Jaahas, taitaa huutokaupassa hinta nousta korkealle, kun oikein iltapäivälehden kanteen päässyt ko. auto. Varsinkin jos maakunnan isännät lähtee korottelemaan innostuksissaan. Saa nähdä miten käy.
Eipä toimi ei. muutenkin näyttää olevan lainkuuliainen kaveri niin miksei tässäkin asiassa. Oma "toimeksiantajani" vetäytyi leikistä liiallisen julkisuuden ja rekisteröinnin hankaluuden vuoksi.
Mutta kuitenkin harrastajien toimesta lähinnä uskoisin. Nyt se on herättänyt jo niinpaljon huomiota valtakunnallisesti, eikä pelkästään auton vaan myös sen historian takia. pikaisen selvittelykierroksen jälkeen, tulimme siihen lopputulokseen että toisaalta on hyvä että auton tarkempi "omistaja"historia tuli nyt selville.
Sen verran hieno kesärengaskeli, että jätän tuon huutokaupan seuraamisen suosiolla väliin. Raportoikaahan joku paikalla ollut, että mihin hintaan meni kaupaksi.
Edit. 33 500 euroa. Ei jäännyt mitenkään erityisen halvaksi.
Mulla oli bulvaani taskussaan 30 k€ käteistä paikalla, mutta katsoin että menee liian kalliiksi. Pitää siis ensi kesänä tyytyä kurvailemaan punaisella autolla.
Ohessa kuvia paikalta, saattaapi olla että auton edellinen omistaja esiintyy jossain otoksessa...
Kalliiksi meni. Eipä taida riittää edes 60k€ auton tielle saamiseksi mikäli se edes on mahdollista. Ostaja oli iltapäivälehtien mukaan kommentoinut että 10k€ menisi korjauksiin. epäilen että riittää lähimainkaan. mahtoiko "tosihuutajia" olla useampia ja mikähän oli lähtöhinta?
dilledong kirjoitti: Ostaja oli iltapäivälehtien mukaan kommentoinut että 10k€ menisi korjauksiin. epäilen että riittää lähimainkaan. mahtoiko "tosihuutajia" olla useampia ja mikähän oli lähtöhinta?
Tarkkana:
Iltalehti kirjoitti: kymppitonni tuskin riittää korjauksiin, Heikkilä arvioi
Mutta tosissaan halvimmat mobilessa on vajaa 40. Ne ehkä käy, mutta kuinka kauan... Kyllä niihinkin saa sen 10ke laskee remppakuluiks
dilledong kirjoitti: Ostaja oli iltapäivälehtien mukaan kommentoinut että 10k€ menisi korjauksiin. epäilen että riittää lähimainkaan. mahtoiko "tosihuutajia" olla useampia ja mikähän oli lähtöhinta?
Tarkkana:
Iltalehti kirjoitti: kymppitonni tuskin riittää korjauksiin, Heikkilä arvioi
Mutta tosissaan halvimmat mobilessa on vajaa 40. Ne ehkä käy, mutta kuinka kauan... Kyllä niihinkin saa sen 10ke laskee remppakuluiks
Mun paljon vähemmän ajetun, mutta pitkään tallissa seisseen ensihuolto maksoi yli 8 k€, kallein yksittäinen osa oli kytkimen painelaakeri n. 400 €. Voimalaitos irroita&kiinnitä työkulut 2 k€. Ei tehty Suomessa, vaan jossain muualla...
Niinpä niin... Ei tolla bisnestä pääse tekemään, mutta itse rauhassa tehden voisi saada hyvän ja (mielestäni) makeen värisen harrastepelin.
Eikös täälläkin foorumilla ole joku ferrareita ropaillut aivan itse, olisi hauska kuulla jotain arviota tuon starttausta varten tehtävistä huoltokuluista (ilman töitä). Varmaan tätä kaikki Suomalaiset urheiluautoista kiinnostuneet noita on päässä räknäillyt.
dilledong kirjoitti: Ostaja oli iltapäivälehtien mukaan kommentoinut että 10k€ menisi korjauksiin. epäilen että riittää lähimainkaan. mahtoiko "tosihuutajia" olla useampia ja mikähän oli lähtöhinta?
Tarkkana:
Iltalehti kirjoitti: kymppitonni tuskin riittää korjauksiin, Heikkilä arvioi
Mutta tosissaan halvimmat mobilessa on vajaa 40. Ne ehkä käy, mutta kuinka kauan... Kyllä niihinkin saa sen 10ke laskee remppakuluiks
Tarkkana:
Ilta-Sanomat kirjoitti: Heikkilä arvioi, että kauppahinnan päälle tulee parikymmentätuhatta euroa autoveroa ja 10 000 euroa kunnostuskuluja.
Ja eikös Suomesta saa ihan kunnollisen pelin abaut 70K€ valmiiksi härmän kilvissä.
Toivottavasti ostajalla oli parempaa tietoa rekisteröinnistä, itsellä ainakin viimeisi kyselykierros viranomaisille antoi tuomioksi ettei saa rekisteriin suomessa.
Huuto 33500 € ja 20 000 euroa veroihin ja julkisiin maksuihin, kymppitonni tuskin riittää korjauksiin, Heikkilä arvioi ja kertoi loppusumman olleen jo "kipurajalla".
2 asiaa kymppiuutisten kevennyksestä pisti silmään, 1: Ympärillä näkyi tojotaerkkejä, jotka olivat vain paikalla, koska eläkeellä ei ole muutakaan tekemistä
2: tyyppi haalareissa meinasi laittaa auton kuntoon suodattimen vaihdolla
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
DaViega kirjoitti: Ympärillä näkyi tojotaerkkejä, jotka olivat vain paikalla, koska eläkeellä ei ole muutakaan tekemistä
Mutta mieti mitä niiden päässä on liikkunut: "Ei tällaisissa ole mitään järkeä. Ei mitään järkeä. Isälläkin oli jo Toyota, se on testivoittaja. Mitä mahtaa kuluttaakin? Corolla vie alle kuusi litraa jos järkevästi ja hiljalleen ajelen. Nih!"
Onneksi olkoon uudelle punapään omistajalle. Onhan sillä rosmollakin ollut järkeä, kun on Ferrarin suomeen tuonut.
Jos jollain rahapussi ei enään sovi perstaskuun,niin terve menoa mobile.de sivuille, ei tarvi mennä savonpellon poliisien huutokauppaan räntäsateeseen, netistä niitä löytyy.
DaViega kirjoitti: Ympärillä näkyi tojotaerkkejä, jotka olivat vain paikalla, koska eläkeellä ei ole muutakaan tekemistä
Mutta mieti mitä niiden päässä on liikkunut: "Ei tällaisissa ole mitään järkeä. Ei mitään järkeä. Isälläkin oli jo Toyota, se on testivoittaja. Mitä mahtaa kuluttaakin? Corolla vie alle kuusi litraa jos järkevästi ja hiljalleen ajelen. Nih!"
Mieli tekisi, mutta kun en voi kun naapurikaan ei
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Autohan kunnostettiin ajokuntoon, ja lähti tämän jälkeen lappeenrantaan. Tämän jälkeisistä ei ole tietoa, lieneekö vielä kilvitetty jos ei ole ajossakaan kukaan nähnyt.
Eiköhän tuo (taas) onnistu, kun käyttää ulkomailla - vaikka Ruotsissa tai Saksassa - jotakin luotettavaa henkilöä ikäänkuin bulvaanina, joka ensin rekisteröi auton siellä, jonka jälkeen se voidaan rekisteröidä Suomessa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Kehittyneissä valtioissa on tavattu käyttää järkeä. Esim. eräs avokupla tuotiin Suomeen joskus 80-luvulla jenkkilästä. Auto tullattiin, mutta se jäi rekisteröimättä. Title jäi tullille, joka jossain vaiheessa pisti sen silppuriin. Koska titleä ei ollut, kieltäytyi Trafi auton rekisteröinnistä - oli kuulemma täysi mahdottomuus saada sitä enää koskaan kilpien väliin. Tullauspaperit ei riittäneet... Paitsi saksalaiselle Trafin kollegalle, joka ymmärsi, että vuosikymmeniä aiemmin tullattu auto tuskin oli varastettu. Niinpä se rekisteröitiin Saksaan, josta se yllättäen "päätyi" takaisin Suomeen, ja sitten ei ollut enää mitään ongelmaa.
Kaiken järjen mukaan tuon Ferrarinkaan kanssa ei pitäisi olla. Sen on Suomen viranomaiset takavarikoineet, ja sen edellinen omistaja on ollut Suomen valtio, joka on sen ottanut pois rikolliselta. Ilmeisesti suomalaiset poliisiviranomaiset eivät ole Trafille riittävän luotettava taho.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Ei voi muuta sanoa kuin että juma*auta tätä sarvikuonobyrokraattien maata. Virkamiehet ovat olemassa tuottaakseen palveluita kansalaisille, mutta aika moni byrokraatti kohtelee kansalaisia kuin hallintoalamaisia.
mutt kirjoitti:Kehittyneissä valtioissa on tavattu käyttää järkeä.
Se voi tietty olla, mutta itselle ei ainakaan moista kuvaa ole suomen tullista tullut. Minulle ainakin on laulettu sieltä tuota omistajaketju-laulua, ikäänkuin se olisi oleellisin asia autoa maahantuotaessa.
Eipä ole yhdenkään EU:sta maahantuomani kulkineen kohdalla kyselty omistajaketjuja, enkä ole sen paremmin niitä selvitellyt. On riittänyt, että paperit on kunnossa. Ei kun Fefe parereihin jossain Eu-maassa, mikä epäilemättä onnistuu helpo0hkosti ja siten Härmään. Veikkaan, että heilahtaa rekkareihin ongelmitta. Tämä ON sarvikuonojen maa, missä mm. tulli kusettaa omia kansalaisiaan ihan häpeilemättä (vrt ALV - ELV, ELV:n palautuskorkomuutos 9/2005 jne.).
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
Edellinen omistaja haetuttaa "pojilla" Fefensä takaisin, kunhan nykyinen omistaja on ensin saanut rekisteröityä Suomeen...? Varsinkin kun on lukenut, että auto kunnostettu vimpan päälle 70 keurolla.
^
Pohdin samaa kun tuota joku aika sitten katselin.
Oli jo valkoiset espadrillokset jalassa ja sivelin Patou pour Hommea kaksin käsin poskiin Lucky Strike askia hamuten
kunnes tuo ajatus juolahti mieleen
-Tazio
EDIT: By Harry! Tajusin vasta nyt, että tuo historiahan tekee autosta Miami Vice larppaus mielesssä vain _aidomman_ !