siis ensin ostamaan se öljy. Tiippana muuten ehdotti mineraaliöljyä?
Mineraaliöljykin käy vallan mainiosti.
99% varmuudella vuoto loppuu kun laita jäykenpää sisään.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Itse vaihdoin kyllä ko.tiivisteen 75 turboon konetta nostamatta.Eikä minusta ollut edes iso työ.Tuuria oli kylläkin.Nimittäin Deltasta tilaama stefa oli väärä.Aika kiva huomata että ei passaa...Oulun Deltaan 90km matkaa.Deltaan takas,tietenkään ei ollu hyllyssä sit sitä oikeaakaan stefaa.Vanhaa en onneksi rikkonut ennen mittausta.Stefan reunastahan löytyy koko merkinnät ja niillä sitten löytyi,muistaakseni Volvon,stefa joka passasi.Voi olla ajan kultaama muisto mutta mielestäni homma meni 3-4h.Tosin paikka ja työkalut oli "huippua".Taitaa hommasta olla jotain 7-9 vuotta niin en muista tarkalleen työvaiheita,mutta kardaanin,pakoputken irroitin.Tietty vauhtipyöränkoppan ja vauhtipyöränkin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu samaa mieltä, kyllä pitäisi omnnistua ilman moottorin irroitusta..ihmettelen että miten alfoihin erikoistuneilla korjaamoilla ovat konetta nostamassa ylös vaikka on nosturit käytössä..Alfistipohjoosesta kirjoitti:Itse vaihdoin kyllä ko.tiivisteen 75 turboon konetta nostamatta.Eikä minusta ollut edes iso työ.Tuuria oli kylläkin.Nimittäin Deltasta tilaama stefa oli väärä.Aika kiva huomata että ei passaa...Oulun Deltaan 90km matkaa.Deltaan takas,tietenkään ei ollu hyllyssä sit sitä oikeaakaan stefaa.Vanhaa en onneksi rikkonut ennen mittausta.Stefan reunastahan löytyy koko merkinnät ja niillä sitten löytyi,muistaakseni Volvon,stefa joka passasi.Voi olla ajan kultaama muisto mutta mielestäni homma meni 3-4h.Tosin paikka ja työkalut oli "huippua".Taitaa hommasta olla jotain 7-9 vuotta niin en muista tarkalleen työvaiheita,mutta kardaanin,pakoputken irroitin.Tietty vauhtipyöränkoppan ja vauhtipyöränkin.
Kyllä tuo öljyasia olisi pitänyt tietää kansanperinteen pohjalta eli kun mirri käy kosteana niin jäykkää sisään .
Itsekin ihmettelen korjaamojen niin kovin erilaisia arvioita. Tiippana tosiaan sanoi, että vauhtipyörän koppa ei lähde moottoria nostamatta, kun on rintapellissä kiinni ja öljypohja pitäis ottaa veke. Muukkosen visiot oli paljon kevyemmät.
Ihmettelen myös tuota vuodon ajankohtaa, kun venttiilien säädön ja kopan tiivisteen vaihdon (ei vuotanut) jälkeen alkoi tiputella: lieneekö vain sattumaa vai tapahtuiko joku paineen muutos?
Itsekin ihmettelen korjaamojen niin kovin erilaisia arvioita. Tiippana tosiaan sanoi, että vauhtipyörän koppa ei lähde moottoria nostamatta, kun on rintapellissä kiinni ja öljypohja pitäis ottaa veke. Muukkosen visiot oli paljon kevyemmät.
Ihmettelen myös tuota vuodon ajankohtaa, kun venttiilien säädön ja kopan tiivisteen vaihdon (ei vuotanut) jälkeen alkoi tiputella: lieneekö vain sattumaa vai tapahtuiko joku paineen muutos?
Heittipä tänään Alppilan autohuollon mies pahan: sanoi jäätävän varmalla äänellä, että viskositeetillä ei ole mitään tekemistä öljyn jäykkyyden kanssa eikä viskositeetin muunnoksella vuodot vähene, "vaikka kansan keskuussa näin luullaan". Sanoi että laita vaikka vaihteistoöljyt moottoriisi, mutta vuotoihin se ei vaikuta. Öljyn laadulla on enemmän merkitystä ja Castrol 0W/40 on ihan hyvin koneissa pysyvä.
Tiedä häntä, taidanpa kuitenkin kokeilla (en kuitenkaan vaihteistoöljyä).
Tiedä häntä, taidanpa kuitenkin kokeilla (en kuitenkaan vaihteistoöljyä).
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no olen kyllä hieman eri mieltä..tiesiköhän varmasti mitä puhui...late04 kirjoitti:Heittipä tänään Alppilan autohuollon mies pahan: sanoi jäätävän varmalla äänellä, että viskositeetillä ei ole mitään tekemistä öljyn jäykkyyden kanssa eikä viskositeetin muunnoksella vuodot vähene, "vaikka kansan keskuussa näin luullaan". Sanoi että laita vaikka vaihteistoöljyt moottoriisi, mutta vuotoihin se ei vaikuta. Öljyn laadulla on enemmän merkitystä ja Castrol 0W/40 on ihan hyvin koneissa pysyvä.
Tiedä häntä, taidanpa kuitenkin kokeilla (en kuitenkaan vaihteistoöljyä).
kyllä öljyn laatukin tietenkin merkitsee jotain mutta viskositeetti myös..
oikeassa olet ehdottomasti kanattaa kokeilla puhui asentaja sitten mitä puhui...
Samaa mieltä 90 kanssa.90 kirjoitti:no olen kyllä hieman eri mieltä..tiesiköhän varmasti mitä puhui...late04 kirjoitti:Heittipä tänään Alppilan autohuollon mies pahan: sanoi jäätävän varmalla äänellä, että viskositeetillä ei ole mitään tekemistä öljyn jäykkyyden kanssa eikä viskositeetin muunnoksella vuodot vähene, "vaikka kansan keskuussa näin luullaan". Sanoi että laita vaikka vaihteistoöljyt moottoriisi, mutta vuotoihin se ei vaikuta. Öljyn laadulla on enemmän merkitystä ja Castrol 0W/40 on ihan hyvin koneissa pysyvä.
Tiedä häntä, taidanpa kuitenkin kokeilla (en kuitenkaan vaihteistoöljyä).
kyllä öljyn laatukin tietenkin merkitsee jotain mutta viskositeetti myös..
oikeassa olet ehdottomasti kanattaa kokeilla puhui asentaja sitten mitä puhui...
Liruöljyjä koneessa ollut ja kummasti "kulutus" pienetynyt kun vaihtanut jäykempiin.
Alumiinikone "elää" enenmän kuin rautapadat.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Niin, kyllä Milanossa vakuutettiin että kone pois jne. Toisaalta Muukkosen arvio oli tosiaan 5-6 t ja Milanossa sanottiin ettei päivässä homma valmistu. Milanossa suhtauduttiin lievällä varauksella öljyn vaikutukseen, mutta toki heillä on oma lehmä ojassa eli siellä neuvot on yleensä "meille vaan korjattavaksi jos kakkoselle vaihdettaessa vähänkin rusahtaa .
Ostin tänään semisynteettistä 10W 40:ä viimeisten neuvojen perusteella ja vaihtanen öljyt tässä viikonvaihteessa. 10W 50 ei ollut ja 10W 60 arvioitiin liiankin jäykäksi. Käsikirjan suositushan on kyllä 10W/50.
Ostin tänään semisynteettistä 10W 40:ä viimeisten neuvojen perusteella ja vaihtanen öljyt tässä viikonvaihteessa. 10W 50 ei ollut ja 10W 60 arvioitiin liiankin jäykäksi. Käsikirjan suositushan on kyllä 10W/50.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ainahan noilla korjaamoilla on omalehmä ojassa..late04 kirjoitti:Niin, kyllä Milanossa vakuutettiin että kone pois jne. Toisaalta Muukkosen arvio oli tosiaan 5-6 t ja Milanossa sanottiin ettei päivässä homma valmistu. Milanossa suhtauduttiin lievällä varauksella öljyn vaikutukseen, mutta toki heillä on oma lehmä ojassa eli siellä neuvot on yleensä "meille vaan korjattavaksi jos kakkoselle vaihdettaessa vähänkin rusahtaa .
Ostin tänään semisynteettistä 10W 40:ä viimeisten neuvojen perusteella ja vaihtanen öljyt tässä viikonvaihteessa. 10W 50 ei ollut ja 10W 60 arvioitiin liiankin jäykäksi. Käsikirjan suositushan on kyllä 10W/50.
tuo 10W40 on ihan sopiva joten eiköhän se kohta selviä miten käy..toivotaan että vuoto loppuu..
Tuota tuota... Miten öljyn viskositeetin vaihtaminen 0w/40:stä 10w/40:een auttaa? Tuossahan periaatteessa muuttuu vain kylmäviskositeetti ja lämpimänähän se varmaan kuitenkin sitä öljyä vuotaa, kun öljyn juoksevuus kasvaa(eli viskositeetti pienenee). Minä laittaisin kesäksi omaan 75TS:iin 10w/60 öljyt, jos sitä vaan jostain kohtuuhintaan saisin. Valvolinen Racing 20w/50 mineraaliöljyähän saa Motonetistäkin noin 30 euron hintaan 5 litran purnukan.late04 kirjoitti:Ostin tänään semisynteettistä 10W 40:ä viimeisten neuvojen perusteella ja vaihtanen öljyt tässä viikonvaihteessa. 10W 50 ei ollut ja 10W 60 arvioitiin liiankin jäykäksi. Käsikirjan suositushan on kyllä 10W/50.
Jotain tietoa viskositeeteistä: http://www.teboil.fi/Publication.asp?pa ... ;5650;5651
jos raha ei riitä siihen castroliin, niin kai se sitten on vaihdettava se stefapee kirjoitti:Tuota tuota... Miten öljyn viskositeetin vaihtaminen 0w/40:stä 10w/40:een auttaa? Tuossahan periaatteessa muuttuu vain kylmäviskositeetti ja lämpimänähän se varmaan kuitenkin sitä öljyä vuotaa, kun öljyn juoksevuus kasvaa(eli viskositeetti pienenee). Minä laittaisin kesäksi omaan 75TS:iin 10w/60 öljyt, jos sitä vaan jostain kohtuuhintaan saisin. Valvolinen Racing 20w/50 mineraaliöljyähän saa Motonetistäkin noin 30 euron hintaan 5 litran purnukan.late04 kirjoitti:Ostin tänään semisynteettistä 10W 40:ä viimeisten neuvojen perusteella ja vaihtanen öljyt tässä viikonvaihteessa. 10W 50 ei ollut ja 10W 60 arvioitiin liiankin jäykäksi. Käsikirjan suositushan on kyllä 10W/50.
Jotain tietoa viskositeeteistä: http://www.teboil.fi/Publication.asp?pa ... ;5650;5651
- Alfaholic -
No vähän samaa aamuyön tunteina . Taidan jättää öljyn siskon Samaraan ja ostaa jäykempää (elleivät ota avaamatonta kannua takaisin). Kovin haluttomia vaan olivat myymään 10W/60:ä ei-turboon. Tuohan on lähinnä "kisaöljyä" eli kun kone on todella kovilla: voiteeleko sitten myös karvalakkikäytössä eli kun on paljon kylmäkäynnistyksiä jne.
Miten lie 5W/50 Mobil, jota myös tarjoteltiin? Tahikka Castolia edullisempi Liqui Moly täyssynteettinen 10W /60. Castrol taisi olla 60€ 4 l kannu
Miten lie 5W/50 Mobil, jota myös tarjoteltiin? Tahikka Castolia edullisempi Liqui Moly täyssynteettinen 10W /60. Castrol taisi olla 60€ 4 l kannu
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kyllä Castrol on ihan sikakallista, mutta minkäs hintaista tuo Liqui Moly on, voisi olla ihan käypästä...late04 kirjoitti:No vähän samaa aamuyön tunteina . Taidan jättää öljyn siskon Samaraan ja ostaa jäykempää (elleivät ota avaamatonta kannua takaisin). Kovin haluttomia vaan olivat myymään 10W/60:ä ei-turboon. Tuohan on lähinnä "kisaöljyä" eli kun kone on todella kovilla: voiteeleko sitten myös karvalakkikäytössä eli kun on paljon kylmäkäynnistyksiä jne.
Miten lie 5W/50 Mobil, jota myös tarjoteltiin? Tahikka Castolia edullisempi Liqui Moly täyssynteettinen 10W /60. Castrol taisi olla 60€ 4 l kannu
kyllähän kylmä käynnistykset kannattaa jättää talvisin melko vähille..aina auto tolppaan kiinni kun suinkin mahdollista oli öljyt mitkä tahansa.säästää kummasti moottoria.
Moly maksoi jotain alle 30€ 5 litran kannu reilusti eli alle puolet Castrolista. Formulamenestyjä Jordan on yhteistyössä Liqui Molyn kanssa kannun etiketin mukaan , muuta en tuosta merkistä tiedä.
Joo, lähden talvisin tallista, mutta töissä en saa tolppaan, kele. Jotta kyllähän sitä mieluusti ajelisi hyvillä talviöljyillä, kun käytännössä ajan n. 10 tkm vuodessa eli samat öljyt läpi vuoden.
Joo, lähden talvisin tallista, mutta töissä en saa tolppaan, kele. Jotta kyllähän sitä mieluusti ajelisi hyvillä talviöljyillä, kun käytännössä ajan n. 10 tkm vuodessa eli samat öljyt läpi vuoden.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no juu jos et roikkaan saa niin kyllä öljyihin kannattaa satsata tai sitten asentaa eeberi tai Webasto.....late04 kirjoitti:Moly maksoi jotain alle 30€ 5 litran kannu reilusti eli alle puolet Castrolista. Formulamenestyjä Jordan on yhteistyössä Liqui Molyn kanssa kannun etiketin mukaan , muuta en tuosta merkistä tiedä.
Joo, lähden talvisin tallista, mutta töissä en saa tolppaan, kele. Jotta kyllähän sitä mieluusti ajelisi hyvillä talviöljyillä, kun käytännössä ajan n. 10 tkm vuodessa eli samat öljyt läpi vuoden.
Mobil 1RF 5w-50 n. 26e/4l ja Valvoline SynPower 5w-50 n.30e/5l voisi olla ihan käypäsiä. Tämä nykyinen 75 3.0 syö mobilia tasaisen tappavasti mutta edellinen 164 ts kulutti melko vähänlate04 kirjoitti:Moly maksoi jotain alle 30€ 5 litran kannu reilusti eli alle puolet Castrolista. Formulamenestyjä Jordan on yhteistyössä Liqui Molyn kanssa kannun etiketin mukaan , muuta en tuosta merkistä tiedä.
Joo, lähden talvisin tallista, mutta töissä en saa tolppaan, kele. Jotta kyllähän sitä mieluusti ajelisi hyvillä talviöljyillä, kun käytännössä ajan n. 10 tkm vuodessa eli samat öljyt läpi vuoden.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
samoin kulutti allekirjoittaneen 90:kin Mobilia jonkin verran, tosin paikallaan oli silloin vielä 230tkm ajettu vanha moottori nyt 150tkm aj motti ja tällä kulutus väheni kun vaihdoin öljymerkin moottoriswapinGAMMA500 kirjoitti: Mobil 1RF 5w-50 n. 26e/4l ja Valvoline SynPower 5w-50 n.30e/5l voisi olla ihan käypäsiä. Tämä nykyinen 75 3.0 syö mobilia tasaisen tappavasti mutta edellinen 164 ts kulutti melko vähän
yhteydessä Valvolineen ja sitä on tullut käytettyäkin sen jälkeen...
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
oletkos muuten tarkistanut öljypohjan tiivisteen...late04 kirjoitti:Eipä tainnut öljynvaihto auttaa: 10W/50 mineraalit koneessa ja ekan 20 km jälkeen taas takastefa tiputtelee. En jaksa uskoa, että muutkaan öljyt pysyis sisällä (10W/60) kun ei mitään vaikutusta tälläkään. Kele. Pientähän tuo tiputtelu on, vaan miten jatkossa.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
valon anturi on muistaakseni pakosarjan puolella siinä moottorin korvakon kupeessa mutta öljynpainemittarin anturi on taas startin päällä ja tämä voisi olla myös mahdollinen vuotokohta...siitä pääsee melkeinpä suoraan valumaan vauhtipyörän koteloon ja sieltä maahan...GiuliaSuper kirjoitti:Mites öljynpaineen varoitusvalon anturi?
Voi mennä vähä arvauksen puolelle ku en tiiä mis päin TS konetta se sijaitsee!
Ite luulin 1,6:ssa että öljypohja vuotaa vähä sieltä sun täältä mut se oliki toi anturi ei muuten menny ekaa kertaa! Aiemmas meni pari kappaletta ja tuoreemmas yx!
Huohotin on putsattu. Itsekin miettinyt tuota paineen kasvua ja jopa sen liittymistä venttiilien säätöön.
Sen verran kun ryömimällä pääsee, niin olen toiveikkaasti yrittänyt löytää vuotoa muualta kuin stefan suunnalta. Mut täytyypä vielä päästä kunnolla kattelemaan altapäin eli montulle, auto käyntiin jne.
Jos öljypohjan tiiviste vuotaa, niin se on vain takaa rikki, mikä on tietty mahdollista.
Öljynpainemittarin anturin vaihdoin syksyllä itse, joten voisi hyvinkin vuotaa .
Sen verran kun ryömimällä pääsee, niin olen toiveikkaasti yrittänyt löytää vuotoa muualta kuin stefan suunnalta. Mut täytyypä vielä päästä kunnolla kattelemaan altapäin eli montulle, auto käyntiin jne.
Jos öljypohjan tiiviste vuotaa, niin se on vain takaa rikki, mikä on tietty mahdollista.
Öljynpainemittarin anturin vaihdoin syksyllä itse, joten voisi hyvinkin vuotaa .
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
75:ni öljypohjan osuttua kanttariin reunasta mitättömällä vauhdilla, pariin jäähdytysripaan jättäen selvät jäljet alkoi kone vuotamaan reippaasti öljyä. Ajatus oli tietenkin että öljypohjan tiiviste kuralla tai öljypohja rikki. Näin ei kuitenkaan ollut, vanha öljypohjan tiiviste voi käsittääkseni vain hikoilla vähän öljyä pihalle. Joten, onko mahdollista että kampuran stefa on tuossa koneen heilahduksessa ottanut itseensä? Kardaanin etummainen nivel on lähiaikoina vaihdettu, voiko sen runnominen olla jotenkin osallisena? Auton pakoputki on aivan öljykylvyssä ja tippumisjäjet näyttivät siltä kuin öljypohja vuotaisi kuudesta vastakkaisista kohtaa. Kuitenkin kun pakari ja kansi on irti niin lienee järkevintä purkaa loputkin ja vaihtaa tuo stefa nyt eikä sitten kun on saanut vehkeen ajokuntoon....
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER