Puleerausketju.
Valvoja: Moderators
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Tätä joskus käyttänyt, varsin tehokasta ja haisee ihan liuottimelle/bensalle.
http://www.autokem.fi/tuotteet_premium.php#
ja sieltä Intensive Tar Remover.
tai suoralinkki
http://www.autokem.fi/tuotteet_intensetar.php
Riippuen tietysti mitä lika on.
http://www.autokem.fi/tuotteet_premium.php#
ja sieltä Intensive Tar Remover.
tai suoralinkki
http://www.autokem.fi/tuotteet_intensetar.php
Riippuen tietysti mitä lika on.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Claybar on parasastronautti kirjoitti:Milläs lähtisi sellaset erittäin pinttyneet liat helmoista?(autoliike kiillottanu auton, eivätkä hyvin huolellisesti ole puhdistaneet) Claybarit ainakin tulleet mieleen, mutta en sitten niistä mitään tiedäkkään.

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Vahata pitää pien poiston jälkeen jokatapauksessa, otti ne pois millä vaan. Piki on lujemmin pinnassa kuin vaha.DaViega kirjoitti:Pien poistoaine voisi olla kovaa valuuttaa, valmistajia on miljoona eikä kyllä ole omakohtaisia kokemuksia.
Toinen vaihtoehto on tietenkin hiontatahna, sen jälkeen pitää vahata tietenkin uudelleen

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Lähteekö Claybarilla Maalipöly pois? Jotain muuta hyvää konstia? Nyt on kokeiltu tinneriä, menzernan Power finish hienoa tahnaa koneella ja Fareglan G3sta käsin. Tuo Farecla on ainut joka tuntuu jotenkin purevan, mutta on pirun työläs. Maalipölyä pitäisi kuitenkin poistaa etulokasuojasta, katosta ja konepellistä. Jälleen kerran tein itse ja säästin hirvittävän summan rahaa.
Aikasemmin maalaillu spraylla ja sen maalipöly lähtee niin helposti, että ei tullut paneuduttua tuohon suojaamiseen näköjään riittävästi. Pinta ei ole mikään samea, mutta pestessä huomaa tuon pölyn ja vahatessa, kun ei meinaa vaha millään irrota. 


Tarjoustalo lopettelee toimintaa Martinsillassa ja autotarvikeet myytiin -40% alella.Tuli pitkästä aikaa ostettua Korrekin tuotteita. Tänään sitten Mini laitettiin kuosiin talvea varten. Pintaan kiiltovaha Nano Shine. Hyvin lähti itikat ja kiilto suorastaan häikäisi. Aivan eri kuin Glymin punaisella. Ja työstäminen puolet helpompaa. Ja koko auton kiertäviin muoviosiin Muovikiilto Plastic Care. Nyt musta näyttää taas mustalta. Paljon helpompi käyttää kuin superloni kärjellä varustetut pullot.
-80 luvun alussa Korrekilla oli tuote, jolla lähti piet sun muut ja samalla jäi hohtava kiilto. Kaveri oli silloin Bernerillä duunissa ja sitä sai ostettua sopuhintaan. Taisi viimeinen purkki mennä joskus -90 luvulla. Huhu kertoi aineen olevan niin myrkyllistä,että piti vetää pois markkinoilta. Muistaako kukaan nimeä?
-80 luvun alussa Korrekilla oli tuote, jolla lähti piet sun muut ja samalla jäi hohtava kiilto. Kaveri oli silloin Bernerillä duunissa ja sitä sai ostettua sopuhintaan. Taisi viimeinen purkki mennä joskus -90 luvulla. Huhu kertoi aineen olevan niin myrkyllistä,että piti vetää pois markkinoilta. Muistaako kukaan nimeä?
Ride on!
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Ei nyt nimeä tule mieleen, mutta näin se aika usein on. Tuotteiden teho laskee jatkuvasti kun niiden myrkyllisyydet pitää saada alemmas ja joskus jotain tuotteita lopetetaan kokonaan.doublesix kirjoitti: -80 luvun alussa Korrekilla oli tuote, jolla lähti piet sun muut ja samalla jäi hohtava kiilto. Kaveri oli silloin Bernerillä duunissa ja sitä sai ostettua sopuhintaan. Taisi viimeinen purkki mennä joskus -90 luvulla. Huhu kertoi aineen olevan niin myrkyllistä,että piti vetää pois markkinoilta. Muistaako kukaan nimeä?
Mothersilla on jenkeissä myynnissä fosforihappoon perustuvaa vanteenpuhdistusainetta. Lähinnä pinnavanteille tarkoitettua joka poistaa muutamassa minuutissa ruostetäplät yms. Tätä ei voi tuoda eurooppaan (kuluttajille) koska kuluttajille suunnatuissa aineissa saa olla muistaakseni max. 5% fosforihappoa (ja silloinkin se on myrkyllisimmästä päästä) ja muistaakseni tuossa Mothersin aineessa oli 25%.
25% happo antaa aineelle sen tehon ettei vaikutusta tarvitse odottaa paria minuuttia kauempaa ja 5% vaikutusajan pitäisi olla useita kymmeniä minuutteja ellei jopa tunteja!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Vastaan itse itselleni: silikoni spräytä (tai lähes mitä tahansa muuta ainetta, jossa pieni viskositeetti), ronskilla kädella annostellen, hetken odotus, sitten pyyhkimään ja lopuksi pesu, vaha kokkareet katoaa todella hyvinDaViega kirjoitti:Asiasta kukka ruukkuun: Mun etupuskuri on joskus jäännyt kivisuihkuun, maalissa pieniä reikiä joissa vaha nyt sitten 'jumissa', saako siistittyä miten? minkään sortin pesu ei tuota tulosta, tai sitten ei ole ollut tarpeeksi järeitä syövyttimiä![]()
Hienoa kun punanen puskuri ja valkosia kauneuspilkkuja laidoissa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Ostin Imatran rompetorilta viime lauantaina (16.10.2010) n. 0,5 litraa 33% fosforihappoa hintaan 7,50Eur. Sillä kuulemma lähtee hyvin ruoste ja rasva. En ole vielä ehtinyt testaamaan. Kaveri osti litran 82% fosforihappoa hintaan 10 Eur.Pasi kirjoitti:Ei nyt nimeä tule mieleen, mutta näin se aika usein on. Tuotteiden teho laskee jatkuvasti kun niiden myrkyllisyydet pitää saada alemmas ja joskus jotain tuotteita lopetetaan kokonaan.doublesix kirjoitti: -80 luvun alussa Korrekilla oli tuote, jolla lähti piet sun muut ja samalla jäi hohtava kiilto. Kaveri oli silloin Bernerillä duunissa ja sitä sai ostettua sopuhintaan. Taisi viimeinen purkki mennä joskus -90 luvulla. Huhu kertoi aineen olevan niin myrkyllistä,että piti vetää pois markkinoilta. Muistaako kukaan nimeä?
Mothersilla on jenkeissä myynnissä fosforihappoon perustuvaa vanteenpuhdistusainetta. Lähinnä pinnavanteille tarkoitettua joka poistaa muutamassa minuutissa ruostetäplät yms. Tätä ei voi tuoda eurooppaan (kuluttajille) koska kuluttajille suunnatuissa aineissa saa olla muistaakseni max. 5% fosforihappoa (ja silloinkin se on myrkyllisimmästä päästä) ja muistaakseni tuossa Mothersin aineessa oli 25%.
25% happo antaa aineelle sen tehon ettei vaikutusta tarvitse odottaa paria minuuttia kauempaa ja 5% vaikutusajan pitäisi olla useita kymmeniä minuutteja ellei jopa tunteja!
Pyysin myyjän käyntikortin, jos vaikka aine osoittautuu hyväksi ja tarvitsee lisää. Firma joka näitä ja muitakin happoja sekä näköjään vähän kaikkea muutakin myy on Laspek Oy:
www.laspek.com
Fosforihappoa pystyy lantraamaan vedellä....
EDIT: tuolta sivustolta Info-sivulta löytyy myös fosforihapon käyttöohje muodossa MS Word.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Jeh... kannattaa tosin olla varovainen sen fosforihapon kanssa...
Jätin yhden melko ruosteisen 33 osan likoomaan yöksi...
Aamulla kipossa oli vain happoa ja ruskeaa/mustaa vaahtoa hapon pinnalla siinä kohtaa missä osa oli hapon pohjalla ollut
Jätin yhden melko ruosteisen 33 osan likoomaan yöksi...
Aamulla kipossa oli vain happoa ja ruskeaa/mustaa vaahtoa hapon pinnalla siinä kohtaa missä osa oli hapon pohjalla ollut

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Alfaan testattu kuukauden aikana taas viittä eri vahaa.
Tänään oli vuorossa Sonax Premium Class Carnauba Care.

Vastaavaa tavaraa kuin Glymin HD, koostuu 100 %:n puhtaasta carnaubavahasta. Hintakin on samaa luokkaa - jälleenmyyjästä riippuen 60-70 euroa.
Huomattavasti helpompi levittää kuin HD, ei tarvitse kostuttaa sientä. Ohut kerros riittää. Paksulla kerroksella saattaa jämpähtää ja kiillotus on työlästä. Kiilto on HD:n tapaan ainakin terveessä maalipinnassa huippuluokkaa, ja väri korostuu hienosti. Peittää myös kuulemma hyvin laikanjäljet.
Pakkauksessa lukee, että riittää n. 10 normaalin kokoisen auton käsittelyyn. En tiedä, mistä ovat tuon repineet, 150 autoa olisi huomattavasti lähempänä totuutta, jos vahan säilyttää oikein.
Huomenna pitäisi vahata kolarikorjauksesta valmistuva Mito; kai siihenkin pitää samaa tavaraa testata.


Vastaavaa tavaraa kuin Glymin HD, koostuu 100 %:n puhtaasta carnaubavahasta. Hintakin on samaa luokkaa - jälleenmyyjästä riippuen 60-70 euroa.
Huomattavasti helpompi levittää kuin HD, ei tarvitse kostuttaa sientä. Ohut kerros riittää. Paksulla kerroksella saattaa jämpähtää ja kiillotus on työlästä. Kiilto on HD:n tapaan ainakin terveessä maalipinnassa huippuluokkaa, ja väri korostuu hienosti. Peittää myös kuulemma hyvin laikanjäljet.
Pakkauksessa lukee, että riittää n. 10 normaalin kokoisen auton käsittelyyn. En tiedä, mistä ovat tuon repineet, 150 autoa olisi huomattavasti lähempänä totuutta, jos vahan säilyttää oikein.
Huomenna pitäisi vahata kolarikorjauksesta valmistuva Mito; kai siihenkin pitää samaa tavaraa testata.

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- astronautti
- Viestit: 198
- Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
- Car(s): Ex. 156 jts
- Paikkakunta: Lpr
On muuten toosi kiva, kun auto näyttää kaksiväriseltä. Erittäin mukavaa on myös se, että sinä päivänä jona pesin alfan oli kuivaa ja aamulla herään siihen että sataa kahta kauheammin 
Mutta niin asiaan, kannattaisiko ennen claybaria käyttää jotakin toista maalipintaa puhdistavaa, jotta claybari ei likaantuisi niin nopeasti, joten mikä olisi tälläinen tuote? Ainiin ja tarkoitus olisi käsillä työstää ainetta, mutta olisi hyvä että pikku naarmuja mm. konepesun jäljiltä saisi pois. Dodo juicen lime primeä tai poorboysin black holea olen miettinyt

Mutta niin asiaan, kannattaisiko ennen claybaria käyttää jotakin toista maalipintaa puhdistavaa, jotta claybari ei likaantuisi niin nopeasti, joten mikä olisi tälläinen tuote? Ainiin ja tarkoitus olisi käsillä työstää ainetta, mutta olisi hyvä että pikku naarmuja mm. konepesun jäljiltä saisi pois. Dodo juicen lime primeä tai poorboysin black holea olen miettinyt
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Lime Prime tuossa sinun tapauksessa. Blackhole on enemmän filleri kuin kiillottava ja jos clayta meinaat käyttää sen jälkeen niin fillerit lähtee samantien pois.
Ja jos jaksaa käyttää, niin kannattaa käyttää. Clay säilyy pidempään käyttökunnossa.
Ja jos jaksaa käyttää, niin kannattaa käyttää. Clay säilyy pidempään käyttökunnossa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- astronautti
- Viestit: 198
- Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
- Car(s): Ex. 156 jts
- Paikkakunta: Lpr
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Tätä kuivapesua en itse uskaltaisi käyttää, vaikka iltasanomat hieman kehuu.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Pesu+i ... 5260744650
Iltalehdessä oli kriittisempi artikkeli, pikaisesti katsottuna netistä en löytänyt.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Pesu+i ... 5260744650
Iltalehdessä oli kriittisempi artikkeli, pikaisesti katsottuna netistä en löytänyt.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ostos-teeveessähän mainostettiin jo kymmenen vuotta sitten ainetta, jolla voi kuraisenkin auton huoletta vahata. Olenkin jo pitkään odottanut, koska joku neropatti dollarin kiilto silmissään keksii systeemin, jolla auton voi pestä vastaavalla tavalla.
Nyt lähtee autofiksareilta painepesurit kaatopaikalle.
Nyt lähtee autofiksareilta painepesurit kaatopaikalle.
- astronautti
- Viestit: 198
- Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
- Car(s): Ex. 156 jts
- Paikkakunta: Lpr
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Joo siis... Itse olen erittäin paljon näitä "waterless" tuotteita vastaan.
Ne toimivat naarmuttamatta ekalla kerralla, koska naarmuja muodostuu niin vähän, mutta jatkuvasti käytettynä naarmuja syntyy. Eikä tätä naarmuuntumista huomaa varsinkaan silloin jos pinnassa on jo muutenkin pientä naarmua (johon ei perus autonomistaja edes välttämättä kiinitä huomiota).
Ei se ole mitään taikuuttaa joka hajottaa kivimujun tai maagisesti "peittää" ne niin ettei muka yhtään naarmuttaisi.
Olen tavannut monia jotka ovat olleet vakuuttuneet tästä tuotteesta sen yhden kerran jälkeen kun ovat nähneet kun sitä käytetään, mutta totuus piileekin siellä 5 käyttökerran jälkeen. Tosin siinä ajassahan oma silmä tottuu ja näyttää kuin naarmuja ei olisi tullut, vaikka 1 ja 10 käyttökerran jälkeinen ero olisikin aivan järkyttävä.
Minullekkin tarjottiin näitä verkkokauppaani myyntiin, mutta kieltäydyin koska kyseessä on mielestäni rahastamiseen tarkoitettu kuluttajien huijaus tuote ja tälle linjalle en suostu lähtemään.
Ja mitä ammattilaisiin tulee, niin käyttökokemuksista olen kuullut että tuo on aiva järjettömän hidas tapa puhdistaa auto vrt. painepesu + shampoo, joten ei taida olla pelkoa että leviäisi niissä piireissä
Ne toimivat naarmuttamatta ekalla kerralla, koska naarmuja muodostuu niin vähän, mutta jatkuvasti käytettynä naarmuja syntyy. Eikä tätä naarmuuntumista huomaa varsinkaan silloin jos pinnassa on jo muutenkin pientä naarmua (johon ei perus autonomistaja edes välttämättä kiinitä huomiota).
Ei se ole mitään taikuuttaa joka hajottaa kivimujun tai maagisesti "peittää" ne niin ettei muka yhtään naarmuttaisi.
Olen tavannut monia jotka ovat olleet vakuuttuneet tästä tuotteesta sen yhden kerran jälkeen kun ovat nähneet kun sitä käytetään, mutta totuus piileekin siellä 5 käyttökerran jälkeen. Tosin siinä ajassahan oma silmä tottuu ja näyttää kuin naarmuja ei olisi tullut, vaikka 1 ja 10 käyttökerran jälkeinen ero olisikin aivan järkyttävä.
Minullekkin tarjottiin näitä verkkokauppaani myyntiin, mutta kieltäydyin koska kyseessä on mielestäni rahastamiseen tarkoitettu kuluttajien huijaus tuote ja tälle linjalle en suostu lähtemään.
Ja mitä ammattilaisiin tulee, niin käyttökokemuksista olen kuullut että tuo on aiva järjettömän hidas tapa puhdistaa auto vrt. painepesu + shampoo, joten ei taida olla pelkoa että leviäisi niissä piireissä

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Hyvä Pasi, asiahan on juuri näin!Pasi kirjoitti:Ne toimivat naarmuttamatta ekalla kerralla, koska naarmuja muodostuu niin vähän, mutta jatkuvasti käytettynä naarmuja syntyy. Eikä tätä naarmuuntumista huomaa varsinkaan silloin jos pinnassa on jo muutenkin pientä naarmua (johon ei perus autonomistaja edes välttämättä kiinitä huomiota).
Ei se ole mitään taikuuttaa joka hajottaa kivimujun tai maagisesti "peittää" ne niin ettei muka yhtään naarmuttaisi.
Auton, varsinkin vaalean sellaisen voi pyyhkiä likaisenakin pelkällä rätillä, eikä siinä välttämättä huomaa mitään uutta naarmua.
- astronautti
- Viestit: 198
- Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
- Car(s): Ex. 156 jts
- Paikkakunta: Lpr
Nyt se urakka on tehty! Lauantaina 5-6tuntia ahkeraa puunausta. Pesu, savestus, kolme palaa tippui maahan
, onneksi hain motonetistä parilla kympillä Sonaxin 200g köntin. Oli kyllä megun clay ylihintaista, sonax montakertaa halvempi ja yhtä toimiva. Kaksi pulloa lubricanttia meni. Kokonaan ei haalentumat lähteneet helmoista, mutta ero oli huomattava. Sitten Lime prime niskaan ja ihmettelemään, juice poisti pieniä naarmuja kun työsti ainetta, mutta käsin tekemällä hieman vaivalloisesti. Lopuksi pintaan ag ultra deep shine joka kyllä omasta mielestä toimi ja myös poisti sekin työstämällä pieniä naarmuja tms.

- Liitteet
-
- IMG_5245.jpg
- Albumissa pari muuta kuvaa.
- (60.28 KiB) Tiedosto ladattu 5685 kertaa
Jep väliaika kommenttia: tuli hehkutettua korrek nano shineä.
Pesuja tuli tehtyä normaalisti, eli jos kuraantuu, niin aina päivän päätteksi.
Nyt viimeinen 24 vrk.(4370km) pakkasta ollut+-0-24, niin pesut jääneet väliin. Tänään paine pesurilla huuhtelu ja käsin harhapesu, j......ta ei ole ikinä lähtenyt suola paska niin kevyesti irti!
Korrek rules! Hertzika rules!
Pesuja tuli tehtyä normaalisti, eli jos kuraantuu, niin aina päivän päätteksi.
Nyt viimeinen 24 vrk.(4370km) pakkasta ollut+-0-24, niin pesut jääneet väliin. Tänään paine pesurilla huuhtelu ja käsin harhapesu, j......ta ei ole ikinä lähtenyt suola paska niin kevyesti irti!
Korrek rules! Hertzika rules!
Ride on!
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Istuin pesurissa ja oli sitten aikaa rönklätä ja tökkiä kaikkea mihin yletty... Millä saa kiiltoa sisustan mustiin isoihin paneeleihin? etenkin 'ovipahvit' on haalistuneet. Ihan mitä tahansa tököttiähän tonne ei voi laittaa, kun on syviä uria
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
156 mattapintaiset panelit on kait hyvä pitää mattanaDaViega kirjoitti:Istuin pesurissa ja oli sitten aikaa rönklätä ja tökkiä kaikkea mihin yletty... Millä saa kiiltoa sisustan mustiin isoihin paneeleihin? etenkin 'ovipahvit' on haalistuneet. Ihan mitä tahansa tököttiähän tonne ei voi laittaa, kun on syviä uria

No mutta, Mothersin Protectant aineella olen itse noita pyyhkinyt ja se ei tee pinnasta liian kiiltävää, mutta saa ne näyttämään tummemmalta (jos siis mustaan/tummaan pintaan käyttää

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ei avata uutta ketjua, vaan laitetaan tänne.
Eli jos palstalle on 00790 postinumeroalueella asuvia henkilöitä, on heidän käytössään suhteellisen huokeaa maksua vastaan asukastalo Motti, joka on oikein hyvä paikka harrastaa auton kevyttä tai vähän raskaampaankin huoltoa. Talossa on neljä autopaikkaa, joista yksi on tarkoitettu auton pesua varten ja yhdessä on nosturi. Ohessa talon sivut.
https://sites.google.com/a/viikki.fi/ww ... stalomotti
Eli jos palstalle on 00790 postinumeroalueella asuvia henkilöitä, on heidän käytössään suhteellisen huokeaa maksua vastaan asukastalo Motti, joka on oikein hyvä paikka harrastaa auton kevyttä tai vähän raskaampaankin huoltoa. Talossa on neljä autopaikkaa, joista yksi on tarkoitettu auton pesua varten ja yhdessä on nosturi. Ohessa talon sivut.
https://sites.google.com/a/viikki.fi/ww ... stalomotti
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Onko raatilaiset tällaista bongannut? Meikäläinen ja Jappe on omansa jo tilannut, joten käyttökokemuksia on tulossa.
http://www.swissvax.fi/PublishedService ... de=1015640
Rahamiehille tästä vielä autotallin hyllylle:
http://www.swissvax.fi/PublishedService ... de=1015990
http://www.swissvax.fi/PublishedService ... de=1015640
Rahamiehille tästä vielä autotallin hyllylle:
http://www.swissvax.fi/PublishedService ... de=1015990
Jep. Vain paras on kyllin hyvää.Cuore Sportivo kirjoitti:Onko raatilaiset tällaista bongannut? Meikäläinen ja Jappe on omansa jo tilannut, joten käyttökokemuksia on tulossa.
http://www.swissvax.fi/PublishedService ... de=1015640
Rahamiehille tästä vielä autotallin hyllylle:
http://www.swissvax.fi/PublishedService ... de=1015990
Alfalle.
- Alfaholic -
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Pasi, kuinka hyvin tällaisella oikeasti saa vaikutusta appelsiinipintaan:
http://www.autonhoito.com/shop/index.ph ... knqfhovm74
Millaisen jälkikäsittelyn vaatii, jotta saa kiillon takaisin? Paikoitellen todella pahaa appelsiinia omassa autossa, eikä juuri huvittaisi vesihioa koko perhanan autoa. Jos tuollaisella saisi pahimpia pois..
http://www.autonhoito.com/shop/index.ph ... knqfhovm74
Millaisen jälkikäsittelyn vaatii, jotta saa kiillon takaisin? Paikoitellen todella pahaa appelsiinia omassa autossa, eikä juuri huvittaisi vesihioa koko perhanan autoa. Jos tuollaisella saisi pahimpia pois..
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Tuolla lisää noista aineistaCuore Sportivo kirjoitti:Onko raatilaiset tällaista bongannut? Meikäläinen ja Jappe on omansa jo tilannut, joten käyttökokemuksia on tulossa.
http://www.swissvax.fi/PublishedService ... de=1015640
Rahamiehille tästä vielä autotallin hyllylle:
http://www.swissvax.fi/PublishedService ... de=1015990
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Vastailen oman kokemuksen pohjalta...Jos tuolla pyrkii poistamaan aplaripintaa, niin kannattaa hankkia myös hienompia tahnoja hiomajälkien poistoon. Tuo 1000-1500 karkeus jättää aikamoiset naarmut. Kannattaisi kokeilla vesihiontaa johonkin huomaamattomampaan paikaan ja myllytellä se tuolla tahnalla ja siirtyä hienompaan jne. Lopuksi viimeistely esim. Menzernan final finish-aineella ja vahat päälle.jeQQ kirjoitti:Pasi, kuinka hyvin tällaisella oikeasti saa vaikutusta appelsiinipintaan:
http://www.autonhoito.com/shop/index.ph ... knqfhovm74
Millaisen jälkikäsittelyn vaatii, jotta saa kiillon takaisin? Paikoitellen todella pahaa appelsiinia omassa autossa, eikä juuri huvittaisi vesihioa koko perhanan autoa. Jos tuollaisella saisi pahimpia pois..
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Kyllä tuo aplaripintaa lieventää, riippuu tietysti miten "voimakas" aaltoilu siinä pinnassa on, että kauanko joutuu työstämään.
Siis tuohan ei vastaa 1000-1500 hiomaaperia vaan tuolla pystyy poistamaan ne. Vesihionta on suotavaa jos on pahaa aplaria (se tasoittaa kuitenkin paremmin kuin kiillotusaineet).
Siis tuohan ei vastaa 1000-1500 hiomaaperia vaan tuolla pystyy poistamaan ne. Vesihionta on suotavaa jos on pahaa aplaria (se tasoittaa kuitenkin paremmin kuin kiillotusaineet).
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Kyselin joskus noita myyntiin meille tuolta maahantuojalta. Vastaus oli että ovat niin hankalia käyttää että on parempi jos he myyvät itse kun osaavat sitten neuvoa kuluttajiaCuore Sportivo kirjoitti:Onko raatilaiset tällaista bongannut? Meikäläinen ja Jappe on omansa jo tilannut, joten käyttökokemuksia on tulossa.

Hinnathan noissa on hatusta vedetty... ellei siellä oo joku Lady Gaga pullottamassa niitä käsityönä varaston nurkassa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100