Kokemuksia Autokeskuksen huolloista?
Valvoja: Moderators
- Fyr
- Viestit: 158
- Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
- Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla) - Paikkakunta: Riihimäki
Kuulostaa aika tyyriilt toi 1000e, käytin oman jts huolossa ruotsissa annenkun raahaisin tänne sen, siihen vaihdettiin:
kamrem
kamremsspännare
kamremslöphjul
vattenpump
multibrem
kylvätska
kontroll oljelekage packbox kamrem
kontroll oljelekage packbox vevaxel
kontroll dämpbibg multiribremskiva
kontroll multibremspännare
AC service
invändes motortvätt
motorolja longlife
etc etc...lista on vaikka kuinkapitkä kaikki nesteet jarru,servo,pakkas..
hinta: 3960kr ei paha
kamrem
kamremsspännare
kamremslöphjul
vattenpump
multibrem
kylvätska
kontroll oljelekage packbox kamrem
kontroll oljelekage packbox vevaxel
kontroll dämpbibg multiribremskiva
kontroll multibremspännare
AC service
invändes motortvätt
motorolja longlife
etc etc...lista on vaikka kuinkapitkä kaikki nesteet jarru,servo,pakkas..
hinta: 3960kr ei paha
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
- Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super - Paikkakunta: Hollola
Lahden Mega-autossa huolto sujui mallikkaasti, ainoana kauneusvirheenä oli huoltoon käytetyn ajan väärin arviointi, jonka vuoksi jarruneste jäi vaihtamatta. Tuli tunne että tarkkaan oli autoa tutkittu, ja myös raportoitiin hyvin kaikesta ylimääräistä mitä oli löydetty. Samalla tuli ajettua sisään uusimmat moottorin ja vaihteiston päivitykset. Huolto-ohjelmana oli käytetty rinnakkain vanhaa ja uutta, auton huoltomuistuttimeen oli ajettu sisään seuraava huolto 30 000 km päähän eli uuden mukainen huoltoväli.
Kokonaisuutena hinta/laatusuhde oli mielestäni hyvä, toki jos en olisi halunnut päivityksiä tehdä olisi samat työt lähikorjaamolla sujuneet hiukan halvemmalla.
Kokonaisuutena hinta/laatusuhde oli mielestäni hyvä, toki jos en olisi halunnut päivityksiä tehdä olisi samat työt lähikorjaamolla sujuneet hiukan halvemmalla.
Palatakseni Autokeskuksen teettämään 147 2v ma-huoltoon. Huomasin, että olivat laittaneet koneeseen liikaa 10w60 öljyä. Mittatikun max kohdan yli menee noin 4-5mm. Onkohan tällä merkitystä. Manuska sanoo että tuomiopäivä on koittanut, mutta Autokeskuksen asiakaspalvelu vakuuttaa ettei ole merkitystä
Toisekseen huomasin, että 10w60 on öljynä kyllä aikasta jähmeetä kamaa. Moottorin kylmäkäynnistyksessä on mielestäni kyllä selvä ero edelliseen öljysuositukseen verrattuna.
Toisekseen huomasin, että 10w60 on öljynä kyllä aikasta jähmeetä kamaa. Moottorin kylmäkäynnistyksessä on mielestäni kyllä selvä ero edelliseen öljysuositukseen verrattuna.
Tuli 147 1.6 käytettyy Tampereen Autokeskuksella huollossa nyt kuun alussa.
Ihan hyvä kuva jäi palvelusta. Heti aamusta auton vein ja puolenpäivän jälkeen tuli viesti, että auto valmis..
Sisälsi:
-Jakohinhanvaihdon
-apulaitehihna
-ventiilikopan tiiviste
-öljynvaihto
-ilman+raitisilmansuodattimien vaihdon
+ normaaleja tarkistuksia
Huollot koottu ns. Value Service tarjouspaketeista.
Nämä kaikki yhteensä 720€
Ihan hyvä kuva jäi palvelusta. Heti aamusta auton vein ja puolenpäivän jälkeen tuli viesti, että auto valmis..
Sisälsi:
-Jakohinhanvaihdon
-apulaitehihna
-ventiilikopan tiiviste
-öljynvaihto
-ilman+raitisilmansuodattimien vaihdon
+ normaaleja tarkistuksia
Huollot koottu ns. Value Service tarjouspaketeista.
Nämä kaikki yhteensä 720€
Auto käytetty Herttoniemen Autokeskuksessa ihmeellisen metallisen äänen takia, joka ilmenee etenkin 1400 kierroksella. Meikäläisten toimesta vika rajattiin pakosarjan kiinnikkeeseen mikä on ilmeisesti yleinen vika. Autokeskuksessa asiaa ei tutkittu mitenkään. Huoltomies oli käynyt alle 1km ajelulla ja todennut ettei mitään ylimääräisiä ääniä ole. Pakkasta oli 15 astetta ja ääni ilmenee vain lämpimässä moottorissa... kaikki tämä tieto oli paperilla, mutta sisälukutaito on varmasti yleinen haaste. Eli valohoitoa
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
2.0 TS koneella. Vakuuttelivat kyllä ettei näin pienellä ylitäytöllä ole merkitystä...Epezi kirjoitti:Millä koneella autosi on? Eihän tuo ylitäyttö nyt mikään hyväkään asia ole.Kapirex kirjoitti:Huomasin, että olivat laittaneet koneeseen liikaa 10w60 öljyä. Mittatikun max kohdan yli menee noin 4-5mm.
60 kk määräaikaishuolto autokeskuksessa takana varsin mallikkaasti hoidettuna. Kyselivät tiskillä että mikä on mm. maksimisumma joka voi mennä yli arvion että eivät kysele, muuten soittaisivat perään. 2 h päästä tuli tekstari että auto noudettavissa. Hintaa tuli 206 €. Tässä siis öljyt suodattimineen, pyyhkijän sulat 35 €, ilmansuodattimet, ja tarkistukset. Palautettakin tuli kun kerrottiin toisen etujarrulevyn olevan kulunut, mutta kannattaa vaihtaa vasta kun palatkin tarvitsee vaihtaa. Öljy shell helix 0W-40 muistaakseni...
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Skottilainen pomoni käytti Pögön 307:nsa laturinhihnan vaihdossa Autokeskuksessa. Olisi vaihtanut muuten itse, mutta siihen tarvitsi jotain spekialtoolseja. Katseltiin, ettei hommassa paljoa varttia enempää pitäisi kulua.
Hinta-arvioksi hänelle ilmoitettiin 100e. Tänään tuli tekstari, että homma olisi valmis, loppusumma 192e. Mitä vit!? Ei voi maksaa noin paljoa, vähän haiskahtaa kusetukselta. Saako liikkeet tehdä kysymättä muita huoltoja, tai vaihtaa osia. Voiko kieltäytyä maksamasta, jos sinne on tehty muutakin, kuin mitä piti?
Hinta-arvioksi hänelle ilmoitettiin 100e. Tänään tuli tekstari, että homma olisi valmis, loppusumma 192e. Mitä vit!? Ei voi maksaa noin paljoa, vähän haiskahtaa kusetukselta. Saako liikkeet tehdä kysymättä muita huoltoja, tai vaihtaa osia. Voiko kieltäytyä maksamasta, jos sinne on tehty muutakin, kuin mitä piti?
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yr ... io-tyosta/
"Hinta-arviossa pitää pysyä, esimerkiksi lisätöistä pitää aina ensin sopia tilaajan kanssa. Jos lopullinen hinta jää alle hinta-arvion, ei yritys saa periä hinta-arvion mukaista hintaa. Hinta-arvion voi kuitenkin perustelluista syistä ylittää enintään 15 prosentilla."
Kaipa tuo 100eur on kirjallisena?
"Hinta-arviossa pitää pysyä, esimerkiksi lisätöistä pitää aina ensin sopia tilaajan kanssa. Jos lopullinen hinta jää alle hinta-arvion, ei yritys saa periä hinta-arvion mukaista hintaa. Hinta-arvion voi kuitenkin perustelluista syistä ylittää enintään 15 prosentilla."
Kaipa tuo 100eur on kirjallisena?
VMP
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Eikä tarvinnutkaan. Laitoin eilen messun CARF-yhteyshenkilölle ja soittivat takaisin viiden jälkeen(!). Mestahan kai suljetaan klo 17.00.h_lauri kirjoitti:Ainakaan Konala ei vastaa sähköposteihin. Millään jaksaisi roikkua linjoilla...
Minä mitään edes pyytänyt, kysinpähän vain, että saisivatko rakennettua jonkinlaisen ryhmäpostilaatikon huoltokyselyille, kun luottomies ei aina ennätä vastata tai on lomalla. Kehuin kyllä samalla, että aina ennen on joku vastannut, tänä vuonna vasta alkanut yhteys pätkiä.
Yleisesti ottaen ihmetyttää se, että halutaan mieluummin vastailla sähköposteihin kuin puhelimeen. Puhuminen kun on paljon nopeampaa ( noin 4 kertaa ) kuin kirjoittaminen.
Aikapalkalla kait ihmiset kuitenkin ovat.
Aikapalkalla kait ihmiset kuitenkin ovat.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Tämäkin lienee tapauskohtaista. Kun kävin viimeksi AK:ssa, yksinäinen huoltomyyjä yritti lopettaa puhelun jonkun papan kanssa ainakin kymmenen kertaa, jotta pääsisi palvemaan mua. Pappa vaan jauhoi ja jauhoi jotain Fiat-pakettiautojen ominaisuuksista yms. valehtelematta kymmenen minuuttia. Kaveri laski jo luurin pöydällekin välillä ja puisteli päätään.Laku kirjoitti:Yleisesti ottaen ihmetyttää se, että halutaan mieluummin vastailla sähköposteihin kuin puhelimeen. Puhuminen kun on paljon nopeampaa ( noin 4 kertaa ) kuin kirjoittaminen.
Aikapalkalla kait ihmiset kuitenkin ovat.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Niin, jos pääsee läpi ja asia ei ole kuin huoltoajan varaus. En tiedä, mihin aikaan sinne pitäisi soittaa, ettei tarvitsisi roikkua jonossa. En pysty pitämään omaa luuriani kovin varattuna, kas kun minun pitäisi vastatakin siihen.Laku kirjoitti:Yleisesti ottaen ihmetyttää se, että halutaan mieluummin vastailla sähköposteihin kuin puhelimeen. Puhuminen kun on paljon nopeampaa ( noin 4 kertaa ) kuin kirjoittaminen.
Aikapalkalla kait ihmiset kuitenkin ovat.
Pystyn onneksi puhumaan samalla kun kirjoitan (toistaiseksi).
- Gardenia
- Viestit: 90
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 22:05
- Car(s): ex-156 V6
Ducati Hypermotard 796 - Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Muistaakseni pyöränlaakeri, raidetangonpää, venttiilikopantiiviste, päästömittaus ja pari koiranluuta vaihdettiin alkukesästä. Pyöränkulmia eivät voineet säätää koska nosturi oli "varattu". Lisäksi konepellin alta löytyi räikkä (en palauttanut/eiköhän noita satu vähän kaikille?) ja lokasuojaan oli saatu lommo. 2 viikkoa kesti nuo työt, arvion ollessa 2-3 päivää. Tais maksaa 1200 euroa ja en kyllä enää toiste uskalla "merkkihuoltaa" :)
Varaosien tilaus on oma lukunsa. Sama kaveri aina tiskin takana ja kertaakaan ei ole saanut tilausta menemään ilman että joku toinen olisi tullut neuvomaan. Toivon, että jonain päivänä se saa tilaukset menemään suvereenisti :) Kiireessä ei tuohon liikkeeseen kannata mennä. Yleensä tulee haettua r-kioskilta kahvi mukaan ennen tiskille menoa. Mukavaa hörppiä kahvia samalla jos aika käy pitkäksi.
Varaosien tilaus on oma lukunsa. Sama kaveri aina tiskin takana ja kertaakaan ei ole saanut tilausta menemään ilman että joku toinen olisi tullut neuvomaan. Toivon, että jonain päivänä se saa tilaukset menemään suvereenisti :) Kiireessä ei tuohon liikkeeseen kannata mennä. Yleensä tulee haettua r-kioskilta kahvi mukaan ennen tiskille menoa. Mukavaa hörppiä kahvia samalla jos aika käy pitkäksi.
Ja mä näköjään kirjoitan nopeammin kuin ajattelen.
Oliskohan ne Farina tekemässä tätä hollantilaisilta mallinnettua eläkeläisten pilailuohjelmaa Suomessakin. Siinä eläkeläiset mm. soittelee häirintäsoittoja liikkeisiin ja kuvataan liikkeen ihmisiä puhelimen toisessa päässä.
Muutaman kerran nähnyt, en nyt muista, miltä kanavalta tulee.
No jos puhelimella ei pääse läpi, niin toivotaan, ettei saa hommiakaan, ei niillä varmaan olis tekijöitäkään niin paljolle työlle.
Oliskohan ne Farina tekemässä tätä hollantilaisilta mallinnettua eläkeläisten pilailuohjelmaa Suomessakin. Siinä eläkeläiset mm. soittelee häirintäsoittoja liikkeisiin ja kuvataan liikkeen ihmisiä puhelimen toisessa päässä.
Muutaman kerran nähnyt, en nyt muista, miltä kanavalta tulee.
No jos puhelimella ei pääse läpi, niin toivotaan, ettei saa hommiakaan, ei niillä varmaan olis tekijöitäkään niin paljolle työlle.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
AK Konala kädettää:
Ilmoitin, että ilmastoinnin kompura "sirkkelöi" sunnuntaina, seuraavana lauantaina ei kylmentänyt.
Toissapäivänä kärry kävi siellä: "Kylmäaineet loppu, lisätty."
Auto ollut rekisterissä 16 kk, ajettu 24000 ja kylmäaineet loppu. SIIS WTFW! Fiatilla ajoin 106000 eikä siihen mitään kylmäaineita lisäilty, silti sieltä puhkui kylmää.
Tänään olisin ilmastoinut, mutta kylmää ei tule.
--> Tuhannentökkyrät ei o testannu sitä vuotojen varalta, ovat vaan lisänneet ainetta. Tai sitten se kompura toimii vain huoltohallissa. Voi "¤%&&=!!
Ilmoitin, että ilmastoinnin kompura "sirkkelöi" sunnuntaina, seuraavana lauantaina ei kylmentänyt.
Toissapäivänä kärry kävi siellä: "Kylmäaineet loppu, lisätty."
Auto ollut rekisterissä 16 kk, ajettu 24000 ja kylmäaineet loppu. SIIS WTFW! Fiatilla ajoin 106000 eikä siihen mitään kylmäaineita lisäilty, silti sieltä puhkui kylmää.
Tänään olisin ilmastoinut, mutta kylmää ei tule.
--> Tuhannentökkyrät ei o testannu sitä vuotojen varalta, ovat vaan lisänneet ainetta. Tai sitten se kompura toimii vain huoltohallissa. Voi "¤%&&=!!
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Hiukan ihmetyttyttä näiden merkkiliikkeiden huoltopolitikkaa ja työasenne. Minulle tulee mieleen, kun aikanaan hankin ensimmäisen Alfan, se tarkastus-/huoltolista, joka muka oli käyty läpi lähes kaikkien kohtien osalta. Ruksi kohtaan tehty/tarkastettu. Aika paljon oli vain ruksittu tehty/tarkastettu vaikka oikeasti, ei ollut muuta kuin kynä heilunut. Yhtenä esimerkkinä raitisilmasuodatin vaihdettu ja ruksi löytyi kohdasta vaihdettu. Eihän sitä ollut vaihdettu, kun melko heti alkoi pukkaamaan huurretta sisään. Tarkastus ja teeseitse vaihto, niin homma oli kunnossa. Oli paljon muitakin poikkeamia, mutta tämmöinen juttu tällä kertaa.
Tämä juttu, ei liittynyt AK:n.
Tämä juttu, ei liittynyt AK:n.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Asia voi asiakkaan puolesta olla näin. Mutta kun pitää hallita kymmeniä jopa satoja huoltotöitä on parempi että asiat on tarkasti tallessa sähköisessä muodossa johon kaikki huoltomiehet jne. pääsevät omalta päätteeltään käsiksi. Ja jos asiakas kirjoittaa asiansa sähköpostilla - todennäköisesti tarpeet tulee ilmaistua selkeämmin kun on hetki aikaa ajatella sitä mitä kirjoittaa.Laku kirjoitti:Yleisesti ottaen ihmetyttää se, että halutaan mieluummin vastailla sähköposteihin kuin puhelimeen. Puhuminen kun on paljon nopeampaa ( noin 4 kertaa ) kuin kirjoittaminen.
Aikapalkalla kait ihmiset kuitenkin ovat.
Jos ja kun asia hoidettaisiin puhelimitse ja johonkin paperille - homma menisi v***ksi heti kun tilauksen vastaanottaja olisi saikulla...
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Nykyään ilmastointihuoltolaitteet ei toimi ihan niin yksinkerstaisesti että vaan lisätään. Eli tekevät järjestelmään alipaineen ja pitävät sen määrätyn ajan, tällä testataan mahdolliset vuodot. Jos alipaine ei pysy, kone ilmoittaa siitä. Tiedä sitten onko kuitenkin vuotanut, mutta siitä ei ole ilmoitettu tai sitten siellä on jotain muuta rikki.h_lauri kirjoitti:Tuhannentökkyrät ei o testannu sitä vuotojen varalta, ovat vaan lisänneet ainetta. Tai sitten se kompura toimii vain huoltohallissa. Voi "¤%&&=!!
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Niin, kyllä MÄ ton tiesin, vaikka olinkin vain ICT-asiantuntijana firmassa, joka noita teki. Luen nääs TM:ää.Epezi kirjoitti:Nykyään ilmastointihuoltolaitteet ei toimi ihan niin yksinkerstaisesti että vaan lisätään. Eli tekevät järjestelmään alipaineen ja pitävät sen määrätyn ajan, tällä testataan mahdolliset vuodot. Jos alipaine ei pysy, kone ilmoittaa siitä. Tiedä sitten onko kuitenkin vuotanut, mutta siitä ei ole ilmoitettu tai sitten siellä on jotain muuta rikki.h_lauri kirjoitti:Tuhannentökkyrät ei o testannu sitä vuotojen varalta, ovat vaan lisänneet ainetta. Tai sitten se kompura toimii vain huoltohallissa. Voi "¤%&&=!!
Olis kuitennii ollu lupa olettaa, että maahantuojan huolto osaa laittaa ilmastoinnin kuntoon. Ihan diplomaattisen palautteen mä sinne tänään kuitenkin annoin.
S-postista yhteysvälineenä: Se todellakin tallentuu kumpaankin päähän. Puhelimitse antamani tieto metallisesta kirskunnasta ei ollut tallentunut työtilaukseen. Jos olisivat lukeneet viestini, se olisi ehkä tullut huomioiduksi.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Luulin jo kesän kokemuksistani täällä valitettuani että olen ainoa jolla on harmaat hiukset tulleet AK:n "takuukorjauksesta". Kaikki tuo siis pätee muillakin: puhelimeen tai sähköpostiin ei vastata, pyydetyt jutut jäävät osin ainakin tekemättä, ja koria vaurioitetaan eli lommoja ja naarmuja.
On se säälittävää kun eivät saa edes nimimerki h-laurin ilmastointilaitevikaa kuntoon, todella amatöörimäistä touhua ja vielä maahantuojan kanssa kytköksissä oleva firma.
On se säälittävää kun eivät saa edes nimimerki h-laurin ilmastointilaitevikaa kuntoon, todella amatöörimäistä touhua ja vielä maahantuojan kanssa kytköksissä oleva firma.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Mulla oli 1,5 kertainen määrä kylmäainetta! Huoltomies oli kahdesta paikasta tarkistanut oikean täyttömäärän. Ilmastointi toimi ihan ok, mutta arvelin tsekata kun auto jo 2,5 vh_lauri kirjoitti:AK Konala kädettää:
Ilmoitin, että ilmastoinnin kompura "sirkkelöi" sunnuntaina, seuraavana lauantaina ei kylmentänyt.
Toissapäivänä kärry kävi siellä: "Kylmäaineet loppu, lisätty."
Auto ollut rekisterissä 16 kk, ajettu 24000 ja kylmäaineet loppu. SIIS WTFW! Fiatilla ajoin 106000 eikä siihen mitään kylmäaineita lisäilty, silti sieltä puhkui kylmää.
Tänään olisin ilmastoinut, mutta kylmää ei tule.
--> Tuhannentökkyrät ei o testannu sitä vuotojen varalta, ovat vaan lisänneet ainetta. Tai sitten se kompura toimii vain huoltohallissa. Voi "¤%&&=!!
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
No minähän kävin auton kanssa seitsemän kertaa saman vian takia ennen kun todettiin, että vika on renkaissa... Välissä vaihdettaa jarrulevyt ja palat ja renkaat tasapainotettiin 4 kertaa ja epäiltiin iskareitten valuvirhettä. Luulis, että sillä ekalla kerralla olis jo osattu katsoa onko renkaissa pystyheittoa.
Siivu mukiin, sigge ja bartsille, kyllä se siitä!h_lauri kirjoitti:AK Konala kädettää:
Ilmoitin, että ilmastoinnin kompura "sirkkelöi" sunnuntaina, seuraavana lauantaina ei kylmentänyt.
Toissapäivänä kärry kävi siellä: "Kylmäaineet loppu, lisätty."
Auto ollut rekisterissä 16 kk, ajettu 24000 ja kylmäaineet loppu. SIIS WTFW! Fiatilla ajoin 106000 eikä siihen mitään kylmäaineita lisäilty, silti sieltä puhkui kylmää.
Tänään olisin ilmastoinut, mutta kylmää ei tule.
--> Tuhannentökkyrät ei o testannu sitä vuotojen varalta, ovat vaan lisänneet ainetta. Tai sitten se kompura toimii vain huoltohallissa. Voi "¤%&&=!!
Ride on!
Kattokaa öljymäärä vain kun auto on täysin suoralla alustalla ja ollut ajon jälkeen tovin paikallaan.Mittatikun max kohdan yli menee noin 4-5mm. Onkohan tällä merkitystä. Manuska sanoo että tuomiopäivä on koittanut, mutta Autokeskuksen asiakaspalvelu vakuuttaa ettei ole merkitystä
Skoda varsinkin on tarkka, VAG tikussa kun on vielä se väli erikseen että öljyä voi lisätä...
4,4L on ilmoitettu koneen tilavuus vaihdettaessa ja sen kun kaataa niin heti vaihdon jälkeen ok mutta pidemmän ajan kuluttua on yli sen voi lisätä tason!!
Muuttuu herkästi jos auto vähänkin vinossa.
Sama juttu oli 4,3 litran kanssa kun vaihdoin.
Seuraavaksi pistän kun vaihdan 4,2..
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Kottero Konalassa: "Kompuran ja kennon välisestä yläletkusta tuntui puuttuvan pala" tai jotain sellaista oli diagnoosi. Ei ihme, ettei kylmennä...h_lauri kirjoitti:Uusi aika ilmastointitsekkiä varten 5.9. Ei kuulemma ollut ollut kuin pientä vajausta...en tosin tiedä, kuinka pieni vajaus tarvitaan siihen, että kylmää ei tule lainkaan.
Osa tilattu Italiasta, mennee pari viikkoa.
Tää testi ei muuten kerro mitenkään koko totutta vuodoista. Sama testi tehdään esim ilmalämpöpumppu asennuksissa (tai no testi ja testi, idea on toki saada myös kaikki ilma ja kosteus sieltä pois, vesi kun höyrystyy alipaineessa niin voidaan se imea pois pumpulla). 1bar:n alipaine on meinaan aika eri asia kuin 10bar:n ylipaine. Eli voi olla että pienellä alipaineella ei vuoda, mutta sitten kun on kylmäaineet ja kova paine niin vuotaa.Epezi kirjoitti:Nykyään ilmastointihuoltolaitteet ei toimi ihan niin yksinkerstaisesti että vaan lisätään. Eli tekevät järjestelmään alipaineen ja pitävät sen määrätyn ajan, tällä testataan mahdolliset vuodot. Jos alipaine ei pysy, kone ilmoittaa siitä. Tiedä sitten onko kuitenkin vuotanut, mutta siitä ei ole ilmoitettu tai sitten siellä on jotain muuta rikki.h_lauri kirjoitti:Tuhannentökkyrät ei o testannu sitä vuotojen varalta, ovat vaan lisänneet ainetta. Tai sitten se kompura toimii vain huoltohallissa. Voi "¤%&&=!!
EDIT: Tässä ihan hyvää kirjoitusta tuosta tyhjiönnist lämpöpumppu asioissa: http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=157.0
"Uudelleen tyhjiöinti, mitä harrastetaan autopuolella enemmänkin, perustuu kyllä ihan tietämättömien asiakkaiden kusetukseen.
Auton ilmastointijärjestelmähän pitäisi vuototestata, mutta koska autopuolella ei yleensä ole riittävästi ammattitaitoa. Homma hoidetaan imemällä kylmäaineet järjestelmästä pois ja tekemällä tyhjiöintikoe, jolloin saadaan selville onko vuotoja.
Tässä on ongelma miten esim. 10 barin paineessa ilmenevä vuoto voidaan saada selville -1 barin paineella? Normaalisti kylmäpuolella tehdään ensin painekoe ja sitten vasta tyhjiöintikoe.
Jos tyhjiöintikoe ei näytä vuotoa ei ole myydään autoilijalle hänen äsken omistamansa kylmäaine takaisin hyvään hintaan.
Hieno bisnes.
Jos auton jäähdytysteho laskee syynä usenmiten on kylmäainevajaus."
Yksi hyvä konsti on koeponnistaa järjestelmä typellä ja vähän alle 10 bar paineella niin ei riko ehjää kampetta, suhisee varmasti sieltä mistä vuotaa, harvalla autokorjaamolla silti käytössä tää metodi, luotetaan vaan siihen tyhjiötestiin..Tässä on ongelma miten esim. 10 barin paineessa ilmenevä vuoto voidaan saada selville -1 barin paineella? Normaalisti kylmäpuolella tehdään ensin painekoe ja sitten vasta tyhjiöintikoe.
Jos tyhjiöintikoe ei näytä vuotoa ei ole myydään autoilijalle hänen äsken omistamansa kylmäaine takaisin hyvään hintaan.
Hieno bisnes.
Edit: korjattu hiilidioksidi typeksi
Viimeksi muokannut jiiässä, 06 Syys 2011, 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
No jokin testihän noihin taisi tulla pakolliseksi viime vuoden heinäkuussa. Tuolla on juttu:jiiässä kirjoitti:Yksi hyvä konsti on koeponnistaa järjestelmä hiilidioksidilla ja vähän alle 10 bar paineella niin ei riko ehjää kampetta, suhisee varmasti sieltä mistä vuotaa, harvalla autokorjaamolla silti käytössä tää metodi, luotetaan vaan siihen tyhjiötestiin..
http://tekniikanmaailma.fi/autot/vertai ... en-korjaus
Taisivat Konalassa testata jollain muulla tavalla, sillä kuten sanottua, ei sen aineen pitäisi ilman vuotoa vuodessa hävitä.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Tai sitten värivaihtoehtoina on ollut Camel tai Lama ota noista selvää...Jönsson kirjoitti:Onkohan se Autokeskuksen syytä vai onko Luigi Kravatto laittanut postiin ensimmäisen käteen osuneen? Toisaalta voithan lohduttautu sillä, että musta antaa kuulemma autolle urheilullisen ilmeenCapirex kirjoitti:Autokeskuksesta tilattu haljenneen C pilarin tilalle uusi vaalean harmaana. Tuli mustana
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Sinänsä ihan se ja sama. Jos laitetaan viesti, että osa on noudettavissa, oletan että se on se osa minkä tilasin. Käsittämätöntä ettei tilattuja osia tarkasteta vaan asiakas huolehtii laaduntarkkailusta...Jönsson kirjoitti:Onkohan se Autokeskuksen syytä vai onko Luigi Kravatto laittanut postiin ensimmäisen käteen osuneen? Toisaalta voithan lohduttautu sillä, että musta antaa kuulemma autolle urheilullisen ilmeenCapirex kirjoitti:Autokeskuksesta tilattu haljenneen C pilarin tilalle uusi vaalean harmaana. Tuli mustana
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 22:09
- Car(s): 156 2.0 TS 1999
Ketjun aloittaneena olisi pieni jatkokysymys, kun palautteen perusteella rohkenin viemään Alfan Autokeskukseen 160 tuhannen huoltoon. Auto on edelleen ihan kunnossa, mutta pieni ongelma tuosta huollosta seurasi. Laittoivat siellä nimittäin moottoriin varsin eksoottista öljyä: Shell Helix Ultra Racing 10W-60.
Minulla on ollut tapana pitää mukana moottorissa olevaa öljyä varalta mukana, koska jonkin verran sitä ajossa kuluu. Niinpä, lähimmälle Shellille ostamaan varapönikkä mukaan. Valitettavasti eivät olleet siellä kuulleetkaan tällaisesta. Seuraavana päivänä soitto Helsingin ehkä tunnetuimmalle Shell-asemalle, mutta jälleen sama vastaus.
Shellin nettisivujen tuotetieto (päivitetty jo vuonna 2005!) kertoo, että kyseinen öljy on tarkoitettu ”bensiinimoottoreihin, jotka toimivat raskaissa olosuhteissa tai kilpakäytössä. Kehitetty erityisesti Ferrari F 360 Modena -autojen moottoreihin.” Ei siis ihme, ettei tuollaista öljyä löydy tavalliselta huoltoasemalta, vaikka kyseessä on yli viisi vuotta vanha tuote. Jotenkin tuntuu siltä, että henkilö, joka on päättänyt kaataa tällaista öljyä tavanomaisissa olosuhteissa käytettävän 12-vuotiaan Alfa 156:n moottoriin, ei voi olla täysipäinen.
Vahinko on nyt tapahtunut, ja varapönikkä on edelleen ostamatta. Mistähän tuota voisi löytää pääkaupunkiseudulta?
Minulla on ollut tapana pitää mukana moottorissa olevaa öljyä varalta mukana, koska jonkin verran sitä ajossa kuluu. Niinpä, lähimmälle Shellille ostamaan varapönikkä mukaan. Valitettavasti eivät olleet siellä kuulleetkaan tällaisesta. Seuraavana päivänä soitto Helsingin ehkä tunnetuimmalle Shell-asemalle, mutta jälleen sama vastaus.
Shellin nettisivujen tuotetieto (päivitetty jo vuonna 2005!) kertoo, että kyseinen öljy on tarkoitettu ”bensiinimoottoreihin, jotka toimivat raskaissa olosuhteissa tai kilpakäytössä. Kehitetty erityisesti Ferrari F 360 Modena -autojen moottoreihin.” Ei siis ihme, ettei tuollaista öljyä löydy tavalliselta huoltoasemalta, vaikka kyseessä on yli viisi vuotta vanha tuote. Jotenkin tuntuu siltä, että henkilö, joka on päättänyt kaataa tällaista öljyä tavanomaisissa olosuhteissa käytettävän 12-vuotiaan Alfa 156:n moottoriin, ei voi olla täysipäinen.
Vahinko on nyt tapahtunut, ja varapönikkä on edelleen ostamatta. Mistähän tuota voisi löytää pääkaupunkiseudulta?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Ei toi Shellin 10W-60 ole mitenkään erikoinen tai harvinainen öljy. Sitä en osaa sanoa miksi sitä ei ole löytynyt. Jos ei muuten niin ainakin sieltä pajalta löytyy missä ovat sitä laittaneetkin. Jos taas ei sinne halua mennä niin tuo on sekoituskelpoista esim Valvolinen ja Castrolin 10W-60 öljyn kanssa.
Tuo toimii kyllä autossasi, toki vähän paksua kovilla pakkasilla. JTS moottoriin tuo on vaatimuksena
Tuo toimii kyllä autossasi, toki vähän paksua kovilla pakkasilla. JTS moottoriin tuo on vaatimuksena
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Hyvin toimivat puhelin- ja tiskipalvelu tälläkin kerralla. Sattui vielä tiskin taakse sama kaveri kuin keväisessä huollossa. Hommat hoituivat kummassakin yhteydessä ja lisähommista on kysytty ennen tekemistä sekä tarkentavia kysymyksiä on osattu esittää. Nyt laitettiin vain rämisevä lukon osa kunnolla kiinni ja tehtiin tarjouksessa ollut ilmastointihuolto - sen verran hiljaista on kabiinissa, että ei uskoisi ajavansa tuonikäistä pienehköä autoa. Kai mä vähän totuin siihen räminään?
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Ehkei se ammattilaiselle ole vaikea löytää, mutta mistään standardihessusta, AD:stä, whatever harakiriputkasta puhumattakaa Shellin huoltamoista sitä ei löydä. Soitin Shell infoon ja kysyin, että mistä tätä saa, sanoivat että kysele harakireistä. Aivan loistavaa palveluaEpezi kirjoitti:Ei toi Shellin 10W-60 ole mitenkään erikoinen tai harvinainen öljy. Sitä en osaa sanoa miksi sitä ei ole löytynyt. Jos ei muuten niin ainakin sieltä pajalta löytyy missä ovat sitä laittaneetkin. Jos taas ei sinne halua mennä niin tuo on sekoituskelpoista esim Valvolinen ja Castrolin 10W-60 öljyn kanssa.
Pitää siis mennä oman pänikän kanssa AK:hon tai laittaa tuota Valvolinea tai Castrolia jos täydennystä kaipaa.
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Kokemuksia Autokeskuksen huolloista?
Jokunen viikko sitten jouduin poikkeamaan Konalan AK:lla huollossa anturivian takia. Valitsin sen kun oli lähin Alfa-huolto. Nopeaa ja hyvää palvelua ainakin tuolloin. Hintaa en osaa komentoida, koska ei ole vertailukohtaa Suomesta viime vuosilta.
Olivat myös aidosti kiinnostuneita Crosswagonista ja sen käyttökokemuksista.
Olivat myös aidosti kiinnostuneita Crosswagonista ja sen käyttökokemuksista.
Re: Kokemuksia Autokeskuksen huolloista?
Viime viikolla hain Konalan Delta-autosta Alfan Gt:n huollosta; Jakopään hihnan vaihto ym. maksoi vähän yli 800€. Timo Merjoranta huoltaa jo toista Alfaani ja työn laatu on ollut koko ajan hyvää.Compare Orso kirjoitti:Millaisia kokemuksia on kertynyt Autokeskuksen huollosta? Luulisi uudella maahantuojalla olevan haluja näyttää, että Alfan jo valinneeseen autoilijaan suhtaudutaan asiallisesti. Toisaalta Alfa voi helposti jäädä marginaaaliseksi merkiksi kaiken maailman datsunien joukossa, joten suhtautumisessa voi olla enemmänkin rahat pois turhia paneutumatta -meininkiä!?
Oikeastaan Deltaa ei mielestäni kannata edes ottaa vertailupohjaksi, koska aika harvalla tämän palstan lukijoilla taitaa olla omakohtaisia kokemuksia Deltan huolloista viime vuosilta.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Kokemuksia Autokeskuksen huolloista?
Kaipailin Jeeppiin radion koodia, soitto Autokeskukseen että voisikos sen tilata näin puhelimessa, matkaa tampereen pisteeseen tulee kuitenkin noin 30km suuntaan. Ei voi tilata kun kyseessä on turvakoodi, pakko tulla paikanpäälle.
Tilauksesta meni 3arkipäivää kun tuli tekstari että on saapunut. Soitin että olisko se mahdollista saada sitten puhelimessa, puheluun vastannut ei osannut sanoa, mutta lupasi selvittää. Meni 3arkipäivää eikä kuulunut mitään, uusi soitto ja tieto että kun kyseessä on turvakoodi niin täytyy tulla todistamaan henkilöllisyys paikanpäälle. Taas 60km suhausta ja arvatkaa vaan kyseltiinkö mitään henkkareita, eikä kyllä missään vaiheessa katottu omistinko edes kyseistä autoa (jonka siis omistaa vaimoni).
Jotain positiivistakin, koodi hinta oli kohtuullinen 19€
Tilauksesta meni 3arkipäivää kun tuli tekstari että on saapunut. Soitin että olisko se mahdollista saada sitten puhelimessa, puheluun vastannut ei osannut sanoa, mutta lupasi selvittää. Meni 3arkipäivää eikä kuulunut mitään, uusi soitto ja tieto että kun kyseessä on turvakoodi niin täytyy tulla todistamaan henkilöllisyys paikanpäälle. Taas 60km suhausta ja arvatkaa vaan kyseltiinkö mitään henkkareita, eikä kyllä missään vaiheessa katottu omistinko edes kyseistä autoa (jonka siis omistaa vaimoni).
Jotain positiivistakin, koodi hinta oli kohtuullinen 19€