Mikä naputtaa?
Valvoja: Moderators
Mikä naputtaa?
Osaako kukaan sanoa mikä on alkanut naputtaa konehuoneessa.
Ääni kuuluu konetta katsoessa jakopään puolelta ja ainoastaan kun kone on lämpimänä,
Ääni ei muutu kaasua painaessa mitenkään.
Tyhjäkäynnillä se naputtaa hitaasti ja välillä se yhtäkkiä rupeaa naputtaa tuplanopeudella.
Onko kellää tietoa?
Ääni kuuluu konetta katsoessa jakopään puolelta ja ainoastaan kun kone on lämpimänä,
Ääni ei muutu kaasua painaessa mitenkään.
Tyhjäkäynnillä se naputtaa hitaasti ja välillä se yhtäkkiä rupeaa naputtaa tuplanopeudella.
Onko kellää tietoa?
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: ohhoh
Juu, varotoimenpide ettei mene ilmastoisti päälle kun lämpötila laskee alle 4 plus asteen.dilledong kirjoitti:Mites, onko tuo kuinka vaarallista? itellä taitaa kans naputella...
OT onko normaalia ettei ilmari mene päälle kun on alle 5 astetta lämmintä? auto on siis -02 GTA
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Tunnusomainen helikopterimainen räpätys... Ei pitäisi rikkoa mitään, mutta jos ventiili ääntää, niin kannataahan se vaihtaa ennen kuin hajoaaa kokonaan. Puhdistaminen tuntuisi pahentavan, ainakin parissa tapauksessa joissa auton omistaja on halunnut hiukan säästää...Maunu kirjoitti:Pakokaasun takaisinkierron solenoidi.
Systeemi sijaitsee pelkääjänpuolen lokasuojan sisällä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- dilledong
- Viestit: 428
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
- Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
- Paikkakunta: Tampere
oorait
oolrait... minkähän hintanen mutikka kyseessä tuo venttiili on ja millasella osanumerolla? Sitä ilmaria tuli vaan ihmeteltyä kun eukon saksanseisojassa menee ainakin kiltisti päälle ja tuntuu monissa, tosin uudemmissa, muissakin menevän?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Hyvä vaan, että kompura ei yhdisty kun pakkaset lähestyy, jos ilmastointi törähtää syystä tai toisesta päälle kun mahdollinen kosteus järjestelmässä on jäätynnyt on laskussa isohko summa
Aktiivihiilisäiliön venttiili on arviolta jossain välillä 50-100, ei ole varmaa tietoa vaan tuollainen mututuntuma

Aktiivihiilisäiliön venttiili on arviolta jossain välillä 50-100, ei ole varmaa tietoa vaan tuollainen mututuntuma
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Kenno jäätyy jos menee liian kylmällä päälle.
Mulla on semmonen käsitys että ei kylmäaineet ei jäädy, voin tietysti olla väärässäkin..mahdollinen kosteus järjestelmässä on jäätynnyt

Mun ymmärtääkseni syy miksi ilmastoinnin kompressorin käynnistyminen estetään pakkasella on ns. nesteiskun vaara kylmillä kylmäaineilla. Nesteisku tuhoaa kompressorin.
Voi olla tietysti että olen ymmärtänyt tämänkin väärin...

- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Entisessä Mareassani naputti talvisin siitä lähtien ku ostin. 7 vuotta ja 150tkm tuli sillä ajettua, eikä mitään hajonnut. Joten en hirveesti huolestuisi, jos naputus tuosta osasta kuuluu.DaViega kirjoitti:Tunnusomainen helikopterimainen räpätys... Ei pitäisi rikkoa mitään, mutta jos ventiili ääntää, niin kannataahan se vaihtaa ennen kuin hajoaaa kokonaan. Puhdistaminen tuntuisi pahentavan, ainakin parissa tapauksessa joissa auton omistaja on halunnut hiukan säästää...Maunu kirjoitti:Pakokaasun takaisinkierron solenoidi.
Systeemi sijaitsee pelkääjänpuolen lokasuojan sisällä.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO