Juu, siis jäi epähuomiossa että siis PITÄISI tuoda tuon verran. Voishan sitä käydäkkin penkittäänkin mutta kun oon tässä ennen ja jälkeen kellottanut niin monta kertaa käsi pelillä 0-100 aikoja että kyllä se sekuntti lähti ajasta pois vaikka joku saattaa epäilläkkin.Cuore Sportivo kirjoitti:Onko joku oikeasti käynyt penkittämässä noita luvattuja teho/vääntölukemia?
159:n takavaloihin ilmestyy näköjään halkeamia itsestään.Kenellekään muulla vastaavaa?
alfa 159
Valvoja: Moderators
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Alkais olla öljynvaihdon aika.. mitä moottoriöljyä olette käyttäneet jtdm:ssä? Erityisesti kiinnostaa onko suosituksia muista kuin Selenian öljyistä, kun eivät ole ihan joka kaupan hyllykamaa..
Mites vaihteistoöljy? Tässäkin ketjussa on ollut juttua laatikon rusahtelusta ja jostain luin että Alfan laatikot olisivat hyvinkin kranttuja öljyn suhteen.. Kokemuksia? Vaihtamalla paranee?
Mites vaihteistoöljy? Tässäkin ketjussa on ollut juttua laatikon rusahtelusta ja jostain luin että Alfan laatikot olisivat hyvinkin kranttuja öljyn suhteen.. Kokemuksia? Vaihtamalla paranee?

"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
6 kpl Selenia WR 5W-40 (1008) = 68,36€Il Principe kirjoitti:Eli ohjekirjan suositusöljyt. Näinhän se lienee varminta.. tulee vaan postissa niin kalliiksi
------------------------------------------------------
Välisumma: 68,36€
Matkahuolto (5.67Kg) (Bussirahti): 13,11€ ALV 23%: 15,23€
Yhteensä: 81,46€
Halvemmaksi tietysti tulee hakea itse Heikalta liikkeestä.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Oletkos Heikalla töissä?einari kirjoitti:6 kpl Selenia WR 5W-40 (1008) = 68,36€Il Principe kirjoitti:Eli ohjekirjan suositusöljyt. Näinhän se lienee varminta.. tulee vaan postissa niin kalliiksi
------------------------------------------------------
Välisumma: 68,36€
Matkahuolto (5.67Kg) (Bussirahti): 13,11€ ALV 23%: 15,23€
Yhteensä: 81,46€
Halvemmaksi tietysti tulee hakea itse Heikalta liikkeestä.


Hinta Selenialla tulee siitä, kun lähtee tuota kuutta litraa pikkupurkeilla vaihtamaan. Tottunut ostamaan noihin volkkareihin neljän litran pöntön hyvää öljyä ja silti pääsee alta viiden kympin suodattimineen..
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Kyllähän sitä suositellaan, mutta olen pitäytynyt tuossa samassa laadussa koko ajan. Vaihdan 10 tkm välein öljyt eikä öljyä tarvitse lisätä välillä lainkaan. En siis viitsi vaihtaa "laatua".Maunu kirjoitti:Eikös noissa dieseleissä nykyään suositella Selenia WR pure energy öljyä hiukkaussuodattimen takia.
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta yli 80 eur 6 litrasta öljyä, jota ei ole edes tehty DPF moottoreille ja vielä 10tkm välein... No, voihan sen rahan huonomminkin käyttää...einari kirjoitti:Kyllähän sitä suositellaan, mutta olen pitäytynyt tuossa samassa laadussa koko ajan. Vaihdan 10 tkm välein öljyt eikä öljyä tarvitse lisätä välillä lainkaan. En siis viitsi vaihtaa "laatua".Maunu kirjoitti:Eikös noissa dieseleissä nykyään suositella Selenia WR pure energy öljyä hiukkaussuodattimen takia.
vesku
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Juu ja 159:sin arvo tippuu sen verran vuodessa, ettei sillä ole mitään väliä maksaako öljyt 20e enemmän tai vähemmänveskuk kirjoitti:Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta yli 80 eur 6 litrasta öljyä, jota ei ole edes tehty DPF moottoreille ja vielä 10tkm välein... No, voihan sen rahan huonomminkin käyttää...einari kirjoitti:Kyllähän sitä suositellaan, mutta olen pitäytynyt tuossa samassa laadussa koko ajan. Vaihdan 10 tkm välein öljyt eikä öljyä tarvitse lisätä välillä lainkaan. En siis viitsi vaihtaa "laatua".Maunu kirjoitti:Eikös noissa dieseleissä nykyään suositella Selenia WR pure energy öljyä hiukkaussuodattimen takia.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Minulle laittoivat paikallisessa Alfa huollossa sitä Castrollin Magnetigia.. Hyvin on tuntunut pysyvän ainakin sisällä, muusta ei sitten ole tietoa!>>Kaitsu kirjoitti:Castrollilta pitäisi löytyä myös sopivaa ja hyviä öljyjä ovat perinteisesti tehneet. Öljyn tyyppiä en nyt muista, mutta löytynee Castrolin sivujen suositustaulukoista.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kyselisin polttoaineenkulutuksesta. Minkälaisiin lukemiin olette päässeet, esimerkiksi tankillisella?
ostin auton ja tankkasin täyteen ja ajoin 850km 7.7l/100km tietokoneen mukaan.
Ajossa oli 70%matka-ajoa, loput kaupungissa ja tiedättehän että auton ostettua tulee ajettua räväkästi paljon.
Kirjan mukaan tehtaan lupaama keskikulutushan oli muistaakseni 7.5 joten lähelle pääsin
mutta kulutuksen suhteen mitä vähempi sitä parempi!
ostin auton ja tankkasin täyteen ja ajoin 850km 7.7l/100km tietokoneen mukaan.
Ajossa oli 70%matka-ajoa, loput kaupungissa ja tiedättehän että auton ostettua tulee ajettua räväkästi paljon.
Kirjan mukaan tehtaan lupaama keskikulutushan oli muistaakseni 7.5 joten lähelle pääsin

http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Niin sulla on ilmeisesti automaattiversio? Omalla manuaalilla taitaa pitkän aikavälin keskikulutus olla just tehtaan lupaama (muistaakseni..) 6.8 litraa sataselle. Maantievoittoisina päivinä jotain 6.3. Alfa on sen suhteen huono valinta pihistelijälle, ettei sillä malta ajaa hiljaaBackstroker kirjoitti: Kirjan mukaan tehtaan lupaama keskikulutushan oli muistaakseni 7.5 joten lähelle pääsinmutta kulutuksen suhteen mitä vähempi sitä parempi!

"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
siinä se juju onkin ettei mulla oo automaattia!Il Principe kirjoitti:Niin sulla on ilmeisesti automaattiversio? Omalla manuaalilla taitaa pitkän aikavälin keskikulutus olla just tehtaan lupaama (muistaakseni..) 6.8 litraa sataselle. Maantievoittoisina päivinä jotain 6.3. Alfa on sen suhteen huono valinta pihistelijälle, ettei sillä malta ajaa hiljaaBackstroker kirjoitti: Kirjan mukaan tehtaan lupaama keskikulutushan oli muistaakseni 7.5 joten lähelle pääsinmutta kulutuksen suhteen mitä vähempi sitä parempi!
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Ai jaa.. no sitten kuulostaa kyllä vähän kovalta
Itse kun seuraan hetkellistä kulutusta suht usein ajossa niin huomasin että taannoin kun egr alkoi temputtamaan niin kulutus saattoi ikään kuin jumahtaa tavallista korkeammaksi. Vähän kun antoi kierrosta ja "verrytteli venttiiliä" niin kulutuskin laski taas normaaliksi. Mutta kai sä egr:n temppuilun huomaisit muutenkin kuin pelkästä kulutuksesta...

"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Mä jo juhlistaisin tuollaista kulutusta shamppanjalla! Mulla kulutus on 8.5-9.0l/100km. 80% moottoriteitä ja loput maantietä yhdistettynä kaupunkiajoon. Ehkä nuo mun lukemat johtuvat nimenomaan moottoritiestä ja siitä 120km/h nopeudesta.Backstroker kirjoitti: ostin auton ja tankkasin täyteen ja ajoin 850km 7.7l/100km tietokoneen mukaan.
Ajossa oli 70%matka-ajoa, loput kaupungissa ja tiedättehän että auton ostettua tulee ajettua räväkästi paljon.
Noh, kohta tämäkin on korjattu, kun nopeudet pudotetaan 80km/h..

Itselläni oli 2,4 Jtd SW manuaalin 100 000 km:n keskikulutus 7,8 litraa. Tietokoneen mukaan puoli desiä vähemmän. Kilometrit nielty kahdessa vuodessa lähinnä moottori- ja maanteiltä 90-prosenttisesti vakionopeussäädintä käyttäen. Vertailun vuoksi sanottakoon, että BMW 320d:n 2400 km:n keskikulutus ajotietokoneen mukaan on 4,8 l. / 100 km. Pienempi kone + vähemmän painoa = parempi suorituskyky + pienempi polttoaineenkulutus. Se on kai sitä downsizeingia.Backstroker kirjoitti:Kyselisin polttoaineenkulutuksesta. Minkälaisiin lukemiin olette päässeet, esimerkiksi tankillisella?
ostin auton ja tankkasin täyteen ja ajoin 850km 7.7l/100km tietokoneen mukaan.
Ajossa oli 70%matka-ajoa, loput kaupungissa ja tiedättehän että auton ostettua tulee ajettua räväkästi paljon.
Kirjan mukaan tehtaan lupaama keskikulutushan oli muistaakseni 7.5 joten lähelle pääsinmutta kulutuksen suhteen mitä vähempi sitä parempi!
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Tehtaan keskikulutus on mitattu optimi oloissa rullan päällä, jos ajossa jää 2 desin päähän, niin en minä ainakaan asialla vaivaisi päätäni. Ehkä mittaisin "todellisen kulutuksen" tankaamalla tankin piri pintaanBackstroker kirjoitti:Kyselisin polttoaineenkulutuksesta. Minkälaisiin lukemiin olette päässeet, esimerkiksi tankillisella?
ostin auton ja tankkasin täyteen ja ajoin 850km 7.7l/100km tietokoneen mukaan.
Ajossa oli 70%matka-ajoa, loput kaupungissa ja tiedättehän että auton ostettua tulee ajettua räväkästi paljon.
Kirjan mukaan tehtaan lupaama keskikulutushan oli muistaakseni 7.5 joten lähelle pääsinmutta kulutuksen suhteen mitä vähempi sitä parempi!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Mulla menee ajotietokoneen mukaan jotain 7,5 paikkelle. Matka-ajossa olen pässyt parhaimmillaan alle kuudenkin, mutta se on tapahtunut vain kerran. Pikkupyöritys nostaa kulutuksen lähes yhdeksän pintaan, jopa hieman ylikin. Talvella kulutukseen voi lisätä litran, pari, varsinkin pätkäajossa olen saanut talvella 10-12 lukemia.Backstroker kirjoitti:Kyselisin polttoaineenkulutuksesta. Minkälaisiin lukemiin olette päässeet, esimerkiksi tankillisella?
Tuo ajotietokoneen ilmoittama lukema pitää melko hyvin paikkansa, mitä olen joskus tankatessani laskeskellut.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Mikäs mun autossa on "vikana" kun ei vie oikeastaan millään tuollaista 8 litraa? Tai ehkä jos ihan yrittämällä yrittää, mutta ei reippaammassakaan normiajossa. Kyllähän motari tietysti nostaa kulutusta heti tuntuvasti ja meillä täällä maallahan ei juuri satasta kovempaa saa ajaa
Itse yllätyin siitä että 80 alueella jos malttaisi vaan ajaa rajoituksen mukaan, niin pääsisi yllättävän edullisesti, kevyeen alle kuuden
Mutta kun ei malta..


"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Todennäköisesti kaikki nokipoltot jäänyt kesken tai eivät ole alkaneet ollenkaan?Il Principe kirjoitti:Mikäs mun autossa on "vikana" kun ei vie oikeastaan millään tuollaista 8 litraa? Tai ehkä jos ihan yrittämällä yrittää, mutta ei reippaammassakaan normiajossa. Kyllähän motari tietysti nostaa kulutusta heti tuntuvasti ja meillä täällä maallahan ei juuri satasta kovempaa saa ajaaItse yllätyin siitä että 80 alueella jos malttaisi vaan ajaa rajoituksen mukaan, niin pääsisi yllättävän edullisesti, kevyeen alle kuuden
Mutta kun ei malta..

Oma kokemukseni on, että saan tuon kulutuksen omilla ajoillani sinne reilun 8 litran paikkeille, mutta sitten iskee nokipoltto ja kulutus on siellä lähellä 9 litraa tämän jälkeen. Itse annan auton aina viedä loppuun nokipolttoprosessin (muuten saa olla regeneroimassa tämän tästä ja tuo se vasta naftaa syökin).
Nykydieselit ovatkin. Esimerkiksi tämä minun nykyinen vie 4,8 litraa satasella (3000 km:n keskikulutus) ja kiihtyy nollasta sataan 7,9 sek. Muutenkin tämä Bader-Meinhof Wagen on osoittautunut ennakkoluulojani miellyttävämmäksi autoksi. Alkaa ikävä kyllä tuntua siltä, että en 159:stä kaipaa enää juuri muuta kuin keulan ilmettä, kokardia ja alfistien yhteisöllisyyttä.mattijus kirjoitti:Onpa nuo nykydieselit taloudellisia
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Muusta en tiedä mutta eilen Konalan Autokeskuksen pihalla pongattu 159 TI farkku oli äärimmäisen hyvän näköinen. Valkoinen auto ja luonnonruskeat sporttinahat. Voiko perhevankkuri enää paremmalta näyttää?
Nykynakujen kulutuksesta sen verran että oma 156 1.9 16v meinaa väkisin tehdä kulutuslukemiksi korkeita kuutosia, mikä on litran-puolitoista enemmän kuin edeltävä, vanhempi 156 2.4 10v. Eihän sen nyt näin päin pitäisi mennä?
Toisaalta hiukkasloukulla varustettu, samantehoinen ja kaksi vuotta "nykyisempi" Epica naku vei vielä puolitoista litraa enemmän. Eikä kulkenut mihinkään.
Nykynakujen kulutuksesta sen verran että oma 156 1.9 16v meinaa väkisin tehdä kulutuslukemiksi korkeita kuutosia, mikä on litran-puolitoista enemmän kuin edeltävä, vanhempi 156 2.4 10v. Eihän sen nyt näin päin pitäisi mennä?
Toisaalta hiukkasloukulla varustettu, samantehoinen ja kaksi vuotta "nykyisempi" Epica naku vei vielä puolitoista litraa enemmän. Eikä kulkenut mihinkään.
- Epäkelpokeräilijä -
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
^ valkoinen väritys miellyttää meikäläisenkin silmää.
Olen pitänyt Crosswagonin vajaan 8 litran keskikulutusta korkeahkona, mutta eipä tuo näytä 159:ssä olevan sen kummempi. Ei silti, harva kai Alfaan päätyy alhaisen polttoaineen kulutuksen takia. Itseänikin lähinnä kyrsii vaatimaton 50 litran tankki, eli mittarilla saa vierailla kohtuullisen usein.
Olen pitänyt Crosswagonin vajaan 8 litran keskikulutusta korkeahkona, mutta eipä tuo näytä 159:ssä olevan sen kummempi. Ei silti, harva kai Alfaan päätyy alhaisen polttoaineen kulutuksen takia. Itseänikin lähinnä kyrsii vaatimaton 50 litran tankki, eli mittarilla saa vierailla kohtuullisen usein.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
MOT. Aika lailla sama fiilis täälläkinJönsson kirjoitti:Nykydieselit ovatkin. Esimerkiksi tämä minun nykyinen vie 4,8 litraa satasella (3000 km:n keskikulutus) ja kiihtyy nollasta sataan 7,9 sek. Muutenkin tämä Bader-Meinhof Wagen on osoittautunut ennakkoluulojani miellyttävämmäksi autoksi. Alkaa ikävä kyllä tuntua siltä, että en 159:stä kaipaa enää juuri muuta kuin keulan ilmettä, kokardia ja alfistien yhteisöllisyyttä.mattijus kirjoitti:Onpa nuo nykydieselit taloudellisia

Heh, nämä baijer-stuttgart-wagenit ovat juuri sopivia autoja MOT-miehille. Aina löytyy numeroarvoilla mitattavia suureita, joilla voi osoittaa oman valintansa "paremmuutta". Hyviä autoja ...varmasti, mutta sitten on naapurilla/työkaverilla aina numeroa suurempi tai vahvempi tai nopeempi ja siinähän olet sitten elintasokilpakiihdytysajoissa heti mukana.Farina kirjoitti:MOT. Aika lailla sama fiilis täälläkinJönsson kirjoitti:Nykydieselit ovatkin. Esimerkiksi tämä minun nykyinen vie 4,8 litraa satasella (3000 km:n keskikulutus) ja kiihtyy nollasta sataan 7,9 sek. Muutenkin tämä Bader-Meinhof Wagen on osoittautunut ennakkoluulojani miellyttävämmäksi autoksi. Alkaa ikävä kyllä tuntua siltä, että en 159:stä kaipaa enää juuri muuta kuin keulan ilmettä, kokardia ja alfistien yhteisöllisyyttä.mattijus kirjoitti:Onpa nuo nykydieselit taloudellisia
Minä kun koeajoin moiset biilit, niin en osannut oikein moittiakaan, toinen toistaan parempia. Halusin kuitenkin jotain muuta. Alfalla ajaessa tuli vaan paras fiilis. Mittayksikkönä lienee ollut joku "perstuntuma/euro" -kaava.
Töissä kun auton merkki selviää, niin sanon aina, että kalliiksi tulee alfan omistaminen, enkä suosittele suoraan kellekään, jonka jälkeen k a i k k i keskusteluun osallistuneet ovat tyytyväisiä.
Kulutukseenkin olen itse tyytyväinen, koska ensimmäinen alfani vei jotain 13l/100km ja tällä pääsee joskus jopa alle 8l. Tämä on siis minulle "nykydiesel".
En kuitenkaan sulje pois lähtökohtaisesti mitään merkkiä/maata seuraavan autonkaan hankinnassa. Onpahan sitten taas uusi projekti ja silloin voi taas itsestä tuntua toisenlainen auto paremmalta. Onnea siis myös teille tyytyväisille bemaristeille onnistuneista hankinnoista.
Loppukaneetiksi sopisi joku lyhenne MOT:n vastakohdaksi?...AM (Aitoa mutua)...tai vaikka "kiss french drive italian"...tai vaikka ...
Viimeksi muokannut JustXL, 05 Loka 2010, 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Kävinpä minäkin viikko takaperin Laakkosella... ei kyllä meikäläistä sytytä yhtään nykybemujen muotoilu... mutta eihän siitä mihkään pääse että hienoja pelejä ajaa kyllä ovat.
Katsastinpa myös yhden 159 sw:n viime viikolla, tunnelma päinvastainen. Miellyttää silmää mutta.. ei siitä mihkään pääse että ainakin minun mielestä kunnossa oleva 156 V6:lla on jotenkin fiilikseltään paljon parempi...
Ei tee mieli vaihtaa kun omassa on vähän metrejä eikä tunnu mitään vikaakan olevan. Ja oma silmä kyllä siinä lepää edelleen vaikka autolla jo ikää onkin.
Enpä muuten miettinyt paljonko nuo kuluttavat, rouva vaan on ruvennut vihjailemaan että pitäsköhän vaihtaa tuoreempaan. Siis autoa..
Katsastinpa myös yhden 159 sw:n viime viikolla, tunnelma päinvastainen. Miellyttää silmää mutta.. ei siitä mihkään pääse että ainakin minun mielestä kunnossa oleva 156 V6:lla on jotenkin fiilikseltään paljon parempi...
Ei tee mieli vaihtaa kun omassa on vähän metrejä eikä tunnu mitään vikaakan olevan. Ja oma silmä kyllä siinä lepää edelleen vaikka autolla jo ikää onkin.
Enpä muuten miettinyt paljonko nuo kuluttavat, rouva vaan on ruvennut vihjailemaan että pitäsköhän vaihtaa tuoreempaan. Siis autoa..

- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Joo, ei toi niin huonolta tunnu että saattaa 159sw jossain vaihessa mullekkin ilmestyä mutta mitään poltetta tosta ei kyllä mulle tullu.. Johtuisko siitä että olen kokeillut vääriä malleja? 3.2 ja 1750 TBi on nimittäin ajamatta... ehkä niistä kipinä löytyy
Itse kyllä olisin valmis päästelemään vielä pitkään vanhalla mutta katellaan alkaako rouva jossain vaiheessa painostamaan..
Itse kyllä olisin valmis päästelemään vielä pitkään vanhalla mutta katellaan alkaako rouva jossain vaiheessa painostamaan..
Mikähän tämän purkauksen aiheutti?JustXL kirjoitti:Heh, nämä baijer-stuttgart-wagenit ovat juuri sopivia autoja MOT-miehille. Aina löytyy numeroarvoilla mitattavia suureita, joilla voi osoittaa oman valintansa "paremmuutta". Hyviä autoja ...varmasti, mutta sitten on naapurilla/työkaverilla aina numeroa suurempi tai vahvempi tai nopeempi ja siinähän olet sitten elintasokilpakiihdytysajoissa heti mukana.Farina kirjoitti:MOT. Aika lailla sama fiilis täälläkinJönsson kirjoitti: Nykydieselit ovatkin. Esimerkiksi tämä minun nykyinen vie 4,8 litraa satasella (3000 km:n keskikulutus) ja kiihtyy nollasta sataan 7,9 sek. Muutenkin tämä Bader-Meinhof Wagen on osoittautunut ennakkoluulojani miellyttävämmäksi autoksi. Alkaa ikävä kyllä tuntua siltä, että en 159:stä kaipaa enää juuri muuta kuin keulan ilmettä, kokardia ja alfistien yhteisöllisyyttä.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Säästä nelikon testaus talveksifahlsjy kirjoitti:Joo, ei toi niin huonolta tunnu että saattaa 159sw jossain vaihessa mullekkin ilmestyä mutta mitään poltetta tosta ei kyllä mulle tullu.. Johtuisko siitä että olen kokeillut vääriä malleja? 3.2 ja 1750 TBi on nimittäin ajamatta... ehkä niistä kipinä löytyy
Itse kyllä olisin valmis päästelemään vielä pitkään vanhalla mutta katellaan alkaako rouva jossain vaiheessa painostamaan..

- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
asiasta kukkaruukkuu.
Mikä johto ja mistä täytyy tilata saadakseen kytkettyä USB tikun radioon?
Mikä johto ja mistä täytyy tilata saadakseen kytkettyä USB tikun radioon?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
en tiiä, mikätahansa vehe millä saa toistettua USB tikussa olevan sisällön auton soittimessa liittämällä johto soittimen takaa, paitsi se halpissysteemi mikä kytketää tupakansytyttimeen maksaa noin 20eur
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Mulla on toiminu GT:ssä dension gateway lite-usb/ ipod liitinboksi loistavasti.
Luultavasti sen sais kytkettyä myös 159:iin, kun se tulee radion taakse din-liittimeen.Boksi on n.5 kertaa 10cm ja sentin paksu.hanskalokerossa boksi on piilossa ja usb-tikku sen kyljessä.Biisit ja eri kansiot vaihtuu kätevästi rattinapeista ja äänenlaatu on cd:tä kirkkaampi.Maahantuoja on tele-tukku.fi. Maksoi asennuksineen 190e.
Luultavasti sen sais kytkettyä myös 159:iin, kun se tulee radion taakse din-liittimeen.Boksi on n.5 kertaa 10cm ja sentin paksu.hanskalokerossa boksi on piilossa ja usb-tikku sen kyljessä.Biisit ja eri kansiot vaihtuu kätevästi rattinapeista ja äänenlaatu on cd:tä kirkkaampi.Maahantuoja on tele-tukku.fi. Maksoi asennuksineen 190e.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Tämäpä oli tärkein syy, miksi aloin "MOT-mieheksi" ja vaihdoin merkkiä. Yksi 156 ja kaksi 159 takana, mutta Alfan mallistosta ei vaan tällä hetkellä löydy mielenkiintoista "alfamaista" mallia. 159:hän on upea matka-auto (toimiessaan,mattijus kirjoitti:..... Ainakaan nykymallistosta ei oikein löydy Alfaa, jota osaisi kaivata ja wanhemmasta tuotannosta miellyttävä malli on jo hankittu.

Toisekseen Alfa painotti 159 esiteltäessä, että laatua on parannettu yms. Kahden 2.4 JTDm:n kokemuksella tekisi mieli sanoa, että parantamista jäi. Ärsyttäviä pikkuvikoja oli molemmissa koko matkan ajan (EGRiä, nitinää, natinaa, ilman suhinaa yms.) säätöä riitti kotitarpeiksi. Jotenkin ne olisi voinut antaa Alfalla anteeksikin, jos auto olisi ollut aivan pirun himoittava. Omassa kategoriassani 156 oli kuitenkin the ALFA, josta hulluus tarttui. Nyt haeskellaan ajonautintoa muualta ja odotellaan mielenkiinnolla mitä Italiasta ilmaantuu.
Re: ihme suhinaa
Niin tämähän tuli kuntoon lasin uudelleen asentamisella, oli jäänyt huonoon asentoon tai jotain mutta hyvin hoitivat kaiken kuntoon, eipä vingu enää. Kiitos vinkeistä!einari kirjoitti:Täällä jossain ketjussa kerrottiin, että tuulilasin kiinnityksen yhteydessä on jäänyt tehtaan jäljiltä poistamatta jotkut "kiilat", joiden avulla lasi on uitettu sinne paikoilleen. Jos lasinvaihtaja on luullut, että ne kyseiset kiilat kuuluvat varustukseen ja jättänyt poistamatta ne. Ainakin jokunen palstalainen kertoi poistattaneensa sellaiset myöhemmin teltta-autossa ja nitinät häipyivät sen sileän tien. Täytyykin etsiä se ketju.dako kirjoitti: Aivan! Vaihdettiin nimittäin tuulilasi jokunen viikko sitten.
Tuolla ainakin on jotain http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=12873
UUSI ihmetyksen aihe olisi seuraava;
kun laitan vauhdissa vaihteen vapaalle ja annan rullata tyhjäkäynnillä niin rpm vaeltaa jotain 700-1000 levottomasti. Startin jälkeen ja pysähdyksissä pysyy tasaisesti 700 tuntumassa. Mutta aina rullatessa vaeltaa. Outoa, vai onko?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Kiisseli taitaa olla yleisin voimanlähde 159:ssä, mutta kyllä bensavehkeitäkin on, eikä niiden toimimattomuudesta ole juurikaan avauduttu. JTDm:n ongelmien takia ei kannata tuomita koko mallia - et kyllä niin tehnytkään, mutta kuitenkin.Farina kirjoitti:Toisekseen Alfa painotti 159 esiteltäessä, että laatua on parannettu yms. Kahden 2.4 JTDm:n kokemuksella tekisi mieli sanoa, että parantamista jäi.
Mun mielestä 159 on huomattavasti laadukkaamman oloinen kuin 156. Hauskakin, ainakin V6:lla ja perkeleen hauska talvella.

Mitä Penareihin tulee, niin ei kait hankintaa ainakaan anteeksi tarvi pyydellä. Hienoja autoja. Jos kiisseli tarvisi hankkia, niin päätyisin itsekin ennemmin 3-sarjalaiseen kuin 159 JTDm:n.
Re: ihme suhinaa
Miksi ihmeessä pitää rullata vaihde vapaalla??? Suurimmalla vaihteella auto rullaa kohtuullisen vapaasti pelkällä kaasunnostollakin ja nykyautoissa katkaistaan polttoaineen syöttö moottorijarrutuksessa joten polttoaineen säästön vuoksi tuota ei ainakaan kannata tehdä. Todennäköisesti vapaalla rullauksessa polttoainetta kuluu enemmän koska moottorille pitää syöttää polttoainetta tyhjäkäynnin ylläpitämiseksi.dako kirjoitti:einari kirjoitti:dako kirjoitti: Mutta aina rullatessa vaeltaa. Outoa, vai onko?
Teoriassa vapaalla rullaaminen vaarantaa myös vaihdelaatikon koska voitelu ei toimi - käytännössä ei varmaan tämän suhteen ole mitään merkitystä koska rullausajat ovat kuitenkin lyhyitä ja Suomessa nopeudet hitaita.
TPP