GTV Saksasta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
hxe
Viestit: 7
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 22:12

GTV Saksasta

Viesti Kirjoittaja hxe »

Olen ajatellut tuoda GTV:n vm. 96-98 200 tai 220 hp Saksasta. Hintaerot eivät ole Saksassa suuret, joten olen ajatellut tuota tehokkaampaa mallia. En sitten tiedä miten kovat verot tulee Suomessa olemaan. Selasin tätä foorumia ja ainakin joku oli tuonut Saksasta GTV:n.

Koska Alfa Romeo on minulle tuntematon merkki, olisi kiva tietää kokemuksia GTV:stä tai muistakin malleista. Onko Alfat luotettavia, onko paljon tyyppivikoja, kalliit varaosat, vakuutukset yms?

Ensin vain minun täytyy päästä eroon edellisestä pikkusportista...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulla on -99 GTV 1,8 parhaillaan verotettavana, odotan noin kuuden tonnin päätöstä.

Hintaerot Saksassa eivät tosiaan ole suuret johtuen varmaankin siitä, että isompimoottoristen autojen käyttö on veroteknisistä syistä siellä pirun kallista. Itse kallistuin kuitenkin mopokoneen puolelle hankintahinnan (kauppahinta + vero) lisäksi arvioitujen käyttökustannusten vuoksi. TS on sama mylly joka löytyy mm. 156:sten nokalta ja sen kulutusosia saa veekutosta helpommalla ja halvemmalla esim. Motonetistä. Löpönkulutuskin on kertaluokkaa pienempi, tosin tuolla on isommin merkitystä vasta jos autolla ajaa useamman kymmenen tuhatta vuodessa. Lisäksi meikäläistä kotitarvehuoltajaa kiinnosti myös se, että rivikoneen pannuhuone on huoltotouhujen kannalta vähemmän mahdoton paikka kuin V6:n looshi.

Moottori taitaakin olla niitä harvoja osakokonaisuuksia, jonka palikat ovat vaihtokelpoisia muiden mallien kanssa. GTV:n pohjalevyn pitäisi olla yhteinen 155-mallin kanssa, mutta Luigi on kuitenkin keksinyt tehtailla siihen aivan omanlaisensa alustarakenteet. Yhteisiä osia taitavat olla lähinnä etualatukivarret, kaikki muu on enemmän tai vähemmän uniikkia. Näiden uusimisessa kannattaa varautua joko maksamaan reilusti tai tilaamaan osat keski-Euroopasta, siellä hinnoittelu on sentään kotimaista inhimillisempi.

Luotettavuuteen ja käyttöominaisuuksiin en vielä ota sen kummemmin kantaa, mutta hankintaa harkitsevan kannattanee tutustua näihin sivuihin:

http://www.gtvv6.com/
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Mulla on -96 GTV V6 tb.
Ostin auton Englannista koska käyn siellä melko usein työmatkalla ja hintataso on saksaakin halvempi (jos autossa on ratti vasemmalla puolella). Harkitsin koko ajan sekä 3.0V6 että V6tb ja jos vastaan olisi tullut yhtä hyvänkuntoinen ja vähän ajettu 3.0V6 niin olisin todennäköisesti ostanut sen.

minäkin ehdotan ehdottomasti tota gtvv6.com foorumia, kaikki mitä tarvitset tietää gtv:stä löytyy sieltä :wink:
______________________________________

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

joo, maksoin muuten veroa 8100€ :(
Auto olis silloin ajettu 48.000km
______________________________________

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Näppärämpi tapa selata tullin päätöksiä:

http://www.ottoauto.de/cgi-bin/verotila ... kone=bensa

Aika halpoja noin GTV:t mielestäni, esim. mistä saa -99 2.0 GTV:n 15 000 euroon ?

Tosin en tiedä kuinka päivittävät päätöksiä tänne.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Juu, aika kohtuullisilta näyttävät nuo verotusarvot. Mutta pitää muistaa että Arvauslautakunta (joka on jo yli viisi viikkoa yrittänyt arpoa oman autoni arvoa!) arvaa vähän mitä sattuu, esmes 164 V6:sten verotusarvoissa näkyy olevan hurjia eroja. Ja verovalituksen perusteeksi ei kuulemma riitä "no kun toikin sai noin pienet verot".
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Tullin sivuilla olevista autoista ei voi sanoa missä kunnossa ne ovat. Mukaan kun sopii myös esimerkiksi kolari- ja moottorivaurioiset. Erikoisen pienet verotusarvot selittyvät pääosin näillä.

Vaikka tulli nyt mainostaa että veropäätös tulee kahdessa viikossa niin se koskee vain massa-autoja kuten mersuja, bemareita, audeja ja volvoja. Harvinaisempi Alfa on vaikeampi tapaus vaikka niitäkin on tuotu jo maahan muistaakseni satakunta veromuutoksen jälkeen. Jos auton markkinahinnan arviointi menee Hlinnan "arvauslautakunnalle", niin aikaa menee. Minulla on 166sen veroilmoitus ollut jo yli kahdeksan viikkoa sisässä.... :roll:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tuntuu se massabemarinkin päätös kestävän, kaveri odottanut jo neljättä viikkoa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

MKT kirjoitti:Minulla on 166sen veroilmoitus ollut jo yli kahdeksan viikkoa sisässä....
Nyt masensit :(

Tullista sanoivat että arvaaminen kestää noin kuukauden. Tarkoittikohan siis tällaista tilannetta, jossa autoon ei saa arvaamisen ajaksi siirtokilpiä? Muussa tapauksessa pitää tulkita, että puhuvat mitä sylki suuhun tuo.

Mikähän ihmeen järki siinä on että siirtolappuja verotusajaksi ei saa jos ei ole auton ensimmäinen omistaja Suomessa?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
MKT kirjoitti:Minulla on 166sen veroilmoitus ollut jo yli kahdeksan viikkoa sisässä....
Nyt masensit :(

Tullista sanoivat että arvaaminen kestää noin kuukauden. Tarkoittikohan siis tällaista tilannetta, jossa autoon ei saa arvaamisen ajaksi siirtokilpiä? Muussa tapauksessa pitää tulkita, että puhuvat mitä sylki suuhun tuo.

Mikähän ihmeen järki siinä on että siirtolappuja verotusajaksi ei saa jos ei ole auton ensimmäinen omistaja Suomessa?
No niin ! Sulla on eri juttu, jos paperit on tullissa oikein täytetty. Papereihin pitää laittaa merkintä "Ei ajolupaa" jolloin se menee nopeammin käsiteltävien pinoon. Toin juuri mp:n joka ehti olla maassa melkein 3 kk ennenkuin tulliin saatiin paperit. Aktiivisella soittelulla paperit ulos viikossa. NYT kannattaa vaan soitella sinne tulliin vaikka muutaman päivän välein niin homma etenee nopeammin. Jos on hiljaa ja kyttää vain postilaatikkoa niin saa laittaa suoraan talvirenkaat alle :wink:

Väliaikaisia kilpiä et muutenkaan voi saada, koska auto pitää katsastaa max 10 päivää maahantuonnin jälkeen + siirtokilvet voimassa max 3 kk maahantuonnista.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

sataviiskuus kirjoitti:Aktiivisella soittelulla paperit ulos viikossa. NYT kannattaa vaan soitella sinne tulliin vaikka muutaman päivän välein niin homma etenee nopeammin. Jos on hiljaa ja kyttää vain postilaatikkoa niin saa laittaa suoraan talvirenkaat alle :wink:
Jaa, olisikohan hiillostamisella tosiaan jotain vaikutusta? Itse ajattelin asian niin päin että on turhaa Tullia kiusata kun paperit ovat arvauslautakunnassa retkeilemässä. Pitäisiköhän soittaa sinne?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Kyllä oli eivätkä kypsähtäneet vaikka soitin muutaman kerran. Tietysti asiallinen kannattaa olla. Auttaa varmaan jos sulla olisi jokin hyvä (tai huonompi) syy miksi asiaa pitäisi kiirehtiä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jospa sillä olisi vaikutusta että tarvitsen autoa työn hoitamiseen? Tuo on kyllä ihan tottakin. Puolitoista kuukautta olen liikennöinyt GTV:n myyneen firman laina-autolla mutta ei tuollaista voi ikuisesti jatkaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
MKT kirjoitti:Minulla on 166sen veroilmoitus ollut jo yli kahdeksan viikkoa sisässä....
Nyt masensit :(
Täytyy piristää heti perään eli walpurin kunniaksi posti kiikutti veropäätöksen. Minulla todellakin oli ajolupa ja tullin mukaan se viivästyttää päätöstä = hieman yli 8 viikkoa. Prioriteettilistalla ylempänä ovat ne joilla ei ajolupaa ole.

Päätös on nopea jos verotusta toimittavan viraston ei tarvitse lähettää papereita eteenpäin (eli Hämeenlinnaan). Käytännössä tämä edellyttää että vastaavaa autoa on tuotu maahan paljon eikä veroilmoituksessa ole mitään sellaista joka vaatisi "experttien" lausuntoa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kilautin taas tänään tulliin. Sanoivat että puolitoista viikkoa sitten asiaa kysellessäni laittoivat arvauslautakunnalle kyselyn että mikä siellä kestää. Ei ole kuulunut minkäänlaista vastausta. Lipposlovakia rocks.

Tullin kunniaksi on sanottava, että molemmilla kerroilla puhelimeen on tarttunut hyvinkin asiakaspalveluhenkinen kaveri. Hangon tulli tuskin olisi voinut hoitaa asiaa paremmin, pitäisiköhän yrittää kaivaa jostain sen arvauslautakunnan puhelinnumero?

Hellettä tulossa loppuviikolle ja mun juuri huolletulla automaatti-ilmastoinnilla varustettu GTV:ni makaa tallissa. Sen sijaan aloitin aamun rakentelemalla Pajeroon nippusideviritelmää ettei pakoputkisto putoa matkalle :evil:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Mullakin Tampereelle soitellessani oli keskustelu asiallista, tuntui melkeinpä asiakaspalvelulta.

Kaverille kerrottiin että jos menee pääkallopaikalle arvattavaksi, niin arvio ajasta on kaksi viikkoa. Siis ne tapaukset joita pitää oikeasti miettiä. Pidetään peukkuja että kohta saat ne paperit että pääset suorittamaan yhteiskunnalle ylellisyysveroa GTV:stäsi :multi:

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kilautin taas tänään tulliin. Sanoivat että puolitoista viikkoa sitten asiaa kysellessäni laittoivat arvauslautakunnalle kyselyn että mikä siellä kestää. Ei ole kuulunut minkäänlaista vastausta. Lipposlovakia rocks.

Tullin kunniaksi on sanottava, että molemmilla kerroilla puhelimeen on tarttunut hyvinkin asiakaspalveluhenkinen kaveri. Hangon tulli tuskin olisi voinut hoitaa asiaa paremmin, pitäisiköhän yrittää kaivaa jostain sen arvauslautakunnan puhelinnumero?

Hellettä tulossa loppuviikolle ja mun juuri huolletulla automaatti-ilmastoinnilla varustettu GTV:ni makaa tallissa. Sen sijaan aloitin aamun rakentelemalla Pajeroon nippusideviritelmää ettei pakoputkisto putoa matkalle :evil:
Kaveri yritti kysellä arvauslautakunnan puhelinnumeroa. Ei kuulemma onnistunut ja johtopäätös oli että sinne ei saa soitella. :roll:

Toivottavasti pääset kartuttamaan valtion varoja ennen hellekauden alkua. Etenkin kun nippusiteet eivät välttämättä kestä korkeita lämpötiloja....

hxe
Viestit: 7
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 22:12

Viesti Kirjoittaja hxe »

Kyllä tuo GTV on alkanut kummasti kiinnostamaan. En vaan vielä tiedä kummalla koneella. Kyllä 200hp on riittävä...

Joaweste, onko auto ollut luotettava? Ettei ole sähkövikoja yms.? Onko se ollut sinulla talvikäytössä?

Nyt kun vain pääsisi ensin omasta -97 Eclipsestä ensin eroon, niin voisi alkaa hieromaan kauppoja Saksalaisten autoliikkeiden kanssa. Toivottavasti Alfan kanssa käy samanlainen tuuri kuin Eclipsenkin kanssa, että kohdalle sattui todella loistoyksilö, eikä pienintäkään vikaa ole havaittavissa.

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Kuskin ovenpielessä olevass johtosarjassa on tainut mennä joku johto poikki kun en saa ikkunaa alas. Muuten ei ole ollut sähkövikoja. Lämppärin kenno vuosi kun ostin auton. Auto on tällä hetkellä Muukkosella 60.000km huollossa ja koiranluut vaihdetaan samalla.

Mulla oli auto talvikäytössä eikä minulla ollut minkäänlaisia ongelmia.

Kyllä minun mielestäni voi ihan hyvin sanoa että se on ollut luotettava.

Metsästysonnea :wink:
______________________________________

Vastaa Viestiin