Hyvältä toi näyttää (vaikka ei vieläkään saa niin kurttuun kun pitäisi), eo tosin ole Flatout pelejä voittanutta, mitä tulee auton ryttäämiseen
Toivottavasti 1) tulee aika-ajot ja 2) vauriomallinnus joka tuntuu selvästi ohjauksessa. En halua startata kisaan ruudutsa 16 ja ohittaa kaikkia autoja 3 kierroksessa, varmana ei onnistu jos menee kunnolla kurtuun, omasta mielestä aika-ajo on välttämätön jos vauriomallinuksesta tehdään realistinen.
Shift on/kohta oli, Edes 8C ei tarpeeksi hyvä syy koskea NFS:n edes pitkällä tikulla
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Onkohan tuohon varsinaiseen peliin mallinnettu se, että Ferrari 458 Italian sisälokarin lämpösuojan liimat sulaa pakosarjan päälle ja kärry syttyy tuleen?
Telkkarin hankinta on ajankohtainen ja noi Samsungin 3D-TV:t vakuutti demoillaan mitä liikkeissä vertasin. 40LE755XE mallissa tuntuisi olevan kaikki mitä tarttee eikä hintakaan kaikkiin ominaisuuksiin nähden ole paha. Mulla ei oo ennestään pleikkaria eikä blu-ray soitinta. 3D blu-ray soittimen toi telsu vaatii 3D-toistolle (tosin samsungeissa on myös prossu joka tekee 2D tv-kuvasta 3D:tä lennossa, mutta se ei vastaa blu-rayta). Lukaisin että pleikkari 3:een olisi lokakuussa tulossa 3D blu-ray tuki joten se ajaisi 2 kärpästä samalla iskulla.
Oon ollut ilman digiboksia digiuudistuksesta lähtien, joten telkkariteknologiassa olen autuaasti töllöttömänä tipahtanut teknologian kelkasta Tyhmä kysymykseni siis kuuluu, että tartteeko ko. kombon 40LE755XXE & uusi 3D blu-ray PS3 lisäksi mitään muuta 3D-leffojen ja 3D-pelien pelailuun (paitsi lasit)? Tää peli menisi samantien hankintaan. Olen ymmärtänyt kyllä, että noihin vanhempiin PS3:iin saisi päivitettyä softan tukemaan 3D blu-rayta vai pitääkö paikkaansa?
- '66-67 Le Mans autot on hyvä juttu...
- Mikroautot eivät ole
- GT Auto kohdassa sanotaan "Renkaita, jousitussarjoja, koreja, alustoja, pakosarjoja ja moottorin osia. Voit tuunata autoasi erilaisilla osilla."
- Alfa Romeo 8C on itseoikeutetusti laitettu kuvasarjaan
- Rata edittori - pidentää pelin ikää, mutta miten tekoäly tuohon reagoi/osaako luoda ajolinjat? Tai sitten ajellaan yksikseen...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Tuohan on nyt ollut ulkona jo viikon verran. Onko joku ehtinyt tutustua?
Omassa PS3:ssa on tällä hetkellä Ned for Speed Shift. Mukavaahan silläkin on ajella silloin harvoin, kun saa/jaksaa ratin ruuvata kiinni olohuoneen pöytään.
Formula1 kiinnostaa ainakin periaatteellisella tasolla enemmän, kuin satunnaisilla autoilla satunnaisten ratojen kiertely. Toisaalta tuota aikaa ei tunnu riittävän pelaamisen kovinkaan hurjasti, joten voisi mennä hankinta sinäänsä hukkaan, kun ei tulisi kaikkia ominaisuuksia otettua irti pelistä.
Gran-Turismo lienee kuitenkin "monipuolisempi", kunhan joskus ilmestyy.
^ En ole ehtinyt vielä tutustua. 3D-töllön ehdin kyllä hankkia, Samsungin 46" töllöön päädyin, toivottavasti noi input lagit ei haittaa liikaa pelaamista. Uusi pleikkari on vielä hankkimatta, kunhan sen saan haettua niin pitää GT5 ja F1 hommata samalla. Sit voi testailla. Toisaalta toi codemastersin uusi WRC vois olla hauskempi kuin F1. 3D ominaisuudet ei tosin kummassakaan taida olla hääppöiset, ilmeisesti vain ohjaamoissa 3D-mallinnus.
GT5 olisi vielä kuukausi ja pari päivää päälle, siinä välissä kerkeäsi ehkäpä tahkota yhden formulan läpi... Itsekkin haluaisin tietää kokemuksia, aina parin vuoden välein olen F1 ostannut vain pettyäkseni, ohjaus on aina tosi outo ihmeen mikroautomainen. GT5 proloquessa sentään Formulat tuntu hyviltä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
^ Juu ei tuon uuden WRC:n demo herättänyt todella pikaisella kokeilulla minkäänlaisia ostohimoja. Suomessa ei sitten näköjään ole ojia teiden varsilla...
jknracing kirjoitti:^ Juu ei tuon uuden WRC:n demo herättänyt todella pikaisella kokeilulla minkäänlaisia ostohimoja. Suomessa ei sitten näköjään ole ojia teiden varsilla...
Rikurallissa taasen tien varsilta löytyy risuja, jotka pysäyttää auton kuin seinään.
EDIT: ja ne "nuotit", huoh. Pelkästään yhden pätkän sisällä "Fast" voi tarkoittaa mitä tahansa vitosvaihteella ajettavasta mutkasta kakkosvaihteen mateluun. Missään nimessä nuottia "Don't cut" ei voi laittaa mutkiin, joissa on sisäkurvin puolella auton mentävä rako (ja joko yllämainittu risu tai kivi)
Nopea - hidas komboissa hidas nuotti annetaan kun nopeasta on selvinnyt ja auton kaikki neljä pyörää ovat ilmassa. Jarruta siinä sitten.
No, eipä tuo rikuralli tainnut maksaa kuuttakaan euroa.
jknracing kirjoitti:^ Juu ei tuon uuden WRC:n demo herättänyt todella pikaisella kokeilulla minkäänlaisia ostohimoja. Suomessa ei sitten näköjään ole ojia teiden varsilla...
Rikurallissa taasen tien varsilta löytyy risuja, jotka pysäyttää auton kuin seinään.
EDIT: ja ne "nuotit", huoh. Pelkästään yhden pätkän sisällä "Fast" voi tarkoittaa mitä tahansa vitosvaihteella ajettavasta mutkasta kakkosvaihteen mateluun. Missään nimessä nuottia "Don't cut" ei voi laittaa mutkiin, joissa on sisäkurvin puolella auton mentävä rako (ja joko yllämainittu risu tai kivi)
Nopea - hidas komboissa hidas nuotti annetaan kun nopeasta on selvinnyt ja auton kaikki neljä pyörää ovat ilmassa. Jarruta siinä sitten.
No, eipä tuo rikuralli tainnut maksaa kuuttakaan euroa.
Mutta on se sentään vaikeampi eikä voi ajaa koko ajan kaasupohjassa kuten kilin Colin rallia Ja Richard Burns rallissa joutu kyllä oikeasti ajamaan että sai edes siedettävän ajan pätkälle!
ei ole nuo rallipelit ikinään innostanneet... Mutta metenkäs on sen F1 laita? vieläkö autot luistelee miten sattuu ja onko niillä edelleenkin oma mieli (nyt kiskasen tonne!)? ohjaimella pelatessa muissa F1 on oollut samanlainen tunne kun ajaisia Fiattia ohj.tehostin CITY asennossa
GT5 onneksi alle kuukausi
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
No olihan listalla 9 Fiatia, 5 Lanciaa, 14 Alfaa 11 Ferraria, 7 Lamboa ja 1 Maserati!
Japani 600 - Italia 47 . Aika lohduton suhde.
Noista riisikipoista oli samasta autosta ties kuinka monta eri versiota ja jokainen vuosimallikin. Ikävää, jos tekijät kehtaavat laskea ne eri autoiksi. Toivottavasti ratalistaan tulee lisäystä ajan mittaan, nykyisellään ei mikään ihmeellinen.
Ja missä tuo minun 156 2.0 tessu? Missään pelissä tunnu olevan tuota kyseistä, jos on ylipäänsä 156:sta niin se on sitten V6. Plää. Jossakin taisi olla kylläkin 156 2.0 JTS, mutten ihan varma ole...
^helvetti on siis näköjään jäätynyt. Jään odotteleen arvioita, vaikkei niillä taida ees olla vaikutusta kun kaikki sarjan muutkin osat löytyy hyllystä. Toissapäivänä piti fiilistellä 155 DTM:llä Apricot Hilliä GT2:ssa
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Tänne on tulossa collectors edition. Torstaina sähköpostissa viesti "postitettu". Epäilen kyllä vahvasti mahdolllisuutta siitä, että peli odottaisi ovella jo ennen keskiviikkoa.
Jossain postin jakelussa sitä varmaan pantataan se pari päivää ja keskiviikkona sitten jakelijan kuormaan.
Hieman himotti myös signature editionin hankinta - uuden lompakon tarve olisi samalla tullut täytettyä.
Tulis jo keskiviikko...voi olla tiedossa vapaapäivä
Jesh... mullekin tuli viesti, että on postitettu ja tulossa Ensi viikolla pääsee testaileen tod.näk. Ei tätä tosiaan ole odotettu kuin pari vuotta - toisaalta GT4:ssakin on vielä pelattavaa...
Eilen 23.11.2010 tuli ekat kisat ajettua. Ihan näyttävää grafiikkaa. Latausaikojen pituus vähän tuskastuttaa. Samaten heti piti asentaa joku 133Mt:n päivitys -uuteen peliin.
Joo, hommattu on Pari ajokorttikoetta kerkesi ajamaan enenn töihin tuloa.. Gran Turismo 5 siis ostettu ja iltavuoro!!! Ei voi ihmistä enempää ketuttaa
Samainen päivitys ihmetytti itseänikin, mutta olen totttunut että yleensä uuden pelin ostaessa siihen tulee joku päivitys.. Samoin latausajat on hiukan häiritsevän pitkiä. Grafiikka hyvää ja ajokorttikokeen toisessa osassa pääsee jo cruisaamaan Alfalla, 147 Ti
Ei vaan malttais odottaa että pääsee kotiin töistä ja tahkoomaan.
Xehpuk kirjoitti:esim. IGN "Gran Turismo 5 is a 10/10 simulator wrapped up in a 5/10 game"
Mitä mieltä olette pelikokeilujen jälkeen?
"Ei Hype" -kommentit kiinnostaisi minuakin, liekö tuossa mennyt tuo game ja simulator asteikko väärinpäin?
Eikös tuossa vauriomallinnus ole tyyliin "ajoin 300km/h seinään, lokari meni kurttuun, ajettavuuteen ei muutosta"?
Tuohon 10/10 simulator -arvosanaan en usko pätkän vertaa vaikken ole edes peliä kokeillut.
Hotläppäsin nurburgringiä illalla Supralla. Ajelin vielä pädillä ja kyllähä se aika mahtavaa menoa on. Ratin kun viikonloppuna kiinnitän niin kerron lisää. Tässä on taas töissä nii vitunmoisia päiviä ettei ehi ku käydä himas nukkumas.
En ole vielä päässy "premium" autoja testaamaan, mutta ensivaikutelma on hieman ristiriitainen. Grafiikat on jees sekä jarruttaminen tuntuu paljon paremmalta verrattuna GT4:seen... äänet on aika hyvät kanssa. Mutta kun tuota nelosversiota tuli tahkottua niin huolella, niin kestää hieman että pääsee sinuiksi pelin kans. Jokseenkin positiivinen fiilis pelistä, mikä paranee varmasti kun pääsee käsiksi oikeisiin autoihin. Upeita autoja... Tuli keskiviikkona postissa, mutta tänään vasta ehti asentamaan. Corsalla kurvailu on ihan hauskaa kun tullaan kurviin kaikki pyörät lukossa isossa läjässä muiden autojen kans Pakkohankinta kaikille, jotka pitää gran turismosta... En muuten huomannut toimiko force feedback mun ratissa... oho :o Ei tainnut...
Paranee paranee... aluksi oli ehkä pienoinen hämmennys juuri ratojen säiden, ajanvaihtelun ja premium autojen takia, mutta nyt kun alkannut päästä sinuiksi on tuokin hämmennys poistunnut.
Lisenssi testit koukuttavat
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean