TPS Signaali
Valvoja: Moderators
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
TPS Signaali
eilen vilkautti Alfa ihan ekan kerran varostus valoa: Moottori ohjain yksikkö vikaa herjas monitoimi näyttö.
Noh, auto kiinni testeriin ja vika koodeja mulkoilemaan. kaks sieltä sitten löyty:
*Kaasuläpän potentiometri
*TPS Signaali
selvää pässin lihaa toi eka, mutta entäs TPS Signaali? Vanha testeri kun ei edes antannu vikanumeroa... valo kyllä sammu kun viat poisti, eikä vielä ole takasin tullu (sitähän ei tiedä sytyttääko TPS signaali varotus valon?).
eli onko kellään haisua mikä on TPS signaali? Pelican signaalin ymmärtäsi, mutta nyt kun ei olla turussa...
Noh, auto kiinni testeriin ja vika koodeja mulkoilemaan. kaks sieltä sitten löyty:
*Kaasuläpän potentiometri
*TPS Signaali
selvää pässin lihaa toi eka, mutta entäs TPS Signaali? Vanha testeri kun ei edes antannu vikanumeroa... valo kyllä sammu kun viat poisti, eikä vielä ole takasin tullu (sitähän ei tiedä sytyttääko TPS signaali varotus valon?).
eli onko kellään haisua mikä on TPS signaali? Pelican signaalin ymmärtäsi, mutta nyt kun ei olla turussa...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Nostelaanpas vanhaa...
TPS signaalin vikaa herjaa vieläkin, kerran tai toisen viikossa, enhän mä ole intoutunnut vaihtamaan, kun ainoa oire on valo mittaristossa. Mutta nyt vika muistissa on myös koodi p0120 (joka muuten on sama kuin signaalin vikakoodi) mutta nimellä "TPS kytkin". Taitaa tarkoittaa kaasupolkimen varressa olevaa potenttiometriä? ei tämäkään tunnu oireilevan yhtä poikkeusta lukuun ottamatta: kerran kaasu painettaessa nyki, ja ainoa vika koodi ole juuri tuo p0120 "tps kytkin".
Ennen sokeaa uusin osien räiskimistä olisi mukava hiukan varmistua...
Oli siellä pari tuntematonta vikakoodiakin, mutta tuskinpa mitään tarkoittavat.
TPS signaalin vikaa herjaa vieläkin, kerran tai toisen viikossa, enhän mä ole intoutunnut vaihtamaan, kun ainoa oire on valo mittaristossa. Mutta nyt vika muistissa on myös koodi p0120 (joka muuten on sama kuin signaalin vikakoodi) mutta nimellä "TPS kytkin". Taitaa tarkoittaa kaasupolkimen varressa olevaa potenttiometriä? ei tämäkään tunnu oireilevan yhtä poikkeusta lukuun ottamatta: kerran kaasu painettaessa nyki, ja ainoa vika koodi ole juuri tuo p0120 "tps kytkin".
Ennen sokeaa uusin osien räiskimistä olisi mukava hiukan varmistua...
Oli siellä pari tuntematonta vikakoodiakin, mutta tuskinpa mitään tarkoittavat.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Vanhaa takaisin ylös (kerrankin löysin jotain haulla
)
Tuo edelleenkin tulee säänöllisen epäsäännöllisesti, ja toisin kuin ennen, nyt jopa oireilee, vikakoodit on
P0120 ja
P1122 (joku tuntematon, en laittaisi hirveästi painoarvoa...)
Pitkät tausta tutkimukset vievät vikakoodin nimenomaan kaasupolkimeen, ja sen potentiometriin, otin laitoksen irti, en tosin saannut avattu kun oli niin perkeleen pienet torxit, aikani ravistelin ja taputin koteloa ja laitoin autoon kiinni hetken aikaa (4-5km) toimi moitteetta, mutta sitten tuli vikavalo ja meno meni tahmeaksi, samanlainen tunne, kuin ajasi automaattia joka hävittää kaikki tehot, kaasu poljin ei tuota reaktiota enemmän painettaessa ( ei tunnista asentoa tms.)
Onko kellään ollut vastaavaa vikaa ja onko korjaanutunnut polkimen vaihdolla, mistä uusia polkimia saa (ainoa vaihtoehto taitaa olla mega-auto?)
Ja kermana kakunpäällä, pitääkö tehdä sopeutus?

Tuo edelleenkin tulee säänöllisen epäsäännöllisesti, ja toisin kuin ennen, nyt jopa oireilee, vikakoodit on
P0120 ja
P1122 (joku tuntematon, en laittaisi hirveästi painoarvoa...)
Pitkät tausta tutkimukset vievät vikakoodin nimenomaan kaasupolkimeen, ja sen potentiometriin, otin laitoksen irti, en tosin saannut avattu kun oli niin perkeleen pienet torxit, aikani ravistelin ja taputin koteloa ja laitoin autoon kiinni hetken aikaa (4-5km) toimi moitteetta, mutta sitten tuli vikavalo ja meno meni tahmeaksi, samanlainen tunne, kuin ajasi automaattia joka hävittää kaikki tehot, kaasu poljin ei tuota reaktiota enemmän painettaessa ( ei tunnista asentoa tms.)
Onko kellään ollut vastaavaa vikaa ja onko korjaanutunnut polkimen vaihdolla, mistä uusia polkimia saa (ainoa vaihtoehto taitaa olla mega-auto?)
Ja kermana kakunpäällä, pitääkö tehdä sopeutus?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Mulla on aina korjaantunut hanskalokeron takana olevan liittimen "naaraspinnien" kiristämisellä, mulla on kuva liittimen paikasta albumissa.
Multa löytyy myös potikka purkuautosta jos herkistelyt ei auta.
edit: ai niin tuo olikin JTS, eli siinä on myös sähköinen poljin? No liittimen sijainti ja potikan malli voi olla eri kuin v6:ssa?
Multa löytyy myös potikka purkuautosta jos herkistelyt ei auta.
edit: ai niin tuo olikin JTS, eli siinä on myös sähköinen poljin? No liittimen sijainti ja potikan malli voi olla eri kuin v6:ssa?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
P0220 Accelerator position sensor signal improbable
P0220 Accelerator position sensor above upper limit
P0220 Accelerator position sensor below lower limit
P0220 Accelerator position sensor no signal
múlla on:
P0120 Throttle-valve position sensor signal improbable
P0120 Throttle-valve position sensor above upper limit
P0120 Throttle-valve position sensor below lower limit
P0120 Throttle-valve position sensor no signal
Tuollaiset löysin, ja nämä taas vievät vikaa kaasuläppään... :S
Boshin varaosa numeron napsasin talteen: 0 280 752 231 (506), on sähkönen myös JTS;ssä. Perkele, ainoa elektroninen häikkä, joka löytyy koko autosta tällä hetkellä. Pitää kokeilla liittimet, sitten polkimen vaihto ja viimeisenä sitten läppäkotelo... josko purkuosan löytäisi jostain läheltä
P0220 Accelerator position sensor above upper limit
P0220 Accelerator position sensor below lower limit
P0220 Accelerator position sensor no signal
múlla on:
P0120 Throttle-valve position sensor signal improbable
P0120 Throttle-valve position sensor above upper limit
P0120 Throttle-valve position sensor below lower limit
P0120 Throttle-valve position sensor no signal
Tuollaiset löysin, ja nämä taas vievät vikaa kaasuläppään... :S
Boshin varaosa numeron napsasin talteen: 0 280 752 231 (506), on sähkönen myös JTS;ssä. Perkele, ainoa elektroninen häikkä, joka löytyy koko autosta tällä hetkellä. Pitää kokeilla liittimet, sitten polkimen vaihto ja viimeisenä sitten läppäkotelo... josko purkuosan löytäisi jostain läheltä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
karmaiseva källähdys omalta puolelta... tuota en ole viellä tehnyt
Jokseenkin se ilmeisin, mutta jotenkin vain jäännyt tekemättä. Pitäisi keksiä väli jolla tarkistaa tuokin.
Olen kait jossain kohtaa olettannut, että sitä ei saa auki tai jotain sinne päin. Tänään toimi normaalisti - valo tosin killui.

Olen kait jossain kohtaa olettannut, että sitä ei saa auki tai jotain sinne päin. Tänään toimi normaalisti - valo tosin killui.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Päivitelläänpäs:
Kaasupoljin vaihdettu elektroniikan kera.
Kaasuläppäkotelo avattu, Tosi puhdas! hiukan kontakti spräytä tunnistimiin jotka liikkuvat hiilikalvoja vasten, samalla liitin ja kaasuläppäkotelo puhdistettu perusteellisesti.
Vika tulee takaisin, mutta vasta kuin matkaa taittaa sen 20km, nollaantuu parin päivän päästä (riippuu käynnistys kerroista)
1 asia jäi häritsemään, pisimmässä / ulommassa hiilikalvossa on selvä linja jossa kalvo menee siististi koko matkaltaan poikki, aivan kuin tehtaan jäljiltä, kuuluuko mennä näin?
Alkaa näyttää kaauläppäkotelon ostolta, ei kellään oli ylimäärästä
Kaasupoljin vaihdettu elektroniikan kera.
Kaasuläppäkotelo avattu, Tosi puhdas! hiukan kontakti spräytä tunnistimiin jotka liikkuvat hiilikalvoja vasten, samalla liitin ja kaasuläppäkotelo puhdistettu perusteellisesti.
Vika tulee takaisin, mutta vasta kuin matkaa taittaa sen 20km, nollaantuu parin päivän päästä (riippuu käynnistys kerroista)
1 asia jäi häritsemään, pisimmässä / ulommassa hiilikalvossa on selvä linja jossa kalvo menee siististi koko matkaltaan poikki, aivan kuin tehtaan jäljiltä, kuuluuko mennä näin?
Alkaa näyttää kaauläppäkotelon ostolta, ei kellään oli ylimäärästä

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Ja lisää "väliaika tietoja"
Nyt autossa uusi kaasuläppäkotelo ja kaasupoljin. Kun kotelon vaihtoi, oli pari päivää (~40km) ilman että valo ei syttynnyt, mutta sitten taas törähti valo näyttöön. Syylliseksi alkaa paljastua liitin joka on kaasuläpän kyljessä, poistin vikakoodit, avasin liittimen laitoin pakkasen kestävää rasvaa ja otin johdon pois klipsusta joka on kiinni myös kaasuläppäkotelossa, nyt ajellu taas pari päivää ilman oireita. Jos vielä syttyy, niin pitää tarkistaa onko JTS:ssä hanskalokeron takana (niin kuin Toolmanin V6:ssa), puhdistaa ja kiristelee ne liittimet ja rupeaa metsästämään uutta liitintä moottorin johtosarjaan kaasuläpän kylkeen, joskohan onnistuisi mega-autossa (oletetaan, että Alfaan myydään irtoliittimiä ja pinnejä...)
Nyt sitten ylimääräisenä 1x Kaasupoljin ja 1x Kaasuläppäkotelo jotka kumpikin on sittenkin toimivia...
Nyt autossa uusi kaasuläppäkotelo ja kaasupoljin. Kun kotelon vaihtoi, oli pari päivää (~40km) ilman että valo ei syttynnyt, mutta sitten taas törähti valo näyttöön. Syylliseksi alkaa paljastua liitin joka on kaasuläpän kyljessä, poistin vikakoodit, avasin liittimen laitoin pakkasen kestävää rasvaa ja otin johdon pois klipsusta joka on kiinni myös kaasuläppäkotelossa, nyt ajellu taas pari päivää ilman oireita. Jos vielä syttyy, niin pitää tarkistaa onko JTS:ssä hanskalokeron takana (niin kuin Toolmanin V6:ssa), puhdistaa ja kiristelee ne liittimet ja rupeaa metsästämään uutta liitintä moottorin johtosarjaan kaasuläpän kylkeen, joskohan onnistuisi mega-autossa (oletetaan, että Alfaan myydään irtoliittimiä ja pinnejä...)
Nyt sitten ylimääräisenä 1x Kaasupoljin ja 1x Kaasuläppäkotelo jotka kumpikin on sittenkin toimivia...

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: TPS Signaali
Vanha topikki, mutta samaa vikaa. Oireet siis, että ajotietokoneen näyttöön ilmestyy teksti: Motor control system faliure go to dealer sekä moottorin kuva. Sama kuva kummittelee myös mittaristossa. Välillä vika poistuu ja välillä tiputtaa tehot noin 40 hevosvoimaan, jolloin on vaikeuksia päästä motarilla 120km/h vauhtiin. Joka kerta, kun tehot tippuvat auton sammutus ja uudelleen käynnistys auttaa. Ilmoitus tulee edelleen, mutta tehot palaavat. Aluksi epäivin pakoputken vuotoa. Pakari vuosi haitarikohdasta ja takaa. Epäilin, että lambdat saavat sieltä happea ja sekoilevat. Nyt on kuitenkin putki vaihdettu ja silti samat ongelmat jatkuvat.
Hommasin ODB-kaapelin ja dnecudiag antoi seuraavat vikakoodit:
P0120
Failed Component Code: Throttle Valve Potentiometer
Fault Symptom: Signal Not Valid
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test not complete for this Error.
Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
Event Count: 39 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 1680 rpm
Environmental Condition Two: Relative Load: 36 %
Environmental Condition Three: Engine Coolant Temperature: 49.5 °C
Environmental Condition Four: Air Temperature: 21 °C
Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 0 °
Environmental Condition Six: Battery Voltage: 11.21 volts
P1122
Failed Component Code: Throttle Butterfly Potentiometer Track 2
Fault Symptom: Signal Not Valid
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test not complete for this Error.
Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
Event Count: 39 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 1680 rpm
Environmental Condition Two: Relative Load: 36 %
Environmental Condition Three: Engine Coolant Temperature: 49.5 °C
Environmental Condition Four: Air Temperature: 21 °C
Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 0 °
Environmental Condition Six: Battery Voltage: 11.21 volts
Nyt olisi kiva saada tietoa mistä tuo kaasuläpänkotelo (jonka liitin ilmeisesti ongelma ollut ainakin muilla) sijaitsee. Koitin googlata minkä näköisestä mötikästä on kyse, ja ainakaan tälläista ei konehuoneen puolelta löytynyt: http://www.skruvat.fi/Saatoelementti-ka ... 02177.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Minun kohdallani ongelma ei esiinny vielä niin tiuhaan, kuin edellisillä. Auto saattaa toimia noin 100km ilman mitään oireita.
Auto on ollut minulla parisen viikkoa, ja kyllä näitä vikoja ainakin riittää. Tosin huoletonta Alfasta en odottanutkaan
Onneksi foorumi kuitenkin vaikuttaa ERITTÄIN asiantuntevalta ja laadukkaalta!
Hommasin ODB-kaapelin ja dnecudiag antoi seuraavat vikakoodit:
P0120
Failed Component Code: Throttle Valve Potentiometer
Fault Symptom: Signal Not Valid
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test not complete for this Error.
Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
Event Count: 39 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 1680 rpm
Environmental Condition Two: Relative Load: 36 %
Environmental Condition Three: Engine Coolant Temperature: 49.5 °C
Environmental Condition Four: Air Temperature: 21 °C
Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 0 °
Environmental Condition Six: Battery Voltage: 11.21 volts
P1122
Failed Component Code: Throttle Butterfly Potentiometer Track 2
Fault Symptom: Signal Not Valid
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test not complete for this Error.
Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
Event Count: 39 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 1680 rpm
Environmental Condition Two: Relative Load: 36 %
Environmental Condition Three: Engine Coolant Temperature: 49.5 °C
Environmental Condition Four: Air Temperature: 21 °C
Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 0 °
Environmental Condition Six: Battery Voltage: 11.21 volts
Nyt olisi kiva saada tietoa mistä tuo kaasuläpänkotelo (jonka liitin ilmeisesti ongelma ollut ainakin muilla) sijaitsee. Koitin googlata minkä näköisestä mötikästä on kyse, ja ainakaan tälläista ei konehuoneen puolelta löytynyt: http://www.skruvat.fi/Saatoelementti-ka ... 02177.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Minun kohdallani ongelma ei esiinny vielä niin tiuhaan, kuin edellisillä. Auto saattaa toimia noin 100km ilman mitään oireita.
Auto on ollut minulla parisen viikkoa, ja kyllä näitä vikoja ainakin riittää. Tosin huoletonta Alfasta en odottanutkaan

- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: TPS Signaali
Elikkä vika on "kaasuläpän asentotunnistin" 
Kaasuläppäyksikkö jonka kyljessä on muovinen musta laatikko,johon tulee sähköliitin. Eli ilmeisesti tuon "tunnistimen" saa erikseen kaasuläppään. Eli jos tiedät missä ilmansuodatin on,niin seuraat imuputkea koneeseen päin. Pitäisi löytyä.

Kaasuläppäyksikkö jonka kyljessä on muovinen musta laatikko,johon tulee sähköliitin. Eli ilmeisesti tuon "tunnistimen" saa erikseen kaasuläppään. Eli jos tiedät missä ilmansuodatin on,niin seuraat imuputkea koneeseen päin. Pitäisi löytyä.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 16 Marras 2012, 11:34
- Car(s): 156 2.0 JTS 2003
- Paikkakunta: Pori
Re: TPS Signaali
Itsellä nuo vikakoodit ja oireet johtuivat perinteisestä 156 JTS ongelmakohdasta eli kahdesta isosta liittimestä jotka sijaitsevat kuskinpuolella moottoritilan takaosassa. Liittimien ehostuksella ongelma poistui.MakkiZ kirjoitti:Vanha topikki, mutta samaa vikaa. Oireet siis, että ajotietokoneen näyttöön ilmestyy teksti: Motor control system faliure go to dealer sekä moottorin kuva. Sama kuva kummittelee myös mittaristossa. Välillä vika poistuu ja välillä tiputtaa tehot noin 40 hevosvoimaan, jolloin on vaikeuksia päästä motarilla 120km/h vauhtiin. Joka kerta, kun tehot tippuvat auton sammutus ja uudelleen käynnistys auttaa. Ilmoitus tulee edelleen, mutta tehot palaavat. Aluksi epäivin pakoputken vuotoa. Pakari vuosi haitarikohdasta ja takaa. Epäilin, että lambdat saavat sieltä happea ja sekoilevat. Nyt on kuitenkin putki vaihdettu ja silti samat ongelmat jatkuvat.
Nyt olisi kiva saada tietoa mistä tuo kaasuläpänkotelo (jonka liitin ilmeisesti ongelma ollut ainakin muilla) sijaitsee. Koitin googlata minkä näköisestä mötikästä on kyse, ja ainakaan tälläista ei konehuoneen puolelta löytynyt: http://www.skruvat.fi/Saatoelementti-ka ... 02177.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Minun kohdallani ongelma ei esiinny vielä niin tiuhaan, kuin edellisillä. Auto saattaa toimia noin 100km ilman mitään oireita.
Auto on ollut minulla parisen viikkoa, ja kyllä näitä vikoja ainakin riittää. Tosin huoletonta Alfasta en odottanutkaanOnneksi foorumi kuitenkin vaikuttaa ERITTÄIN asiantuntevalta ja laadukkaalta!
Re: TPS Signaali
Kiitos vastauksista! Eilen juuri vaihdoin ilmansuodattimen, joten eiköhän tuo "mötikkä" löydy
Itseasiassa sen liitintä taisin tänään vähän heilutellakin. Huomenna noiden kimppuun.
EDIT. Näyttää nuo akun voltitkin aika matalilta...

EDIT. Näyttää nuo akun voltitkin aika matalilta...
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: TPS Signaali
P0120 parantui, kun kiristi kaasuläpän liittimet ja rasvasi ne huolella, pysyi monta kuukautta pois kunnes vaihdoin autoa välillä valo syttyi joka ikisellä kerralla, kun lähti ajelemaan, välillä taas viikon välein jne.
P1122 viittaa joko kaasuläpän tai polkimen kotelon sisällä olevaan 'rataan' jota vasten menee liuska samassa suhteessa kuin läppä aukeaa tai kaasupoljinta painaa, kummatkin on avattavissa ja puhdistettavissa ja liuska käännettävissä niin, että osuu rataansa paremmin.
Noista vikakoodeista... akkujännite 11.21v? vaikka kierrokset 1680 mutta kaasuläpän kulma 0 astetta ja sen verran lämmin, että taitaa olla ajossa moottori jarrutuksessa... matala jännite siihen nähden. muuten tuo koodi viittaa huonoon liitokseen, kuin väärään toimintaan läpässä tai kaasupolkimessa
P1122 viittaa joko kaasuläpän tai polkimen kotelon sisällä olevaan 'rataan' jota vasten menee liuska samassa suhteessa kuin läppä aukeaa tai kaasupoljinta painaa, kummatkin on avattavissa ja puhdistettavissa ja liuska käännettävissä niin, että osuu rataansa paremmin.
Noista vikakoodeista... akkujännite 11.21v? vaikka kierrokset 1680 mutta kaasuläpän kulma 0 astetta ja sen verran lämmin, että taitaa olla ajossa moottori jarrutuksessa... matala jännite siihen nähden. muuten tuo koodi viittaa huonoon liitokseen, kuin väärään toimintaan läpässä tai kaasupolkimessa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean