Se krominen rengas kait heijastaa valoa ja ehkäpä tukee tuota rakennetta. Mut luulisin, että toimii vaikka olisi irti.
Nappasin kuvan puretun repsikan puolen umpion takaa, josta saattaisi selvitä toiminta: (pari muoviosaa rikki)
Samanväriset ympyrät ovat kiinni toisissaan.
1=se valkoinen säätöruuvi umpion päällä, mikä ei siis säädä korkeutta.
2=xenon lähivalo
3=kaukovalo
4=tähän tulee korkeussäätömoottori
Rakenteellisesti tuo on kiinteä paketti eli 2 ja 3 säätyy yhtä aikaa.
Tuollanen pallonivel (punainen ympyrä) on paketin tukipiste.
Eli kun valkoista ruuvia (1) pyörittää, liikkuvat keltaisella ja sinisellä ympyröidyt tapit kuvassa katsottuna vertikaalisesti eli pystysuunnassa, mikä siis ilmeisesti (pyörittää) säätää valokuvion kulmaa: ks kuva valojen säätö
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=255502#255502
Korkeussäätömoottorin (pikkukuvassa) päällä on säätöruuvi (kuusiokolo) millä säätyy keltaisella ympyröity tappi vartikaalisesti, jota myös moottori liikuttaa (kun tappi työntyy ulos, kuvassa kohti oikeaa, valo heijastuu alaspäin).
Sinisellä ympyröity tappi ei tee tuota liikettä.
Siinä vähän ihmeteltävää, ja toivottavasti tästä mun selostuksesta saa jotain tolkkua...