Pitäisi tuohon 166 2.5 sportroniciin asentaa letkulämmitin.Defan y-haarat ja johtoja löytyy ennalta itseltä,joten defa pitäisi laittaa.Hommasta ei aikaisempaa kokemusta,muuta kuin sisähaaroja vedellyt
Onko vaikea homma tuohon malliin?
Sopiiko 156 v6 2.5:sen lämmitin?saisi meinaan motonetistä
Kaikki ohjeet tervetulleita,ja että kannattaako itse vaihtaa
Alavesiletku poikki, lämmittimen mittainen pätkä pois välistä, lämmitin siihen, piuhat kiinni, uutta jäähdytysnestettä säiliöön ja se on siinä.
Albumissani on kuva irrallisesta letkusta missä vastus on kiinni.
Tottahan toki 156:n lämppäri käy, kun letkulämppäristä on kyse. Eihän ne ole automallikohtaisia.
Suosittelen muuten laittamaan. Vähänkin pitempään kun lämmittää niin tuulilasikin alkaa sulamaan jäästä jo parkissa, lämmin vesi kiertää mukavasti järjestelmässä. Lämmintä ilmaa pukkaa suulakkeista melkein heti liikkeelle lähdön jälkeen. Mukavampi kuin lohkolämmitin, ainakin mun kokemusten mukaan.
Kiitoksia,eiköhän tuo tuosta.Ei liene merkitystä mihin kohtiin alavesiletkua laittaa?
Missä kohtiin on "reikä"josta saa sisätilan johdon läpi?
Nesteen tilavuus?
Meillä 2002 vuoden V6:ssa (CF3) ei voinut tuota vedenlämmitintä käyttää. ECU ei ymmärrä tilannetta jossa moottori on kylmä mutta vesi on lämmintä. Luulee että veden lämpötila-anturi on rikki -> sytyttää vikavalon. Ja jos tästä aiheutuvaa koodia ei nollaa ennen katsastusta niin hylsy tulee...
Piti laittaa öljypohjaa lämmittävä säteilylämmitin, muuta ratkaisua ei ollut.
Itselläni 00-mallisessa CF2 TS 166:ssa Defan letkulämmitin ja hyvin toimii. Ei aiheuta ECUn vikailmoituksia. Tosin otan itse ensiksi johdon irti joten käynnistys ei tapahtu ihan suoraan lämmityksestä. Asennuksessa ei mitään ihmeellistä. Reitin löytäminen jalkatilaan sisälämmittimen johdolle olikin sitten jo toinen juttu. Ovat tehneet tuliseinän tiiviisti ja vähillä reijillä. Tuumailun (pitkän) jälkeen reitti lopulta löytyi.
Itselläni 00-mallisessa CF2 TS 166:ssa Defan letkulämmitin ja hyvin toimii. Ei aiheuta ECUn vikailmoituksia. Tosin otan itse ensiksi johdon irti joten käynnistys ei tapahtu ihan suoraan lämmityksestä. Asennuksessa ei mitään ihmeellistä. Reitin löytäminen jalkatilaan sisälämmittimen johdolle olikin sitten jo toinen juttu. Ovat tehneet tuliseinän tiiviisti ja vähillä reijillä. Tuumailun (pitkän) jälkeen reitti lopulta löytyi.
Kiitoksia
Käykö v63.0 vastus 2.5:seen?siis onko letkut saman kokoisia?
onefromnorth kirjoitti:Reitin löytäminen jalkatilaan sisälämmittimen johdolle olikin sitten jo toinen juttu. Ovat tehneet tuliseinän tiiviisti ja vähillä reijillä. Tuumailun (pitkän) jälkeen reitti lopulta löytyi.
Mistäs tuo reitti löytyy,ettei itse tarvitse pitkään tuumailla?